gunung
door gunung Apr 26, 2010 om 15:11
Computers & telefonie

Facebook "vrienden"

Ik heb pas een facebook account gemaakt. Wat wij opviel is dat er na het aanmelden voor de eerste keer er aan de rechterbovenkant fotootjes te zien waren van anderen die een account hebben met de vraag of dat vrienden van mij zijn. 1 daarvan kende ik inderdaad, maar hoe weten "ze" dat? Bovendien staat de bewuste persoon nergens op mijn nieuwe computer (wel op de oude in outlook express en hotmail) en is het zeker 2 jaar geleden dat ik met hem gemaild heb. Ik vind het wel een beetje eng.

1246 8 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 26, 2010 om 15:21
1163 Antwoorden / 60 Vragen

hahaha dat was voor mij de reden om mijn facebookaccount na 3 dagen weer te wissen! Ik kreeg een vriendenverzoek van iemand waarvan ik heeeeelemaal geen zin had!

Ik denk dat het ontstaat omdat die persoon zijn eigen contacten aan facebook gegeven heeft, onder het mom van 'kijken of er nog meer vriendjes van je op facebook zitten'... En tja, er zijn mensen die er geen problemen mee hebben andermans emailadressen klakkeloos rond te strooien. Iets wat we maar moeten accepteren....

Ik krijg met mijn verjaardag en rond kerst altijd van die verschrikkelijke Hallmark-kaartjes in mijn email. Sommige mensen willen gewoon niet inzien dat het niet leuk is als er met je emailadres rondgestooid wordt!

gunung
door gunung - Apr 26, 2010 om 22:08
6 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt Deinert voor je reactie!

Had ik helemaal niet aan gedacht. Het kan ook de ander zijn waar de "link" vandaan komt.

Groeten

melati
door melati - Apr 26, 2010 om 23:48
76 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zelf zit ook al een tijdje op Facebook en zie die fotootjes daar rechtsboven natuurlijk ook. Maar het zijn toch echt mensen, die zich zelf ooit aangemeld hebben op FB en dan komen die fotootjes bovenaan jou startpagina, alszijnde suggesties die weer van vrienden van vrienden enz. komen. Ik zelf reageer daar nooit op, ook al zijn het dan vrienden van mijn toegevoegde vrienden en voeg alleen maar toe, als ik het wil en wie ik wil.

Verder kan FB toch een leuke aanvulling zijn op de al bestaande sites zoals Hyves, maar dat is mijn mening. Ik begrijp ook heel goed, dat sommigen het niks vinden.

elenay
door elenay - Apr 26, 2010 om 23:56
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik had mezelf ook eenmalig aangemeld en gelijk weer afgemeld.

Maar nog steeds krijg ik die verzoeken van mensen die niet eens weten dat ik dit van hun krijg.

Dat regelt Facebook maar doodleuk zelf even. Ik bedoel maar.

chris74
door chris74 - Apr 27, 2010 om 07:28
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb mezelf ook wel eens aangemeld bij facebook, gewoon uit nieuwsgierigheid hoe het er nou uitzag. Ik vond het een verschrikkelijke site. Voor iedere uitnodiging die je aanvroeg een code in te moeten vullen zeg, Wat een hoop handelingen moet je daar uitvoeren eer je iemand de uitnodiging daadwerkelijk verstuurd heb. Om die reden heb ik me ook gelijk uitgeschreven.
Gewoon teveel handelingen om 1 dingetje. En inderdaad ik krijg er soms ook nog wel eens eentje in mijn postvak voor een uitnodiging. Maar doe er niets mee. Ik houd het wel bij Hyves, Veel leuker en makkelijker ingericht. En je hoeft er niet zoveel handelingen te doen om er iets op te krijgen.

gunung
door gunung - Apr 27, 2010 om 09:22
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi chris74,
Ik heb ook een Hyvesaccount en dat is zeker makkelijker. Dit faceboekaccount heb ik aangemaakt om contact te houden met een kennis van me die in Indonesë woont en die had er al één. Hyves hebben ze daar nog nooit van gehoord. Vandaar.

En net als melati zegt is het dus ook voor mij een aanvulling. Trouwens melati is toch een Indische bloem?

melati
door melati - Apr 27, 2010 om 17:55
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste gunung. Betekent berg toch?

En ja, melati is bloem in het indonesisch, maar dat even terzijde.

Dat vind ik juist van Hyves. Ik zit er niet op hoor, daar niet van, maar wel enkele familieleden van mij, die alles ook gewoon openbaar hebben. Ik vind juist dat daar zo alles open en bloot weergegeven word, alhoewel je dat ook kunt afschermen, net als bij Facebook trouwens. Gewoon even wat prive instellingen aanklikken en niemand zal je e-mailadres te zien krijgen, als je dat niet wilt.

Zo zijn er nog wel meer toepassingen op FB. Wil je geen berichtjes? Even aanklikken en voila. Wil je alleen berichtjes van je toegevoegde vrienden, kan ook. Gewoon even een kwestie van je instellingen en toepassingen, aanpassen.

Maargoed.... ieder zo zijn/haar ding he!!! In ieder geval, veel plezier op hyves en/of fb.

richard83
door richard83 - Apr 27, 2010 om 18:26
386 Antwoorden / 28 Vragen

Fecebook vind ik niks aan. Ik krijg ze soms ook in me postvak. Ik ik verwijderd ze gelijk. En die look van Fecebook vind ik 3x niks. Vind hyves veel beter. en heeft ook een betere look.