Jessy1604
door Jessy1604 Nov 3, 2017 om 12:41
Computers & telefonie

Facebookberichten ouder dan een paar dagen niet meer te zien in nieuwsoverzicht?

Hallo, ik heb een Facebook account aangemaakt voor mijn schoonmoeder en vijf vrienden toegevoegd. Hoe kan het dat ze alleen maar berichten ziet die een paar dagen oud zijn en de rest niet meer? Ik kan zelf heel ver naar beneden scrollen op mijn eigen nieuwsoverzicht maar bij haar staat er na een paar berichten onderaan de pagina:
Hoe meer vrienden je toevoegt, hoe meer berichten, foto's en video's je in het nieuwsoverzicht ziet.
Ik heb ook die vijf vrienden aangemerkt als goede vrienden zodat ze alles zou moeten zien.
Iemand enig idee hoe dit kan?

11683 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2017 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zet je vraag op FB.

getty
door getty - Nov 3, 2017 om 14:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De pagina af en toe verversen?

diumenge
door diumenge - Nov 3, 2017 om 15:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het zal mij niets verbazen dat ze dat beperken tot er meer vrienden worden toegevoegd, daar heeft FB baat bij.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 3, 2017 om 16:10
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat de pagina wat langer over de laadtijd doet dus even wachten na het scrollen op de rest.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 3, 2017 om 17:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft echt een hekel aan uw schoonmoeder.? Arme mens met Facebook op zadelen.

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2017 om 22:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, en dan straks, deze aanmaning komt binnen van een incassobureau, en die ook, want dan heeft schoonma op zaken zitten klikken,

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2017 om 21:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit ook op Radar geplaatst?

Jessy1604
door Jessy1604 - Nov 7, 2017 om 12:46
7 Antwoorden / 1 Vragen

Zet je vraag op FB: Daar staan soortgelijke vragen al en wordt niet op gereageerd.

De pagina af en toe verversen?: Al geprobeerd.

Het zal mij niets verbazen dat ze dat beperken tot er meer vrienden worden toegevoegd, daar heeft FB baat bij: Mij ook niet.... Maar had al twee extra toegevoegd, ze wilde er eigenlijk maar 3. Nu ook een neef en nicht toegevoegd maar helpt dus niks.

Het kan zijn dat de pagina wat langer over de laadtijd doet dus even wachten na het scrollen op de rest: Dat is het ook niet helaas...

U heeft echt een hekel aan uw schoonmoeder.? Arme mens met Facebook op zadelen: ?? Dat mens (84) vindt het gewoon leuk om af en toe een foto van haar kinderen te zien als die iets plaatsen. Ik begrijp niet wat daar mis mee is.

Heeft u dit ook op Radar geplaatst?: Nee, zou dat helpen?

Cookies
door Cookies - Nov 7, 2017 om 12:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....U heeft echt een hekel aan uw schoonmoeder.? Arme mens met Facebook op zadelen: ?? Dat mens (84) vindt het gewoon leuk om af en toe een foto van haar kinderen te zien als die iets plaatsen. Ik begrijp niet wat daar mis mee is.......

En heb je haar ook gewaarschuwd voor alle fake/flut/gratis reclamezooi?

Jessy1604
door Jessy1604 - Nov 7, 2017 om 14:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp niet goed wat dit met mijn vraag te maken heeft.

aurora1
door aurora1 - Nov 7, 2017 om 19:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet Schoonmoeder wel hoe het allemaal werkt?
Als dat niet het geval is kunt u haar beter per mail screenprints sturen van die pagina's van Fb. Dan is er ook niet het risico dat kinderfoto's e.d. per ongeluk wereldwijd verspreid worden en in het zwarte net belanden.
De reactie van @carola.83 is overigens zeer to the point en zou u uw voordeel mee moeten doen.

marita5
door marita5 - Nov 7, 2017 om 19:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jessy1604 ,

Misschien heeft u hier iets aan , klik op de rode regel .

https://www.mijnonlineidentiteit.nl/facebook-nieuwsoverzicht-voorkeuren/

Jessy1604
door Jessy1604 - Nov 8, 2017 om 13:06
7 Antwoorden / 1 Vragen

@ Aurora1: Ze weet hoe het werkt, reageert nergens op, deelt niks, scrollt alleen naar beneden om nieuwe berichten te zien. Er kan wat dat betreft dus niks gebeuren.

@ Marita5: Dit heb ik dus allemaal al zo ingesteld helaas.....

Het laatste bericht wat door één van haar vrienden is geplaatst was 6 november. Dit is nu het enige bericht wat in haar nieuwsoverzicht te zien is. Ik snap er echt helemaal niks van dat de oudere berichten (die eerst wel te zien waren toen ze net geplaatst waren) niet meer te zien zijn.

marita5
door marita5 - Nov 8, 2017 om 15:26
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@jessy1604 ,

Hier zie ik staan , dat een oplossing zou kunnen zijn , het wissen van cookies in uw browser .

https://nl-nl.facebook.com/help/community/question/?id=10151765098758630

Jessy1604
door Jessy1604 - Nov 8, 2017 om 15:42
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor het meedenken  maar het is op elke laptop, tablet, telefoon etc. dus dat kan  het niet zijn...... Net getest op één van de laptops en helpt niet.

La
door Laelia1955 - Nov 8, 2017 om 15:47
21 Antwoorden / Vragen

Hallo allemaal.
Wat me opvalt is dat sommige mensen denken dat alle bejaarden
ook half seniel of dement zijn. Deze schoonmama is waarschijnlijk nog
zeer bij de tijd en wil misschien lekker chat tenen foto's etc. delen met
vrienden, kennissen en familie. Daar is niks mis mee toch?
Ik wens haar veel succes en ook plezier.

marita5
door marita5 - Nov 8, 2017 om 15:49
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@jessy1604 ,

Wat @edrick3 ook al aangaf , meld dit bij FB ,

https://nl-nl.facebook.com/help/394355653957701/

FB heeft al een aantal dagen storingen ,

http://allestoringen.nl/storing/facebook

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2017 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik begrijp werkelijk niet waarom je deze vraag niet op de FB Community stelt, tenslotte zitten daar alle FB freaks https://nl-nl.facebook.com/help/community

aurora1
door aurora1 - Nov 8, 2017 om 15:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mischien helpt het om het modem te resetten?
Volg in ieder geval het advies van @edrick3 op.

aurora1
door aurora1 - Nov 8, 2017 om 16:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@luella1955, daar heeft u volkomen gelijk in ware het niet dat de mevrouw kennelijk niet zelf een account bij Fb aan kan maken en schoonzoon dat voor haar doet en zelfs problemen met dat account ondervindt.
Wat ik in uw reactie mis is een antwoord op de gestelde vraag.

Jessy1604
door Jessy1604 - Nov 8, 2017 om 16:43
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al gezocht op de help community van Facebook waar soortgelijke vragen staan. Daar staan geen (werkende) oplossingen bij. Ik heb het probleem gerapporteerd bij Facebook maar krijg geen antwoord vandaar mijn vraag hier.

Jessy1604
door Jessy1604 - Nov 12, 2017 om 13:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het enige wat je terug krijgt van Facebook:

Je feedback wordt gebruikt om Facebook te verbeteren. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om een rapport in te dienen.