he
door herte Aug 29, 2012 om 21:11
Computers & telefonie

Foto's

Ben in bezit van ipad Apple.Hoe kan ik foto's onderling rangschikken in een album of in een filmrol?

Hoe worden de tijdschrifen verwijderd uit de kiosk ?

2984 30 Rapporteer

dc
door dcz - Aug 29, 2012 om 21:45
439 Antwoorden / 1 Vragen

Wellich tooit eens van google gehoord?

Kijk hier: foto's rangschikken op iPad.

Er gaat een wereld voor u open....

dc
door dcz - Aug 29, 2012 om 21:46
439 Antwoorden / 1 Vragen

lekker toetsenbord trouwens....

freya
door freya - Aug 29, 2012 om 22:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo herte,

De filmrol is bedoeld als tijdelijke opslag voor foto's die je met de camera hebt genomen. Door de volgorde veranderen is dus niet zo zinvol. Foto's die je wil bewaren kun je inderdaad het beste in albums plaatsen.

En wat die volgorde betreft, daar heb je niet echt de vrije keus in. Apple hanteert de regel dat het opnametijdstip (lees: datum/tijd) waarop de foto is gemaakt, de sorteervolgorde is. Door dat tijdstip in de EXIF-data van de foto aan te passen kun je dus de volgorde aanpassen.
Dat kan met een programma die EXIF-data kan aanpassen.

m.vr.gr. Freya

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 29, 2012 om 23:11
146 Antwoorden / 2 Vragen

Weer een reden om geen ipad of apple te nemen :P

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 30, 2012 om 00:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hk_mr308 schreef op woensdag 29 aug 2012, 23:11]Weer een reden om geen ipad of apple te nemen :P
Inderdaad dat was ook mijn eerste gedachte.. :-D

Ik gebruik ACDSee (heel soms Total Commander) meer als de helft van de sorteermogelijkheden snap ik simpel weg niet (oke oke kan ook aan mij liggen), maar dat sorteren op naam is toch wel een uitkomst

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 30, 2012 om 00:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat je kunt doen is in bijvoorbeeld jAlbum een album maken (4 keer klikken) met je foto's, deze zet je op je eigen webruimte (2 keer klikken) (meeste providers hebben dit wel)
De site openen je dan op je Ipad

jo
door jorisw - Aug 30, 2012 om 09:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hk_mr308 schreef op woensdag 29 aug 2012, 23:11]Weer een reden om geen ipad of apple te nemen :P

Je laat de keuze van een device afhangen van features van meegeleverde software? Als de standaard fotoapp niet bevalt kan je zat andere kiezen.

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2012 om 11:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo herte,

.....Hoe worden de tijdschriften verwijderd uit de kiosk ?....
Kijk hier bij #2
Of kijk hier eens.

Suc6

freya
door freya - Aug 30, 2012 om 11:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

Het lijkt misschien dramatisch dat je de sorteervolgorde niet (zo makkelijk) kunt aanpassen, maar persoonlijk heb ik daar niet zo'n moeite mee. Vakantiefoto's wil ik toch bekijken in de volgorde waarin ik ze genomen heb. Foto's die ik op de laatste dag genomen heb, wil ik niet als eerste zien....

@herte:

En ook zonder extra software is er wel wat te sleutelen aan de volgorde:
Zoek de foto op in de Windows Verkenner, klik er met de rechter muisknop op en kies 'Eigenschappen'. Op het tabblad 'Details' staat in de lijst (onder: Oorsprong) de optie: 'Genomen op:'. Dat is de waarde die door de iPad gebruikt wordt voor de sorteervolgorde. Deze waarde kun je aanpassen door er een andere datum in te vullen. Echter alléén de dag en niet de tijd, maar met een beetje creatief aanpassen van deze waarde kun je een heel album op de volgorde zetten die jij wil.
Wil je ook de tijd kunnen aanpassen dan heb je een EXIF-editor nodig.

Freya

hereistom
door hereistom - Aug 30, 2012 om 12:10
740 Antwoorden / 1 Vragen

Foto's die je via iTunes op de iPad zet worden in oplopende volgorde gesorteerd volgens Bewerkingsdatum.
Als je het anders wil hebben zijn daar ook diverse foto Apps voor.

Voor meer informatie kun je ook eens hier kijken; www.iPadforum.tk

freya
door freya - Aug 30, 2012 om 12:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Uit de handleiding van de iPad:

"Photos are sorted by creation date"

Oftewel, ze worden gesorteerd op de datum waarop de foto is genomen.....

Freya

hereistom
door hereistom - Aug 30, 2012 om 12:31
740 Antwoorden / 1 Vragen

Op de site van Apple zelf staat toch echt dat ze worden gesorteerd op de Bewerkingsdatum ;-)

freya
door freya - Aug 30, 2012 om 13:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hereistom:

Voor zover mij bekend, geldt dat alleen voor Mac/OSX gebruikers en niet voor Windows....
Heb in het verleden ook even zitten kl**en met het aanpassen van de verschillende soorten datums in de EXIF informatie en de enige datum die van invloed is op de sorteervolgorde is de opnamedatum. En gelukkig is die simpel via de Windows Verkenner aan te passen.

Freya

macwouter
door macwouter - Aug 30, 2012 om 14:07
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 30 aug 2012, 00:43][quote=hk_mr308 schreef op woensdag 29 aug 2012, 23:11]Weer een reden om geen ipad of apple te nemen :P
Inderdaad dat was ook mijn eerste gedachte.. :-D

Ik gebruik ACDSee (heel soms Total Commander) meer als de helft van de sorteermogelijkheden snap ik simpel weg niet (oke oke kan ook aan mij liggen), maar dat sorteren op naam is toch wel een uitkomst

Apple heeft afgelopen kwartaal 16,24 miljoen iPhones verkocht, een stijging van 86 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal van het vorige boekjaar. Het bedrijf verkocht 7,33 miljoen iPads en 4,13 miljoen Macs. Bron

Als het bedrijfsleven en de scholen overstappen naar de iPad (lees kranten ) dan heb JIJ een probleem met je IQ en ligt het probleem niet bij de iPad.

macwouter
door macwouter - Aug 30, 2012 om 14:19
825 Antwoorden / 9 Vragen

En voor de tweede keer deze foto. Hier kun je zien dat je wel zeker de volgorde zelf kunt bepalen. Let vooral op het tijdstip onder documenten.

freya
door freya - Aug 30, 2012 om 15:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 30 aug 2012, 14:19]En voor de tweede keer deze foto. Hier kun je zien dat je wel zeker de volgorde zelf kunt bepalen. Let vooral op het tijdstip onder documenten.
Zoals gezegd, dat gaat alleen op voor Mac/OSX. Met Windows gaat je dat niet lukken en ben je afhankelijk van de opnamedatum. Als jij denkt dat er voor Windowsgebruikers een makkelijkere manier is, dan hoor ik dat graag.

Freya

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 30, 2012 om 15:25
146 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 30 aug 2012, 14:07][quote=lekkerisdat schreef op donderdag 30 aug 2012, 00:43][quote=hk_mr308 schreef op woensdag 29 aug 2012, 23:11]Weer een reden om geen ipad of apple te nemen :P
Inderdaad dat was ook mijn eerste gedachte.. :-D

Ik gebruik ACDSee (heel soms Total Commander) meer als de helft van de sorteermogelijkheden snap ik simpel weg niet (oke oke kan ook aan mij liggen), maar dat sorteren op naam is toch wel een uitkomst

Apple heeft afgelopen kwartaal 16,24 miljoen iPhones verkocht, een stijging van 86 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal van het vorige boekjaar. Het bedrijf verkocht 7,33 miljoen iPads en 4,13 miljoen Macs. Bron

Als het bedrijfsleven en de scholen overstappen naar de iPad (lees kranten ) dan heb JIJ een probleem met je IQ en ligt het probleem niet bij de iPad.

nou nou rustig maar mac meneer ;) Ik heb het persoonlijk niet op MAC, gewoon vanwege hun manier van doen. Ik heb zelf een Ipod, die is gewoon beter dan alle andere spelers, en mac's zijn geweldig voor creatieve mensen ( niks met IQ te maken ). Voorlopig werk ik nog met windows, omdat 99% van mijn klanten dat doen. Maar ik heb al wel een mac staan voor de mensen die daarmee komen ;)

Verder is het gewoon leuk om met mac een beetje de draak te steken, omdat ze alles gewoon weg anders doen. Niet dat het slecht is, in tegendeel, met al die apps en functies zijn het juist handige apparaten, maar nogmaals, windows is nu nog gangbaarder, en dat zal in het bedrijfsleven nog een lange tijd zo gaan omdat het meer administratief is dan design.

Zelf heb ik een android telefoon, maar gewoon weg omdat je daar wat makkelijker mee kan klooien en het leuker is voor technische mensen, en omdat ik het er ( nog niet ) voor over heb.

hereistom
door hereistom - Aug 30, 2012 om 19:34
740 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn wel diverse Apps waarmee je de foto's op de iPad kan sorteren, bijv. Sortpad.

Hier kun je meer informatie vinden over de iPad; www.iPadforum.tk

macwouter
door macwouter - Aug 30, 2012 om 20:05
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=hereistom schreef op donderdag 30 aug 2012, 19:34]Er zijn wel diverse Apps waarmee je de foto's op de iPad kan sorteren, bijv. Sortpad.

Hier kun je meer informatie vinden over de iPad; www.iPadforum.tk

maar lees vooral eerst de reviews.

macwouter
door macwouter - Aug 30, 2012 om 20:11
825 Antwoorden / 9 Vragen
freya
door freya - Aug 30, 2012 om 20:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 30 aug 2012, 20:11]sortpad.
Tja, €5,99 neerleggen voor iets wat 'standaard' zou moeten kunnen en wat je met een klein beetje moeite gratis kunt doen.....

Freya

freya
door freya - Aug 30, 2012 om 20:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En misschien kan iOS6 het over een paar weken wèl..... ;-)

Freya

hereistom
door hereistom - Aug 30, 2012 om 20:39
740 Antwoorden / 1 Vragen

Sortpad is €3,99 maar goed echte Nederlanders vinden alles te duur en er zijn nog vele andere Apps die o.a. ook kunnen sorteren!

macwouter
door macwouter - Aug 30, 2012 om 21:31
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 30 aug 2012, 15:18][quote=macwouter schreef op donderdag 30 aug 2012, 14:19]En voor de tweede keer deze foto. Hier kun je zien dat je wel zeker de volgorde zelf kunt bepalen. Let vooral op het tijdstip onder documenten.
Zoals gezegd, dat gaat alleen op voor Mac/OSX. Met Windows gaat je dat niet lukken en ben je afhankelijk van de opnamedatum. Als jij denkt dat er voor Windowsgebruikers een makkelijkere manier is, dan hoor ik dat graag.

Freya

Op dezelfde manier getest op mijn PC en ja hoor daar werkt het precies hetzelfde. De foto,s komen op volgorde op de tijd dat jij ze er naar toe sleept. Maar helaas is de TS met de noorderzon vertrokken.

hereistom
door hereistom - Aug 30, 2012 om 23:09
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 30 aug 2012, 14:19]En voor de tweede keer deze foto. Hier kun je zien dat je wel zeker de volgorde zelf kunt bepalen. Let vooral op het tijdstip onder documenten.
Hiermee kun je niet de foto's organiseren in de Foto App, in het voorbeeld gebruik je de App Azul.

macwouter
door macwouter - Aug 30, 2012 om 23:23
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=hereistom schreef op donderdag 30 aug 2012, 23:09][quote=macwouter schreef op donderdag 30 aug 2012, 14:19]En voor de tweede keer deze foto. Hier kun je zien dat je wel zeker de volgorde zelf kunt bepalen. Let vooral op het tijdstip onder documenten.
Hiermee kun je niet de foto's organiseren in de Foto App, in het voorbeeld gebruik je de App Azul.
.

Nee dat zou niet kunnen maar ik heb een ander idee.Als je nu op een PC een nieuw mapje aanmaakt met afbeeldingen en sleep daar op volgorde je foto,s in en die map open je dan bij het versturen naar je iPad. Dan komt het op die volgorde ook op je iPad. Maar ik gebruik ook Photosync en zal dat daar eens proberen wordt vervolgt. afz Hereiswally

freya
door freya - Aug 30, 2012 om 23:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hereistom:

Met geld heeft het niets te maken. Op de iPad staat 'standaard' een app om foto's te bekijken en die wil ik dan ook gewoon kunnen gebruiken. Als ik iets bijzonders wil, ja, dan moet je een aparte app kopen, maar ik wil alleen maar door de foto's kunnen bladeren en dan is het van de zotte als ik daar een aparte app voor moet installeren omdat ik de sortering niet zou kunnen aanpassen?

En op de eerder door mij beschreven manier kan dat dus ook, heb je geen aparte app voor nodig.

Freya

freya
door freya - Aug 30, 2012 om 23:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=macwouter schreef op donderdag 30 aug 2012, 23:23]....
Nee dat zou niet kunnen maar ik heb een ander idee.Als je nu op een PC een nieuw mapje aanmaakt met afbeeldingen en sleep daar op volgorde je foto,s in en die map open je dan bij het versturen naar je iPad. Dan komt het op die volgorde ook op je iPad.
....
Nee, dat werkt niet. Toen ik in het verleden daarmee bezig was om die sortering in orde te krijgen, heb ik dit uiteraard als één van de eerste mogelijkheden geprobeerd. Maar helaas, de iPad gebruikt gewoon de EXIF-data van de foto's en zoals ik al eerder aangaf, dan gebruikt de iPad de waarde van de 'Opnamedatum'.
Deze methode werkt mogelijk alleen als er géén opnamedatum in de EXIF-data aanwezig is, maar die informatie is bij de huidige generatie digitale camera's altijd aanwezig....

Freya

macwouter
door macwouter - Aug 30, 2012 om 23:47
825 Antwoorden / 9 Vragen

Tja eigenlijk zou het mij niet interesseren op welke volgorde de foto,s geplaatst worden maar ik wilde het eigenlijk ook wel weten of het mogelijk was. Maarja als dat op een Android ook niet mogelijk is hebben wij tenminste op de iPad weer een streepje voor.

hereistom
door hereistom - Aug 31, 2012 om 00:07
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 30 aug 2012, 23:31]
@hereistom:

Met geld heeft het niets te maken. Op de iPad staat 'standaard' een app om foto's te bekijken en die wil ik dan ook gewoon kunnen gebruiken. Als ik iets bijzonders wil, ja, dan moet je een aparte app kopen, maar ik wil alleen maar door de foto's kunnen bladeren en dan is het van de zotte als ik daar een aparte app voor moet installeren omdat ik de sortering niet zou kunnen aanpassen?

En op de eerder door mij beschreven manier kan dat dus ook, heb je geen aparte app voor nodig.

Freya

Het is niet zot hoor dat je daar een aparte App voor nodig hebt, het is al mooi dat er veel gratis Apps op de iPad staan, het zou leuk zijn als je ze met de standaard App kan sorteren (bladeren kan prima met de standaard Foto App), misschien hebben we geluk met iOS 6, maar anders zijn er nog genoeg andere, ook gratis Apps, waarmee dat wel kan.