Chalene
door Chalene Jun 26, 2014 om 15:18
Computers & telefonie

Geen mail versturen via IPhone

Ik heb een IPhone 3 gs mijn provider is Hollands nieuwe ,mijn internet provider is ziggo.
Ik kan wel mail binnen halen maar niet versturen , ik denk dat ik wat verkeerd gedaan heb ,want ook op mijn IPad kan ik niet versturen.

3494 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 26, 2014 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo chalene,

Controleer je instellingen.
Lees hier. voor je ipad en hier voor je iphone.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jun 26, 2014 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@chalene,

En kijk ook eens hier.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 26, 2014 om 16:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

An sich doe je niets verkeerd. Echter is het zo dat je voor het versturen van mail de smtp/imap server moet gebruiken van het netwerk dat je gebruikt.
Zou je -nu- wifi, via Ziggo natuurlijk, gebruiken, zul je zien dat versturen geen enkel probleem is.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 26, 2014 om 16:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Vul je dus nu de gegevens in van H.N. en wil je het versturen via wifi (Ziggo), inderdaad dan is dat niet mogelijk, dan zul je dus je mobielnetwerk moeten gebruiken.

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2014 om 16:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Simpele oplossing daarvoor is volgens mij om als uitgaande server die van gmail te gebruiken, die heeft die beperking niet dat je op eigen netwerk moet zitten (meen ik).

pi
door pieterwolters - Jun 26, 2014 om 16:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is gevolg van een compleet achterhaalde gedachte dat mensen hun email vanaf hun vaste internetaansluiting thuis versturen. De MTA's van de provider accepteren alleen maar dingen vanaf de vaste verbindingen. Dat hele volksstammen ondertussen internet op een totaal andere manier gebruiken ontgaat ze kennelijk.

Of het is natuurlijk een strategie om klanten "weg te jagen" naar Gmail o.i.d. zodat ze hun mailservers kunnen uitzetten op een gegeven moment.

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2014 om 17:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vaak werkt het ook om jezelf te identificeren met login naam en wachtwoord, dan je wel via andere netwerken je mail via de server ban je eigen provider versturen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 26, 2014 om 17:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 26 jun 2014, 17:03]Vaak werkt het ook om jezelf te identificeren met login naam en wachtwoord, dan je wel via andere netwerken je mail via de server van je eigen provider versturen.
Vertel maar eens hoe je dat in praktijk wilt doen ;-).

diumenge
door diumenge - Jun 26, 2014 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 26 jun 2014, 17:16]
Vertel maar eens hoe je dat in praktijk wilt doen ;-).Heel simpel. Vinkje bij 'Voor de uitgaande server is verificatie vereist' en bij 'Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail'. Zo heet het op een WP8 telefoon, maar iOS en Android zal vast wel iets soortgelijke hebben.

Chalene
door Chalene - Jun 26, 2014 om 19:36
54 Antwoorden / 33 Vragen

Ik heb een abonnement dus dat is het problemen niet,en met WiFi kan ik ook niets versturen .
Zoals ik nu kon zoen is alles goed ingevuld ,dus waar het aan ligt weet ik niet.

tr
door truus0509 - Jun 27, 2014 om 13:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij deed ie dat ook nooit. Mijn oplossing is: zet je Wifi uit (dan gaat je telefoon over op 3G) en dan mailtje versturen. Lukt bij mij altijd. Zorg er natuurlijk wel voor dat je meteen daarna je Wifi weer aanzet.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 27, 2014 om 13:53
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 26 jun 2014, 16:56]Dit is gevolg van een compleet achterhaalde gedachte dat mensen hun email vanaf hun vaste internetaansluiting thuis versturen. De MTA's van de provider accepteren alleen maar dingen vanaf de vaste verbindingen. Dat hele volksstammen ondertussen internet op een totaal andere manier gebruiken ontgaat ze kennelijk.

Of het is natuurlijk een strategie om klanten "weg te jagen" naar Gmail o.i.d. zodat ze hun mailservers kunnen uitzetten op een gegeven moment.

Dit is om spam tegen te gaan, anders kun je spam versturen over het netwerk van een ander. Door deze regels te gebruiken kunnen ze geen claims krijgen van andere providers. Houd het lekker goedkoop want er zijn echt wel middelen tegen, maar die kosten geld. Dit is makkelijker. Gmail investeert wel.

Chalene
door Chalene - Jun 27, 2014 om 18:20
54 Antwoorden / 33 Vragen

Als de WiFi uitstaat doet hij het ook niet