CH
door CHvw Jun 22, 2021 om 16:59
Computers & telefonie

Geen of slecht bereik met Simpel

Ik heb geen of slecht bereik met Simpel (T-mobile) heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice.
Na diverse onderzoeken gaven ze aan dat het niet aan het netwerk ligt. Maar als ik richting randstad ga dan heb ik vol bereik.

5667 19 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jun 22, 2021 om 17:04
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Hebt u in huis of buitenshuis geen bereik? En hebt u wel eens een simkaart van een andere provider in uw telefoon gedaan? Binnenshuis wordt sowieso geen garantie gegeven op bereik. En mocht uw telefoon een slechte antennne hebben, dan is dat ook niet de schuld van de provider.
Maar ja, u geeft geen info en u stelt ook geen vraag. Wat u wilt is alleen met een glazen bol te zien.

CH
door CHvw Jun 22, 2021 om 17:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Neodutchio,

Er staat dat ik diverse malen al contact gehad heb met de klantenservice die hebben natuurlijk ook alles al geprobeerd om te achterhalen of het aan mijn toestel lag. dus ander toestellen andere sim kaart van andere provider (wel goed bereik). en heb binnen en buiten geen of slecht bereik.
Meerdere mensen hebben hier in de buurt het zelfde probleem. Er zijn al mensen over gestapt door dit probleem.
Wel raar dat ik in een andere regio wel vol bereik heb dan zal het dus niet aan mijn toestel liggen denkt u ook niet . Maar aan een zwak signaal van T-mobile.

marita5
door marita5 - Jun 22, 2021 om 17:04
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Chvw ,

Lees deze informatie eens door , zie ook de voorbeeldbrief , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/geen-of-slecht-bereik

CH
door CHvw Jun 22, 2021 om 17:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marita5,

Dank u voor deze link . Alks ik er niet uitkom met Simpel (T-mobile) zal ik deze wel nodig hebben denk ik.

marita5
door marita5 Jun 22, 2021 om 17:30
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 22, 2021 om 18:24
1783 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte CHVW,

Om welke plaats/stad gaat het?

tenormin
door tenormin Jun 22, 2021 om 21:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

New York, Amerika @groeneamsterdammer.

john devries
door john devries Jun 23, 2021 om 12:03
219 Antwoorden / Vragen

@TENORMIN
Het is inmiddels wel duidelijk , dat je geen fan van G A bent hoor . Dus kun je je weer voor 100 % inzetten voor het beantwoorden van TS vragen ipv G A steeds af te zeiken

aurora1
door aurora1 Jun 23, 2021 om 15:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogen we ook een foto zien? Het kan nl ook zomaar Johannesburg zijn. Jammer dat meneer De Vries geen antwoord op de vraag geeft.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 23, 2021 om 20:44
1783 Antwoorden / 31 Vragen

@JohndeVries,

Gelukkig ziet u in wie vervelend doet op dit forum.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 24, 2021 om 09:28
7214 Antwoorden / 3 Vragen

@geborenamsterdammer,
het meest vervelende vind ik die meelopers.

ro
door ronny530 - Jun 22, 2021 om 18:31
2796 Antwoorden / 41 Vragen

T-mobile heeft een eigen netwerk met bijbehorende zendmasten en als meerdere mensen in de buurt met dezelfde klachten te maken krijgen kan het zijn dat het gebied waarin u woonachtig bent net op het randje van het dekkingsgebied ligt. Als u in een bosrijk gebied en/of in een wijk met veel hoge bebouwing woonachtig bent dan kan het bereik tegenvallen en daar T-mobile voor nu ook niets aan veranderen. Of u van het contract af kunt hangt van de voorwaarden af maar ik denk niet dat in die voorwaarden zal staan dat u waar dan ook een goed bereik zult hebben.

Jo
door Josefrederiks - Jun 22, 2021 om 18:50
1 Antwoorden / Vragen

Zowel mijn man als ik hebben sinds enkele maanden exact hetzelfde probleem (slecht of geen bereik). Wij hebben al jaren een abonnement van Simpel en deze problemen nooit eerder gehad. Ook wij hebben meerdere keren gebeld en dan worden er instellingen veranderd of de telefoon wordt gereset, maar het probleem wordt niet opgelost. Voor mijn man is het probleem extra groot, want hij is voor zijn werk afhankelijk van zijn mobiele telefoon en heeft op zijn kantoor totaal geen ontvangst, kan zelfs niet eens bellen of gebeld worden!

tijger1
door tijger1 Jun 22, 2021 om 20:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als je voor je werk afhankelijk bent van je telefoon, neem je natuurlijk geen abonnement bij een budget provider.

mahadma
door mahadma Jun 22, 2021 om 20:12
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer dan een "landlijn" of een andere provider, zoek eerst uit welke provider welke dekking heeft.

ne
door neodutchio Jun 23, 2021 om 07:46
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Er zal nergens in de overeenkomst staan dat uw man op kantoor dekking zal hebben. Geen idee om wat voor kantoor het gaat, maar betonijzer en isolatiemateriaal kunnen het signaal aardig verstoren of tegen houden. Dat komt echt niet voor risico van de telecomaanbieder.

aurora1
door aurora1 Jun 23, 2021 om 15:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar voor zakelijk gebruik een zakelijk abonnement nemen bij een gewone provider en vooraf de dekking uitzoeken en eventuele problemen?

mahadma
door mahadma - Jun 22, 2021 om 20:11
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Er is op elke website van elke provider een "dekkingskaart" te vinden. Bij gebrek aan info kunnen wij u hier geen info geven of u in een "slechter" gebied vertoefd, uitgaande van BUITENSHUIS. Betreft dit binnenshuis met vreselijk goede isolatie op alle fronten dan is het logisch dat uw telefoon geen contact met de provider kan maken, bovendien wordt binnenshuis ook NIET gegarandeerd voor bruikbaarheid.

Kijk zelf even op uw deel van de dekkingskaart en probeer eens een andere simkaart qua provider in uw telefoon en uw simkaart in een andere telefoon, daaruit is ook info af te leiden.

rj
door rjw - Jun 22, 2021 om 21:10
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Wellicht het gevolg van een succesvolle bezwaarprocedure die door buurtbewoners is begonnen toen er een bouwaanvraag kwam voor een mast bij jullie in de buurt.

john devries
door john devries - Jun 23, 2021 om 12:06
219 Antwoorden / Vragen

Er zijn de laatste tijd nogal wat zendmasten in de brand gestoken en verwijderd. Zou een oorzaak kunnen zijn dat Budget aanbieders daar last van hebben.

rj
door rjw Jun 24, 2021 om 08:26
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Budget aanbieders hebben daar niet meer of minder last van dan hun MNO. Ze gebruiken dezelfde RAN.

john devries
door john devries Jun 25, 2021 om 12:05
219 Antwoorden / Vragen

Weer wat geleerd

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 23, 2021 om 12:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Heb je binnen of buiten geen bereik?

Als binnen,  gewoon een perfect geisoleerde woning.
Dan kan geen enkele  provider hier iets aan doen, behalve thuis een steun zendertje die signaal van buiten naar binnen bracht.

Als buiten tekort, verhuizen!

Mijn zoon ging voor  de koop Kavel in  Dorpje Groningen eerst testen,
KPN prima,  T Mobile Matig...   Ziggo Wifi kan maar Vodafone  ook heel slecht.

Andere woning of  KPN die  in de meeste gevallen beste is.
Maar ook daar zijn enkele uitzonderingen.
Op 13 km afstand een T Mobile Dorp die nauwelijks KPN had!

Dus waar woon je en heb je op de Dekkingskaart van  alle 3 aanbieders gekeken?

CH
door CHvw Jun 25, 2021 om 19:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb net een contract van 2 jaar tot juni 2023. Je verwacht dat het netwerk van T-Mobile landelijke dekking heeft. Op het kaartje van het gebied waar ik woon ,geeft uitstekende dekking aan.Heb binnen en buiten geen bereik. Heb ook alles geprobeerd met hulp van medewerker van Simpel maar zonder resultaat.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 25, 2021 om 22:39
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als dit zo is,  zelfs buiten  moeilijk bereikbaar denk ik dat  je elders het probleem moet zoeken.

Probeer eerst een ander toestel of die wel bereik heeft.
Ander model of merk mag.

Als je nieuwe  simkaart daar ook niet werkte een  nieuwe vragen,  die  heb je binnen paar dagen.

En heb je naar storingen gekeken?
Een  lastig op te lossen storing  kan ook nog als je elders wel perfecte bereik hebt.
Probeer het eens  4 km verder in dezelfde regio.

djfox741
door djfox741 - Jun 23, 2021 om 12:26
41 Antwoorden / 3 Vragen

@JOHN DEVRIES

U heeft het over een BUDGET aanbieder, dan bent U niet op de hoogte dat deze "Budget" aanbieder op het netwerk zit van het grootste telecom bedrijf in Nederland :,-)

rj
door rjw Jun 24, 2021 om 08:26
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Ze maken geen gebruik van KPN, maar van het T-Mobile netwerk.

CH
door CHvw Jun 25, 2021 om 19:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Budget of geen budget aanbieder ik verwacht van een provider dat het gewoon doet wat het moet doen. In dit geval het netwerk van T-Mobile.

aurora1
door aurora1 - Jun 23, 2021 om 15:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen
pe
door pebk Jun 25, 2021 om 15:56
583 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a34989921/zon-kijken-niezen/

Heeft ook niets met de vraag te maken, maar wel leuk om te lezen.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2021 om 02:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zeg uw contract op en neem een andere provider die niet gebruik maakt van het T-Mobile netwerk?

CH
door CHvw Jun 25, 2021 om 19:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb net een contract van 2 jaar tot juni 2023. Je verwacht dat het netwerk van T-Mobile landelijke dekking heeft. Op het kaartje van het gebied waar ik woon ,geeft uitstekende dekking aan.

aurora1
door aurora1 Jun 29, 2021 om 00:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dan pech hebben.

Dan blijven klagen?

Zie ook de reactie van @marita5.

rj
door rjw Jun 29, 2021 om 10:50
3281 Antwoorden / 5 Vragen

@CHVW: geen enkele provider heeft 100% landelijke dekking. Er is ook geen enkele provider die dat claimt. Er zullen altijd delen van het land geen of slechte dekking hebben. Hetzij omdat er natuurkundige wetten in de weg zitten, danwel dat er geen vergunningen zijn gegeven voor de bouw van masten, of domweg dat er in een bepaald gebied niet genoeg klanten zitten.

ma
door mail@heileenholman.nl - Jun 24, 2021 om 08:59
1 Antwoorden / Vragen

Ikzelf heb al jaren Simpel als provider en woon in Twente. Zowel in het binnenland als in het buitenland heb ik een uitstekend bereik. Daarom vermoed ik dat het toch echt aan je toestel ligt. Misschien eens een andere telefoon proberen?

CH
door CHvw Jun 25, 2021 om 19:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al 5 andere telefoons geprobeerd.

rj
door rjw Jun 29, 2021 om 10:51
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Dat je in Twente en in het buitenland goed bereik hebt wil natuurlijk niet zeggen dat het in andere delen van het land net zo goed is als bij jou. En dat je in het buitenland goed bereik is, is helemaal niet relevant want dan roam je op andere netwerken.

pe
door pebk - Jun 25, 2021 om 15:53
583 Antwoorden / 0 Vragen
CH
door CHvw - Jun 25, 2021 om 19:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb net een contract van 2 jaar tot juni 2023. Je verwacht dat het netwerk van T-Mobile landelijke dekking heeft. Op het kaartje van het gebied waar ik woon ,geeft uitstekende dekking aan. Heb samen met medewerker van Simpel alle opties al doorgelopen maar zonder resultaat.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 25, 2021 om 22:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Heb je een Duo Sim telefoon?

Dan is  dat andere slot proberen ook vaak mogelijke oplossing.
Ik heb er 2 kaarten in en na wissel  problemen bij  1 van deze opgelost.