mi
door mia9 Jan 2, 2008 om 21:56
Computers & telefonie

Geheugen erbij?

Als ik een laptop koop met 80 Gigabyte HD en dat blijkt toch onvoldoende, is het dan nog mogelijk (en/of kostbaar) dat alsnog op te waarderen naar bijv. 160 Gigabyte? Bedankt alvast.

685 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 2, 2008 om 22:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Gewoon een externe harde schijf erbij kopen.

Groetjes,

xandor020
door xandor020 - Jan 2, 2008 om 22:10
180 Antwoorden / 8 Vragen

Je zult een andere harddisk moeten kopen, daarna moet je dan wel alles opnieuw installeren.

Een externe harddisk kan ook maar zou mijn voorkeur niet hebben op een laptop. De 160Gb is op bijv. Ebay niet zo duur. Ju kunt dan je eigen 80Gb harddisk ook verkopen,  dan ben je voor 25 euro klaar

fr
door frankje - Jan 2, 2008 om 22:14
14 Antwoorden / 7 Vragen

Alles is mogelijk maar ook mijn voorkeur zou dan gaan naar een externe HD, en 80 gig is veel hoor opruimen is de grootste HD dus alle bestanden die je niet direct nodig hebt wegzetten op de externe HD

labswans
door labswans - Jan 2, 2008 om 22:15
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Ik adviseer om een externe hd schijf te kopen. Wel een speciale type welke minder zwaar is maar veel opslagcapaciteit heeft 250 gb bijvoorbeeld en geen aparte energie voorziening behoeft. De energie krijg deze door de usb poort van uw laptop en heeft maar een kabeltje nodig voor alles

een voorbeeld zie :

link

Voor 50 euro minder heeft u een 160 gb schijf extern

Beide zijn goed aan te raden en zijn prettig in gebruik.

groetjes , labswans

labswans
door labswans - Jan 2, 2008 om 22:15
1918 Antwoorden / 10 Vragen

De laptop gebruikten voor besturingsysteem en de extra opslag voor de gevoelige bestanden

xandor020
door xandor020 - Jan 2, 2008 om 22:47
180 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom een externe met een laptop? je hebt dan net nooit bij de hand wat je zoekt, je zit met kabels, doosjes.

Ik zit lekker met mijn laptop op de bank en zou al dat gepruts niet waarderen

stacey
door stacey - Jan 2, 2008 om 23:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ik zit lekker met mijn laptop op de bank en zou al dat gepruts niet waarderen--

Je hoeft hem er toch ook niet continue aan te hangen, voor (extra) opslag als je laptop/pc eens crashed is extern als back up altijd strak plan lijkt me.

edwardus
door edwardus - Jan 2, 2008 om 23:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Antwoord: ja het is mogelijk om later uit te breiden. Duur? Wat is duur? De prijs van een harde schijf moet je dus sowieso betalen, plus je houdt een 80GB schijf over die je haast nergens voor kunt gebruiken en wat ik een beetje uit je vraag proef: je zult het waarschijnlijk niet zelf kunnen, dus dan zou je 'm weg moeten brengen of een handige neef/buurjongen o.i.d. moeten inzetten.

Vervolgens zit je met de vraag: ok, en hoe krijg ik mijn systeem dan weer geïnstalleerd? Dan zul je óf helemaal van voor af aan moeten beginnen met je recovery CD's (GrUwEl!! ) of je moet weten hoe je een complete backup maakt én weer terug zet.

Lijkt mij al met al reden genoeg om nu alvast die paar tientjes extra te betalen voor een grotere harddisk als je aanvoelt dat het wel eens te krap zou kunnen zijn. Dat laatste kan niemand voor je bepalen, want alleen jij weet hoeveel films, muziek, foto's etc. je wilt opslaan óp je laptop.

vd
door vdijken - Jan 2, 2008 om 23:36
21 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een grotere harde schijf.
Een externe schijf zonder eigen voeding maar voeding via de USB poort is riskant. De USB poorten hebben namelijk een beperkte voedingscapaciteit en als je teveel stroom trekt met je schijf kan het de werking van je andere aangesloten spullen op de USB poorten beïnvloeden of nog erger. Ik zal dan ook nooit een gadget als een lampje of een oplader er op aan sluiten.
Als je data makkelijk kunt verhuizen is een USB stick of aansluiting op een netwerk thuis, met toegang tot anfdere PCs,  te overwegen.

mi
door mia9 - Jan 9, 2008 om 23:42
2 Antwoorden / 2 Vragen

Heel erg bedankt allemaal, ik ben er nu gelukkig uit. Ik heb toch maar een iets grotere HD gekocht die in de uitverkoop inderdaad maar een paar tientjes duurder was. Groetjes, mia

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 10, 2008 om 00:34
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Externe HD, gevoed via USB in notebook kan, maar kan problemen opleveren.

-Portemonnaie is eerder leeg, want ze zijn duurder, met kleinere capaciteit.

-Accu is eerder leeg

-Netvoeding is zeer beperkt. Bij mij 18,5V. 3,5 Amp. (65W)

Daar kun je niet onbeperkt mee voeden. Als een voeding aan de bovenrand belast wordt kun je de gekste intermitterende problemen verwachten.

Als je de externe schijf per-se op de gekste plekken moet gebruiken, heb je weinig keus.

Thuis en zo, waar 230 V. is, heeft mijn voorkeur een externe HD met externe voeding van 12V of minder. Daar is evt. een simpele externe 12V accu of plug in de auto aan te hangen als je geen 230V. hebt.

Hardware ERror MAN.