ho
door homeopaat Dec 25, 2013 om 18:04
Computers & telefonie

Geheugen of SSD

kan je nu beter een computer met 8GB geheugen kopen (MEDION AKOYA PC P5222 E ) of 4 Gb en een SSD van 128Gb (MEDION® AKOYA® P5245 D (MD 8873) ) . welke van de twee maakt dat de computer sneller werkt , beide dezelfde processor

2887 11 Rapporteer

sw
door swat1500 - Dec 25, 2013 om 18:12
3795 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste vraag die u zich moet stellen is waar ga ik de computer voor gebruiken? Voor normaal licht tot matig pc gebruik heeft geen 8 gb werkgeheugen nodig dan is het wel fijn dat de pc snel op start en dat doet ie met een ssd schijf.
Doet u veel met video- of fotobwerkingen danwel zware games dan is de 8 gb werkgeheugen wel fijn.

drevil
door drevil - Dec 25, 2013 om 22:55
223 Antwoorden / 14 Vragen

De ssd maakt de computer sneller dan het extra werkgeheugen. Echter, als je bijvoorbeeld het nieuwste spel van Call of Duty wilt kunnen spelen, heb je minimaal 6gb werkgeheugen nodig.

Combinatie van deze 2 is natuurlijk het allerbeste :)

ro
door royaleagle - Dec 26, 2013 om 02:57
25 Antwoorden / 2 Vragen

Zou eerder voor de eerste optie van 8 Gigabyte geheugen gaan.

SSD is niets anders dan de PC of uw laptop sneller doen opstarten. Externe SSD is ook mogelijk.

ro
door ron530 - Dec 26, 2013 om 08:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De pc met een SSD schijf maakt niet alleen dat de pc sneller opstart maar programma's starten ook sneller. Veel geheugen is niet zalig makend want de pc gebruikt enkel maar wat die nodig heeft. Het is overigens goedkoper om geheugen bij te plaatsen dan achteraf een SSD schijf in te (laten) bouwen. Mijn voorkeur gaat uit naar de pc met SSD schijf.

ro
door royaleagle - Dec 26, 2013 om 16:25
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 26 dec 2013, 08:47]De pc met een SSD schijf maakt niet alleen dat de pc sneller opstart maar programma's starten ook sneller. Veel geheugen is niet zalig makend want de pc gebruikt enkel maar wat die nodig heeft. Het is overigens goedkoper om geheugen bij te plaatsen dan achteraf een SSD schijf in te (laten) bouwen. Mijn voorkeur gaat uit naar de pc met SSD schijf.

Thanks for your wisdom!

ho
door homeopaat - Dec 26, 2013 om 18:41
30 Antwoorden / 16 Vragen

bedankt voor de info, exrra vraag draait windows 8 wel goed met 4 Gb , ik dacht datiedere nieuwe windows versie ook weer meer geheugen nodig had

ho
door homeopaat - Dec 26, 2013 om 18:54
30 Antwoorden / 16 Vragen

heb even gegoogled en 4 Gb moet voldoende zijn voor Win8 ,

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 26, 2013 om 19:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De laatste Medion PC bij de Aldi had 16 gb en 'n SSD schijf :-).

Mij leek het wel wat, wacht enkel nog maar even op Windows 9.1.

ro
door ron530 - Dec 27, 2013 om 11:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

4 gb is ruim voldoende, wat betreft de snelheid van een SSD schijf. In mijn pc is een standaard HDD met 4 Gb geheugen aanwezig redelijk snel allemaal maar na plaatsing van een SSD schijf was het resultaat verbluffend. Het opstarten van de bios duurt langer dan het starten van win 7 met alle programma's die mee opgestart worden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 27, 2013 om 15:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 27 dec 2013, 11:15]met alle programma's die mee opgestart worden.
Dat is als het goed is er maar één :-).

ro
door ron530 - Dec 27, 2013 om 15:44
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Niet alleen windows maar ook alle externe programma's zoals de virusscanner, E mail en persoonlijke programma's die met windows opstarten gaan supersnel. Het voordeel van een SSD schijf tegenover een HDD is dat alle data direct beschikbaar is en niet door de HDD opgezocht hoeft te worden.