Ar
door Arjan Kwint Oct 9, 2017 om 14:19
Computers & telefonie

Geschil met Tele2 over een (spook)factuur en nu afgesloten wat nu

In maart 2017 ontving ik via Bos incasso een vordering van 8 euro van Tele2 nederland B.V., terwijl ik in de schuldsanering zit, ik betwiste deze factuur aangezien het om een factuur ergens in December 2016 ging van de huur van 2 telefoons, terwijl ik normaal via Tele 2 altijd een email ontving aangaande facturen, ik heb alle facturen van Tele 2 er op na gekeken en die zijn tot op heden betaald doormij, ik heb zelfs mijn bankafschriften uitgeplozen om zeker ervan te zijn dat dat zo is.
Ten eerste heeft Tele 2 dus nagelaten om mij deze factuur te emailen, daarbij heb ik nooit de 1ste en 2de betalingsherinnering van hun mogen ontvangen, ten derde heeft Bos incasso mij gemaild dat ik dus direct die 8 euro over moest maken en daarbij € 40,40 incasso kosten en volgens mij is dat ook niet de goede wijze van volgorde.
Ondanks dat ik tot op heden altijd mijn facturen van Tele 2 netjes heb voldaan hebben hun mij op 6 Okt. 2017 afgesloten en kan ik nog een factuur van hun ontvangen van de telefoon huur tot einde contract data en 50% van de abonnements kosten.

Ik vind dat dit volgens mij onjuist handelen is van Tele2 en Bos incasso,

858 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2017 om 14:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

En hebt u in maart ook contact opgenomen met Tele2. En zo ja, wat zeiden ze daar?

ne
door neodutchio - Oct 9, 2017 om 14:29
5173 Antwoorden / 12 Vragen
0

U zegt alles betaald te hebben, maar klopt dat ook? Wat geeft Bos aan als reden van de factuur? U kunt precies nagaan over welke factuur en datum het gaat.
Betaald u middels een overboeking? Dan is de kans heel groot dat er een cijfertje verkeerd ingetikt kan worden. U ziet wel op uw afschrift staan dat er een afboeking gedaan is, maar bij tele2 kennen ze dan de omschrijving niet. De factuur blijft dan open staan.
Betaald u per automatische incasso? Stond er wel voldoende geld op uw rekening?

U verteld wel wat u allemaal goed gedaan hebt, maar een factuur ergens in december is een beetje vaag. U laat het nu zo ver oplopen dat u al afgesloten bent en de kosten vele malen hoger aan het worden zijn. U had direct actie moeten ondernemen bij Bos.

panter22
door panter22 - Oct 9, 2017 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je zit nu aardig in de problemen voor €8. In de schuldsanering mag je geen extra schulden maken. Die heb je nu wel.
En hoe red je je hier uit?
Procedures heb je niets meer aan, de telefoon is afgesloten en je krijgt nog een flinke rekening.

Het gaat dus om een factuur van december 2016 die niet betaald is.
Kun je bewijzen dat je de normale kosten in december hebt betaald. Dmv een uitdraai van de betalingen van je bank.
Dus niet de rekeningen die je hebt betaald, maar de maandelijkse kosten van €8 voor die telefoons.
Want die zijn toch elke maand €8?
Heb je betaald, dan kun je het bewijs doorgeven aan het incassobureau. Dan moet de zaak maar weer rechtgetrokken worden.
Heb je december niet betaald, dan heb je een probleem en moet je alsnog betalen met daarbij de extra kosten.




Me
door Mevrouw Opdendijk - Oct 9, 2017 om 16:30
9 Antwoorden / Vragen
0

als je betalen moest en niet gedaan hebt dan staan hullie in hullie recht (hullie is een meervoud van hun ) dus jij moest je boekhouding in orde houden en hebben niet hun.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2017 om 18:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Kijkt u weleens in de spammap?
Ik begrijp dat huren van telefoons niet. Bedoelt u bij een abonnement een telefoon op afbetaling, in dit geval dus 2 telefoons?
Ik zou toch nog maar even uw adminstratie goed controleren. Misschien is er een automatische incasso niet doorgegaan wegens te weinig saldo?
Fouten gemaakt met handmatig overmaken met bijv. het rekeningskenmerk? Ik word altijd een beetje achterdochtig als mensen met betalingsproblemen en incasso's zeggen altijd netjes te hebben betaald. In de regel blijkt dat nl dan toch niet het geval te zijn.
U had al in maart actie moeten ondernemen, maar u heeft het laten sloffen naar ik begrijp, heel onverstandig.
In deschuldsanering zitten en dan 2 telefoons "huren"  begrijp ik overigens ook niet zo goed.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer