am
door amateurtje May 21, 2012 om 14:39
Computers & telefonie

Half venster

Als ik op een link klik krijg ik maar een half venster te zien. Ik moet dan steeds bovenaan maximaliseren. Wat kan ik hier aan doen?

613 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 14:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo amateurtje,

Met de muis het venster helemaal open trekken.

Ga naar de zijkant van het scherm totdat de corsor verandert in een liggend streepje met aan elek kant een pijltje.. Houd dan de linkermuisknop ingedrukt en sleep het venster groter.

Sluit dan op de normale manier af. (rode kruisje).

Een volgende keer moet het venster normaal openen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 14:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ amateur,

Stomme typefouten: corsor = cursor (maar dat lijkt me duidelijk)
elek = elke

am
door amateurtje - May 21, 2012 om 14:52
26 Antwoorden / 10 Vragen

Beste edrick3,

Dat lost het probleem niet op. Volgende venster verschijnt weer maar voor de helft.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

Sleep het scherm op de goede grootte.
Houd Ctrl ingedrukt en sluit met rode kruisje.

Suc6

am
door amateurtje - May 21, 2012 om 15:06
26 Antwoorden / 10 Vragen

Edrick3,
Nee, dat lost het probleem ook niet op.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

Vreemd.
Probeer eens af te sluiten dmv klikken op Bestand en dan op Afsluiten (dus NIET het rode kruisje).
Werkt dit niet probeer hetzelfde dan nog eens met Shift ingedrukt voordat je op Afsluiten drukt.

Ik hoor het wel.

am
door amateurtje - May 21, 2012 om 15:18
26 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, werkt ook niet.
Ik vermoed dat het om een of andere verkeerde instelling gaat, maar ik kan nergens hierover iets vinden.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

'Normaal' gesproken zou het zo moeten werken.
Ik zoek even verder.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 15:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

Je zou dit progje kunnen proberen, dan zou het opgelost moeten zijn.

Suc6

freya
door freya - May 21, 2012 om 15:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo amateurtje,

Gebruik je Internet Explorer? Of iets anders?
Het is sowieso handiger om 'linken' te openen in een nieuw 'tabblad' en niet in een nieuw 'venster'. Dat werkt iets vlotter en kost minder geheugenruimte. Je kunt dit 'openen in een nieuw tabblad' afdwingen door eerst op de (Ctrl)-toets te drukken (en ingedrukt houden) en dan met de muis op de 'link' klikken.

m.vr.gr. Freya

am
door amateurtje - May 21, 2012 om 15:38
26 Antwoorden / 10 Vragen

edrick,
Dat werkt wel.
Maar is dat normaal dat ik dan bovenin het scherm een venstertje krijg waarop ik moet klikken?

edrick3
door edrick3 - May 21, 2012 om 16:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

Bedoel je dit venstertje?
Op het tabblad General (Algemeen) een vinkje zetten voor: Hide system tray icon, maar wel even kijken met welke hotkey je dit weer activeert op het tabblad Hotkeys.

Suc6

freya
door freya - May 21, 2012 om 16:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je een 'probleem' met een programmaatje probeert op te lossen, terwijl Microsoft (en andere browserontwikkelaars) het probleem al lang 'getackeld' hebben door het toepassen van tabbladen.....

Met 'vensters' werken is heel erg inefficiënt. Feitelijk start je bij elke nieuwe website weer een nieuwe browsersessie op. En elke sessie heeft zijn eigen navigatieknoppen, menubalk, adresbalk, enz. Bij het open hebben staan van b.v. vier websites heb je dus vier keer het browserprogramma gestart. Open je de websites in tabbladen, dan heb je één browsersessie gestart, met daarin vier tabbladen. Schakelen tussen tabbladen gaat erg makkelijk (ze staan allemaal keurig naast elkaar) en tabbladen die je niet meer gebruikt kun je eenvoudig sluiten.
Kortom, het gebruik van verschillende vensters is achterhaald en werkt gewoon erg onhandig.

Freya

dirck
door dirck - May 21, 2012 om 17:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Om heel eerlijk te wezen, ik gebruik de linkermuisknop nog maar zelden tijdens het internetten.
Ik klik altijd met de scrollknop op een link zodat die geopend wordt in een nieuw tabblad.
Ook om een tabblad te sluiten doe ik dit met de scrollknop.

am
door amateurtje - May 21, 2012 om 19:11
26 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn probleem is inderdaad opgelost door zowel het advies van Freya en ook dat van dirck.
Bedankt voor de adviezen.

freya
door freya - May 21, 2012 om 20:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@amateurtje:

Mooi dat het gelukt is. Als je eenmaal gewend bent aan het gebruik van de tabbladen, gebruik je nooit meer 'vensters'....

Freya