ni
door nicom Jan 22, 2008 om 13:35
Computers & telefonie

HELP!! Verzonden items verdwenen uit Outlook Express

Op een of andere onverklaarbare wijze zijn al mijn verzonden items uit Outlook Express verdwenen. Ik heb geprobeerd e.e.a. uit de prullenbak terug te vissen maar daar zaten ze kennelijk niet in. Verder heb ik systeemherstel toegepast. Helaas ook zonder resultaat. Is er iemand die mij een tip kan geven hoe ik mijn verzonden items weer terug kan krijgen? Alvast bedankt voor eventuele hulp.

17248 17 Rapporteer

pu
door puma73 - Jan 22, 2008 om 14:11
24 Antwoorden / 0 Vragen

Ga in outlook-express naar opties --> verzenden en kijk of het vinkje er nog staat bij "kopie verzonden bericht opslaan in map verzonden. zoniet dan dit vakje aanvinken, dan wordewn de berichten weer opgeslagen.

De reeds eerdere verzonden berichten zijn helaas weg.

gsm
door gsm - Jan 22, 2008 om 15:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klik eens met de rechter muisknop op Verzondenitems en klik dan op Eigenschappen. Daar kun je aflezen hoeveel berichten er nog in zouden moeten staan.

Zolang je nog geen Bestand, Map, Comprimeren hebt uitgevoerd, staan alle e-mails nog in de mappen en dus ook in Verzonden items.
Voordat je ook maar iets probeert moet je eerst zelf een kopie maken van de database Verzonden items.dbx die meestal te vinden is in:
Zorg wel eerst via Extra, Mapopties..., Weergave dat verborgen mappen ook zichtbaar zijn.

 C:\Documents and Settings\<gebruikernaam>\Local Settings\Application Data\Identities\{gebruiker code}\Microsoft\Outlook Express\Verzonden items.dbx

Er bestaan wel recovery tools, maar die moet je kopen.

Zodra je een backup hebt gemaakt naar een veilige plek (in een andere map) kun je proberen om de map Verzonden items te comprimeren (Via Bestand en Map. Daarmee wordt de map mogelijk gerepareerd.

GSM

edwardus
door edwardus - Jan 22, 2008 om 18:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Outlook Express maakt wel vaker emails zoek. Vooral als de optie voor comprimeren aan staat. Je doet er niks tegen, behalve backups maken of overstappen op een degelijker product, Thunderbird bijvoorbeeld is een aanrader.

jimmysmith
door jimmysmith - Jan 23, 2008 om 12:44
26 Antwoorden / 0 Vragen

Het komt voor dat p.ongeluk de hele map verzonden items naar een andere map versleept wordt. Kijk eens binnen de andere mappen van Outlook Express of daar toevallig de map verzonden items in zijn geheel is terechtgekomen. Zo ja, dan kun je hem terugslepen naar de map "lokale mappen".

je
door jeronimus - Jan 23, 2008 om 13:25
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ben bang dat je je emails voorgoed kwijt bent.Heb je bij je instellingen per ongeluk een vinkje gezet om emails aan het eind van de dag te verwijderen? Zou ik eens naar kijken. Klik account  aan of extra. Als je niets doet gebeurt het zo direct weer. Kom je er niet uit, bel dan een kennis die echt verstand heeft van computers, want iets gebeurt niet zonder handelen.

Sterkte,

Ton Bruil-Swart

vi
door villagevoile - Jan 23, 2008 om 13:28
53 Antwoorden / 39 Vragen

Eigenlijk te laat, maar toch een tip: 1x pw kopieer ik via de verkenner alle DBX bestanden naar een USB stick, zie ook het antwoord van GSM. Je kan dan heel simpel een kopie maken van alle Outlook Express (zelfgemaakte) mappen en bestanden. Het bestand Folders bevat de namen enz. van de mappen, dus er kan niets mis gaan.

vi
door villagevoile - Jan 23, 2008 om 13:30
53 Antwoorden / 39 Vragen

Kijk ook eens op "Recuva.com", ik weet niet of dit werkt, maar kijken kan geen kwaad lijkt me.

se
door seph1937 - Jan 23, 2008 om 14:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens Restoration 2514 (tik maar bij google in). Het is een gratis tooltje, dat ik ook heb gebruikt om "verloren" mail terug te halen. Werkt perfekt! Tik als item in: .dbx en als je mail niet op de C-partitie staat voer dan de juiste partitie in. Succes!

ja
door janschok - Jan 23, 2008 om 14:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

probeer dit een

kan helpen

dbx mappen zijn normaal verborgen mappen, je moet ze via de mapopties eerst zichtbaar maken.
Zoek dan eens met uw windows verkenner naar .dbx. Wat vind je daar allemaal? Zijn dat mappen met inhoud, dus mappen van een zekere grootte, of zijn ze zo goed als leeg?
Normaal kun je dbx mappen terug zetten door ze naar de juiste plaats te slepen. Dat is zo iets als : C:\Documents and Settings\Uw Naam\Local Settings\Application Data\Identities\{06498813-7F1E-4C89-B7C9-19E065CD0F4B}\Microsoft\Outlook Express\Verzonden items.dbx
en hetzelfde voor inbox, .....

mu
door muzzels - Jan 23, 2008 om 15:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Waarmee kun je de .dbx openen als je ze met zoeken hebt gevonden?

si
door sidewinder - Jan 23, 2008 om 16:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel geen antwoord (dat staat er al) toch een tip!
Er is een freeware-programma om een backup te maken en bij te houden voor Outlook Express.

Acubix PicoBackup for Outlook Express 2.1 (PicoBackupOESetup.exe).

Helaas help het niet om reeds verloren gegane mailtjes terug te halen maar voor toekomstige mailtjes kan het nuttig zijn. (Uiteraard wanneer het backup programma goed en regelmatig gebruikt wordt.)

Het makkelijkst is het om met de programmanaam PicoBackupOESetup.exe te googelen.

Let wel. Op de site van Acubix staan alleen betaalprogramma's maar dit freeware programma kost niets en is te downloaden van verschillende downloadsites.

Succes

edwardus
door edwardus - Jan 23, 2008 om 16:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Die moet je niet openen met iets, maar ze opslaan in de Archiefmap van Outlook Express daarmee zouden ze wel eens zichtbaar kunnen worden in OE. Dat kan ik nu niet verifiëren, als het niet vanzelf gaat kun je het volgende doen:

  1. Maak in OE een nieuwe map (bijv. GERED)

  2. kopieer er een mailtje naartoe, dit mailtje wordt straks verwijderd, vandaar kopieer

  3. noteer de Archiefmap (Extra -> Opties -> Onderhoud geloof ik)

  4. sluit OE af

  5. overschrijf nu Gered.dbx door jouw gevonden *.dbx

  6. start OE, nu kun je de inhoud van GERED bekijken.

wa
door wawvoesten - Jan 23, 2008 om 23:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

kan iemand dan voor mij als leek heel simpel stapsgewijs uitleggen hoe ik dus al die mappen (postvak in /uit enz.)  kopieer naar bv mijn 2e harde schijf.

(en evt. weer terug kan zetten bij bij een crash ofzo)

Ik las dat villagevoile het op een gsm stick zette maar ik heb nog niet helemaal door hoe hij dat deed.

graag hulp bedankt!

vi
door villagevoile - Jan 24, 2008 om 14:43
53 Antwoorden / 39 Vragen

Als je bestanden van Outlook Express naar een USB-stick wilt kopieren (of een andere harde schijf), dan werkt dit op dezelfde manier als bij elk willekeurig bestand b.v. een bestand van Word, Excel, een foto enz. Je moet natuurlijk wel een USB-stick of andere harde schijf hebben. Je gaat naar de verkenner, zoek naar .dbx, je krijgt dan een hele lijst met bestanden met de namen van de mappen, dus b.v. "Postvak IN" en "Verwijderde Items" en "FOLDERS" enz. Schrijf eerst het hele pad op waar deze bestanden staan en kopieer vervolgens AL deze bestanden naar de USB-stick of andere harde schijf. Je moet wel eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken, zie bij andere antwoorden. Als er dan iets mis gaat kun je op dezelfde manier de O.E. bestanden weer terug kopieren van je USB-stick of andere harde schijf naar je computer.

mu
door muzzels - Jan 24, 2008 om 15:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor uw hulp, alleen weet ik niet of nicom er al uit is.

kroonmeester
door kroonmeester - Aug 30, 2009 om 23:40
457 Antwoorden / 45 Vragen

Probleem al opgelost?

birdies
door birdies - Aug 31, 2009 om 15:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

En, probleem al opgelost?