me
door merkelens May 9, 2012 om 10:58
Computers & telefonie

Herinstalleren externe harde schijf

Hallo,
ik heb een Mac Airbook en als ik mijn externe harde schijf aansluit dan verschijnt deze links op het scherm. als ik deze schijf wilt verwijderen dan moet ik, voordat ik de usb kabel loskoppel, deze eerst 'softwarematig' afsluiten en dan zie je links in het scherm dat de schijf niet meer zichtbaar is.

Maar nu laat ik de usb verbinding ongemoeid en als ik op een later moment toch weer de externe harde schijf wil gebruiken dan is, voor zover mijn kennis, de enige mogelijkheid om de usb verbinding met de laptop los te koppelen en opnieuw aan te sluiten opdat de laptop de schijf weer kan 'zien'.

Nu vraag ik me af of er misschien nog een andere manier is om de externe schijf op te roepen zonder steeds de usb kabel te ontkoppelen? Bij systeemvoorkeuren misschien?

met dank,

ME

2216 4 Rapporteer

beginlink
door beginlink - May 11, 2012 om 13:22
30 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken apple niet maar is er geen mogelijkheid om de externe harde schijf op de zelfde wijze aan te koppelen zoals je het nu ook afkoppelt?
Krijg je een menu te zien als je met de muis op de harde schijf staat en je muis inklikt? zoals dat met windows kan?

jo
door jorisw - May 11, 2012 om 13:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Middels Disk Utility kan je de externe harddisk weer mounten.

Maar even loskoppelen en weer aansluiten gaat net zo makkelijk.

freya
door freya - May 11, 2012 om 13:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo merkelens,

Bij mijn weten is er geen andere mogelijkheid dan de verbinding even te verbreken en weer opnieuw aan te sluiten. Of, als de externe harde schijf een eigen voeding heeft, deze voeding even 'uit' en weer 'in' te schakelen.

m.vr.gr. Freya

macwouter
door macwouter - May 12, 2012 om 05:58
825 Antwoorden / 9 Vragen

Een aangesloten externe hd is altijd te openen via Finder en hoefd niet perse via het bureaublad. Mocht je externe HD niet meer zichtbaar zijn op je bureaublad staat ie toch altijd nog in Finder.