Het Net
Sinds 01 juli 2009 heb ik van Het Net Snelsurfen en bellen. Het surfen gaat oke, maar telefoneren is waardeloos. Ieder uur controleer ik mijn telefoon en als ik geen verbinding heb, kan ik de zwarte Experia Box weer uit/aanzetten en dan maar hopen dat ik kan telefoneren. Ik word zondermeer van de lijn gedonderd en lang bellen kan ik helemaal niet. De monteur is geweest en hij verklaarde dat ik de spullen goed heb aangesloten en dat de lijn oke is. Sinds ik geklaagd heb bij Het Net wordt ik nu ook van het internet gedonderd, leuk als je aan het downloaden bent. Het prijsverschil heb ik inmiddels al verbeld met mijn GSM. Hun hulplijn bellen, heeft geen zin. Men is heel beleefd en het kost alleen maar geld. Het alternatieve telefoonnummer van het Net heb ik inmiddels ook te pakken:0800-0115 of email klachten@hetnet.nl. Ik wil gewoon surfen & bellen !
het is op zich al knap dat je aangsloten bent. Wij zijn al meer dan een jaar aan het ruziën met net net. Ze krijgen het maar niet voor elkaar om ons abonnement om te zetten naar surfen en bellen. En inderdaad nu we het eindelijk hebben (maar nog niet zoals afgesproken) kunnen we al 2 dagen niet bellen.....Nou wij zijn er klaar mee: we gaan opzeggen, als dat dan wel lukt....
Opzeggen kan m.i. het beste schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging gebeuren. Kopie van brief en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren. U kunt dan meteen uw toestemming tot automatische incasso intrekken.
Mocht er problemen rond opzegging ontstaan heeft u bewijs van opzegging + intrekking toestemming tot automatische incasso.
U wint dan bij de Geschillencommissie telecommunicatie.
Eindelijk heb ik mijn analoge KPN lijn terug, zodat ik mijn familie, vrienden en kennissen weer ongestoord kan bellen. Heb telefoneren bij Het Net opgezegd wat voor mij neer kwam op een boete van 10,80 euro. Nu is mijn account bij MijnKPN geblokeerd, dankzij Het Net. Prutsers zijn het. Als deze ongein nog lang duurt, gooi ik Snelsurfen van Het Net er ook uit. Vrienden en buren zijn heel tevreden voor internet van Tele2.
overal is het wel wat.
heb diverse klanten waar tele2 er dus nooit meer inkomt en ook andere providers.
mijn ervaring is wel dat 9 van de 10 aansluitingen dus door de mensen zijn gedaan en niet goed
Die 10.80 ex. btw kan je meestal terugkrijgen, Je hebt namelijk vaak geen invoed op de datum waarop de nieuwe provider jouw nummer overneemt. Als je bezwaar maakt is er een grote kans dat je het terugkrijgt. Ik kon alleen per direct eindigen bij KPN en niet op de door mij gekozen datum. Daarom kreeg ik de opzegkosten na een klacht weer retour.
deze kosten (nav opzegtermijn) kunnen onder coulance (vrijwillige vergoeding) idd gecrediteerd worden als je er lief om vraagt. echter er moet meestal een bepaalde tijd zitten tussen indienen verzoek en daadwerkelijk opheffing. als je nieuwe provider op de 1e van de maand een verzoek stuurt om de lijn m.i.v. de 7e te beëindigen, dan heb je idd een probleem. bij kpn/hn is de opzegtermijn van 30dagen (voor einde contract, bij maand contracten 30 dagen). uiteindelijk komt er op neer dat je zelf voor je contracten verantwoordelijk bent en als je een ander laat opzeggen en het nadelig voor jou is, is dat natuurlijk jammer. maar uiteindelijk heb je er zelf om verzocht. ik zal adviseren om deze kosten bij je nieuwe provider te verhalen omdat deze niet naar voorwaarden van je oude provider (namens jou) hebben gehandeld. waardoor het nadelig voor jou was.
o ja, nog tussendoor. PSTN (analoge lijn v kpn bijv) is 98% betrouwbaar. voip aan andere kant (IPB, S&B etc) heeft een betrouwbaarheid van nog geen 96%. bovendien is het grotendeels afhankelijk van je verbinding omdat je eigenlijk over de breedband signaal belt. dus als we nou naar aantal analoge lijnen kijken, nou zeg maar 150.000 en daar 2% een storing of een belemmering hebben dat niet op kort termijn kan worden opgelost is dat relatief minder gevallen dan dat we bijv kijken naar 1.1miljoen (500 duizend met voip) breedband gebruikers van KPN en 350duizend (de helft met voip) van het net en daar 4%van. het is eenmaal techniek jongens. trouwens allice, tele2, het net, kpn of een ander ISP zitten op zelfde infrastructuur. dus in principe maakt het niet uit. meestal worden dit soort problemen (als hierboven omschreven) opgelost door een nieuwe aanvraag. dan wordt een nieuw account aangemaakt en je verschijnt anders in de voip software waardoor je een groot kans maakt aan de andere kant van die 96% te belanden. of het nou bij zelfde provider is of een ander. tjah das dan aan jou welk logo je op je factuur wilt hebben.
Momenteel heb ik een livebox van Online met een mailadres van gmail.com. Dit werkt goed. Mijn vaste KPN lijn stoort enorm. Als ik de computerstekker eruit trek, werkt mijn vaste KPN lijn wel prima. Dit schijn niet op te lossen te zijn. Ik heb ook internet + bellen van Online gehad en dat funtkioneerde helemaal NIET! Nu wil ik overstappen naar hetNet snelsurfen, maar BLIJFT MIJN GMAILADRES dan ook goed funtioneren of moet ik het anders doen?
De administratie van Het Net wat een onderdeel is van KPN, is nog steeds een grote puinhoop!!
heb reeds drie maal een verhuizing doorgegeven, maar werd pas de derde keer goed doorgevoerd.
Met het gevolg dat ik ook pas drie weken later mijn internet heb, in mijn nieuwe huis.
Blijkbaar zitten er helpdesk medewerkers die nog niet in staat zijn bij AH vakken te vullen.
Al met word ik pas na drie weken in mijn nieuwe huis aangesloten, mooie servive toch...
Een goede raad... Wanneer u verhuizen gaat, en dit door gaat geven, moet er binnen het uur een mail bij u binnen komen ter bevestiging..Wanneer dit niet het geval is...Weer bellen!!
Heb inmiddels ruim twee uur aan de lijn gehangen...á 0,45 euro/min, Wie gaat dit betalen??....Juist, dat bedoel ik !!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer