mebo
door mebo Jul 10, 2015 om 11:15
Computers & telefonie

Icoon van Skipe

Gisteravond enige updates voor Windows 8.1 geïnstalleerd.
Na deze update komt er in de onderste balk een icoontje van Skipe te staan. Als ik deze aanklik komt er een aanmeldscherm voor Skipe in beeld.
Maar ik wil helemaal geen Skipe en klik dit dus weg. In de onderste balk kan ik via dit icoontje Skipe sluiten en het icoontje is dan ook verdwenen.
Echter bij het opstarten komt het weer terug, hoe zou ik dit permanent kunnen verwijderen.

990 16 Rapporteer

door 1953 - Jul 10, 2015 om 11:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Kreeg al enige tijd die optionele update van Skype! Heb dan ook vannacht maar die 43,8 Mb gedownload. Werk zelf niet met Skype! Kreeg destijds bij Office 60 minuten Skype gratis, nooit van gebruik gemaakt.

Het staat bij mij op het bureaublad en in de taakbalk. Met de rechtermuisknop Skype afsluiten mogelijk edoch bij de volgen opstart komt het weer in de taakbalk te staan. Het bijt niet!

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mebo,

Skype verwijderen uit je Opstartlijst.

Ga met de cursor naar de linkeronderhoek van het scherm. Klik met de rechterknop en kies Uitvoeren.
Typ in: AppData.
Blader naar de map Roaming - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's - Opstarten.
En vink daar Skype uit.
(Bron)

Lees/kijk ook eens hier:
Het automatisch met Windows opstarten uitschakelen

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mebo,

.....Maar ik wil helemaal geen Skipe .....
Blijkbaar heb je dat tóch op je compu geïnstalleerd (denk ik).
Als je het definitief helemaal wilt verwijderen kun je dat het beste via Revo uninstaller doen: klik hier. (Freeware).

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 10, 2015 om 14:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij W8 (ook W10) kun je het beste even IObit Uninstaller 'installeren' (i.p.v. Revo uninstaller) en alle overbodige software (met een hip woord; apps) verwijderen.

Sterk advies om IObit wel in de firewall te blokkeren en het mee opstarten uit te schakelen.

mebo
door mebo - Jul 10, 2015 om 14:30
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 12:28]Hallo mebo,

Skype verwijderen uit je Opstartlijst.

Ga met de cursor naar de linkeronderhoek van het scherm. Klik met de rechterknop en kies Uitvoeren.
Typ in: AppData.
Blader naar de map Roaming - Microsoft - Windows - Menu Start - Programma's - Opstarten.
En vink daar Skype uit.
(Bron)

Lees/kijk ook eens hier:
Het automatisch met Windows opstarten uitschakelen

Suc6

edrick3,

Dank voor uw reactie.
Eerste tip komt uit in een leeg scherm.
Tweede tip geprobeerd en daar staat geen Skipe bij.

Jammer, maar helaas.

Groet, mebo

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 10, 2015 om 14:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mebo schreef op vrijdag 10 jul 2015, 14:30]Jammer, maar helaas.
Gelukkig staat er nog een antwoord ;-).

mebo
door mebo - Jul 10, 2015 om 14:34
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 10 jul 2015, 14:02]Bij W8 (ook W10) kun je het beste even IObit Uninstaller 'installeren' (i.p.v. Revo uninstaller) en alle overbodige software (met een hip woord; apps) verwijderen.

Sterk advies om IObit wel in de firewall te blokkeren en het mee opstarten uit te schakelen.

edrick3 en akkerdistel,

Dank voor deze adviezen, maar deze gaan mijn computerpetje te boven, daar waag ik mij maar niet aan.

Groet, mebo

mebo
door mebo - Jul 10, 2015 om 14:38
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 10 jul 2015, 14:34][quote=mebo schreef op vrijdag 10 jul 2015, 14:30]Jammer, maar helaas.
Gelukkig staat er nog een antwoord ;-).

akkerdistel,

We reageerden te gelijk , ik was nog niet zover met reageren, maar inmiddels heb ik dat wel gedaan.

Hartelijk dank, mebo

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 10, 2015 om 14:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klik installeren en klik op verwijderen klikken dat is echt alles, meer niet.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 10, 2015 om 14:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En hier 'n vinkje weghalen is slechts een aanbeveling, als ik dat kan, dan kan iedereen dat ook :-).

f.weele
door f.weele - Jul 10, 2015 om 21:52
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Skype staat waarschijnlijk zo ingesteld dat deze automatisch opstart bij het aanzetten van de pc. Open Skype via dat icoon op de onderste (taak)balk. Ga in de bovenste balk van Skype naar "Extra" ,klik hier op en er opent een menu met o.a. "Instellingen" ,klik hier op en er komt een tweede schermpje en vink daar uit: "Skype starten bij opstarten van Windows".

m.vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 11, 2015 om 00:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U kan gewoon de update verwijderen, heb ik ook gedaan maar het is wel even zoeken. Ga eens naar configuratie scherm, en tik eens aan programma en onderdelen daar kan u het verwijderen.

ho
door hopetobehelping - Jul 11, 2015 om 06:45
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mebo,

skype doet geen kwaad, dus het is niet nodig om het van uw computer te verwijderen.

In windows 8 kunt u als volgt een programma uit het start menu verwijderen:
- 'CTRL-ALT-DELETE' (de 3 toetsen tegelijkertijd indrukken, u krijgt dan een blauw scherm met de keuzes 'vergrendelen, andere gebruiker, afmelden, wachtwoord wijzigen, taakbeer'
- Kies 'Taakbeheer' (u krijgt dan een scherm met bovenin de tabbladen 'processen, prestaties, app-geschiedenis, opstarten, gebruikers, details, services')
- Kies voor 'opstarten' (u krijgt nu een scherm met allemaal programma's erin, ik verwacht dat skype daar bij u tussen staat)
- Klik op 'Skype', rechts onderin het scherm ziet u daarna de knop 'Uitschakelen'
- Klik op 'Uitschakelen' (hiermee wordt Skype niet meer opgestart als u uw computer opnieuw opstart).

door 1953 - Jul 11, 2015 om 10:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 12:33]@mebo,

.....Maar ik wil helemaal geen Skipe .....
Blijkbaar heb je dat tóch op je compu geïnstalleerd (denk ik).
Als je het definitief helemaal wilt verwijderen kun je dat het beste via Revo uninstaller doen: klik hier. (Freeware).

Met vr.gr.

U krijgt het, zoals in mijn eerste beantwoording, gewoonweg mee als optionele update. Waarschijnlijk vanwege de Office 360 procedure - 12 maanden 60 minuten Skype gratis!

Bij verwijdering definitief via het configuratiescherm komt het wederom weer als optionele update staan en verdwijnt die optionele update niet bij updates.

Het zou best weleens kunnen zijn dat bij de gratis update van W10 dit standaard is verwerkt in W10?!

mebo
door mebo - Jul 11, 2015 om 11:05
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 10 jul 2015, 21:52]Skype staat waarschijnlijk zo ingesteld dat deze automatisch opstart bij het aanzetten van de pc. Open Skype via dat icoon op de onderste (taak)balk. Ga in de bovenste balk van Skype naar "Extra" ,klik hier op en er opent een menu met o.a. "Instellingen" ,klik hier op en er komt een tweede schermpje en vink daar uit: "Skype starten bij opstarten van Windows".

m.vr.gr.

Ik denk dat ik iedereen op het verkeerde been heb gezet.
Ik heb gedaan zoals f.weele aangeeft en krijg na het aanklikken van het icoontje in de onderste taakbalk een aanmeldscherm voor Skipe.
Als ik in dat scherm "extra" aanklik komt er een scherm, maar daar staat geen "instellingen" bij.

Zou het ook kunnen, zoals Valerius-2 schrijft, via het configuratiescherm en dan verwijderen ?

groet, mebo

f.weele
door f.weele - Jul 11, 2015 om 12:36
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste mebo, je zou Skype kunnen verwijderen en opnieuw installeren, indien gewenst.
Onlangs is de Skype Windows-app veranderd en nu alleen nog in de uitvoering "Skype voor Windows-Bureaublad" te downloaden. In het metro-menu staat deze app niet meer, tenzij je deze daar weer aan vast koppelt, maar dan krijg je dus de uitvoering zoals boven vermeld. Dit verandert overigens niets aan het feit dat de mogelijkheid aanwezig moet zijn om Skype niet te laten opstarten bij het aanzetten van de pc. Verwijderen van Skype doe je via het configuratiescherm> programma's> een programma verwijderen, of met Revo-uninstaller (zie de link van Edrick3).
m.vr.gr.