druifje01
door druifje01 Jul 18, 2009 om 10:20
Computers & telefonie

Installatie lukt niet

Ik heb Office 2007 Home & Student aangeschaft. Na de setup te hebben laten uitvoeren stopt de installatie met "Fout 1406". Is er een persoon of site die hier probleemoplossend weg mee weet? Gaat om Vista. De software is gecertificeerd voor Vista.

575 22 Rapporteer

matusso
door matusso - Jul 18, 2009 om 10:35
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Met goegelen kunt u vele antwoorden
zelf vinden.

Het eerste zoekresultaat op “Fout
1406 office 2007” levert al direct de oplossing voor uw probleem:

http://support.microsoft.com/kb/838687

gsm
door gsm - Jul 18, 2009 om 14:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer de setup van Office als Administrator (via de rechter muisknop) uit te voeren.
Als dat nog niet lukt lees dan deze aanwijzingen van Microsoft door (is wel in het Engels).

druifje01
door druifje01 - Jul 18, 2009 om 14:30
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bedankt voor de tip. Ik had eerder de proefversie welke op alleen lezen stond. Is verwijderd. Wilde altijd maar beperkt gebruik maken van het internet maar voor publikaties is Office 2007 subliem. Doch steeds stoot ik weer op een nieuw probleem. Nu weet ik niet waar ik registry moet zoeken. Wie weet dat wel? Ik moet dringend verder schrijven en -terzijde- dit frustreert behoorlijk.

druifje01
door druifje01 - Jul 18, 2009 om 14:58
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Allereerst dit: bij prod. ID vul ik de cijferreeks (key) die op de doos van het Office product staat en dat is uiteraard fout. Dan probeer ik het met de ID die Acer mij gegeven heeft -komt iets dichter in de buurt kwa samenstelling- maar ook dat is fout. Welke  product ID zou ik moeten invullen? Tja, ik ben ook maar een beginneling en doe alles voor het eerst. Help!

kenwel2
door kenwel2 - Jul 18, 2009 om 15:14
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, heb even gegoogled naar uw foutmelding, 1406, en de volgende tekst gevonden op een ander forum: Dit dien je te doen,

Ik heb het probleem opgelost door in het register te zoeken op:
"HWXInk.E-Ink"  en  "SketchObj.SketchInk"
Bij de gevonden sleutels stonden de machigingen op alleen lezen.
Daar waar het mogelijk was heb ik bij de gevonden sleutels de machtigingen
aangepast naar volledig beheer voor zowel systeem, administrator en andere
accounts.
Direct daarna werden de Office updates geïnstalleerd en alles is voor zover
ik kan zien nu OK.
Alle Office modules starten normaal op en ook de Office updates worden weer
normaal gedownload en geïnstalleerd.

Hoop dat het nu wel wil lukken,

Groeten. Henri

druifje01
door druifje01 - Jul 18, 2009 om 15:16
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Mijnheer Henri, U bent een kanjer! Ik zou alleen nog graag willen weten waar ik het register van Vista vindt.

gsm
door gsm - Jul 18, 2009 om 15:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je niet weet waar het register is, dan kun je er maar het beste niet aan gaan prutsen.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 18, 2009 om 15:46
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Voor 'Mijnheer' ben ik afgekeurd ;-) zeg maar gewoon Henri

Voor wat betreft het register: Kijk maar eens wat gsm hieover schrijft.Klopt als een bus! Daarom blijf ik ook daar vanaf. Je register is het allerbelangrijkste voor je besturingssysteem, pas er heel erg mee op: Alleen voor gevorderden!! Doe je in je register wat fout, dan kan dit betekenen, dat je je Vista geheel opnieuw dient te installeren...in het ergste geval dan.

Heb alleen maar dorgegeven, wat ik over uw foutmelding kon vinden, en die oplossing staat er nu.

Voor zo ver ik weet is het register bereikbaar via het configuratiescherm. Echter, en dat heb ik al meer hier gezegd: Ik ben niet zo'n software freak, daar zijn er hier veel betere te vinden! Soms moet ik (ook) naar oplossingen zoeken, en dat doe ik meestal dan via Googlen. En als ik er echt niet kan uitkomen, dan gaat hij naar de echte experts toe. In 14 jr. tijd is dit zo'n 4 keer nodig geweest, valt dus nog mee.

Mogelijk dat iemand je precies kan vertellen, hoe of je in dat register het e.e.a kunt doen, met de gegevens die je nu hebt.

En anders: Afblijven!

Groeten, Henri

kenwel2
door kenwel2 - Jul 18, 2009 om 16:03
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo vkragt: Hieronder een link met (mogelijk) bruikbare info, betreffende het register, en hoe dat nu werkt, in Vista, succes verder, maar nogmaals: Weet wel wat je doet!! Schrijf precies op wat je aan het doen bent, mocht je het aan willen gaan! Succes in ieder geval. Groeten, Henri

http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/zo_werkt_het_register_van_vista.html

druifje01
door druifje01 - Jul 18, 2009 om 16:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Henri, ik heb uw waarschuwing ter harte genomen.

birdies
door birdies - Jul 18, 2009 om 20:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Als je niet weet waar het register is, dan kun je er maar het beste niet aan gaan prutsen........

Vandaar dat ik adviseerde contact op te nemen met Microsoft. Voor bewerkingen in het register heb je echt kennis van zaken nodig.

@kenwel: nee, het register is niet te vinden in het configuratiescherm.

druifje01
door druifje01 - Jul 18, 2009 om 22:26
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Goed het  register zal ik ongemoeid laten. Dan nog het volgende: er wordt naar de product ID gevraagd. Daar toets ik de prod ID van de bij Bol.com gekochtte software in, maar de installatie breekt af met de mededeling dat ik geen machtiging heb en geeft aan C:\Users\vera\App.Data\Local\Temp\Setup.00000a78\PSS10R.CHM (a78 was ook eens e9c).

Ik heb voor iets anders gestudeerd. Vera.

holpen
door holpen - Jul 19, 2009 om 00:14
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Vera,
Het gaat hier toch echt om een rechtenkwestie. Vraagje: heeft jouw account (vera) volledige beheerdersrechten of is het een standaard-gebruikersaccount? Dat kan al een probleem zijn.
Om het registry-probleem op te lossen zul je echt de voorgestelde wijzigingen moeten doorvoeren, ben ik bang. Maar het lijkt er ook op dat je zelfs onvoldoende rechten in je eigen gebruikersmap hebt. En dat is wel wat vreemd.

Als je het zelf niet aandurft, dan zul je echt hulp van een deskundige kennis moeten inroepen.

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2009 om 00:17
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dag Matusso, ik ben intussen wel wat uitgegoocheld en stoot steeds weer op hetzlefde labyrinth van problemen. Zal mij morgen richten op de webside Microsoft Office Online. Wist niet dat deze site bestond. Vera.

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2009 om 00:56
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Oh, bedankt. Het is een gewone account. Zal het een en ander eens nagaan. Vera

kenwel2
door kenwel2 - Jul 19, 2009 om 08:36
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@birdie, nee, daar was ik al achter gekomen, vandaar mijn geplaatste link, mbt. register in Vista.

En persoonlijk: Ik  blijf er wel vanaf, als je niet dagelijks daarmee bezig bent, is het echt niet zo raadzaam om in je registe wat te gaan veranderen. Je moet en echte 'nerd' zijn, dat had ik al wel begrepen. Vandaar ook mijn verwijzingen aan ts vkragt.

Groeten. Henri

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2009 om 12:58
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Geweldig meedenkers! Henri komt dicht bij het vuur geloof ik. Nu vind ik op de duitse microsoftsite het volgende: er zou een webroot Fremdarbeider (dus geen "gastarbeider" eerder "ïnbreker") door webroot Spysweeper aktief zijn. De "Registrierungsunterschlüssel"zou zoals bij foutmelding 1406 vermeld niet op "Vollzugriff" gesteld zijn. Komt dit nu in de buurt van Holpens optie aangaande beheerdersrechten? Misschien heb ik de verkeerde software gekocht. Vera

dirck
door dirck - Jul 19, 2009 om 14:35
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Method 2

<script type="text/javascript">
loadTOCNode(3, 'resolution');
Disable the third-party application. For example, to disable
WebRoot Spysweeper, follow these steps:
  1. Right-click the WebRoot Spysweeper icon that is located in
    the notification area, at the far right of the taskbar.
  2. Left-click the Shut Down
    option.
  3. In the Office installation Error 1406
    dialog box, click Retry.
  4. When the Office setup is completed, restart the computer, and then re-enable WebRoot Spysweeper.

Methode 2

<script type="text/javascript">
loadTOCNode(3, 'resolution');

Deaktivieren Sie die Fremdanbieter-Anwendung. Gehen Sie beispielsweise
folgendermaßen vor, um WebRoot Spysweeper zu deaktivieren:
  1. Klicken Sie mit der rechten Maustaste auf das Symbol für
    WebRoot Spysweeper, das sich im Infobereich ganz rechts in der
    Taskleiste befindet.
  2. Klicken Sie mit der linken Maustaste auf die Option Beenden.
  3. Klicken Sie im Dialogfeld Office-Installation: Fehler 1406 auf Wiederholen.
  4. Wenn
    die Ausführung des Office-Setupprogramms abgeschlossen ist, starten Sie
    den Computer neu, und aktivieren Sie WebRoot Spysweeper dann wieder.

Hallo Vera, gebruik je ook Webroot Spysweeper?

Zoniet, dan hoef je deze oplossing ook niet uit te voeren.

druifje01
door druifje01 - Jul 19, 2009 om 14:53
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Nee, ik gebruik geen webroot Spysweeper. Las het geloof ik via een nieuwsbrief van Microsoft, ofzo. Met de discussiegroepen van Microsoft Office kom ik ook niet veel verder. Is het overigens altijd zo moeilijk om in een winkel aangeschafte software te installeren? Vera

holpen
door holpen - Jul 20, 2009 om 01:17
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Yep, de Duitse term Vollzugriff houdt niet meer of minder in dan volledige rechten voor lezen, schrijven, rechten toekennen, etc.

Als je de installatie start als "Administrator" zou het waarschijnlijk wel lukken. Het lijkt erop dat jouw account niet voldoende rechten heeft of dat de rechten op sommige registry-sleutels te strak staan afgesteld.

Er zijn dan vier opties:
1 - Inloggen onder een account waarmee je wel volledige beheerdersrechten hebt en dan installeren.
2 - Installatieprogramma starten als Administrator; rechtsklikken op het bestand setup.exe en vervolgens kiezen voor de optie waarmee je het programma als een andere gebruiker kunt uitvoeren.
3 - De registry repareren zoals hierboven reeds vermeld.
4 - Overstappen op software die dit soort geneuzel niet kennen.... ;-)

Maar goed - Nee, de aanschaf van Office was op zich een prima keuze - hoewel ik zelf liever werk met de gratis open source concurrent OpenOffice, maar dat is persoonlijke voorkeur - en het moet in principe gewoon geïnstalleerd moeten kunnen worden, mits je de juiste account gebruik.

druifje01
door druifje01 - Jul 20, 2009 om 14:49
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Nou Holpen, na een bijzonder lang telefoongesprek met gesprek met ieman van Microsoft die op afstand meestuurde is Office 2007 toegankelijk geworden. Tipje van de sluier? Start-msconfig. Vera.