vo
door vonkp Aug 30, 2009 om 08:25
Computers & telefonie

Internet-explorer 8

hallo iedere keer als ik internet explorer8 wil installeren geeft hij de melding dat hij hem niet heeft geinstalleerd moet de pc opnieuw opstarten en ga ik nar de microsoft update pagina geeft hij onder softwate aan dat ik de explorer 8 moet installeren wat kan ik doen

571 19 Rapporteer

holpen
door holpen - Aug 30, 2009 om 08:54
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Komt er misschien ook een melding in beeld waarom IE8 niet geïnstalleerd is (volledige tekst van de foutmelding)? Hoe laat je de installatie plaatsvinden? Via automatische updates? Probeer dan eens in plaats daarvan het hele pakket apart te downloaden en daarmee te installeren.

Het zou bijvoorbeeld kunnen liggen aan je virusscanner, zet die eens tijdelijk uit en installeer IE8 (daarna de virusscanner weer aan natuurlijk). Heb laatst nog van iemand gehoord dat "TeaTimer" van Spybot S&D behoorlijk in de weg zat.

Overigens ben je absoluut niet verplicht om over te stappen op IE8, al doet Microsoft het wel zo voorkomen.

vo
door vonkp - Aug 30, 2009 om 09:09
34 Antwoorden / 20 Vragen

hallo nee er komt geen foutmelding zegt alleen niet geinstalleerd beide geprobeerd met automatische update en op de microsoft internetnet explorer pagina

birdtweety
door birdtweety - Aug 30, 2009 om 22:40
115 Antwoorden / 21 Vragen

wat je eens zo moeten proberen is eerst een kijken bij sofwar verwijderen of daar een melding staat van ie8 zo ja verwijder die eens.

voor je dan ie gaat instaleren zet dan al je beveiling software eens uit het kan zijn dat deze tegen werken tijdens de instalatie.

als dat nog niet werkt moet je de pc eens opstarten in veilige modus, dit doe je door tijdens het opstarten op de f8 functie knop te drukken.en dan neem je de optie veilige modus met netwerkmogeleijkheden of zo iets.

nu start de pc op zonder veel andere op de achtergrond draaiende programma's.probeer nu de ie8 te instaleren

kroonmeester
door kroonmeester - Aug 30, 2009 om 23:34
457 Antwoorden / 45 Vragen

Heb je ook alle andere programma's ook afgesloten?

Sommige installaties gaan pas installeren als alle andere programma's zijn afgesloten.

Gebruik je Vista (32/64 bits) of nog XP? Bij Vista moet je waarschijnlijk een vinkje zetten bij het programma voor de update. Op mijn laptop met Vista lukte een update eerst ook niet, totdat ik dat vinkje plaatste bij het update programma.

polleke1945
door polleke1945 - Aug 31, 2009 om 14:06
76 Antwoorden / 2 Vragen

De beste oplossing voor dit soort problemen is:
http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/
Hier werk ik zelf al jaaaaren mee, ideaal !

labren
door labren - Aug 31, 2009 om 14:51
862 Antwoorden / 0 Vragen

kan je niet wat meer info. geven wat voor een besturings systeem heb je XP, vista?

en waarom wil ie 8 op je computer hebben want 7 is stukken beter ,de 8 is te streng gaat problemen geven.

tucker
door tucker - Aug 31, 2009 om 15:25
136 Antwoorden / 10 Vragen

Het is klinkklare onzin dat IE7 beter zou zijn en dat IE8 problemen gaat geven. Even Google gebruiken om eventuele problemen met IE8 op te lossen en desgewenst sneller te maken, het is een kwestie van de instellingen en mogelijkheden goed gebruiken. IE8 is stabieler, veiliger en biedt veel meer mogelijkheden (mits men zich de moeite getroost zich er even in te verdiepen).

ba
door bachanaal - Aug 31, 2009 om 15:26
248 Antwoorden / 7 Vragen

als het besturingssysteem ouder is dan windows Xp is het niet te installeren

bo
door bob123 - Aug 31, 2009 om 15:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Problemen bij het installeren van Internet Explorer 8 kunnen veroorzaakt worden door een aantal verschillende factoren. U kunt de stappen uit het onderstaande artikel van Microsoft volgen om Internet Explorer 8 geïnstalleerd te krijgen:

http://support.microsoft.com/kb/949220/nl

Is het nog steeds niet mogelijk om Internet Explorer 8 te installeren dan kunt u via de onderstaande website gratis ondersteuning aanvragen bij Microsoft.

https://support.microsoft.com/oas/default.aspx?st=1&as=1&as=1&tzone=-120&gprid=13418&timestmp=633872982130641948&ps=1&acty=ProductList&ctl=productlist&wf=PID&trl=PID%7eProductList&c=SMC&ln=nl&prid=13043&gsaid=588823

bo
door bob123 - Aug 31, 2009 om 16:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens kunt u op www.windows.nl ook veel informatie vinden over Microsoft software en producten.

labren
door labren - Aug 31, 2009 om 16:16
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja inderdaad dat is prezies wat er op de site van windows staat beschreven TUCKER maar helaas is niet alles wat bill cates maakt goed.

polleke1945
door polleke1945 - Aug 31, 2009 om 16:25
76 Antwoorden / 2 Vragen

ja
inderdaad dat is prezies wat er op de site van windows staat beschreven
TUCKER maar helaas is niet alles wat bill cates maakt goed.

Juist, en daarom moet je ook Firefox gebruiken: www.mozilla-europe.org/nl/firefox/

er
door erky - Aug 31, 2009 om 19:52
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi VonkP,

Het beste is een aantal stappen te doen. Eerst zeker weten of IE8 wel of niet is geïnstalleerd. Start IE die je nu op de pc hebt en klik op 'Help' en 'Info'. Daar moet staan wat je nu hebt. Is dat IE8, dan moet je andere maatregelen nemen dan als het IE7 is. En kijk even of er achter ook nog iets staan met SP (Service Pack). Welk SP heb jij?

Het was al eerder gevraagd. Werk je met ME, XP of Vista? Het maakt niet veel uit, maar is wel interessant/nodig om te weten.

Heb je IE7 dan is een upgrade naar 8 niet extreem gevaarlijk, het enige dat je mis loopt is specifieke beveiligingsupdates. Maak voor jezelf een keuze. Zo heb je gelezen dat bij elk probleem mensen adviseren om FireFox te nemen. Niet geheel onterecht, maar ook hier gaat het om wat je gewend bent. Overstappen is niet moeilijk.

Het is inderdaad een goed idee om een keer te proberen IE8 te downloaden van de site van Microsoft
en te installeren. Lukt dat niet dan is er een beschrijving die aangeeft dat je weer kan downgraden, dus IE7 weer terug krijgen. Doe dat maar en blijf kijken via Help en Info binnen IE wat je nu echt hebt.

Tot zover.

Succes,
Erky

holpen
door holpen - Aug 31, 2009 om 21:16
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het prettige van IE8 is dat het - eindelijk! - voor een heel groot deel voldoet aan de geldende algemene webstandaarden.

Daarnaast is het technisch een stuk beter in elkaar gezet, stabieler, etc.

Jij mag IE7 beter vinden, maar alle tests en deskundologen zijn toch echt een andere mening toegedaan.

Overigens ben ik persoonlijk van mening dat IE in wat voor versie dan ook, zo ongeveer de slechtste browser van alle is: probeer ook eens Firefox, Opera of Chrome.

labren
door labren - Aug 31, 2009 om 23:26
862 Antwoorden / 0 Vragen

heel leuk , komt er nog meer reclame,maar even terug te komen op de vraag, besturings systemen ouder als windows XP kan je geen IE8 instaleren want die is toch speciaal voor vista gemaakt en zijn opvolger windows 7, IE8 draai echt heel slecht op XP,

bo
door bob123 - Sep 1, 2009 om 09:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Internet Explorer 8 draait ook prima op Windows XP.

birdies
door birdies - Sep 1, 2009 om 09:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......IE8 draai echt heel slecht op XP.....

Oh ja? Draait hier prima onder XP.

edwardus
door edwardus - Sep 1, 2009 om 09:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bekijk eens de logfile van de install. Deze kun je openen in Notepad (Kladblok): open het bestand %windir%\ie8_main.log (meestal is dat C:\Windows\ie8_main.log). Er zou veel tekst in kunnen staan, in het laatste stuk zou de foutmelding moeten staan.

Verder vind je
hier veel informatie over hoe je het kunt aanpakken.

tucker
door tucker - Sep 1, 2009 om 11:42
136 Antwoorden / 10 Vragen

XP draait bij mij uitstekend onder XP. In eerste instantie was hij een stuk trager, maar even Googlen heeft dat uitstekend opgelost.

Als je IE8 hebt geïnstalleerd en je wilt weer terug naar IE7 dan kan je gewoon via configuratiescherm > software IE8 verwijderen, dan heb je vanzelf IE7 weer terug.

Met Mozilla's Firefox heb ik geen ervaring, maar ik heb hier nog een oude pc staan en daar zal ik het eens op installeren om te kijken of het beter bevalt...