jo
door jono2 Jun 24, 2010 om 18:52
Computers & telefonie

Internet in Spanje

Omdat wij overwinteren in Spanje zou ik graag een Spaanse prepaid simkaart + dongel kopen. Dus niet voor mijn GSM alleen voor mijn laptop.
Heeft iemand daar ervaring mee?

5996 11 Rapporteer

jo
door jono2 - Jun 24, 2010 om 19:31
52 Antwoorden / 10 Vragen

Ik weet dat je in restaurants gratis kunt internetten. Ook bij Mac Donald is dat mogelijk, maar omdat wij wat ouder zijn hebben we niet altijd zin om de deur uit te gaan.
Ook hebben we gehoord dat het met een Spaanse prepaid simkaart mogelijk moet zijn.
Wij weten alleen niet hoe dat in zijn werk gaat en ook de kosten zijn natuurlijk belangrijk.

ma
door marwin - Jun 24, 2010 om 22:26
126 Antwoorden / 15 Vragen

mijn ervaring is dat je in veel restaurants gratis kan internetten. En ik weet niet of de dongel daar sneller is dan hier. Want hier is hij echt traag...

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2010 om 02:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

dag jono2,

Heb ik geen ervaringen mee maar ik heb even op internet rondgekeken. Er zijn meerdere sites en forums over te vinden, dus het is wat lastig om dat alles hier te plaatsen.

Om ze te vinden op google intikken:

dongel in spanje gebruiken

en/of: goedkoop internetten in Spanje

Ik vermoed dat u met de gevonden sites antwoord op uw vraag zult vinden van o.a. mensen met ervaring ermee. U kunt zelf eventueel nog op één van die (Spanje) forums uw vraag nogmaals voorleggen.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2010 om 02:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag jono2,

Heb ik zelf geen ervaringen mee, maar ik heb wat op internet rondgekeken. Er zijn meerdere sites en forums over te vinden dus het is wat lastig die alle hier te plaatsen.

Ik vond ze door op google in te tikken:

dongel in spanje gebruiken

en:

goedkoop internetten in Spanje

vr.gr.

ja
door janhrl - Jun 25, 2010 om 13:43
16 Antwoorden / 6 Vragen

Door eenmalige aanschaf van een dongel (kosten rond de € 50) en aanschaf van een simkaart van Vodafone in Ierland, kunt u voor rond de 1 euro per dag mobiel internetten in o.a. Spanje, Frankrijk, Duitsland, België en in Nederland. Naar verwachtiging kan ook in diverse andere landen in Europa met deze simkaart geïnternet (én mobiel gebeld) worden. Maar dat is nog niet in de praktijk uitgeprobeerd.
Zie voor meer informatie http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=742676&sid=7ec9f38af9d59a1de482bdd4e42c24fb

enrique
door enrique - Jun 25, 2010 om 14:08
68 Antwoorden / 17 Vragen

In heel Spanje heeft ieder gat, gehucht, dorp of stad van overheidswegen een bibliotheek. In al deze bibliotheken kun je geheel gratis internetten zowel met hun PC's als met je eigen Laptop.
Alle bibiliotheken hebben in heel Spanje dezelfde inlogcode.
Met slecht weer ga je in de buurt van een bieb staan en vanuit je auto ga je internetten.
Ik raad je wel aan om eerst thuis een Google account aan te maken. Dan weet je zeker dat je niet in de problemen komt. Dit Google account kun je gemakkelijk implanteren in Outlook. De gebruiksaanwijzing hoe je dat moet doen staat op de site van Gmail. Veel plezier in Spanje. Ik ga daar al 15 JAAAR OVERWINTEREN EN WEET DUS HOE HET DAAR WERKT.

pa
door papaya - Jun 25, 2010 om 14:37
16 Antwoorden / 13 Vragen

Daar ik zelf ook in het buitenland woon, gebruik ik Skype, daarmee kan je bijna gratis tel. via de laptop.
Als er mensen zijn die ook Skype hebben, is het zelfs gratis.
Het is maar een idee om het zo te doen.

retjudyy
door retjudyy - Jun 25, 2010 om 14:57
38 Antwoorden / 25 Vragen

je kan bij vodafone een dongel kopen voor 49 euro per maand kopen ;ook simuo verkoopt een dongel 29 euro per maand
alle twee werken ze prima

gallito
door gallito - Jun 25, 2010 om 16:06
479 Antwoorden / 66 Vragen

@jono2
Leest u even de informatie hierover via onderstaande links

http://www.spanjeforum.nl/topic.php?id=290695

http://www.spanjeforum.nl/topic.php?id=289835

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=8&oq=simyo&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GPCK_nlNL314&q=simyo+internet

In welk gedeelte van Spanje wilt u overwinteren?

ma
door manza100 - Jun 25, 2010 om 16:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is moeilijker dan de meeste schrijvers denken, eerst moet u de N.I.E. hebben, dat werkt als volgt naar de Police Nationaal papier invullen (die zijn volledig in het spaans) 18 euro betalen bij een bank, bankrekening open en na een week kunt u , u N.I.E. ophalen. Met u NIE en bankrekening kunt u een dongel kopen, Moviestar, Vodafone ect.(overigens als u langer dan 3 maanden in Spanje verblijft moet u toch een NIE hebben)
min. 6 maanden u betaald circa 50 euro voor de dongel en het abonnement kost ook zoiets per maand, ik heb zelf Vodafone die heeft een variant zonder limiet.
In toeristen gebieden kunt u vaak een draadloos abonnement afsluiten per maand.
Die kunt u afsluiten in b.v. een hotel.
Veel succes

gallito
door gallito - Jun 25, 2010 om 16:40
479 Antwoorden / 66 Vragen

@manza100

Voor een prepaid heb je geen NIE nummer nodig.

In sommige regio's in Spanje voldoet ook je NL ID kaart voor een prepaid. Het is sinds vorig jaar verplicht je te legitimeren óf met je NL paspoort óf met je NIK (Identificatiekaart).

Een NIE-nummer (te vergelijken met ons BSN) krijg je alleen als je een adres hebt in Spanje. Koop- of huurhuis maakt niet uit. Maar dit terzijde.