me
door merkelens Apr 19, 2012 om 13:11
Computers & telefonie

Ipad/flash/veilig

Hallo,

ik wil eventueel een Ipad kopen maar heb 2 vragen;
1. kan ik flash videobestanden vanaf mijn mac airbook naar de Ipad overzetten en bekijken en flash video live streamen of moet ik voor flash eerst een applicatie downloaden?

2. is een Ipad, gelijk alle Apple producten, beter beveiligd tegen virussen e.d.?

1567 7 Rapporteer

jo
door jorisw - Apr 19, 2012 om 13:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

1. De iPad ondersteunt (gelukkig) geen Flash. Er zijn wel tools om videobestanden om te zetten naar modernere formaten.

2. Er zijn geen virussen voor de iPad omdat je applicaties alleen via de app store kunt installeren en niet door van vage locaties te downloaden. Tegen phishing is natuurlijk niets bestand; als je op een foute website je gegevens invoert gaat het op alle platformen fout.

me
door merkelens - Apr 19, 2012 om 13:39
6 Antwoorden / 28 Vragen

dank voor je snelle reactie. okee, heb je suggesties welke tool ik dan nodig heb om flash om te zetten en welk formaat moet ik dan gebruiken om het videobestand op de Ipad te kunnen bekijken?

en is het ook mogelijk om rechtstreeks vanaf de Ipad een videobestand te downloaden?

ikbenik
door ikbenik - Apr 19, 2012 om 15:07
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=jorisw schreef op donderdag 19 apr 2012, 13:23]1. De iPad ondersteunt (gelukkig) geen Flash.
Wat een rare opmerking!

ikbenik
door ikbenik - Apr 19, 2012 om 15:09
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=merkelens schreef op donderdag 19 apr 2012, 13:39]dank voor je snelle reactie. okee, heb je suggesties welke tool ik dan nodig heb om flash om te zetten en welk formaat moet ik dan gebruiken om het videobestand op de Ipad te kunnen bekijken?

en is het ook mogelijk om rechtstreeks vanaf de Ipad een videobestand te downloaden?
Websites die gebruik maken van Flash en Java, werken niet op de iPad en iPhone.
Dus fimpjes kijken vanaf de websites waar die zaken gebruikt worden, zal niet gaan.

De reden is simpel:
Apple wilt niet dat mensen buitenom iTunes muziek en filmpjes gaan luiteren/kijken.
Er is wel een speciale app om filmpjes bij Youtube te bekijken.

hereistom
door hereistom - Jun 2, 2012 om 12:23
740 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn wel Apps om Flash sites te bekijken op je iPad!
Bijv. Puffin Web Browser en iSwifter.
En er zijn ook diverse Apps om filmpjes vanaf je PC op je iPad te kijken of te downloaden zoals bijv. AVPlayerHD.

Verder is de iPad gelijk aan de andere Apple producten en hoef je dus niet bang te zijn voor virussen e.d. ;-)

Hier kun je meer informatie vinden over de iPad; www.iPadforum.tk

macwouter
door macwouter - Jun 2, 2012 om 13:24
825 Antwoorden / 9 Vragen

Oja hoor .
Flash kun je afspelen op je iPad en wel via de app Airvideo te vinden in de appstore. Ik kijk al mijn FLV filmkes overal in huis. Via de extentie DOWNLOADHELPER van Firefox haal ik heel wat flash binnen en bekijk ik die op mijn iPad. Beste mensen,ondanks dit oude topic wil ik toch even kwijt dat je steeds meer videosite,s kunt afspelen op je iPad. Ik zit veel op de site van het Filmhuis genre (kenners weten waar ik het over heb ) en dan kom ik vaak MKV films tegen van 2 uur of AVI en MOVE films. Met een google account geïntegreerd in de Airvideo App kan ik die films ook bekijken buiten mijn netwerk.

diumenge
door diumenge - Jun 2, 2012 om 13:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Toch fijn dat je op zo'n duur apparaat via een omweg gewoon alle functionaliteit van het internet kan gebruiken.