dv
door dvanandel Feb 28, 2017 om 13:13
Computers & telefonie

Is dit contracbreuk

Ik heb al jaren een telefoonabonnement bij terfort.
Daar betaal ik 5.59 Euro per maand voor.
Nu veplicht Telfort mij om een ander abonement te nemen waar ik 9 euro per maand voor ga betalen.
Dan krijg ik inplaats van 200 belminuten  300 belminuten en onbeperkt SMS.
Zo'n abonnement wil ik helemaal niet, maar ik heb geen keus want de mevr. aan de telefoon van Telfort zegt dit is een oud abonnement die verdwijnen uit ons pakket, ik vind dit onzin, dan wordt er gezegt dat ik mijn abonnement ook op kan zeggen (hoe zo klantvriendelijk)
Ik heb altijd belminuten over en gebruik de SMS bijna nooit, want de app gebruiken is gratis.
Ik heb er niks aan, het kost mijn maandelijks 4,59 euro extra,  belachelijk.

Kan Kassa hier iest mee?
Vriendelijke groet Dicky van Andel.
[edit-redactie]

4501 16 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2017 om 13:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat Telfort doet, dat mag. Je kunt niet verwachten dat abonnementen jaar in jaar uit hetzelfde blijven. Bij Simyo kun je ook voor 6 euro terecht voor 200 belminuten https://www.simyo.nl/sim-only

djfox741
door djfox741 Mar 1, 2017 om 12:47
41 Antwoorden / 3 Vragen

En als je al wat langer klant ben bij Simyo, dan ben je €4,50 kwijt voor 200 minuten/sms.

marita5
door marita5 - Feb 28, 2017 om 13:24
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dvanandel ,

[edit]

Kan Kassa hier iest mee?

Kassa kan hier niks mee .
De voorwaarden worden gewijzigd , u kunt opzeggen simpel .

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 28, 2017 om 13:37
641 Antwoorden / 77 Vragen

Je telefoonabonnement is verlopen en je kunt een nieuw abonnement nemen bij Telfort.

Dat nieuwe abonnement heeft andere voorwaarden dan het oude.
Je kunt daarmee accoord gaan en je gaat weer een tijdje verder met Telfort, of je gaat er niet accoord mee en je stopt met Telfort en zoekt een ander abonnement wat beter geschikt is voor jou.
Het is zeker geen contractbreuk want je contract is afgelopen. Dat duurde 12 of 24 maanden en daarna ben jij, en Telfort, vrij om te doen en laten wat jullie willen.

holstein
door holstein - Feb 28, 2017 om 13:40
922 Antwoorden / 16 Vragen

Totdat de contractduur van je huidige abonnement duurt kun je het gewoon houden zo het is en als het is afgelopen kun je natuurlijk alleen maar kiezen uit wat zij aanbieden of je gaat naar een ander.
Zie nu dat inderdaad de paketten weer zijn veranderd en trouwens het onbeperkt sms is op mijn abonnement al bijna 2 jaar gratis, volgens mij is dat bij de meeste aanbieders zo.
Er is op het moment maar 1 Telfort sim only abo zonder data, met 300 belminuten voor 9 euro van 12 maanden, 24 maand is 8 euro.
Betaal hier nu zelf ook maar 6 euro en mijn contract loopt tot eind dit jaar en zal dan ook duurdere aanbieding krijgen ben ik bang....

Cookies
door Cookies Feb 28, 2017 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS heeft het abonnement al jaren dus allang contractvrij voor zowel provider als TS.

holstein
door holstein Feb 28, 2017 om 15:37
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dat lees ik ook wel, maar hij is net als wat ik ook altijd doe, waarschijnlijk iedere keer een contract voor een jaar aangegaan dat dan niet maandelijks opzegbaar is, daar zit je dan wel die 12 maanden of 2 jaar en 24 maanden aan vast, kun je niet eerder vanaf dan einde contract.

tijger1
door tijger1 Feb 28, 2017 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holstein. Waarom zou de Ts dat gedaan hebben? Hij had een abonnement wat hem beviel.

holstein
door holstein Feb 28, 2017 om 17:46
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dat zeg ik niet, lees mijn eerste reactie....

wi
door wilhelmina59 - Feb 28, 2017 om 14:06
519 Antwoorden / 0 Vragen

Telecom aanbieders willen van dit soort contracten af. Kost ze nl klauwen met geld. Trek aan de bel(schriftelijk) en vraag om een vergelijkbaar abonnement.(Kunnen ze niet leveren) Dan zijn er mogelijheden om per direct een andere aanbieder te zoeken. Dit vanwege wijzigingen in de voorwaarden.
Succes

diumenge
door diumenge Feb 28, 2017 om 14:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan al direct. Dus aan die bel hoeft niet meer getrokken te worden.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 28, 2017 om 15:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ook andere providers willen af van die 5 euro klantenservice. Verdienen ze een paar centen op dus commercieel niet haalbaar.
Zou ze ook nog telefoon via de PTT hebben voor een paar gulden per maand?

djfox741
door djfox741 Mar 1, 2017 om 17:24
41 Antwoorden / 3 Vragen

@Diewilik Heb een abbo voor 200 minuten of sms prijs €4.50 bij wie? SIMYO

Wi
door Wil_H - Feb 28, 2017 om 14:36
270 Antwoorden / Vragen

You fone Sim only kost je 4 Euro per maand voor 200 belminuten, maar die tellen zowel de binnenkomende als de uitgaande gesprekken.

tijger1
door tijger1 Feb 28, 2017 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u niet een beetje abuis?

Wi
door Wil_H Feb 28, 2017 om 17:25
270 Antwoorden / Vragen

Nee, ik heb zelf zo'n abbonement.

hansje klein
door hansje klein - Feb 28, 2017 om 14:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Telfort is er alleen voor de goede bedrijfsresultaten van ... natuurlijk van Telfort,

en alles wat niets in het laadje brengt wordt gedumpt, óók wanneer het om oude trouwe klanten als Dicky gaat. Contractbreuk is het niet, want het oude contract is nu dus afgelopen ... finito, Ende en uit! Nu op zoek, via een vergelijkingssite, naar een andere gunstige aanbieder die 'uw doelgroep' nog wèl wil bedienen.

diumenge
door diumenge Feb 28, 2017 om 14:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard, het is een commercieel bedrijf. Geen liefdadigheidsinstelling.

Cookies
door Cookies Feb 28, 2017 om 14:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge: +10

wi
door wilhelmina59 Feb 28, 2017 om 17:50
519 Antwoorden / 0 Vragen

Klets, ligt aan je prio's.
De een heeft een telefoon van 900 euri met van alles erop of eraan.
De ander een laptop met vele terra's aan opslag en een werkgeheugen dat nog net niet de snelheid van het licht evenaart.

diumenge
door diumenge Feb 28, 2017 om 17:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Wilhemina59 jij kletst, wat heeft je reactie over prio's, euri's en terra's te maken met het feit dat Telfort winst wil maken?

fa
door familyman - Feb 28, 2017 om 15:55
888 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u niet beter een Simyo pre paid nummer nemen? Zal totaal gezien gustiger zijn qua prijs. Dus gebruik maken van opzeggen.

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2017 om 18:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stap met behoud van nummer over naar Simyo en neem dan eventueel prepaid.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 28, 2017 om 18:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Prepaid + bellen via WiFi = in uw geval jaarlijks ongeveer 52,08 euro besparen.

Is dat moeilijk? Nee (enkel op het kiezen van de provider na dan).

Stap 1. Registreren (willekeurig voorbeeld)
Stap 2. BTG kopen
Stap 3. App downloaden
Stap 4. Inloggen en bellen voor 0,002 vast en 0,007 mobiel (start 0,04).

ha
door harryromijn - Mar 1, 2017 om 12:56
272 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkele aanbieder is verplicht een bepaald pakket eeuwig-en-altijd in die vorm aan te blijven bieden. Noch kunnen ze een klant verplichten bij hen te blijven.
De slager is ook al lang gestopt met balkenbrij. Idem het hotel met hooi en stro voor het paard ( van de koets, waar men 120 jaar geleden mee aankwam )
Steeds meer worden paketten met Internet gecombineerd, of grotere belminuten-paketten.

Doch..we leven in een vrij land. Gaat u toch naar een andere aanbieder ?

mo
door mof - Mar 1, 2017 om 14:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Alles wordt duurder. Vroeger kocht je nog een zak patat voor 85 cent, nu is dat 2.5 euro, oftewel dik 500 cent ...

u heeft de keus tussen datgene dat wordt aangeboden. U kunt er niets tegen beginnen.

ro
door rooie60 Mar 1, 2017 om 15:52
14 Antwoorden / 0 Vragen

Wat n vergelijking MOF!!!!! slaat kant nog wal.......van zak patat van 85 naar 2,50 is héél wat anders!!!  Dat is nu eenmaal zo in de loop der jaren meer geworden,logisch. Maar dit is vals van de providers en KLOPT niet.........denk eens na voor je wat zegt!

ro
door rooie60 - Mar 1, 2017 om 15:49
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag al meer dan n half jaar verleneng maar ik heb n 'sim only' van (met kortingen KPN) € 7,50. Als ik niets doe blijft het gewoon zo,en ik ga ook niet verlengen want de goedkoopste nu is €20 ! doordat wij meerder aansluitingen KPN hebben op een adres plus korting die nog steeds loopt zolang ik klant ben,blijft het zo! Daar heb ik naar geinformeerd van te voren,zou toch te gek zijn  zeg van Telfort!!!

Cookies
door Cookies Mar 1, 2017 om 17:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk blijft dat niet zo. Niets is eeuwigdurend.

koekeloer
door koekeloer - Mar 1, 2017 om 21:54
562 Antwoorden / 18 Vragen

k heb al jaren een Hollandsnieuwe abo voor 5 / maand. Dat kan je nu niet meer afsluiten. Beltegoed blijft ook nog eens 3 maanden gedig