am
door amateurtje Oct 11, 2012 om 14:21
Computers & telefonie

Kan niet selecteren

Van bepaalde websites kan ik de tekst niet meer selecteren. Eerder ging dit probleemloos. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

10096 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2012 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo amateurtje,

Gebruik je IE.
Je zou de instellingen eens kunnen resetten en kijken of dat helpt.

Om terug te gaan naar de standaard instellingen voer de volgende stappen uit.

1. In Internet Explorer ga naar Extra, Internet Opties
2. Klik op het tabblad Geavanceerd
3. Klik op Opnieuw instellen
4. Er verschijnt een mededelingsvenster die de impact weergeeft van de reset.
5. Eventueel kan ook de Persoonlijke instellingen verwijderen aangevinkt worden
6. Start Internet Explorer opnieuw

Suc6

am
door amateurtje - Oct 11, 2012 om 19:40
26 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Edrick3

De tip die u gaf heb ik uitgevoerd, helaas zonder resultaat.

freya
door freya - Oct 11, 2012 om 20:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo amateurtje,

Kun je een voorbeeld geven van een website waar je iets zou willen selecteren? Websites kunnen veranderen en soms maken websites gebruik van afbeeldingen met tekst en die kun je uiteraard niet selecteren.
Ook hebben sommige websites een beveiliging ingebouwd om zodoende het kopiƫren van de tekst te voorkomen. Metname websites met handleidingen/cursusmateriaal maken hier gebruik van.

m.vr.gr. Freya

am
door amateurtje - Oct 11, 2012 om 20:39
26 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Freya,

De website die ik niet kan selecteren op deze computer kan ik op een andere pc wel selecteren. Dus het lijkt me dat er ergen in deze pc een instelling verkeerd staat.Het ligt dus niet aan de (eventueel beveiligde) website.

freya
door freya - Oct 11, 2012 om 20:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=amateurtje schreef op donderdag 11 okt 2012, 20:39] Hallo Freya,

De website die ik niet kan selecteren op deze computer kan ik op een andere pc wel selecteren. Dus het lijkt me dat er ergen in deze pc een instelling verkeerd staat.Het ligt dus niet aan de (eventueel beveiligde) website.
Tja, dan is het inderdaad een ander verhaal.....
Andere websites lukt wel? Het is ook geen probleem met de muis(knop)?
En gebruik je op die andere computer dezelfde browser? Internet Explorer? Firefox?

Freya

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2012 om 20:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

Blijft de cursor wel 'gewoon' of wordt het een handje?

am
door amateurtje - Oct 12, 2012 om 13:42
26 Antwoorden / 10 Vragen

Beste Edrick en Freya,

Ik werk met beide computers met IE8 en de meeste andere websites kan ik wel selecteren
De cursor wordt een streepje als ik op de tekst ga staan.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2012 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@amateurtje,

.....De cursor wordt een streepje als ik op de tekst ga staan......
Dat is dus goed. Als je dan de linkermuis ingedrukt houdt en de muis beweegt zou de tekst dus blauw moeten worden.
Waarom dat niet (meer) lukt? Tja.
Kijk eens of het probleem ook optreedt als je Firefox gebruikt.

am
door amateurtje - Oct 12, 2012 om 20:30
26 Antwoorden / 10 Vragen

Edrick en Freya,

Mijn probleem is opgelost.
Compatibiliteitsweergave stond niet aan.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten, Jeanne

freya
door freya - Oct 12, 2012 om 21:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@amateurtje:

Mooi dat het opgelost is. Moet eerlijk bekennen dat ik dit 'probleem' nog niet eerder ben tegengekomen. Zo leren wij ook weer eens wat. ;-)
In ieder geval bedankt voor het melden van de oplossing.

Freya