bvandenb
door bvandenb Aug 30, 2013 om 13:35
Computers & telefonie

KASSA pak aub koppelverkoop UPC eens aan

Hallo,
Zo ver ik weet is koppelverkoop in NL verboden.
Toch kan ik niet upgraden, mijn internet snelheid en/of tv bij upc zOnder dan niet ook hackbare voip telefoon van upc er bij te mOEten nemen.

Ik zit nu met minimale kanalaen , analoog, wil er 70 waarvan 10 HD en ipv 30, 60 Mbit internet.
Maar geen ansjovis voip telefonie.

Kan dus niet, mag dat!?

1543 54 Rapporteer

costnix
door costnix - Aug 30, 2013 om 13:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

UPC biedt het aan. U bent niet verplicht om het af te nemen.

bvandenb
door bvandenb - Aug 30, 2013 om 14:09
95 Antwoorden / 14 Vragen

@ costnix.
Dan communiceren zij dit zO slecht dat mensen blijven denken van wel, scheelt upc dus veel omzet/klanten.

Ook op de website als je pakket veranderen wil, is de telefoniet NIET weg te vinken.

Ik denk dus dat u maar iets zegt, of hoe het 5 jaar terug was toen u het huidige pakket met overstap nam of zo.

ro
door ron530 - Aug 30, 2013 om 14:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Alle diensten zijn bij UPC apart up te graden, als u dat gaat doen betaald u de hoofdprijs per product. Neemt u een pakket dan betaald u veel minder, dat is geen koppelverkoop, u heeft de keuze.

bvandenb
door bvandenb - Aug 30, 2013 om 14:23
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 30 aug 2013, 14:12]Alle diensten zijn bij UPC apart up te graden, als u dat gaat doen betaald u de hoofdprijs per product. Neemt u een pakket dan betaald u veel minder, dat is geen koppelverkoop, u heeft de keuze.

Dit kan ik niet vinden dan.
Verder is een pakket per definitie koppeling van producten.
In mijn inlog pagina, bij upgraden, is er geen keuze voor losse internet, of tv upgrade, alleen combi keuzes, en niet eentje zOnder voip er in. In niet 1 zo een combi is telefonie weg te vinken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 31, 2013 om 16:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Lees eventjes hier.
Dus wat je doet is naar de rechter stappen en vragen of UPC hier wel of niet aan voldoet. Misschien is er zelfs al jurisprudentie over..

Ziggo doet dit overigens ook, je bent verplicht om TV af te nemen indien je ook internet wilt hebben, belachelijk natuurlijk. Zou veel liever voor die ruim 200 euro per jaar iets anders doen..

bvandenb
door bvandenb - Aug 31, 2013 om 16:37
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:09]Lees eventjes hier..

Ik heb het gelezen.
UPC is hier de enige met HD tv en de internet snelheid die ik wil, monopolie dus, want andere kabel tv/internet kanniet.
Nu net telefonie kan wel, maar bij upc kan ik het niet wegvinken in mijn 'upgrade pagina' na inloggen.

Lijkt me geen rechter voor nodig, de instanties slapen gewoon en ook politici grijpen niet in.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2013 om 16:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=bvandenb schreef op vrijdag 30 aug 2013, 14:23]

Verder is een pakket per definitie koppeling van producten.
In mijn inlog pagina, bij upgraden, is er geen keuze voor losse internet, of tv upgrade, alleen combi keuzes, en niet eentje zOnder voip er in. In niet 1 zo een combi is telefonie weg te vinken.

Het aanbieden van pakketten heeft niets te maken met koppelverkoop. Je kunt de producten ook los kopen.

bvandenb
door bvandenb - Aug 31, 2013 om 16:45
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:40]
Het aanbieden van pakketten heeft niets te maken met koppelverkoop. Je kunt de producten ook los kopen.

Nogmaals: wil je bij upc, internet en tv updaten, dan kan dat, maar alleen als pakket, mEt telefonie, zOnder telefonie kan niet.
Dat _nieuwe_ klanten het eventueel wel kunnen veranderd niets aan de bestaande klanten en dus het gegeven dat m.i. regelrechte koppelverkoop is.

ikbenik
door ikbenik - Aug 31, 2013 om 17:03
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:45][quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:40]
Het aanbieden van pakketten heeft niets te maken met koppelverkoop. Je kunt de producten ook los kopen.

Nogmaals: wil je bij upc, internet en tv updaten, dan kan dat, maar alleen als pakket, mEt telefonie, zOnder telefonie kan niet.
Dat _nieuwe_ klanten het eventueel wel kunnen veranderd niets aan de bestaande klanten en dus het gegeven dat m.i. regelrechte koppelverkoop is.

Toch klopt het wel.
Bij upgraden is een totaal pakket altijd veel goedkoper dan losse diensten.

Neem als voorbeeld:
internet voor €42,50 en televisie € 23,70. Bij elkaar is dat €66,20. Een totaal pakket kost dan € 49,50. Het totaalpakket is dan €16,70 goedkoper.

Komt ook nog bij dat de klant bij digitale tv en internet de Horizon decoder/modem krijgt waar in één apparaat de tv decoder, internet modem en telefoonmodem in zit.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2013 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:45][quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:40]
Het aanbieden van pakketten heeft niets te maken met koppelverkoop. Je kunt de producten ook los kopen.

Nogmaals: wil je bij upc, internet en tv updaten, dan kan dat, maar alleen als pakket, mEt telefonie, zOnder telefonie kan niet.
Dat _nieuwe_ klanten het eventueel wel kunnen veranderd niets aan de bestaande klanten en dus het gegeven dat m.i. regelrechte koppelverkoop is.

Natuurlijk kunnen ook 'oude' klanten kunnen alleen een pakket voor internet en t.v. nemen. Of je dan goedkoper uit bent, dan een totaalpakket (dus incl. telefoon) is nog maar de vraag.

Zou eens bellen met de klantenservice, als ik jou was.

bvandenb
door bvandenb - Aug 31, 2013 om 19:07
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 31 aug 2013, 17:03][quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:45][quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:40]
Het aanbieden van pakketten heeft niets te maken met koppelverkoop. Je kunt de producten ook los kopen.

Nogmaals: wil je bij upc, internet en tv updaten, dan kan dat, maar alleen als pakket, mEt telefonie, zOnder telefonie kan niet.
Dat _nieuwe_ klanten het eventueel wel kunnen veranderd niets aan de bestaande klanten en dus het gegeven dat m.i. regelrechte koppelverkoop is.

Toch klopt het wel

A. Nee.
B. het is nOg goedkoper als je niet verplicht wordt bij upgraden ook hun telefonie te nemen.

bvandenb
door bvandenb - Aug 31, 2013 om 19:11
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 17:56][quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:45][quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:40]
Zou eens bellen met de klantenservice, als ik jou was.

Nah, kost geld, krijg je bij 3 verschillende 3 verschillende antwoorden.
Of je wordt dus zoals ik naar de handige upgrade pagina verwezen.
En dat is het ook, handig, alleen jammer dat je telefonie er bij mOEt nemen.
Alleen HD tv en sneller internet aanvinken kan niet.

Want more? only if you take VoiP from UPC.

ikbenik
door ikbenik - Aug 31, 2013 om 19:18
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 19:07]
B. het is nOg goedkoper als je niet verplicht wordt bij upgraden ook hun telefonie te nemen.
Dan kun jij niet rekenen.

costnix
door costnix - Aug 31, 2013 om 20:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 19:07][quote=ikbenik schreef op zaterdag 31 aug 2013, 17:03][quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:45][quote=carola.83 schreef op zaterdag 31 aug 2013, 16:40]
Het aanbieden van pakketten heeft niets te maken met koppelverkoop. Je kunt de producten ook los kopen.

Nogmaals: wil je bij upc, internet en tv updaten, dan kan dat, maar alleen als pakket, mEt telefonie, zOnder telefonie kan niet.
Dat _nieuwe_ klanten het eventueel wel kunnen veranderd niets aan de bestaande klanten en dus het gegeven dat m.i. regelrechte koppelverkoop is.

Toch klopt het wel

A. Nee.
B. het is nOg goedkoper als je niet verplicht wordt bij upgraden ook hun telefonie te nemen.

Ik zit (nog) bij UPC. Het maakte bij mij niets uit met of zonder telefoon. Het goedkoopste (de telefoon) was toen ik bij UPC kwam gratis.
In oktober over op de glasvezel verbinding, die nu al in mijn huis ligt. Dan kan kik kiezen uit zeven aanbieders.

ikbenik
door ikbenik - Aug 31, 2013 om 21:10
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Het feit is dat een totaal pakket veel goedkoper is als twee losse pakketten.

=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 19:07:
B. het is nOg goedkoper als je niet verplicht wordt bij upgraden ook hun telefonie te nemen.

Reken je even mee?

Losse pakketten:

Internet: € 42,50
televisie: € 23,70

Totaal: € 66,20

totaalpakket: € 49,50

Dus met het totaalpakket is de klant €16,70 goedkoper uit.

Nemen we de losse pakketten:

Internet: € 42,50
televisie: € 23,70
telefoon: € 19,-

Totaal: € 85,20

totaalpakket: € 49,50

Dus met het totaalpakket is de klant € 35,7 goedkoper uit.

Hoezo is de klant zonder telefoon dan goedkoper uit dan het totaalpakket?

????

dobby
door dobby - Aug 31, 2013 om 21:29
749 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het probleem nu? Niemand verplicht je om de VoIP uitgang op de modem ook echt te gebruiken.. de beveiliging tot aan de modem is echt wel redelijk veilig, dat is het probleem niet...

Zit hier bij Ziggo, zelfde geval.. een paar jaar terug heb ik ook gekozen voor een alles in een pakket.. telefonie gebruik ik niet (enkel inbound, en dan nog maar een gesprek of 2 per maand; voor de rest heb ik regionale eigen VoIP nummers en 06 nummers) en als ik een alles-in-een pakket nam kreeg ik voor minder geld sneller internet.

En - als je eenmaal telefonie erbij hebt (nogmaals - dit is Ziggo, maar ik ga er vanuit dat UPC hetzelfde doet), op het moment dat je de klantenservice nodig hebt prik je anders een bedrade analoge telefoon in je modem en kan je *gratis* met de klantenservice bellen.

Ook: even op de UPC website kijken: als je 60 MBps internet wilt hebben kan dat, - kost je 37.50 per maand + 25 euro per maand voor je modem - dus 62.50 per maand voor enkel je internet.Hier komt natuurlijk nog 18.20 per maand bij voor "je carrier".. voor het zetten van signaal op je kabel aansluiting.. daarvoor krijg je zelfs een basis pakket digitale TV en Radio.. dus totaal 80.60 per maand. Dan wil je meer TV zenders, dus dan komt er nog 5.50 per maand bij voor Digitale TV Starter.. dus zo te zien ben je dan voor 86.10 per maand klaar met wat jij wilt...

Als ik dan naar paketten kijk: zo te zien heb je voor 49.50 per maand + 25 euro voor de modem, dus 74.50 per maand hetzelfde als jij wilt, *plus* telefonie..

Dus wat ik zo snel zie - je kan precies krijgen wat je wilt.. alleen betaal je dan voor je principes (voor het disabelen van de telefoon uitgang op de modem) 11.60 per maand.. Tsja.. principes kunnen nog steeds, maar kosten wel geld..

En kijk - de meeste mensen hebben niet zulke sterke principes, of willen er in elk geva niet voor betalen, dus de standaard webforms zullen niet alle mogelijkheden geven.. maar ik neem aan (ok - daar kan ik natuurlijk grandioos vaud gaan) dat bellen met de klantenservice veel mogelijk maakt..

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 1, 2013 om 00:16
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 30 aug 2013, 14:12]Alle diensten zijn bij UPC apart up te graden, als u dat gaat doen betaald u de hoofdprijs per product. Neemt u een pakket dan betaald u veel minder, dat is geen koppelverkoop, u heeft de keuze.

Let wel op dat u voor/bij elke wijziging in het product u weer bij UPC een nieuwe contract bepaalde duur aangaat (minimaal 12 maanden).

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 1, 2013 om 00:22
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 31 aug 2013, 21:10]Het feit is dat een totaal pakket veel goedkoper is als twee losse pakketten.

[quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 19:07]
B. het is nOg goedkoper als je niet verplicht wordt bij upgraden ook hun telefonie te nemen.

Reken je even mee?

Losse pakketten:

Internet: € 42,50
televisie: € 23,70

Totaal: € 66,20

totaalpakket: € 49,50

Dus met het totaalpakket is de klant €16,70 goedkoper uit.

Nemen we de losse pakketten:

Internet: € 42,50
televisie: € 23,70
telefoon: € 19,-

Totaal: € 85,20

totaalpakket: € 49,50

Dus met het totaalpakket is de klant € 35,7 goedkoper uit.

Hoezo is de klant zonder telefoon dan goedkoper uit dan het totaalpakket?

????

Is het niet zo bij UPC - ikbenslechts ZIGGO-klant - dat ook nog de maandelijkse fee van ca. € 18,20 (analoog)abonnementskosten wordt berekend bovenop het totaalpakket?

ikbenik
door ikbenik - Sep 1, 2013 om 04:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op zondag 1 sep 2013, 00:22]

Is het niet zo bij UPC - ikbenslechts ZIGGO-klant - dat ook nog de maandelijkse fee van ca. € 18,20 (analoog)abonnementskosten wordt berekend bovenop het totaalpakket?
Nee hoor.

alfatrion
door alfatrion - Sep 1, 2013 om 08:41
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Koppelverkoop is alleen verboden wanneer het gaat om een partij met een zeer groot marktaandeel. Denk in de richting van monopolist.

ikbenik
door ikbenik - Sep 1, 2013 om 08:51
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zondag 1 sep 2013, 08:41]Koppelverkoop is alleen verboden wanneer het gaat om een partij met een zeer groot marktaandeel. Denk in de richting van monopolist.
Dat is echt onzin.

Koppelverkoop = koppelverkoop. Daarbij maakt het marktaandeel niets uit.

diumenge
door diumenge - Sep 1, 2013 om 09:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 1 sep 2013, 08:51][quote=alfatrion schreef op zondag 1 sep 2013, 08:41]Koppelverkoop is alleen verboden wanneer het gaat om een partij met een zeer groot marktaandeel. Denk in de richting van monopolist.
Dat is echt onzin.

Koppelverkoop = koppelverkoop. Daarbij maakt het marktaandeel niets uit.
Klopt, koppelverkoop = koppelverkoop. Echter het is alleen verboden als je een heel groot marktaandeel (machtspositie) hebt. Dus was UPC doet is koppelverkoop, maar omdat het ook mogelijk is soortgelijke producten via andere leveranciers af te nemen is het niet verboden.

diumenge
door diumenge - Sep 1, 2013 om 09:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overigens bij Ziggo kan je wel TV + Internet (dus zonder telefoon) nemen voor 5 euro minder dan Alles in 1, daar is dat dus wel mogelijk.

ro
door ron530 - Sep 1, 2013 om 10:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

UPC biedt alle producten apart aan en in pakketvorm, van koppelverkoop is dus geen sprake. Dat de prijs per product veel hoger ligt is al duidelijk geworden. Vergelijk het eens met een PC alle componenten zijn los leverbaar of als complete pc, ga je zelf een pc in elkaar knutselen ben je veel duurder uit dan dat je een complete pc met besturingssysteem en een vaak overbodige kaartlezer koopt. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over koppelverkoop.

ikbenik
door ikbenik - Sep 1, 2013 om 10:41
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 1 sep 2013, 10:19] Ik heb nog nooit iemand horen klagen over koppelverkoop.
Ik wel.

En wel over Microsoft.
De reden dat men bij koppelverkoop ook kijkt naar het marktaandeel is gewoon een smoes om Microsoft aan te kunnen pakken.

Maar UPC heeft helemaal geen monopolypositie.

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 11:23
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 1 sep 2013, 09:30][quote=ikbenik schreef op zondag 1 sep 2013, 08:51][quote=alfatrion schreef op zondag 1 sep 2013, 08:41]Klopt, koppelverkoop = koppelverkoop. Echter het is alleen verboden als je een heel groot marktaandeel (machtspositie) hebt. Dus was UPC doet is koppelverkoop, maar omdat het ook mogelijk is soortgelijke producten via andere leveranciers af te nemen is het niet verboden.

In veel antwoorden zie ik terug komen: apart kopen, of pakket.
Mja, dat zEg ik dus, ik wil meer voor minder, maar GEEN 'ansjovis', niet die verplichte(!) telefonie er bij, ben al voorzien!

2. Er is waar ik woon geen keuze voor andere kabelaars, UPC is hier dus monopolist.
Wat met stroom en water en licht wel kan, kan met kabel tv/internet/telefonie kennelijk niet.

Koppelverkoop dus. Nu lees ik de rest van wat ik nog niet las even door, kijken of vara kassa redactie al een reactie gaf.

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 11:27
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=dobby schreef op zaterdag 31 aug 2013, 21:29]Wat is het probleem nu? Niemand verplicht je om de VoIP uitgang op de modem ook echt te gebruiken..

Met het gehuurde telefonie koper hier hOEf ik ook niet te bellen.
Maar de mogelijkheid afnemen kost wel de abonnement kosten per x weken.

UPC keuze is er niet in 'goedkopere paketten', te weten ze zijn er niet zOnder voip telefonie, waar je dus dan wel dokt, of je nu gebruik er van maakt of niet.
Koppelverkoop dus m.i.

Hopelijk reageert iemand van de redactie nog, of dit een onderzoekje waard is.

En al die tijd heeft upc minder omzet van mij, want ik wil digitale tv en sneller internet.
Echter zOnder telefonie van upc.

diumenge
door diumenge - Sep 1, 2013 om 11:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan ook TV en internet via de telefoonlijn krijgen of via de satelliet, er is dus wel keuze.

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 11:30
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op zondag 1 sep 2013, 00:22]
Is het niet zo bij UPC - ikbenslechts ZIGGO-klant - dat ook nog de maandelijkse fee van ca. € 18,20 (analoog)abonnementskosten wordt berekend bovenop het totaalpakket?

Klopt, althans nuance: zOnder de 'instap tv met ik meen 34 kanalen analoog' van upc, geen internet en/of voip telefonie van upc mogelijk, terwijl de kabel er wel gewoon ligt.
Misschien is ook dat wel koppelverkoop!
Bij kpn hoef ik ook niet adsl bij mijn telefonie te nemen !

Er zullen nu mensen reageren met : "maar je hoeft geen tv aan te sluiten!" nee, je hoeft niet te kijken, maar _je_dokt_er_wel_voor.
Koppelverkoop, Verkoop, wel/niet gebruik na maandelijkse betaling er voor is dan gewoon nog steeds n.v.t.

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 11:34
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 1 sep 2013, 10:19]UPC biedt alle producten apart aan en in pakketvorm, van koppelverkoop is dus geen sprake. Dat de prijs per product veel hoger ligt is al duidelijk geworden.

Nogmaals, als upc klant moet je via de upgrade pagina aan de slag, of de helpdeskers/verkopers mogen niet vertellen wat verder nog mogelijk is.... en dan is zOnder telefonie ineens er bij geen mogelijkheid om 1 module (ik heb internet en analoge tv) te upgraden.

M.a.w. dan schort er wat aan hun verkoop-praktijken, informatie.
Ik concludeer niet uit de dikke duim oh ehh upc, dan is er vast koppelverkoop...

Je wilt Upgraden? dan kun je niet anders dan telefonie er bij nemen, iets anders wordt mij niet getoond na inlog.

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 11:37
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 1 sep 2013, 09:33]Overigens bij Ziggo kan je wel TV + Internet (dus zonder telefoon) nemen voor 5 euro minder dan Alles in 1, daar is dat dus wel mogelijk.
prima.
Maar ik heb er niets aan, UPC heeft waarik woon absoluut kabel monopolie.
Wil ik upgraden, moet er ineens telefonie bij.
Niemand hier die bij upc zit?
Log maar eens in via je upc account - diensten - upgraden. Upgraden, wat dan ook, is telefonie er bij, en dus, pakket of niet, duurder dan zou hoeven. Immers, telefonie kost geld, en geen telefonie, nie.

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 11:38
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 1 sep 2013, 11:27]Je kan ook TV en internet via de telefoonlijn krijgen of via de satelliet, er is dus wel keuze.

Koppelverkoop is koppelverkoop.
Het maakt niet uit dat je op de markt een stand verder ook noten kunt kopen als de groentenman je alleen bananen wil verkopen als je ook een doos aardbeien neemt.

diumenge
door diumenge - Sep 1, 2013 om 11:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, koppelverkoop is koppelverkoop. Maar het is niet verboden omdat je ook voor een andere aanbieder kan kiezen.

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 11:43
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 31 aug 2013, 21:10]Het feit is dat een totaal pakket veel goedkoper is als twee losse pakketten.

[quote=bvandenb schreef op zaterdag 31 aug 2013, 19:07]
B. het is nOg goedkoper als je niet verplicht wordt bij upgraden ook hun telefonie te nemen.

Reken je even mee?

Losse pakketten:

Internet: € 42,50
televisie: € 23,70

Totaal: € 66,20

totaalpakket: € 49,50

Dus met het totaalpakket is de klant €16,70 goedkoper uit.

Nemen we de losse pakketten:

Internet: € 42,50
televisie: € 23,70
telefoon: € 19,-

Totaal: € 85,20

totaalpakket: € 49,50

Dus met het totaalpakket is de klant € 35,7 goedkoper uit.

Hoezo is de klant zonder telefoon dan goedkoper uit dan het totaalpakket?

????

Die telefoon mogelijkheid kost ook geld.
Het pakket kan dus nog goedkoper zOnder telefonie.

U wilt het sportpakket op uw opel corsa, maar vanwege uw leeftijd niet de spoiler?
Dat kon gewoon, werd de prijs van de spoiler, los, er af getrokken, van de pakket prijs, zo kan het dus ook.

Dit is echter geen sportpakket op een auto, dit zijn 3 services/diensten.
tv / internet en telefonie.
Ik wil tv en internet upgraden, maar gEEn telefonie. Dat kan niet = koppelverkoop, immers de prijs kan dan nOg lager voor een upgrade pakket, te weten minus de kosten voor telefonie.

ro
door ron530 - Sep 1, 2013 om 11:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@bvanb, nu draaft u een beetje door, eerst wou een totaalpakket maar zonder telefonie. Nu kaart u de analoge tv ontvangst ook nog eens aan als zijnde koppelverkoop. Dat is als een patat speciaal bestellen zonder uien en curry saus.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2013 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bvandenb

De redactie reageert hier helemaal nooit op de vragen. Behalve om eventuele off topics reacties te verwijderen.

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 12:02
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 1 sep 2013, 11:45]@bvanb, nu draaft u een beetje door, eerst wou een totaalpakket maar zonder telefonie. Nu kaart u de analoge tv ontvangst ook nog eens aan als zijnde koppelverkoop. Dat is als een patat speciaal bestellen zonder uien en curry saus.

@ ron530
Het werd een warboel omdat waar meerdere mensen een afwijkende mening hebben, je dus ook al snel een beetje naast het onderwerp gaat, idem met voorbeelden, maar ook die pareer ik.

Ik wil dus geen pakket.
Zoals ik meermaals schrijf, lees maar terug, ik wil upgraden, internet (sneller), en tv (digitaal)
Dat kan, als ik er wel ff telefonie bij neem. Aldus de upgrade pagina wizzards na log in want ik ben dus al upc klant.

Feitelijk klopt het ergens ook weer wel wat je zegt!
Ik kan niet upgraden zOnder ineens een pakket te hebben en dus 12 maanden vast zit!
Nu is dat niet erg want ik kan sowieso geen andere (KABEL-) tv/internet krijgen hier dan van upc.
Maar ja die verplichte telefonie afname (ook bij niet-gebruik hackbaar, je betaalt er toch voor e.d.) he.. Voor je het weet sta je ook nog eens met naam en adres 'in de boeken' of vermeld upc die niet?
Overigens is UPC met hun webteam hier niet actief? Kennelijk niet, of kozen voor de sssst aanpak.
Door deze discussie heb ik 1 keer gebeld (en spijt daarvan zoals verwacht...) want de dame in kwestie zei wat ik al wist, kort gezegd: "inloggen upgraden, ja inderdaad, telefonie is niet weg te vinken...")

bvandenb
door bvandenb - Sep 1, 2013 om 12:08
95 Antwoorden / 14 Vragen

Wat andere insteek dan dan:

Pakketten, goedkoper dan los.

Je gaat kijken, er zijn 4 regels met daarvoor aan te vinken hokjes.

Maar wat blijkt? GEEN ENKELE keuze doet de vink bij telefonie verdwijnen.

Koppel verkoop in pakketten kan dus ook?

Bij opel had ik kunnen zeggen : "wat, die spoiler MOET er op?" dan bedank ik en haal ik toch die yaris"
Of in restaurant, bij AL uw menu-gerechten zitten die dure truffel gebakjes als toetje, ik lust geen truffel/allergisch, kan ik niet alleen a la carte dit en dat bestellen? : antwoord: "jawel, tuurlijk, en dan moet dat onder de noemer menu, en krijgt u dus toch dat truffel gebakje.

Lijkt me dus echt nodig als vara kassa met een bij upc aangelsoten medewerker eens op het account inlogt en kijkt wat er mOEt gebeuren als je wilt upgraden.

ro
door ron530 - Sep 1, 2013 om 12:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb gekeken op de site en u kunt wel per product upgraden maar dan moet u niet zoeken bij een pakket. Internet en HD tv worden als losse producten geupgrade. Het prijskaartje voor 100Mb internet is 42,50 euro exclusief kabelaansluiting dan zit u qua prijs al hoger dan een all in pakket. Dan bent u als snel 60 euro kwijt. Zet dat bedrag over naar een all in pakket met 100Mb HD tv en de gehate telefonie a 49 euro dan bespaart u al 11 euro per maand. Maar als u een dief van uw eigen portemonnee wil zijn ga uw gang.

ikbenik
door ikbenik - Sep 1, 2013 om 13:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bvandenb schreef op zondag 1 sep 2013, 11:43]

Die telefoon mogelijkheid kost ook geld.
Het pakket kan dus nog goedkoper zOnder telefonie.

BLA, BLA, BLA, BLA!!!!!!!

Ik heb een rekenvoorbeeld gegeven wat iemand kwijt is ZONDER TELEFOON EN ALLEEN INTERNET EN TV!!

Blijkbaar ben je zo blind, dat je het niet lezen kan.

Ten opzichte van een TOTAALPAKKET ben je minstens € 15,- DUURDER uit met twee losse pakketten.

Dus hoezo kan het totaalpakket zonder telefoon goedkoper zijn?

????

Ik heb je hier al twee keer op gewezen en nog ben je stekeblind.

ikbenik
door ikbenik - Sep 1, 2013 om 13:01
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 1 sep 2013, 12:27]Ik heb gekeken op de site en u kunt wel per product upgraden maar dan moet u niet zoeken bij een pakket. Internet en HD tv worden als losse producten geupgrade. Het prijskaartje voor 100Mb internet is 42,50 euro exclusief kabelaansluiting dan zit u qua prijs al hoger dan een all in pakket. Dan bent u als snel 60 euro kwijt. Zet dat bedrag over naar een all in pakket met 100Mb HD tv en de gehate telefonie a 49 euro dan bespaart u al 11 euro per maand. Maar als u een dief van uw eigen portemonnee wil zijn ga uw gang.

Daar heb ik de TS ook al twee keer op gewezen.
Blijkbaar wilt hij dat maar niet begrijpen.

ro
door ron530 - Sep 1, 2013 om 13:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

bvandenb weet dondersgoed dat hij met een pakket goedkoper uit is maar wij happen zo lekker. Ik kan me niet aan de mening onttrekken dat hij de grootste lol heeft.

ikbenik
door ikbenik - Sep 1, 2013 om 13:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 1 sep 2013, 13:08]bvandenb weet dondersgoed dat hij met een pakket goedkoper uit is maar wij happen zo lekker. Ik kan me niet aan de mening onttrekken dat hij de grootste lol heeft.
Ik denk het van niet.
Maar ik kan het ook mis hebben.

bvandenb
door bvandenb - Sep 2, 2013 om 13:32
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 1 sep 2013, 13:00]

BLA BLA BLA
Ik heb je hier al twee keer op gewezen en nog ben je stekeblind.

Nogmaals, want je zoekt en importeert dingen die n.v.t. zijn, het gaat hier om koppelverkoop.
Ik wil die telefonie optie niet.
Een pakket zonder telefonie is sowieso goedkoper, voor upc, minder hardware, administratie e.d.
Toch, als je hem moet nemen, is welk pakket dan ook iets duurder.(Dan zOnder die telefonie blinde darm)

Koppelverkoop dus, niet of iets al met al goedkoper is en niet gebruikt hoeft te worden.

Even een raar voorbeeld, stel ik weet dat een bepaalde auto mEt leren bekleding 2 maal vaker wordt gestolen dan dezelfde zonder, dan wil ik hem zonder. Die met leer wil ik dan niet, ook niet als die (logisch ergens, minder vraag) ineens goedkoper is dan met 'gewone stoffen' stoelen.

Zoals reeds verteld, bellen loste niets op, hoe upc...

Via de upgrade pagina kunnen de dingen hier beschreven niet. Nu weet ik wel e.e.a. van servers en databases af, en wellicht zit ik net op de verkeerde server waar iets nog niet is aangepast in de query's, database etc.

Ik kan niet upgraden, zOnder telefonie.
Die telefonie wil ik niet, dus JA liever 40 euro voor 2 producten, dan 35 voor dezelfde 2 met telefonie en alle nadelen van dien.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bvandenb

U bent wel hardleers hoor.

bvandenb
door bvandenb - Sep 2, 2013 om 13:56
95 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 sep 2013, 13:42]@bvandenb

U bent wel hardleers hoor.

Nee, juridisch gemankeerd.

Het gaat hier niet om wat wel en niet kan of hoeft alleen, hat gaat om de verkoop methode en verplichte dienst afnemen
(ja maar ik hoef het niet gebruiken, tja... is met internet en tv ook en dus n.v.t.)
in koppelverkoop(?) vorm.

Idee voor vara kassa: laat (studenten-)juridische vakken hier kosteloos reageren(onder voorbehoud, geen rechten aan te ontlenen enz..) kunnen ze vast een naam opbouwen, ervaring opdoen. Of huur er handpicked een paar in tegen een studenten bijbaan loontje per antwoord.

Want dit is NL en het kan altijd gekker.
Waarom hebben we advocaten voor consumenten zaken? iedereen dient de wet te kennen immers.
Maar nee, ook advocaten en rechters hebben wel eens andere interpretaties per welke zaak dan ook. Laat staan burgers...

Jammer dus dat upc m.i. koppelverkoop doet. En of dat goedkoper is en niet gebruikt hoeft te worden is nvt, ik wil een bepaald product niet.

Overigens zijn zoals ik al vlot in de discussie stelde zelf de dupe. Minder omzet en wellicht minder klanten.

En waarom ze die telefonie zo pushen... vast geen frisse insteek.

diumenge
door diumenge - Sep 2, 2013 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bent echt hardleers. Ja het is , nee dat is niet verboden in dit geval. Maar de ACM, wie weet geven ze je gelijk.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2013 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of span eer proces aan.

ikbenik
door ikbenik - Sep 2, 2013 om 18:35
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bvandenb schreef op maandag 2 sep 2013, 13:32]Nogmaals, want je zoekt en importeert dingen die n.v.t. zijn, het gaat hier om koppelverkoop.
Jij wilt het niet begrijpen!

Tel nog maar een keer mee:

Internet: € 42,50
televisie: € 23,70

Totaal is dat € 66,20.

totaalpakket is € 49,50.

Dus jij mag rustig een pakket zonder telefoon, maar dan betaal jij € 66,20 PLUS de kosten van het andere telefoonabo.

Slaap lekker!

[quote=bvandenb schreef op maandag 2 sep 2013, 13:32]
Ik kan niet upgraden, zOnder telefonie.
Die telefonie wil ik niet, dus JA liever 40 euro voor 2 producten, dan 35 voor dezelfde 2 met telefonie en alle nadelen van dien.

Zeg de huidige abo's op en sluit nieuwe abo's af.
Simpel!
Heb je toch je zin.
Heb je gewoon televisie en internet voor minimaal € 66,20.

Einde gezeur.

ikbenik
door ikbenik - Sep 2, 2013 om 18:35
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bvandenb schreef op maandag 2 sep 2013, 13:56][quote=tijger1 schreef op maandag 2 sep 2013, 13:42]@bvandenb

U bent wel hardleers hoor.

Nee, juridisch gemankeerd.

Daar geloof ik dus echt geen moer van.

Cookies
door Cookies - Sep 2, 2013 om 18:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had al 100x kunnen bellen naar UPC om je huidige pakket te wijzigen in losse pakketten! Dat het niet via de site kan, betekent niet dat het niet mogelijk is!

Ik heb even bij Ziggo gekeken: via de site kan ik mijn alles-in-1-pakket ook alleen maar wijzigen in een ander alles-in-1-pakket.
Wilde ik losse pakketten, had ik al lang aan de telefoon gehangen en dit gewijzigd.

bvandenb
door bvandenb - Sep 24, 2013 om 12:47
95 Antwoorden / 14 Vragen

http://imgur.com/siw4JYk

bvandenb
door bvandenb - Sep 24, 2013 om 13:08
95 Antwoorden / 14 Vragen

Ik had heel verhaal getikt, zie alleen link naar screencapture terug.
Nu even twitter style.
Bij upgraden kun je aldus de website van upc een wifi/gigabit modem aanvragen.
Of eigenlijk, DAARNA, via een bevestiging mail.
Dat stonk al, geen keuze in het online upgrade formulier voor wel/niet wifi modem wens.
Nu is oude modem op 120 Mbit gezet, maar die heeft geen inmiddels wel gewenste utp poorten en geen wifi.
Het oude upc verhaal dus weer, a publiceren, b (niet-)doen.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2013 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dan.