Er
door ErikC Feb 8, 2016 om 12:18
Computers & telefonie

KPN Experiabox met 5Ghz

De KPN levert bij nieuwe klanten tegenwoordig een Expriabox met 5GHz ondersteuning, ookwel de V10 genaamd.
Nou wil ik, als trouwe klant van het eerste uur, ook van deze mogelijkheid gebruik maken. Veel van mijn apparaten ondersteunen deze frequentie.
Via @KPNwebcare contact gezocht om dit aan te kaarten. Helaas konden ze niet mij een nieuwe Experiabox toesturen die mij deze 5GHz functionalitiet biedt, wel kon ik een versterker aanschaffen a €80 die dit faciliteert.
Op de vraag wat het verschil is in klanten die deze V10 wel hebben en mijzelf en die hetzelfde abonnement hebben, was het antwoord: niets.

Waarom moet ik dan toch €80 betalen en mijn mede abonnees niet voor deze functionaliteit? Ik vind dit erg onredelijk.

14405 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2016 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Ja, zo gaat het nu eenmaal, ook bij andere providers en/of bedrijven. Probeer het eens op het KPN forum http://forum.kpn.com/

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2016 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nieuwe klanten krijgen altijd meer, of iets een tijdje voordeliger. Dat is overal zo.

freya
door freya - Feb 8, 2016 om 12:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen
1


Geef aan dat je wil overstappen naar een andere provider en *opeens* is er vanalles te regelen.....

Er
door ErikC - Feb 10, 2016 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik snap dat nieuwe klanten soms voordeel hebben, lokkertjes zijn dat. Hier gaat het echter niet om tijdelijk voordeel.
Wanneer mijn Experiabox niet defect is wordt hij nooit omgeruild en heb ik geen 5GHz.
Toch worden alle nieuwe klanten voorzien van deze nieuwe faciliteit.

Misschien hebben ze niet genoeg hardware om alle bestaande klanten te voorzien en houden ze het het liefst stil en swappen ze waar nodig bij defecten. Ik denk eerder dat het daar mee te maken heeft.

pi
door pieterwolters Feb 10, 2016 om 19:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De kans is groot dat toen jij klant werd je ook iets kreeg wat bestaande klanten nog niet hadden. De abonnementsprijs wordt o.a. bepaald a.h.v. de kosten van de modem/router. Als ze je binnen de uitgerekende periode een nieuwe modem/router geven zou de abonnementsprijs hoger moeten worden... Hoofdstuk 1 Bedrijfseconomie.

Topantwoord

me
door mein33 - Feb 10, 2016 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen
10

@erikc,

De apparatuur die u bij het aangaan van uw overeenkomst is verstrekt moet een bepaalde duur meegaan alvorens deze door KPN wordt afgeschreven. Uw experiabox heeft zijn tijd waarschijnlijk nog niet uitgediend en zal daarom niet kostenloos door KPN vervangen worden ,maar ook bij een reguliere vervanging is het maar de vraag of u krijgt wat u graag zou willen.
Een defect apparaat maakt hier uiteraard een uitzondering op, maar ook dan wil dit niet automatisch zeggen dat u ook het door u gewenste type zal krijgen.
De nieuwe abonne van nu zal t.z.t. tegen hetzelfde probleem (kunnen) aanlopen dan u nu doet.
Even afhankelijk van hoelang uw huidige abonnement nog loopt, kunt u uiteraard kenbaar maken dat u alleen verlenging van het abonnement zal overwegen als KPN genegen is u tegemoed te komen en u de gewenste experiabox levert.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2016 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen
10

Als trouwe klant van het eerste uur hebt u waarschijnlijk nu een contract voor onbepaalde tijd (en dus maandelijks opzegbaar). Stel eens voor dit contract om te laten zetten naar een contract voor bepaalde tijd (1 of 2 jaar) in ruil voor een nieuwe Experiabox.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer