sa
door sanderm Jun 26, 2012 om 09:20
Computers & telefonie

KPN Glasvezel - Mag ik klant worden?

Hallo,

Ik heb al een paar verhalen gelezen op dit forrum waardoor ik al twijfel als ik goed gedaan heb om te proberen klant te worden bij KPN. Als u nog twijfelt lees eerst het volgende.

Ik werk veel vanuit huis via internet, dus internet is vrij belangrijk voor mij. Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en daar is heel netjes door reggiefiber al glasvezel aangesloten tot in de meterkast. Aangezien wij 6 juli gaan verhuizen heb ik via internet half Mei aanvraag gedaan voor glasvezel. (dus bijna 2 maanden van te voren)

Na ander halve week niks gehoord te hebben dacht ik, ik bel maar eens. Een hele aardige heer aan de lijn die mij vertelde dat er niks terug te vinden was in systeem en dat waarschijnlijk kwam door nieuwe administratie systeem wat KPN had geïmplementeerd. Geen probleem we zouden telefonisch doen. Zo gezegd zo gedaan, dit was eind Mei, nog ander halve maand te gaan.

Na een week weer niks gehoord hebben, dacht ik bel toch nog eens, nu alweer begin Juni. Ik kreeg daar een andere hele aardige heer. En tot mijn verbazing was weer niks in systeem opgeslagen, ook niet bij back office die problemen zouden op pakken. Dus we gingen weer alles in vullen, echter bij het laatste scherm (bij invullen) liep zijn PC vast. Ik nog steeds tot reden vatbaar, zag hier geen probleem in omdat dit nou eenmaal kan gebeuren. Ik werd netjes de zelfde dag nog terug gebeld door een collega nogmaals alles in te vullen (4de keer). Ik zou vanaf 12 Juni gebeld worden voor een afspraak met de monteur.

Rond de 18de ben ik maar weer eens gaan bellen, aangezien ik geen brief, email en/of enige communicatie heb gekregen van KPN. Deze heer vertelde me nu het heugelijke nieuws dat hij wel iets in hun systemen kon vinden, echter niet wat status was van mijn verzoek. Hij zou deze week zeker wat meer laten horen, hij zou persoonlijk voor zorgen. Dus 22de dacht ik, ik bel nogmaals (al weet ik echt niet meer waarom ik nog klant zou willen worden). Ik kreeg een aardige dame aan de lijn die mij melde dat geen bestelling in systeem stond!!! Aangezien ik toch al aan de lijn zat en al 4x had ingevuld waarom niet een 5de keer! en als belofte zou ik de volgende werk dag (25 Juni) terug gebeld worden wat de status Dit zodat nog steeds de planning was om 6 Juli toch echt internet had.

Nou u raad het al! ik ben niet gebeld, dus zo brutaal dat ik ben toch nog even gebeld. Deze heer kon mij volgende vertellen en ik Quote KPN medewerker:
"Ik ben de eerste die eerlijk tegen u bent, het zal zeker nog 3 weken duren voordat u internet heeft" en toen vroeg ik naar zijn chef om te kijken wat de mogelijkheden was, kreeg ik het mooie antwoord:
"Nee al was deze aanwezig kreeg u deze niet want die weet minder dan ik".

Ik ben een heel geduldig mens, maar toen brak echt mijn (virtuele) klomp....

Dus ik eindig zoals ik begin, als u nog twijfelde om klant te worden bij KPN... NIET DOEN! wordt toch niks ...

Ik weet dat Kassa vraag niet kan beantwoorden, maar ben wel heel benieuwd als andere gebruikers zelfde slechte ervaringen heeft met KPN Glasvezel...?

1190 5 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 26, 2012 om 11:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De zoekfunctie t.a.v. glasvezel KPN leverde het nodige op:
klik hier

Dit nodigt inderdaad niet uit om met KPNglasvezel in zee te gaan.

ma
door marita43 - Jun 29, 2012 om 14:45
15 Antwoorden / 6 Vragen

Gezien onze ervaring zeg ik: Ga NIET met KPN in zee. Wij hebben rond een verhuizing eindeloos problemen gehad. Wat ik ook deed: mailen, bellen, aangetekende brieven, klachten op verschillende fora (in de hoop dat KPN wakker zou worden), in enquetes (die je wel krijgt n.a.v. contacten) de klacht duidelijk formuleren en de vraag of je contact met KPN op prijs stelt bevestigend beantwoorden, niets hielp. Pas toen ik een oude kennis die bij KPN werkt tegenkwam en hem het verhaal vertelde was het probleem in één dag opgelost.

sc
door scheidsinfo - Jul 2, 2012 om 12:57
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Sanderm,

Als je niet met KPN in zee wilt gaan, met wie dan wel.
Kijk eens naar de voorwaarden van de andere providers, op de een of andere manier is het wel een dochter van of onderdeel van, Je raad het al KPN.

Heb in het verleden geregeld contact gehad bij diverse providers, omdat ik vrienden en bekende geholpen heb met installeren van hun modem en zo.
Je komt overal het zelfde probleem tegen als je eenmaal klant bent. Ze hebben gewoon de opdracht om alles op deze manier af te doen.

Laatst was er een medewerker die versprak zich du duidelijk.
Eerst vertelde hij doodleuk dat er niets beschreven stond van een wijziging.
Maar ging zelf de fout in door te zeggen dat hij kon zien dat er 2 TV ontvangers besteld waren, zonder dat ik dit vernoemd had. Dus het stond ineens wel in hun systeem vermeld. Op mijn vraag waarom een nieuwe klant binnen 3 weken het zelfde geleverd kreeg en ik 8 weken diende te wachten. Kwam hij met het verhaal dat mijn lijn omgezet diende te worden. Op mijn vraag waarheen vertelde hij dat mijn adsl niet geschikt was voor 20 Mb verbinding. En laat mij die nu de afgelopen 5 jaar toch al hebben.

En dan wetende dat de andere persoon de zelfde verbinding had en heeft gekregen als hij al had. Maar hij was nog geen klant van deze dochter onderneming van KPN.

En laat je niets wijs maken, ze komen echt geen nieuw draadje trekken in je huis, wat er ligt dat gebruiken ze dus ook gewoon. Of je nu glasvezel of koperdraadje hebt, niets veranderd er.

Het enige wat je kunt doen om snel geholpen te worden is geregeld van provider te wisselen. Je bent dan steeds een nieuwe klant en komt vooraan in de rij te staan. En een leuke bijkomstigheid is dat je ook nog eens de diverse aanbiedingen kunt meenemen. Aan nummer behoud doen ze allemaal mee, dus dat is het probleem niet. Als mailadres neem je een domeinnaam en webruimte bij een provider voor enkele tientjes, dan veranderd dat ook niet meer.

Werkt perfect.

jonathannico
door jonathannico - Jul 9, 2012 om 14:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik heb via www.provideroverstap.nl

Via mail een vraag gesteld en een keurig antwoord terug gekregen.
Het was een duidelijk advies en mijn probleem is verholpen dank zij een medewerker daar.

Ook kunt u daar alle providers vergelijken.

Jonathan

hereistom
door hereistom - Jul 18, 2012 om 14:58
740 Antwoorden / 1 Vragen

Tja de klantvriendelijkheid en de service van KPN is bekend, niet aan beginnen dus!
Ik heb zelf al jaren Internet en Telefoon via Tele2 en digitale TV van Ziggo zonder problemen!

P.S. Voor de email kun je gewoon gratis Gmail nemen, dan hou je gewoon altijd hetzelfde emailadres.