mi
door mijoeleke Jun 16, 2013 om 10:19
Computers & telefonie

Mailbox over quota

Ik krijg van mijn provider steeds het bericht: 'mailbox is over quota'
Ik moet inderdaad meer opruimen bij mijn mails, maar kan niet zeggen dat ik abnormaal veel in mijn box laat staan, ik ruim al steeds op.
Maakt dit uit welke provider dat je hebt hoeveel dat in je box mag staan; want ik hoor geen mensen om mij heen die dit bericht steeds krijgen (kennissen hebben veel meer in hun box staan en krijgen niet dit bericht steeds).

12565 50 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mijoeleke,

Wellicht heb je een instelling die de berichten op de server laat staan.
Daardoor kan het zijn dat je mailbox op de server vol zit.
Ga eens naar je webmail en verwijder de mails daar.

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een Gmail adres (gratis) en laat gmail automatisch ieder uur je huidige mailbox ophalen en leegmaken. Koppel gmail aan je email-client. Nooit meer een volle mailbox bij je provider en hij werkt wel in het buitenland. Dit i.t.t. email verzenden van je eigen provider. Daar kun je alleen thuis mee verzenden via de email-client (wel via webmail, kan het altijd). Bovendien 10 GB gratis opslag en als je van prvider wisselt, behoudt je je gmail-adres.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het quotum geldt voor alle berichten, dus ook de door jezelf verzonden berichten.
Kijk eens in de "verzonden" box of je daar wat ruimte kunt maken.
Als je zelf veel e-mails verstuurd met bijlagen (bijv. foto's), dan kan dat snel oplopen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of Yahoo! Mail:

Onbeperkte opslagcapaciteit.

Nooit vol.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke provider? Hoeveel ruimte heb je? Je kunt toch zien hoeveel je in gebruik hebt?

Overigens staat er een link in het mailtje? Zo ja waar linkt deze naar toe? (niet op klikken!)

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op zondag 16 jun 2013, 11:04: Of Yahoo! Mail:

Onbeperkte opslagcapaciteit.

Nooit vol.

Yahoo is of niet gratis of geen pop3

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwaardvis:

Yahoo! Mail is in elk geval wel gratis, maar of het pop3 is weet ik niet.

Ik heb in elk geval nooit iets gemist in die richting.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste mailboxen van de standaard providers hebben maar weinig ruimte en ook veel Spam waardoor deze dus snel vol zitten.
Oplossing; Maak hier gewoon gratis een Gmail adres aan, daarmee heb je een gratis mailbox van bijna onbeperkte grote die dus nooit vol komt!
Gmail heeft ook een perfecte Spam filter en Gmail kun je op elk apparaat en overal ter wereld gebruiken.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mailbox over quota wil eigenlijk zeggen dat alle mail op de server blijft staan of via webmail gelezen wordt. Een extern mail programma kan uitkomst bieden die download de berichten en verwijderd ze van de server tenzij de optie bericht op server achterlaten is geselecteerd.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet veel doch de grootte van de inhoud kan juist de overschrijding zijn.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

wendy-claire schreef op zondag 16 jun 2013, 14:15: Niet veel doch de grootte van de inhoud kan juist de overschrijding zijn.

Stof tot nadenken!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo beste antwoorders; ik ben niet zo'n 'kei' in het computeren.
Zag op de webmail (doe zoiets dus nooit) dat 27 van de 30 'vol' zit, dus behoorlijk vol, maar zoals ik al eerder zei; ik ken iemand die heeft ontiechelijk veel in de box staan vanwege een hobby en krijgt nooit bericht over quota.

Ik hoef niet op de webmail te kijken want daar staan toch immers dezelfde mails als in mijn eigen box toch???

Overigens heeft iemand mij al een tijdje geleden een 2de mailadres gemaakt van outlook; dit heeft dus duidelijk niet geholpen.

Kan ik alsnog een gmail aanmaken dan??

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mijoeleke,

Je zult toch echt de mailmappen in je webmail zelf moeten legen.

Dat heeft niets te maken met de mailmappen in je mailprogramma op je computer!!

Stel Outlook zo in dat er geen berichten op je server achterblijven:

Extra -> Emailaccounts -> Wijzigen -> tabblad Gevanceerd -> Vinkje bij "Een kopie op de server laten staan"weghalen.

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edrick3, ik ga dit gelijk doen nu en jullie horen nog van me.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijoeleke schreef op zondag 16 jun 2013, 16:03: Kan ik alsnog een gmail aanmaken dan??

Ja, je kunt zoveel adressen aanmaken als je wilt.
Laat Gmail je providers-mailadres importeren en je outlook mailadres. als dat werkt, kun je deze beide mail adressen verwijderen uit je Live Mail of welke email client je ook gebruikt. En voeg Gmail daar aan toe. Heeft die kennis misschien ook gmail of zo? als je provider 25 MB biedt en je krijgt 2 mailtjes met bijlagen van 10 MB is er nog maar 5 MB over. En 3e groot mailtje is dan al te veel....

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bste Zwaardvis,
Mijn provider (noem niet graag de naam) biedt 30 mb en ik heb 27 erop staan.

Ik meen dat die kennis ook Outlook heeft maar dat is een verre kennis dus daar weet ik niet al te veel van.

Jij meent dat ik alleen met de gmail kan werken en dat dat genoeg is?

Voor nú; ik heb het vinkje weggehaald van "mail (kopie) niet bij de server laten staan.
Kijken wat er gaat gebeuren.
Anders; uiteraard gmail proberen. (voor zover mij dat als leek lukt).
Opnieuw fijn dat jullie zoveel hulp aanreiken!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij sommige providers kun je je binnenkomende mail ook automatisch laten doorsturen naar je gmail adres EN TEGELIJKERTIJD LATEN VERWIJDEREN in de mailbox van je provider. Dit werkt nog sneller en beter dan door gmail laten importeren. Bij Ziggo kan dat bijvoorbeeld. Bij Tele2 kun je weer wel automatisch laten doorsturen, maar wordt de mail daarna niet automatisch verwijderd. Daarom test even het doorsturen. Verwijdert hij dan automatisch uit de mailbox, dan is het prima, anders moet je kiezen voor importeren door Gmail (zie tabblad Accounts bij de Instellingen aldaar)

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mijoeleke,

Maar heb je nu de mailmappen op de server (dus in je webmail) geleegd?!!

Wél even doen.

Dan zijn je problemen verder opgelost!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Edrick; je bedoelt dat ik alle mail weg moet halen op de webmail?

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mijoeleke,

Ja, inderdaad!
Daarmee is dan je probleem opgelost en hoef je je verder niet druk te maken over andere mailprogramma's.

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar niet op vakantie gaan. Als je een paar weken je mailbox niet ledigt, stroomt hij over......

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwaardvis,

OT
Je hebt natuurlijk gelijk, maar TS geeft zelf aan een leek te zijn.
Al die verschillende reacties brengen TS blijkbaar in de war.
Als TS meteen m'n eerste antwoord had opgevolgd was het probleem al de wereld uit.
Een volgende stap zou dan kunnen zijn om (ook) gmail te nemen al lijkt me dat voor TS niet zo noodzakelijk.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2013 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 16 jun 2013, 20:17:
Al die verschillende reacties brengen TS blijkbaar in de war.

mijoeleke vroeg wel: "Maakt dit uit welke provider dat je hebt hoeveel dat in je box mag staan"

Dit leidt dan natuurlijk tot een aantal verschillende reacties.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat ook om hoeveel bijlagen je hebt en hoeveel mailbox's je in gebruik hebt. Iedere extra mailbox verdeelt de hoeveelheid opslag per mailbox. In het algemeen is het 20 MB tot 1 GB dat ligt aan je provider. Hoe groot zijn bijlagen en de mail aan KB, daarom is het verstandig het te downloaden of de mail naar een live of gmail account te laten binnen komen standaard heb je daar 1 GB tot 7 GB en als je betaald tot 20 GB

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondervond het zelfde probleem ,2 maal.
Het bleek dat een 3-tal berichten met pps bijlage door de provider (Tele2) als spam werden beschouwd.
Wat het niet was.
Maar ze verschenen niet als "ongewenste bericht" mijn Postvak In.
Via webmail die berichten aangemerkt als "geen spam"en toen gingen ze gewoon naar Postvak In.
Probleem opgelost maar je weet dat dus niet !
Ruud

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan ook een fishing-mail zijn. Spammers proberen dan achter je inloggegevens te komen, zodat ze jouw mail-account kunnen gebruiken om te spammen.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het mogelijk alvorens de emails te downloaden te bekijken welke emails er in de mailbox (van kpn) zitten en hoe groot die emails zijn?

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Tele2 met een maximale opslag van 20MB. (Ter vergelijking: Ziggo heeft een opslagruimte van 50MB.) Toen ik nog Outlook gebruikte, werd bij het binnenhalen van de mail mijn webmail vanzelf verwijderd. Sinds ik Windows Live Mail gebruik, gebeurt dat niet meer. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden dus ik verwijder de webmail handmatig. Mensen die vaak mailtjes met bijlagen sturen (die nemen veel ruimte in beslag), heb ik gevraagd om die e-mails naar mijn hotmailadres te sturen.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

OT
Je kan wel weer zien dat deze vraag in de nieuwsbrief stond. ;-)

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Edrick, en misschien leren mensen iets door goed de antwoorden te lezen en de beste tips op te volgen.....

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

robert907 schreef op maandag 17 jun 2013, 13:07: Dit kan ook een fishing-mail zijn. Spammers proberen dan achter je inloggegevens te komen, zodat ze jouw mail-account kunnen gebruiken om te spammen.

Aangezien haar provider Tele2 is, is deze kans, dat dit het is, inderdaad aanzienlijk aanwezig. Hier doelde ik in mijn eerdere reactie ook al op, helaas vindt mijoeleke het niet nodig om op mijn vragen te reageren..

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

mariposa1965 schreef op maandag 17 jun 2013, 14:04: Sinds ik Windows Live Mail gebruik, gebeurt dat niet meer. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden

Zie eigenschappen en dan het tabblad geavanceerd

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mariposa1965 schreef op maandag 17 jun 2013, 14:04Toen ik nog Outlook gebruikte, werd bij het binnenhalen van de mail mijn webmail vanzelf verwijderd. Sinds ik Windows Live Mail gebruik, gebeurt dat niet meer. Ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden dus ik verwijder de webmail handmatig.

Logisch, want standaard staat er een vinkje bij 'kopie van berichten op server achter laten'.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mariposa1965. Kan hotmail niet de Tele2 mailtjes voor je ophalen (en verwijderen bij Tele2)? Gmail kan dat wel dus ik neem aan dat Hotmail dat ook kan. Hoef je nooit meer zelf tele2 handelingen te doen, hoef je alleeen maar Hotmail te lezen. Kijk bij de instellingen of daar een optie is om mail van andere accounts te importeren/op te halen.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt lekkerisdat en carola.83! Ik heb het vinkje verwijderd.
@ zwaardvis: Dat zou waarschijnlijk ook nog kunnen maar voor mij is het wat overzichtelijker om ook nog Tele2 erbij te houden.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, je kunt in Outlook.com (hotmail en live adressen) inderdaad mail van andere accounts importeren.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad neem een GMail account. Dit werkt prima samen met vrijwel alle mailprogramma's, en ook de sync met je mobiele telefoon is optimaal. Gmail heeft daarnaast nog veel andere voordelen, maar die ontdek je t.z.t wel. Groot voordeel is dat via Gmail alle mail, overal ter wereld is te ontvangen en te verzenden. De mailbox is minimaal 5 Gb groot en wordt steeds groter.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Myoeleke,

Je moet 'n provider zien als een administratie bureau, die echt geen verstand hebben van de techniek. Je zal dus alles zelf moeten doen, Sterker nog, de providers zijn zo arrogant, om een mail die aan hen gestuurd is en van een g-mail account komt, automatisch naar de vuilnisbak sturen. Toen ik voor de zoveelste maal, nood gedwongen, naar een andere provider moest (XMSnet ) kon ik weer 'n mail sturen naar alle mensen uit mijn adresboek. Oplossing : Open een g-mail account en hou je mail adres van de nieuwe provider, voor iedereen geheim. Geef alleen je g-mail account door. Je kan meerdere g-mail accounts aanmaken De manier waarop, staat uitgebreid op hun site en scheelt je een hoop ergernis.(eventueel met behulp van 'n vriend of kennis.)

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat dit over een hotmail gaat? Moet je bij de instellingen, de spamfilter op het hoogste niveau zetten.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou een e-mail account bij Yahoo aanmaken. Heb zelf al meer dan 10 jaar een account daar. Heb ook een gmail account, maar ik krijg steeds meer en meer een hekel aan Google. Ze verzamelen alles over je zodat ze alles maar dan ook werkelijk alles over je weten. Uiteraard je IP-adres en je e-mail verkeer, maar ook connecties zoals je familie en vrienden (facebook), je telefoonnummer (van je smartphone), waar je was op welk moment (via GPS), je zoekgeschiedenis (wanneer en hoelang je op internet was, welke pagina's je bekeken hebt, naar welke zoektermen je in Google gezocht hebt) etc. etc. Zogenaamd onder de noemer om de diensten beter op de klanten af te kunnen stemmen, maar uiteindelijk zijn worden we allemaal een getal die constant in de gaten wordt gehouden (Big Brother is watching you). Hetzelfde geldt voor de OV-chip. Nu is het allemaal nog nieuw en wordt er beloofd dat de gegevens niet verkeerd gebruikt zullen worden. Over 5 jaar is het normaal dat iedereen een persoonlijk nummer heeft waar alles van bij gehouden wordt onder de noemer van veiligheid. Weg met onze privacy en vrijheid. Constant iemand over je schouder mee laten loeren wordt de nieuwe toekomst.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is trouwens ook de reden dat ik voor mijn Android smartphone niet mijn echte Gmail account heb ingevuld maar een nieuw aangemaakte die ik nergens anders voor gebruik. Tevens geen Facebook heb. Geen Google maps gebruik maar andere navigatiesoftware. Surf op internet via een andere zoekmachine die niet je zoektermen bijhoudt en zoveel mogelijk met aliassen werk als weer een of andere website zoveel mogelijk info over me wilt hebben waarvan ik denk wat gaat jou dat aan? Ook surfen met een andere IP-adres is mogelijk. Kortom ze kunnen opslaan wat ze willen, betrouwbaar zullen mijn gegevens niet zijn :-).

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, en tevens geen Google Chrome gebruik!

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

En gebruik geen PC, geen tablet, geen telefoon, Pin nooit en doe niet aan internetbankieren. Ga in een hutje op de hei wonen, vang regenwater op en verbouw je eigen groente.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een negatieve reactie nu weer. Je kan alles doen wat je nu ook doet zonder privé sporen achter te laten waar misbruik van gemaakt kan worden. Kijk maar naar wat er nu weer bekend is gemaakt. Van de wereldleiders is de mail gespioneerd op de G20 top. Waanzin gewoon. Amerika heeft met Google de hele wereld in de macht.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig ben je dan met jouw Yahoo helemaal beschermd tegen de NSA. Hou toch op en doe iets nuttigs i.p.v maar wat ;-)

ve
door verwijderd - Jun 17, 2013 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

smal schreef op maandag 17 jun 2013, 14:01: Is het mogelijk alvorens de emails te downloaden te bekijken welke emails er in de mailbox (van kpn) zitten en hoe groot die emails zijn?

Een fijn programma daarvoor is Mailwasher Pro waarmee je kunt zien wat en van wie er mail op de server van uw provider staat.
Ook is het simpel om de mail in te zien, dus de inhoud van de mail.
Er is een blacklist om ongewenste mail in het vervolg meteen te verwijderen.

Zet wel het automatisch zenden en ontvangen in uw mailprogramma uit.
Als u de keuzes heeft gemaakt in Mailwasher klikt u op Washen, uw mailprogramma opent zich, ongewenste mail verwijderd van server en het enige wat u moet doen is op verzenden en ontvangen te drukken in uw mailprogramma.
Aanrader

ve
door verwijderd - Jun 18, 2013 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hotmail en heb nooit problemen dat mijn mailbox vol zit. Ik ben ziek geweest en op een gegeven moment had 3.200 mails in mijn postvak-in zitten. Dus hieruit blijkt dat je met hotmail gewoon door kunt mailen en mail lezen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2013 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo beste mensen, ik ben even een dagje weggeweest, het is immers zomer en ik ga straks alle berichten lezen.
Fantastisch jullie reacties en dank en zal dit nu zeker opgelost krijgen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2013 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kraantje94,
Dank voor de verwijzing naar Mailwasher Pro.
Zo gauw het weer wat koeler wordt ga ik het programma downloaden en
uitproberen. Ik ga ervan uit dat je met dit programma eenvoudig kan zien door welke mails de mailbox ook bij mij steeds vol is en deze evt. blokkeren.
Nu is het daarvoor te warm in mijn computer kamer.
Nogmaals dank.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2013 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Open Outlook Express.
Ga naar Extra - Accounts.
Selecteer daar je Email account, klik op Eigenschappen.
Kies tabblad geavanceerd.
Onderaan zie je Bezorging.
Daar kun je bepalen of de ontvangen berichten op de server van je internetprovider blijven staan.
Haal je het vinkje weg bij "Een kopie van bertichten op de server achterlaten" dan worden de berichten na ontvangst meteen op de server van de provider gewist.
Wil je ze nog even bewaren om ze later via webmail op een andere computer te kunnen inzien, dan laat je het vinkje staan en kies je daaronder hoe lang ze op die server mogen blijven staan. Als je niet wilt dat je box te snel volloopt kies dan voor een paar dagen op een week.