corkoo
door corkoo Sep 7, 2013 om 23:59
Computers & telefonie

Mails worden niet goed ontvangen

Sinds enige tijd ontvang ik mijn mails zonder opmaak. Ik moet altijd de Online-versie aanklikken. De mail staat op HTML. Heb de Cookies wel ingeschakeld, maar helpt niet. Wie weet de oorzaak?

968 17 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2013 om 00:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag corkoo, die vraag heb je ook al op 5 augustus gesteld maar je hebt toen geen antwoord gegeven op de vraag welk mailprogramma je gebruikt. Verder zijn er nog wat tips en een link gegeven, heb je daar nog iets mee gedaan?

vr.gr.

corkoo
door corkoo - Sep 8, 2013 om 00:55
51 Antwoorden / 25 Vragen

Dag Aurora, wat attent van je, ik was het alweer vergeten, maar nu komt het weer boven. Ik kan die reacties van toen niet meer tevoorschijn toveren, maar ik ben er in ieder geval niks mee opgeschoten.
Ik gebruik Outlook 2010. Het zal wel met een niet of wel ingevuld vinkje te maken hebben. Heb n.m.m. alles nagelopen maar kan het niet ontdekken. Zou het heel graag opgelost willen hebben. Ik heb niets verandert, weet niet hoe het ontstaan kan zijn. Was wel in de periode dat die nieuwe cookies wetgeving in werking is getreden. Ik moet nu wel voor elke site Cookies accepteren, misschien dat je dit iets meer zegt. Ik wacht in spanning af, maar mag morgen of later ook wel hoor.
In ieder geval straks welterusten.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 8, 2013 om 00:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[url=http://kassa.vara.nl/tips/tips-detail/tipdetail/beelden-in-outlook/?vHash=c749c73j&cHash=6624e74136a2885a8956080816c3aec6]KLIK HIER EENS]url]
Misschien dat u hieriets mee kan doen?

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2013 om 04:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens hier (even aanklikken) of je daarmee verder komt.

vr.gr.

gsm
door gsm - Sep 8, 2013 om 12:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vaak ontstaan dit soort problemen door het overdreven en vooral onoordeelkundig gebruik van allerlei cleaners, optimizers en andere tooltjes ter verhoging van de prestaties en de veiligheid van Windows.

corkoo
door corkoo - Sep 8, 2013 om 19:05
51 Antwoorden / 25 Vragen

Aurora1, dat is een mooie tip. Ik zag idd dat het vinkje aanwezig was en heb het gelijk uitgezet.
Pc opnieuw opgestart, maar helaas, er is niks veranderd. Je zou toch zeggen, met dat vinkje weg moet het toch helemaal goed komen, want dat is precies waar het over gaat. Nu vrees ik toch dat er meer aan de hand is, maar wat. Jij hebt goed je best gedaan en ik wil je daar hartelijk voor bedanken. Ik had het daar niet gezocht al was ik niet ver af, omdat ik onder email had gekeken in het zelfde scherm.
Hopelijk komen er nog meer reacties, maar de vorige keer kwam de oplossing ook niet.
Het is enige is Office opnieuw installeren denk ik.
Ook de anderen met adviezen hartelijk dank.

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2013 om 22:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je wel eerst op toepassen gedrukt en daarna pas op ok, outlook afgesloten, pc afgesloten en vervolgens alles opnieuw opgestart?
Als van maar enkele afzenders de mails zonder opmaak worden ontvangen kan het liggen aan de instellingen van de afzenders.
Als er een andere oorzaak is (zoals bijv. door gsm genoemd) zou je eens foutcontrole met repair kunnen proberen.
Voor W7 foutcontrole: via Start naar Computer, rechts/dubbel klikken op Windows (c):, dan op Eigenschappen klikken en in het nieuwe venstertje op Extra klikken en vervolgens op: Nu controleren. Volg de instructies verder. Het kan even duren maar het proces beslist niet onderbreken.
Je zou dit (even aanklikken) ook nog kunnen bekijken.

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2013 om 22:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je (ook) dat je geen afbeeldingen ziet in bijv. nieuwbrieven, lees dan ook nog even deze vraag met anwoorden door (even aanklikken).

corkoo
door corkoo - Sep 9, 2013 om 00:50
51 Antwoorden / 25 Vragen

Aurora1, ik heb geen knop TOEPASSEN, alleen maar OK.
Morgen zal ik de W7 foutcontrole doen. Je hoort nog van mij. Ga nu gestrekt.
Welterusten

corkoo
door corkoo - Sep 9, 2013 om 22:35
51 Antwoorden / 25 Vragen

Dag Aurora1, Ik heb geprobeerd jou advies voor de Windows controle uit te voeren, maar na Eigenschappen kom ik in het scherm Eigenschappen voor Windows, maar de knop Extra ontbreekt. Wel Geavanceerd maar dat bedoel je denk ik niet. Zou ook niet weten wat ik daar moest aanpassen.
Wel kwam ik via jou andere suggestie Flashplayer tegen voor de 32 bits-versie. Ik heb de 64 bitsversie van Office Professional Plus 2010 en Windows 7 Ultimate. Misschien ziet dat er ook wel wat anders uit dan wat jij hebt, waardoor de routes verschillen of er anders uitzien.
Nu zegt Adobe dat er al een Flashplayer in Google Chrome zit, wat ik dus heb. Maar als ik opstart met IE dan zie ik geen verschil. Daar kan het ook niet aan liggen.
Meer info kan ik op dit moment niet geven en helaas geen vorderingen na al jouw moeite.
Als jij het ook niet meer weet, dan zit er niks anders op dan opnieuw installeren.
In ieder geval bedankt. Wie weet schiet je nog een idee te binnen.
Groetjes Cor

gsm
door gsm - Sep 9, 2013 om 23:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als aanvulling op het antwoord van aurora1 hier (klik) nog een uitgebreide webpagina over dit onderwerp voor outlook 2007 en 2010.

corkoo
door corkoo - Sep 9, 2013 om 23:59
51 Antwoorden / 25 Vragen

Dag gsm, ik heb deze tip al eerder van Aurora1 gekregen, maar dat is al gecontroleerd. Helpt ook niet. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

aurora1
door aurora1 - Sep 10, 2013 om 00:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag corkoo, ik ben bang dat ik dan verder ook niets meer kan bedenken....
Alleen nog een site waarop stapsgewijs en met plaatjes uitgelegd staat hoe je foutcontrole kunt doen, deze site (even aanklikken). Mogelijk kom je daarmee eruit w.b. foutcontrole.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Sep 10, 2013 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: had je nog de link aangeklikt en bekeken van mijn post van 8 september 22.37 uur, de laatste regel? Gaat over Outlook 2010 opnieuw instellen.

corkoo
door corkoo - Sep 10, 2013 om 01:19
51 Antwoorden / 25 Vragen

aurora1, zoals ik je om 22.35 uur al schreef, ik kom niet bij de knop Extra, zodat ik die procedure eniet kan afronden. Ik denk dat is een andere versie van Outlook heb: Professional 2010.
Ik snap dat het op een gegeven moment ophoudt, maar ik ben wel blij dat er mensen zijn die elkaar willen helpen. Ooit zal de oplossing komen, maar voorlopig moet ik er maar mee leven. Opnieuw installeren als het me uitkomt. Heel hartelijk bedank.
Mocht iemand nog de gouden tip hebben, dan uiteraard welkom.
Groeten Cor

aurora1
door aurora1 - Sep 10, 2013 om 01:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de link van 00.19 uur staat onderaan de pagina dat de omschreven procedure voor foutcontrole ook van toepassing is op W7 Ultimate, dus dat er geen Extra is wat je kunt aanklikken begrijp ik niet. De foutcontrole is voor de vaste schijf dus niet apart voor Outlook, maar het zou een fout in dat programma misschien kunnen opsporen en repareren, omdat de hele vaste schijf gecontroleerd wordt.
Jammer dat het allemaal nog niet gelukt is. Dan maar met nieuwe moed en enig geduld op enig moment Outlook opnieuw installeren als er niet nog een oplossing voorbij komt.

groeten, aurora1

gsm
door gsm - Sep 10, 2013 om 11:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=corkoo schreef op dinsdag 10 sep 2013, 01:19]aurora1, zoals ik je om 22.35 uur al schreef, ik kom niet bij de knop Extra, zodat ik die procedure eniet kan afronden. Ik denk dat is een andere versie van Outlook heb: Professional 2010.
Groeten Cor
Volgens mij is er geen knop extra in Outlook 2010.
Je moet in Outlook 2010 op het tabblad Bestand (links boven) naar Opties, Vertrouwenscentrum, Instellingen voor het Vertrouwenscentrum, E-mailbeveiliging, Alle standaardberichten als tekst zonder opmaak lezen (uitvinken).
Misschien heb je ook berichtregels gemaakt en staat daar een fout in.