door 1984ramp Apr 27, 2009 om 09:47
Computers & telefonie

Mediaplayer

Ik heb een windows vista systeen.  Mediaplayer functioneert niet meer, ikheb geen beeld ls ik een tv programma wil bekijken. Ik kan wel kijken via Quick time, maar daar kanik geen vergroot scherm instellen. Wat kan ik hieraan doen?

740 14 Rapporteer

freya
door freya - Apr 27, 2009 om 10:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo 1984ramp,

Dat filmpjes niet goed willen afspelen in de Windows Mediaplayer ligt meestal aan de filmpjes en niet aan de mediaplayer. De Windows Mediaplayer kan 'standaard' maar met een beperkt aantal codecs omgaan.

Zelf werk ik met Firefox als internetbrowser en heb daarbij de VLCplayer en de Mediaplayer connectivity plugin geïnstalleerd. Hiermee kun je vrijwel alles zonder problemen afspelen.

m.vr.gr. Freya

ma
door marscholl - Apr 27, 2009 om 13:14
90 Antwoorden / 14 Vragen

@ Freya, ik heb hetzelfde probleem in XP. Heb je misschien een link voor ons om deze progjes te kunnen downloaden? Ik ben n.l. niet de handigste op de pc. B. vb. d., Martin.

ve
door venmans - Apr 27, 2009 om 13:40
6 Antwoorden / 4 Vragen

Vistas is een onwerkbaar systeem. Je kunt het 't beste er maar weer afhalen en er weer XP erop zetten. Dat heb ik gedaan en nu zijn al mijn problemen opgelost. Met vistas hed ik zoveel en zovaak problemen dat ik mijn nieuwe pc wel het raam uit wilde gooien!!Succes.  drs. J.Th.M..

freya
door freya - Apr 27, 2009 om 13:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Om de één of andere reden kan ik geen meerdere linkjes kwijt in één antwoord, dus maar even zo:

Firefox 3

Freya

freya
door freya - Apr 27, 2009 om 13:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hier de plugin voor Firefox:

Mediaplayer connectivity plugin

Freya

freya
door freya - Apr 27, 2009 om 13:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En hier de VLC media player:

VLC media player

Freya

du
door dubbelzout - Apr 27, 2009 om 16:13
100 Antwoorden / 0 Vragen

Grote kans dat uw mediaplayer het gewoon weer doet als u Quicktime er weer afgooit. Quicktime heeft als nare eigenschap dat het op een vrij grove manier alle media afhandelt. ZELFS als u bij installatie van Quicktime alles uitvinkt, dan nog presteert dat programma het om de mediaplayer te overrulen. Dat is de reden dat ik Quicktime alleen even installeer als ik iets moet bekijken wat alleen met Quicktime moet. Daarna meteen weer verwijderen en herstarten.

dirck
door dirck - Apr 27, 2009 om 16:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Om de één of andere reden kan ik geen meerdere linkjes kwijt in één antwoord, dus maar even zo:

Hallo Freya, dit probleem had ik ook met Word, Firefox 3 en Vista.
Als ik een link maak en die vervolgens plak in het antwoordvenster van deze site, dan springt de cursor ineens naar boven toe.
Als je het antwoord hier dan neerzet, dan zie je ook opeens dat alle linken blauw worden.

Daarom maak ik nu de linkjes maar in kladblok.

Groet, Dirck

lo
door louanna - Apr 27, 2009 om 17:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, Ik kan je niet helpen, heb nog nooit enige problemen gehad met Vista. Dus alles doet het; Mediaplayer en Quick Time staat er ook op. Niks aan de hand.

Veel succes met je vraag.

vin100
door vin100 - Apr 27, 2009 om 21:01
35 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Venemans.. da's een beetje ongenuanceerd.. Vista is (helaas) in bijna geen enkel opzicht anders van XP behalve dat er een redelijk (ik moet zeggen eigenlijk te weinig) aantal dingen veel beter werkt dan voorheen op XP .. en met een multi-core pc is Vista 64 in ieder geval zeker sneller dan XP. Vanzelfsprekend moet je Vista niet op een ouwe bak installeren..

he
door hermanna2 - Apr 27, 2009 om 23:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb problemen met mediaplayer-11 via XP. Ik kan de tv-zenders van de commerciële zenders wel afspelen maar van de publieke zenders niet. Daar krijg ik alleen maar geluid. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets heeft geholpen.

Weet jij toevallig een oplossing (of iemand anders)?

Bij voorbaat dank

door 1984ramp - Apr 28, 2009 om 07:04
46 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Dubbelzout,

Alleen Quicktime verwijderen hielp niet. Ik heb nu  systeemherstel toegepast, dan is de computer weer in de stat van een paar dagen geleden. en:  mediaplayer doet het weer, terwijl ?Quick time ook geinstalleerd is.  Bedankt allemaal vooor jullie reacties!

ma
door marscholl - Apr 28, 2009 om 12:37
90 Antwoorden / 14 Vragen

@ Freya, bedankt voor de link`s; Firefox had ik al. Ik was vergeten het vakje "ik wil op de hoogte blijven van de reacties op deze vraag" aan te vinken, vandaar dat ik zo laat reageer. Grtz, Martin.

holpen
door holpen - Apr 28, 2009 om 13:04
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@venmans:
Dit zijn dus antwoorden waar een vraagsteller niets aan heeft. Je gaat helemaal voorbij aan het probleem zelf, namelijk dat bepaalde dingen in Mediaplayer niet willen afspelen. Heeft helemaal niets met Vista te maken.

Jouw persoonlijke ervaring met Vista is kennelijk negatief geweest. Inmiddels is XP echter zo ongeveer aan het eind van zijn leven. Heb je nieuwere hardware, heb je dikke kans dat er geen XP-drivers meer te krijgen zijn, alleen nog maar Vista. Overigens is XP ook niet meer overal te koop, dus legaal wordt het steeds moeilijker om er nog aan te komen.

Overigens is Vista technisch gesproken niet slechter dan XP. De beveiliging is zelfs sterk verbeterd! Waar helaas velen tegenaan liepen is de ondersteuning van oudere hardware die niet goed onder Vista werkt. Kun je Vista niet kwalijk nemen, maar wel de fabrikanten van de hardware... Ook vraagt Vista natuurlijk wel wat meer van je hardware, dus op een lichtelijk verouderde computer moet je het niet gaan draaien.
Daarnaast leveren veel computerfabrikanten standaard Vista mee, met daarnaast nog een hele hoop "eigen" programmaatjes. En juist deze laatste zorgen vaak voor problemen. Berucht zijn bijvoorbeeld de Acer-programma's die standaard voorgeïnstalleerd zijn.