Da
door Daniel11 Mar 14, 2019 om 02:31
Computers & telefonie

Mega rekening youfone.

Mijn vriendin heeft een sim only abonnement afgesloten bij youfone.
Nu is er de eerste maand wat gebeurd waardoor zij nu een rekening van meer dan 600 € heeft gekregen. Waarschijnlijk is er doordat de slimme netwerk wissel aan stond. Zo veel mb verbruikt dat zij nu die rekening krijgt. Zij dacht via WiFi tv te kijken wat dus via data gegaan is. Zij zegt geen melding gehad te hebben dat zij zo veel verbruikt had de eerste maand.
Is hier wat aan te doen ?
Want dat meisje zit in de bijstand en kan deze rekening nooit betalen.
Mag youfone de rekening wel zo hoog op laten lopen.

17069 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 14, 2019 om 03:18
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Daniel11 ,

Mag youfone de rekening wel zo hoog op laten lopen.

Uw vriendin had een data plafond moeten instellen , dit is de verantwoordelijkheid van de klant .

12. Informatie over het data en bel plafond zijn beschikbaar op de website. De status van het plafond behoort tot de verantwoordelijkheid van de klant..

Zij zegt geen melding gehad te hebben dat zij zo veel verbruikt had de eerste maand.

Waarschuwing per sms en e-mail

Zodra je het dataplafond activeert, gaat deze in per de eerste dag van de volgende maand. Bij een verbruik van ongeveer 80% van je databundel, ontvang je een waarschuwing per sms en een e-mail. Zodra de limiet volledig is bereikt, heb je de mogelijkheid om een extra databundel te kopen voor het restant van de maand. Een databundel bijkopen kan via MyYoufone

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.youfone.nl/sim-only/dataplafond

https://www.youfone.nl/klantenservice/sim-only/gebruiken-en-instellen/internet/hoe-kan-ik-een-dataplafond-activeren

jhogaarts
door jhogaarts Mar 15, 2019 om 16:46
101 Antwoorden / 1 Vragen

neem een prepaid/sim only van Simyo en dan heb je deze problemen zeer waarschijnlijk niet. Want hun geven (sms/mail) aan dat als je bijna aan het einde van je bundel bent ze deze afsluiten en je pas weer hierover kunt beschikken als er weer voldoende bel saldo op de kaart staat. En dit alles kun je via een eigen pagina instellen via internet en dat werk perfect.

lo
door lovewinnie - Mar 14, 2019 om 07:01
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ze mogen het zo hoog op laten lopen. Nou ja, ze doet het zelf. Als je geen verstand hebt van WiFi of mobiel internet (kleine moeite om ff mobiel internet uit te zetten als jij bijv film kijkt weet je zeker dat je of WiFi zit) is een abonnement geen goed plan of met data limiet zodat ze je er niet overheen kunt. Wordt ook wel is gebruikt voor bijv pubers  Bijv 1000mb en dan blokkeerd het internet. Data plafond kan ook. Dan krijg je een waarschuwing bij 80%
Soms kun je dit zelf ook aan of uit zetten.
Alleen bij data plafond krijg je waarschuwing.

Heel lullig maar ze moet betalen. Wellicht een betaal regeling .

Gr
door Grunn1 Mar 14, 2019 om 10:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kleine aanvulling. Als het een Android telefoon is en je schuift van bovenaf je scherm naar beneden om bij de snelle instellingen te komen wat ze waarschijnlijk ook doet om WiFi aan te zetten zet dan gelijk mobiele data UIT, icoontje zit er vlak naast. Kleine moeite wat een hoop geld bespaart.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2019 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tv gekeken via die mobiel. Ja dat kost goud. En helemasl als je niet naar de instellingen kijk of zelf geen plafond instelt.

Dan zal dat meisje aan het werk moeten om dat geld te verdienen als het niet van de bijstand betaald kan worden.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2019 om 10:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is natuurlijk niet Youfone die de rekening zo hoog laat oplopen maar dat meisje, aka uw vriendin, dat onzorgvuldig met haar telefoon omgegaan is.
Kan dat meisje niet gaan werken om die rekening te betalen? In elke supermarkt en bijv. ook de Action zitten ze te springen om personeel en er worden ook postbezorgers voortdurend gevraagd. Dan is het in een mum van tijd bij elkaar verdiend. De bijstand is er natuurlijk ook niet voor om dergelijke luxe problemen op te lossen. Als ik haar was zou ik maar heel snel werk ervan maken voordat de rekening hoger wordt en geldproblemen niet meer te overzien zijn. En per omgaande bij Youfone vragen om een betalingsregeling.

panter22
door panter22 Mar 15, 2019 om 09:18
6599 Antwoorden / Vragen

Laatst op tv met werken bij de Action kom je niet boven een bijstandsuitkering uit. Je krijgt een flexibel contact van max 30 uur. Met flexibele contracten moet je de hele week beschikbaar zijn en je moet maar afwachten hoeveel uur je mag werken. Geldt ook voor werken in de supermarkt.
Je bent een werkende arme.

lottesanne
door lottesanne Mar 15, 2019 om 15:01
438 Antwoorden / 47 Vragen

Wanneer ze gaat werken met een bijstands uitkering, worden de inkomsten volledig gekort. Daar houd ze dus niets van over. Wel is het zo dat ze de eerste zes maanden recht heeft op een vrijlating van inkomsten. Dit is 25% van de inkomsten tot een maximum van €209,00 per maand. Daarna houdt er niets meer van over. Dan moet ze dus in de eerste zes maanden genoeg verdienen om de rekening te kunnen betalen.

gerbera
door gerbera - Mar 14, 2019 om 11:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer een betalingsregeling met Youfone te regelen. Uw vriendin zal niet onder de betaling uitkomen dus zou dat een oplossing zijn. Stel, of laat, de telefoon zodanig instellen dat dit in de toekomst voorkomen wordt.
En wat dat werken betreft, wie zijn wij om daar over te kunnen oordelen, er zal wel een reden zijn waarom uw vriendin in de bijstand zit.

aurora1
door aurora1 Mar 14, 2019 om 20:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zal zijn omdat ze niet werkt? En het is hier volledig overbodige informatie die niet ter zake doet om dat over bijstand te melden. Bijstand of geen bijstand, iedereen moet zijn rekeningen betalen. Met werken en daarnee gekd verdienen kan men in de regel zijn tekeningen betalen. Een oplossing dus waarom gevraagd wordt.

tdmduc
door tdmduc - Mar 14, 2019 om 12:53
704 Antwoorden / 2 Vragen

Is mij ook wel eens overkomen toen ik terugkwam uit Engeland en bleek dat ik mijn "roaming" vergeten was uit te zetten.

Effe slikken maar niks aan te doen.

Had ik maar op moeten letten.

Gelukkig zijn de regeltjes in Europa nu iets versoepeld t.a.v. verbruik.

jo
door jorisw Mar 14, 2019 om 20:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is alleen de vraag wat er gaat gebeuren als je weer een keer naar Engeland gaat. Brexit is nog altijd niet van tafel (ondanks het uitstel waar ze net voor hebben gestemd).

Trouwens lachen als de anti-EU idioten in de NL politiek ooit iets te zeggen krijgen. Alle vakantiegangers na 3 weken op de Spaanse camping over de rooie als de rekening van hun provider komt :-)

Th
door Thijs124 - Mar 14, 2019 om 20:21
289 Antwoorden / Vragen

Wel een mega rekening. Twee jaar ongelimiteerd bij tele2!

zoekster1
door zoekster1 - Mar 15, 2019 om 13:11
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat je in dit geval het beste kunt doen is contact opnemen met Youfone. Vraag om een betalingsregeling en om coulance. Je vriendin heeft nergens recht op, maar niet geschoten is altijd mis. Misschien willen ze een deel laten zitten bij wijze van uitzondering en omdat ze net klant is geworden. Doe het per mail, een smeekbede, want een call center kan geen toezeggingen doen.

mo
door mof - Mar 15, 2019 om 14:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, de rekening mag zo hoog oplopen, als er echt gebruikt is. Uw vriendin dacht wifite heben gebruikt maarheeft over de sim tv gekeken.
zijis gebruiker van haar telefoon en in principe zelf verantwoordelijk voor de instellingen en het gebruik daarvan.
zelf heb ik sim only, en bewust zonder internet over sim, dus geen 4g. Alleen wifi connecties. Dan weet ik dathet niet mis gaat.

dat uw vriendin in de bijstand zit is verder niet relevant.

christin
door christin - Mar 16, 2019 om 02:17
105 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een drama. Ik heb een bundel van een bepaald aantal mb. Dan krijg ik een melding dat de opslag bijna vol is of dat ik aan de limiet zit. Plus ik controleer of het wifi signaal aan staat. Youfone kon niet weten dat ze op een verkeerde manier de mobiel gebruikte. Hopelijk kan je vriendin een regeling treffen en komen ze haar enigszins tegemoet ander is ze als klant zó weg daar en dat willen ze denk ik ook niet. De enige keer dat ik een hoge rekening kreeg was toen ik voor het eerst mijn mobiel in het buitenland gebruikte om te bellen naar Nederland maar ik kreeg steeds geen verbinding. Bij thuiskomst kreeg ik wel een vette rekening dus ik was woest. Ik belde de provider en zei dat ik niet eens had kúnnen bellen en dat vond ik al een heel slechte actie. Gelukkig waren ze coulant en hoefde ik bijna niets bij te betalen. Dat was bij Tele2.

Kl
door Klaas67 - Mar 16, 2019 om 07:50
1 Antwoorden / Vragen

Misschien een tip ? Als ik in de bijstand zou zitten nam ik gewoon wat beltegoed.