1m
door 1margaretha Jan 21, 2015 om 11:20
Computers & telefonie

MIDDEN IN DE NACHT!

Als afgelopen nacht om 0.2.21 uur de telefoon gaat schrik ik me wezenloos. Met een ziek kind in het buitenland.....Het blijken een paar sms/jes te zijn van Vodafone. Welkom in de wereld van Mobiel Internet en MMS / Je hebt zojuist de instellingen voor internet en mms ontvangen.Vanaf nu kun je met jouw toestel ook internetten en mms´en. Van 1501 21 Jan 2015 02:21 lees ik daarna nog een sms
Waarin ik lees dat mijn telefoon niet gebruiksklaar is en ik instructies moet opvolgen op mijn toestel om gebruik te kunnen maken van internet en sms. Nog een sms vertelt de pincode.
Is dit een ongevraagde actie van Vodafone Of is iemand gezien het tijdstip aan de andere kant van de wereld mij aan het oplichten?
Want ik ben mogelijk een van de weinige mensen die de telefoon gebruikt met 1 doel namelijk bellen en gebeld worden en af en toe een sms. Wie weet raad? groet en een fijne dag!

5225 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2015 om 11:55
11566 Antwoorden / 51 Vragen
0

U kunt uw telefoon 's nachts op trillen zetten, of op stil. Het is een ongepast tijdstip, maar weinig aan te doen.

U kunt uw telefoon voor internet uitzetten, zie uw instructieboekje.

1m
door 1margaretha - Jan 21, 2015 om 12:01
18 Antwoorden / 14 Vragen
0

@mahadma. Zier bericht. Dit is geen antwoord en met een kind in het buitenland is still of trillen geen optie.

1m
door 1margaretha - Jan 21, 2015 om 12:04
18 Antwoorden / 14 Vragen
0

@mahadma. Zie bericht. Dit is geen antwoord en met een kind in het buitenland is stil of trillen geen optie.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2015 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo 1margaretha,

Gezien het tijdstip lijkt het zeker 'verdacht'.
Heb je al contact opgenomen met Vodafone?

Met vr.gr.

1m
door 1margaretha - Jan 21, 2015 om 12:11
18 Antwoorden / 14 Vragen
0

@ edrick3 Jazeker. En sprak met Kevin. Het antwoord was....eh ja weet ik niet eh nee geen idee. Kan ik u ergens anders mee helpen? Zeer netjes en beleefd. Ik schiet er alleen niets mee op. Je schiet trouwens zo en zo niets op met die call-centers.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2015 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@1margaretha,

Dat is dan een mooi waardeloze reactie!
Zien hier wel vaker klachten over Vodafone voorbijkomen.
Maar daar heb je allemaal niets aan.
Zou alles maar eens even op z'n beloop laten.
En stuur ze nog eens een mail!

Met vr.gr.

1m
door 1margaretha - Jan 21, 2015 om 12:43
18 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:32]@1margaretha,

Dat is dan een mooi waardeloze reactie!
Zien hier wel vaker klachten over Vodafone voorbijkomen.
Maar daar heb je allemaal niets aan.
Zou alles maar eens even op z'n beloop laten.
En stuur ze nog eens een mail!

Met vr.gr.

1m
door 1margaretha - Jan 21, 2015 om 12:44
18 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:32]@1margaretha,

Dat is dan een mooi waardeloze reactie!
Zien hier wel vaker klachten over Vodafone voorbijkomen.
Maar daar heb je allemaal niets aan.
Zou alles maar eens even op z'n beloop laten.
En stuur ze nog eens een mail!

Met vr.gr.

Zal ik doen!

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2015 om 12:55
11566 Antwoorden / 51 Vragen
0

U kunt wel uw tel zodanig schakelen, dat u alleen oproepen binnenkrijgt en geen sms. Maar met alle respect voor uw situatie, het blijft vervelend, als u de berichtenfunctie uitschakelt houdt u alleen de oproepfunctie over en dat is genoeg in uw geval.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2015 om 15:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Vermoedelijk heeft u in uw gsm ingesteld dat u serverberichten (en infoberichten?) wilt ontvangen.
In mijn gsm kan ik dat en meer uitvinken door op het icoontje voor berichten te tikken en dan naar instellingen te gaan.
Ik kan in mijn account bij mijn provider (is niet Vodafone) verder nog internet/mms uitschakelen.
Ik zou dat dan eens controleren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 21, 2015 om 16:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je wachtwoord al gewijzigd op vodafone.nl?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jan 22, 2015 om 10:15
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste, 1margaretha

Ik kan me goed voorstellen dat je schrik als je ’s nachts berichten krijgt. Smsjes met als afzender 1501 worden door ons gestuurd. In jouw geval heeft ons netwerk geconstateerd dat je toestel nog niet is ingesteld voor internet en mms. Op dat moment stuurt het netwerk automatisch een sms naar je toestel om je te voorzien van informatie. Het kan dus ook voorkomen dat je deze smsjes ’s nachts ontvangt. We kunnen echter het tijdstip van de sms niet aanpassen.
Wellicht is het een optie om de tips van mahadma of aurora1 op te volgen.

Met vriendelijke groet,

Miranda
Vodafone 24/7 Web Crew

1m
door 1margaretha - Jan 22, 2015 om 10:30
18 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=vodafonewebcare schreef op donderdag 22 jan 2015, 10:15]Beste, 1margaretha

Ik kan me goed voorstellen dat je schrik als je ’s nachts berichten krijgt. Smsjes met als afzender 1501 worden door ons gestuurd. In jouw geval heeft ons netwerk geconstateerd dat je toestel nog niet is ingesteld voor internet en mms. Op dat moment stuurt het netwerk automatisch een sms naar je toestel om je te voorzien van informatie. Het kan dus ook voorkomen dat je deze smsjes ’s nachts ontvangt. We kunnen echter het tijdstip van de sms niet aanpassen.
Wellicht is het een optie om de tips van mahadma of aurora1 op te volgen.

Met vriendelijke groet,

Miranda
Vodafone 24/7 Web Crew



Fijn dat Vodafone reageert. Maar waarom Kevin dit antwoord niet niet kon geven toen ik de klantenservice belde is me dan een raadsel.Inmiddels heb ik de instellingen gewijzigd. Maar het is ten dele een oplossing want daardoor mis je natuurlijk ook de melding van gratis belminuten en-of sms/jes. Het lijkt mij logischer indien Vodafone geen berichten midden in de nacht stuurt.Voor mij reden om van provider te veranderen. Ik dank iedereen voor zijn antwoorden en sluit hierbij de discussie. Wens iedereen een fijne dag

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2015 om 11:23
11566 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als u van provider veranderd, loopt u tegen dezelfde muren of problemen op, met een beetje pech, schakel snachts even naar geen berichten en sochtends weer op aan. Probleem opgelost.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer