ma
door marcel43 Jul 21, 2010 om 12:51
Computers & telefonie

MIRC

Sinds kort krijg ik met opstarten van mijn computer 3 windows genaamd "mIRC", "status" en "About mIRC" waar ik niet om heb gevraagd of heb geïnstalleerd.
In window "About mIRC" staat een pasfoto van een Khaled Mardan-Bey en "mIRC v6.03, Internet Relay Chat Client, Written by Khaled Mardan-Bey, Visit the mIRC-website at http://www.mirc.com/".
Als ik die afsluit komt er een window "mIRC options" tevoorschijn. Als ik die ook afsluit gaat mijn computer verder met opstarten en kan het internet niet direct op maar wel met de computer werken.

Als ik op configuratiescherm naar software ga staat mIRC erbij. Dus verwijderen maar, maar dan krijg ik een window "This will uninstall mIRC from folder windows/temp/tmp0000729b, Do you wish to proceed".
1) Kies ik "JA" vervolgt er een window met de tekst "Uninstall completed, Note: Some files coul not be removed" met OK. Na op OK te hebben geklikt, hangt de computer.
2) Kies ik "NEE" dan kan ik vervolgens gewoon aan het werk.De computer is dan ook heel langzaam en om op internet te kunnen komen moet ik naar de beschikbare netwerken mijn netwek gaan zoeken. Ik probeer daarna alles in windows/temp/tmp0000729b te verwijderen, Alle bestanden staan op datum en tijd van zojuist. Op 2 dat-bestanden na, kan ik alles verwijderen.

Na de computer bij "JA" te hebben gereset of bij "NEE" te hebben afgesloten en daarna de computer weer gewoon op te starten begint het hele verhaal weer van voor af aan.

Hoe krijg ik dit nu van de computer verwijderd?

1604 27 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marcel43,

Begin eens met het scannen van je compu met MBAM.
Kijk eens of dat helpt en meldt het even hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 12:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Info over mIRC vind je hier

Lees ook even hier over uninstallen

ma
door marcel43 - Jul 21, 2010 om 13:00
35 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo edrick3,

Ik heb de computer vele male gescand met NORTHON.

Ook is de vraag hoe is het op mijn computer gekomen?

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou toch MBAM maar eens proberen. Die doet iets anders dan Norton.
Je zou wel eens een Trojan kunnen hebben!

akkefiet
door akkefiet - Jul 21, 2010 om 13:03
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Start de pc op in de veilige modus (bij opstarten meerdere malen op F8 drukken)
Vanuit de veilige modus moet (in principe) mIRC wel te verwijderen zijn.

Vrgr. AF

akkefiet
door akkefiet - Jul 21, 2010 om 13:05
1075 Antwoorden / 10 Vragen

@edrick3
mIRC is normaal gesproken geen virus maar een "onschuldig" programma.
Ik denk dat het niet wil verwijderen omdat het actief is op de achtergrond.

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@akkefiet,

....If your mIRC keeeps coming back you might be infected with a trojan virus! Recently a virus was distributed by some malicious people that installed mIRC on PC's for some strange reason... See http://www.nohack.net/ and http://www.moosoft.com/ for help......

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43 & akkefiet,

Het zou volgens de meldingen op diverse fora ook via de Veilige Modus te verwijderen zijn.
Dan ga ik er wel vanuit dat het een 'normaal' progje is.
Aangezien TS aangeeft niet te weten hoe het op z'n compu gekomen is zou ik voor de zekerheid toch maar even scannen.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6

akkefiet
door akkefiet - Jul 21, 2010 om 13:31
1075 Antwoorden / 10 Vragen

@edrick3
Het is inderdaad een prima idee van je om ook even met Mbam te scannen.

groet AF

ma
door marcel43 - Jul 21, 2010 om 13:31
35 Antwoorden / 14 Vragen

@akkefiet

Met de computer in de veilige modus opstarten komen die windows van mIRC niet te voorschijn. Ook bij software is mIRC niet aanwezig dus kan dit ook niet verwijderd worden. Met de computer daarna weer gewoon opstarten komen die windows van mIRC weer gewoon te voorschijn

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43,

Dus ........ MBAM proberen!!

akkefiet
door akkefiet - Jul 21, 2010 om 13:34
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Eerst de suggestie van Edrick (Mbam scan) uitvoeren.
Staat er een icoontje van mIRC in de werkbalk?
Dan erop klikken met rechtermuisknop en als er de mogelijkheid staat zoals mIRC afsluiten dit eerst doen alvorens te verwijderen via Software.

ma
door marcel43 - Jul 21, 2010 om 13:40
35 Antwoorden / 14 Vragen

@akkefiet

Nee er staat geen icoontje van mIRC in de werkbalk. Ik ga nu maar even scannen met Mbam.

ma
door marcel43 - Jul 21, 2010 om 14:13
35 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3 & akkefiet,
Ik ben op de site http://www.idealsoftware.nl/MBAM/ geweest en klik op
"Download Malwarebytes' Anti-Malware versie 1.46 hier (mbam-setup.exe 5,86 MB)" maar krijg "Page Not Found" te zien.

Dus kan MBAM niet downloaden

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 14:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43,

Klik op mijn link in het eerste antwoord en klik dan op de 1e regel op het blauwe malwarebytes.

ma
door marcel43 - Jul 21, 2010 om 14:27
35 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3

"1e regel op het blauwe malwarebytes" ???

Waar tref ik die aan op http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Als ik op jou link klik kom ik op http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 14:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43,

Zo blijven we heen en weer gaan.

Klik maar even hier en klik dan links op Download now (5.87 Mb)

ma
door marcel43 - Jul 21, 2010 om 14:43
35 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3

Op jou link download ik geen "Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM)" maar "Spyware doctor" . Klopt dat?

ma
door marwin - Jul 21, 2010 om 14:50
126 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb mIRC heel de dag aan staan. Een soort msn programma alleen veel simpeler

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43,

Neen,
Waar druk je op?
Je moet HIER zijn als je op de link van 14.32 klikt.:

Welcome Malwarebytes Anti-Malware users

CNET Download.com is the safe and trusted provider for Malwarebytes Anti-Malware 1.46

To complete your download, click on the link below:
Download Now (5.87MB)
Tested spyware free

ma
door marcel43 - Jul 21, 2010 om 15:09
35 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3

Dat doe ik ook maar dan kom je op de site http://download.cnet.com/3001-8022_4-10804572.html?spi=d5c534748f35bfd3750cca34ac8d5333&part=dl-10804572

Daar kun je ook weer op tientallen downloads klikken maar daar staat geen Malwarebytes Anti-Malware bij.

Zou je me willen telefoneren want ik kom er niet uit.

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43,

Wat een ellende. Raar dat het niet lukt.
Probeer eens met Firefox.
En dan MBAM downloaden zoals aangegeven.
Eens kijken of je dan wél het schermpje met Bestand opslaan krijgt.
Na het opslaan aanklikken en laten uitvoeren.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kan mbam ook via deze site downloaden.
Klik op het gele balkje met official mirror en NIET op andere knoppen!

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 19:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43,

off topic:
Dringend verzoek: niet bellen!!
Vragen/opmerkingen via deze site.

Met vr.gr.

ma
door marcel43 - Jul 21, 2010 om 19:26
35 Antwoorden / 14 Vragen

Beste edrick3

Na de scan met mbam zijn er 14 geinfecteerde bestanden van o.a. Trojan verwijderd.

Ook uit die van windows/temp/tmp0000729b die ik handmatig niet kon verwijderen.

Nu komen met opstarten van de computer ook niet meer die 3 windows in beeld en staat mIRC ook niet meer bij software in het configuratiescherm.

Dus het probleem is hiermee opgelost. Ik ben je hartelijk dankbaar. Ik zal mbam wel vaker gebruiken. Wat ik nu niet snap is dat Northon deze besmette bestanden heeft geconstateerd.

Nogmaals bedankt voor de moeite die je voor mij hebt gedaan.

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2010 om 19:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marcel43,

Graag gedaan.
Mooi dat het opgelost is.

Met vr.gr.

audb
door audb - Jul 26, 2010 om 14:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

MIRC is echt geen virus of trojan.
Het is een programma om op de IRC te kunnen praten met andere mensen.
Mogelijk heeft er iemand het programma op u computer gezet of is het via een web site er opgezet.
Maar ik las dat het al opgelost was maar over (M)irc is hier iets over te lezen zodat het duidelijk wordt waar het over gaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Relay_Chat