ma
door marijkedekok Apr 4, 2017 om 12:31
Computers & telefonie

Misbruik telefoonnummer

hallo,
Al vele malen werd ik gebeld door schoolkinderen. ik begreep er niets van. ze zeggen , voor mij onverstaanbare, dingen. vervolgens beeindigen ze het gesprek.
Enkele dagen geleden kreeg ik eiindelijk een kind aan de lijn die normaal aan te spreken was . mijn nummer staat in een frans leerboek van vwo 1 . in een opdracht.
ik heb gevraagd wat de uitgever van het boek was en dat was noordhoff. ik heb gebeld naar noordhoff
uiterst vriendelijk . ze vonden het een raar verhaal en gaan het uitzoeken . ik heb een ticketnummer gekregen
blijkbaar zijn de kinderen op dit moment aan het leren uit dat hoofdstuk waar mijn nr in staat.
vanmorgen werd ik 3 keer gebeld.
ik werk in de thuiszorg . elke keer als ik bij een client ben, gebeld worden is wel echt vervelend
ik moet opnemen want er kan ook iemand bellen met een belangrijke boodschap

wat kan ik doen ?

Marijke de Kok

6536 6 Rapporteer

Topantwoord

fa
door familyman - Apr 4, 2017 om 12:38
888 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk of het een bekend nr is, neem het dan op, als het niet bekend is, doorlaten lopen naar de voicemail. U kunt op uw tel de niet gewenste bellers blokkeren, zie uw gebruiksaanwijzing, die u natuurlijk gelezen heeft.

panter22
door panter22 - Apr 4, 2017 om 12:46
6599 Antwoorden / Vragen

Een ander telefoonnummer nemen.

fa
door familyman Apr 4, 2017 om 12:50
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is op zich een goed idee, echter: de vraagsteller moet daar a: kosten voor maken en b: al haar contacten melden dat ze een ander nummer heeft, dat laatste kan wel even tijd kosten (mogelijk), gelet op haar functie.

panter22
door panter22 Apr 4, 2017 om 13:16
6599 Antwoorden / Vragen

Het is het een of het ander. Een telefoonnummer in een leerboek kun je nog jaren overlast van hebben.

jvberkel
door jvberkel - Apr 4, 2017 om 12:56
41 Antwoorden / 7 Vragen

Het is vervelend, maar er zit waarschijnlijk niets anders op, dan een nieuw nummer aan te vragen, aangezien er veel boeken in omloop zijn waarin het het telefoonnummer vermeld staat.

hansje klein
door hansje klein - Apr 4, 2017 om 13:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zou nu eerst maar afwachten wat de genoemde uitgever voor u nog op de korte termijn kan herstellen.

Mogelijk houdt dit ook weer op zodra de leerstof afgehandeld is. Wel erg vervelend voor u.

ma
door marleenvanh - Apr 7, 2017 om 11:53
453 Antwoorden / 1 Vragen

Indien Noordhoff niet binnenkort (een week ofzo) afdoende (!) reageert, een exemplaar van het boek in handen zien te krijgen om te kijken wat er precies met dat nummer gedaan moet worden volgens de lesstof. (U kent vast wel iemand die het Frans enigszins machtig is wanneer u dat zelf niet bent) en dan een advocaat (rechtsbijstandskantoor) een brief laten opstellen waarin u correctie EN schadevergoeding eist, misschien dat ze dan wakker worden bij Noordhoff.

gt
door gtvspc - Apr 9, 2017 om 19:03
18 Antwoorden / 7 Vragen

Wat MarleenvanH zei: probeer een exemplaar van dat boek te bemachtigen of in ieder geval een kopie van de relevante pagina('s). Staat uw nummer op een door de docent gemaakt A4tje van een enkele school? Vraag de docent dan om alle bestaande exemplaren te vernietigen en nieuwe te drukken met een onbestaand nummer. (of zijn eigen nummer)

Staat uw nummer daadwerkelijk in een leerboek wat scholen landelijk gebruiken? Noordhoff had in de eerste plaats nooit een mogelijk bestaand nummer mogen gebruiken. Niet voor niets beginnen telefoonnummers in Amerikaanse films altijd met 555. Het terughalen en corrigeren van alle leerboeken is echter niet realistisch. Doe Noordhoff een redelijk aanbod om uw nummer over te nemen. Daarbij mag u rekening houden met de kosten die u zult maken om een nieuw abonnement aan te vragen of om nummeromzetting bij uw provider door te voeren èn een vergoeding voor de kosten/ergernis die u maakt omdat u iedereen uw nieuwe nummer moet laten weten en rare telefoontjes heeft gekregen. Op uw oude nummer zou eventueel nog een poosje een voicemailbericht kunnen staan waarop u uw naam inspreekt maar niet uw nieuwe nummer. Mensen die u kennen zullen uw nieuwe nummer wel vinden.

Ik zou niet direct met advocaten en rechtzaken schermen zoals MarleenvanH voorstelde, probeer er eerst onderling uit te komen.

In de tussentijd, als u een smartphone heeft: er bestaan waarschijnlijk wel apps die voor u de telefoon op kunnen nemen en de beller een vooraf ingesproken boodschap laten horen ("Mijn telefoonnummer staat onterecht in een leerboek Frans. Ik ben geen docent! Wilt u mij persoonlijk spreken, blijf dan aan de lijn.") en pas daarna de telefoon werkelijk over laten gaan. Ik heb hier persoonlijk onvoldoende verstand van, maar allicht kan iemand in uw omgeving of op dit forum hiermee helpen als u dit wilt.

Nog een detail: het betreft hier geen misbruik. Bij misbruik zou sprake zijn van een kwade intentie. Maar pech heeft u wel.