Zu
door Zuydam.gz Nov 1, 2017 om 11:57
Computers & telefonie

Mobiele telefoon garantie

Mijn telefoon heb ik een dag binnen maar nu blijkt dat hij stuk is.S mal scherm wat niet hoort.Dus ik besluit om hem terug te sturen en mijn geld terug.Dit is niet m9gelijk omdat er twee krasjes op zitten die ik die ene dag nooit heb gezien. Nu krijg ik 144euro minder terug,is dit normaal?

995 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2017 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Waarom laat u hem niet repareren?

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 12, 2017 om 15:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee.

marita5
door marita5 - Nov 12, 2017 om 16:10
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Zuydam Gz , 

 Nu krijg ik 144euro minder terug,is dit normaal?

Nee .

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was . 

Voor verdere informatie , klik op de rode regel . 

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2017 om 18:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De leverancier kan de krasjes aantonen en die zijn 100% zeker niet fabrieksaf. 
Dus ts maakt geen kans.

marita5
door marita5 Nov 12, 2017 om 19:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

En dat weet u zeker , want u was erbij , bij u maakt niemand een kans .

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2017 om 22:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita ik ben inderdaad een keer bij een Chinese telefoonproducent geweest en ik durf met zekerheid te zeggen dat A er nooit iets in de verpakking zal ontbreken en B dat geen beschadigde telefoon de fabriek verlaat. De controle is bizar streng. 

ne
door neodutchio - Nov 12, 2017 om 19:16
5165 Antwoorden / 12 Vragen
0

Als de telefoon in nieuwstaat terug gestuurd zou worden had u meer kans gehad om het volle bedrag terug te krijgen. Er moet nu een nieuw scherm op. En ja, dit voor uw rekening. Tenzij de krasjes er al op zaten toen u de telefoon kreeg, maar dat had u dan direct moeten melden na ontvangst.

sw
door swat1500 - Nov 13, 2017 om 01:31
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

U had een garantieclaim moeten doen en niet de "niet tevreden geld terug" claim. In het laatste geval bent u inderdaad aansprakelijk voor schade aan het teruggeven toestel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer