kriekra
door kriekra Nov 9, 2015 om 17:54
Computers & telefonie

MS Office verwijderen en opnieuw installeren

Via mijn werk heb ik voor thuisgebruik voordelig Office 2016 kunnen kopen. Nu wil ik deze thuis installeren, maar blijkt deze 32 bits versie niet compatible met mijn huidige 64 bits versie. Ik moet dus eerst de 64 bits versie verwijderen. Kan ik dit zomaar doen en de nieuwe installeren zonder verlies van data, zoals Word documenten en Outlook correspondentie? Of moet ik eerst van alles een reserve kopie maken?
Alvast bedankt voor de reacties.

12354 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2015 om 17:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je 64 bits versie kun je niet verwijderen, want dat is je Windows versie namelijk!

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2015 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp je vraag ook niet helemaal. Je hebt nu kennelijk een 64-bits versie van Windows met daarop op een 64-bits versie van (een oudere) office? Zo ja, dan moet je ook de 64-bits versie van Office 2016 installeren.

Het is sowieso een goed idee om van je bestanden, mail en instellingen een back up te maken.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2015 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kriekra,

Note The 32-bit version of Office works well with both the 32-bit and the 64-bit versions of Windows. If you are installing the 64-bit version of Office, you need the 64-bit version of Windows. If you're not installing on Windows, you don't need to worry about 32-bit or 64-bit options.

You can't mix 32-bit and 64-bit versions of Office.

(Bron)

Met vr.gr.

ph
door philip36 - Nov 9, 2015 om 19:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als de documenten in een officemap staan zou ik voor de zekerheid er maar een backup van maken.
Ik weet niet of je bij de deinstallatie van de oude geïnstalleerde office kunt kiezen dat de documentmappen moet blijven bestaan.
Als u een andere computer heeft zou u het uit kunnen uitproberen.
U zou de deinstallatie van de oude office ook kunnen starten en zien welke opties u daar heeft wat betreft bewaren van de bestaande documenten.

ph
door philip36 - Nov 9, 2015 om 19:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Meestal wordt bij een de-installatie gevraagd wat er allemaal bewaard moet blijven.
Lijkt me dat Microsoft dat goed geregeld heeft in Office.

kriekra
door kriekra - Nov 9, 2015 om 20:01
204 Antwoorden / 64 Vragen

Het is inmiddels gelukt, ik klikte eerst gewoon op de "download" knop, en toen kreeg ik dus de foutmelding. Later zag ik onder de download knop de knop "downloadopties", waarbij je kon kiezen tussen 32- of 64 bit. Ik had dus niet goed opgelet. Mijn excuses, als ik alerter was geweest had ik deze vraag niet hoeven stellen.

diumenge
door diumenge - Nov 9, 2015 om 20:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mooi dat het opgelost is. En nogmaals, back-ups / reserve kopieën maken is altijd een goed idee.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 10, 2015 om 20:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Of moet ik eerst van alles een reserve kopie maken?"
Dat is niet nodig natuurlijk, aangezien je dat standaard al doet, toch? ;-)