Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2016 om 15:30
Computers & telefonie

Noordenwind vastgoed laten stoppen met bellen.

Een maand of twee geleden kreeg mijn partner een telefoontje uit het niets van Noordenwind vastgoed.
Ze gaf aan geen interesse te hebben maar sindsdien worden we wekelijks en soms tweemaal daags gebeld. In totaal al zeker 15x gebeld.
Eerst bleef ik nog vriendelijk en zeg dat ze hun interne communicatie moeten verbeteren, mee eens mijnheer u wordt niet meer gebeld. Prompt een uur later weer een andere collega, ooh ik heb vast een oude bellijst.
Vandaag ook weer 2x gebeld, ik neem niet eens meer op. Wat kan ik doen aan deze zeer agressieve vorm van telefoonverkeer?  Uiteraard staan we in het bel me niet register.

Diewilik

9873 27 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 18, 2016 om 15:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het snelst werkt het om dit nr. in je telefoon te blokkeren. Is je inschrijving in bel-me-niet register niet verlopen?

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2016 om 15:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik wist niet eens dat deze kon verlopen, ga dat direct nakijken.
Thanks

Cookies
door Cookies May 18, 2016 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wist ik ook niet, totdat ik half jaar terug een reminder voor verlenging kreeg.

marita5
door marita5 May 18, 2016 om 15:56
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb nooit een melding gekregen voor verlenging , ik zie dat ingeschreven staan bij het bel- me- niet - register onbeperkt geldig is .

me
door mein33 May 18, 2016 om 15:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als het e.mailadres bekend is dan krijg je een herinnering met een link om te verlengen.

marita5
door marita5 May 18, 2016 om 16:06
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@Mein33 , dank u wel , jaren geleden heb ik me laten inschrijven maar dit was via de post .

Cookies
door Cookies May 18, 2016 om 23:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@marita: Mein33 geloof je dus wel?

akkerdistel
door akkerdistel May 18, 2016 om 23:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Over het bel-me-niet-register; bedrijven betalen heel veel centjes voor data die ze niet mogen gebruiken..

rf
door rfrijhoff May 20, 2016 om 17:57
41 Antwoorden / Vragen

Dat de inschrijving in het bel me niet register zou verlopen is onjuist. Voor 1 oktober 2009 verliep de inschrijving na 3 jaar, echter na deze datum is de inschrijving van onbeperkte duur. Een telefoon nummer wordt nu alleen verwijdert uit het register in de volgende gevallen:

1. U heeft zelf een verzoek ingediend om uitgeschreven te worden.
2. Het telefoon nummer is op een andere persoon overgegaan
3. Het telefoon nummer is niet meer in gebruik
4. Het telefoon nummer is onjuist.

Bron: Bel me niet register

Pas ook op voor de volgende stellingen die bedrijven nog wel eens willen gebruiken:
1. U bent uit het register verwijdert, omdat u een aankoop via internet heeft gedaan (uiteraard klinklare nonsens)
2. U heeft onlangs een enquete ingevuld (en met onlangs durven ze zelfs 7 jaar nog zo te noemen, maar waarschijnlijker lopen de datamining bedrijven de boel te belazeren door gewoon de datum te veranderen waarop de gegevens verzameld zijn.)

Waar wel op gelet moet worden is bij inschrijvingen voor nieuwsbrieven. Hier wil men wel eens heel sneaky een opt-out mogelijkheid van partners van het desbetreffende bedrijf geven. Uiteraard is de definitie 'Partners' dan wel heel breed uit te leggen.

marita5
door marita5 - May 18, 2016 om 15:39
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Diewilik ,

Lees hier , en dien klacht in bij consuwijzer klik op de rode regel ;-)

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/ingeschreven-bel-me-niet-register-toch-gebeld

Of u kunt proberen bij het volgende telefoontje , vragen of zij bekend zijn met het bel- me- niet - register , wanneer zij niet stoppen u klacht indient .
Dit heeft bij mij geholpen .

simon55
door simon55 - May 18, 2016 om 15:45
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Weet u wat prima werekt de hoorn opnemen en op tafel leggen doe ik altijd en na n paar minuutjes hangen ze vanzelf weer op ,doe dit drie keer en ze bellen nooit meer

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2016 om 15:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die is  leuk, dat ga ik volgende keer proberen. Diewilik

Cookies
door Cookies May 18, 2016 om 15:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Doe er wat audiogeluid bij van 2 mensen die druk bezig zijn.;-)

simon55
door simon55 May 18, 2016 om 15:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@carola83

Ik heb n mp 3 tje met blerrende kinderen en die zet ik soms erbij aan daar worden ze gek van

me
door mein33 May 18, 2016 om 15:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Even krachtig en langdurig blazen op een scheidsrechtersfluitje kan wonderen doen.
Maar ja, die moet je wel toevallig hebben. Zie net dat @sjoppie het zelfde idee had. ;-))

sjjoppy
door sjjoppy - May 18, 2016 om 15:48
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Een scheidsrechterfluitje wil ook nog weleens afdoende werken.
vr, gr.

costnix
door costnix May 18, 2016 om 16:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht dat niet helpen,.... Gebruik een vuvuzela :-D

me
door mein33 - May 18, 2016 om 16:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom zou u niet met "Noordenwind" in zee gaan.
Er wordt een ontzettend mooi rendement beloofd en u bent er zeker van, daarover bestaat geen enkele twijfel, dat u in de korste keren uw geïnvesteerde centjes kwijt bent.
Blijkbaar weten ze bij "Noordenwind" dat u goed in de slappe (boen)was zit en daarom blijven ze het proberen.
Geen interesse dan toch maar even stevig in de hoorn fluiten. :-))

hutch
door hutch - May 18, 2016 om 16:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Heeft u 'even' niets te doen, bel dit malafide clubje elke 2 minuten (of vaker) zelf op, op het telefoonnummer: 0264100010 of op 0262022180.

costnix
door costnix - May 18, 2016 om 16:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U u met ze in zee gaat, zal de naam weleens kunnen veranderen in Noorderzon :-)

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2016 om 17:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Daar ben ik vrij zeker van. Telefonisch boden ze al bijna 10% rendement. Toen zei ik dat ze mijn pensioenfonds maar moesten benaderen.
Diewilik

Gerry1969
door Gerry1969 - May 18, 2016 om 17:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste expert's
Dank voor jullie serieuze reacties maar zeker ook voor de creatieve oplossingen. Stond wel nog ingeschreven bij  bel me niet register, dat heb ik na tip van @Carola83 gecontroleerd.
Ik vraag me überhaupt af hoe zij kunnen weten dat wij eventueel in staat zijn om te investeren, hoe komen ze aan die info.
Diewilik

adriaan2
door adriaan2 May 20, 2016 om 14:25
106 Antwoorden / 0 Vragen

Toen onze hypotheek naar nul dreigde te gaan werden wij ineens door diverse grappenmakers gebeld en geschreven om ergens in te gaan investeren cq aan te kopen. Bleek de bank dus te zijn die aan dat soort gasten een seintje geven. Opdringerige bellers straften wij af met te dreigen dat wij stappen zouden ondernemen en zetten de telefoon soms gewoon even voor een luidsprekerbox. Grootse vasthouders was de postcodeloterij. Horen we nu niet meer.

zoekster1
door zoekster1 - May 18, 2016 om 17:18
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Neem de volgende keer op met de volgende zin:

"Met de bewindvoerder van Diewillik...."

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2016 om 19:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hahaha die zou wel heel sterk zijn. Als ze bellen zeggen, moment ik geef u even mijn bewindvoerder.
Diewilik

me
door melding Sep 2, 2016 om 09:38
9 Antwoorden / 4 Vragen

zeker een goede tumbs up

fr
door frans56 - May 18, 2016 om 17:24
230 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb al eens een callcenter verteld dat ze mij niet mochten bellen omdat ik een NEE/NEE sticker op mijn telefoon heb zitten.
Ofwel ze zijn daar gaan nadenken, of ze zijn gaan twijfelen aan mijn verstandeljke vermogens,  maar het was wel afgelopen toen.
Tip:  Sla het nummer op in de telefoonboek van uw telefoon en hang hier, mits mogelijk, een "lege" MP3 aan als ringtone.
Dat is een zelf opgenomen MP3-tje zonder geluid.  Zelf op te nemen met iedere computer vanaf microfoon zonder er een aan te sluiten.
Resultaat:  Als U nu gebeld word door dit nummer, gaat uw telefoon normaal over, echter vanwege die "lege" MP3  hoort U niets.
terwijl U voor ieder ander normaal te bereiken bent.   Er effectief om niet bereikbaar te zijn voor 1 bepaald telefoon nummer.

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2016 om 19:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Op miijn mobiele nummer zou dit een goede oplossing zijn. Ze bellen echter steeds op de vaste lijn.
Diewilik

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 18, 2016 om 19:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je steeds opneemt met 'Die wil ik." dan blijven ze natuurlijk terugbellen ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2016 om 20:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heel alert, dat zal mijn probleem wel zijn. Ik ga opnemen met ikmoetjeniet.
Diewilik

lo
door lovewinnie - May 18, 2016 om 20:03
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze Mijn wat willen aansmeren zeg ik altijd, wil graag maar zit wel in de schuldsanering dus moet even toestemming vragen bij mijn bewindvoerder. Kunt u later terug bellen,ga ik meteen navragen.
Zit der gelukkig  niet echt in maar het werkt. Ben nog nooit terug gebeld.

Wellicht zet je dat bewindvoerder geen toestemming geeft

ma
door martijn imhoff - May 18, 2016 om 23:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bel me niet register werkt NIET als u een klantrelatie met het bedrijf heeft. Eis dat het bedrijf u inschrijft bij het Recht van Verzet. Deze werkt wel, en dan mogen alle bedrijven, ook als u er een klantrelatie mee heeft, u niet meer bellen op het telefoonnummer wat u heeft opgegeven.

tijger1
door tijger1 - May 18, 2016 om 23:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is niet juist. Dat geldt dan alleen voor dat speciale bedrijf. Dus men moet tegen elk bedrijf dat recht van verzet opnieuw aanroepen.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 19, 2016 om 13:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Na alle antwoorden heb ik munitie genoeg voor het geval ze weer bellen.
Maar mijn 2e vraag hoe ze weten dat wij inderdaad zouden kunnen participeren staat nog open.
Waar kunnen ze deze gegevens vandaan halen?
Diewilik

me
door mein33 May 19, 2016 om 13:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik,

Dat weten ze ook helemaal niet, ze bellen op "goed geluk" in de hoop een sufferd te vinden die en draagkrachtig genoeg is en ook nog eens openstaat voor die fantastische investering met dat zeer hoge rendement wat hem wordt voorgespiegeld.
Slachtoffers te over die maar graag hebben aangegeven "dat wil ik".

marita5
door marita5 - May 19, 2016 om 13:51
11532 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - May 19, 2016 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien woont u in een rijke buurt?

Gerry1969
door Gerry1969 May 19, 2016 om 17:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, we leven redelijk low profile, normale buurt 2 onder 1 kap, wel 2 bijna nieuwe auto's. Geen dingen per mail oid ingevuld.
Maar ik heb ineens vandaag een vermoeden.
Heel wat jaren terug zijn we op ons plaat gegaan door een aanzienlijk bedrag in bomen op Costa Rica te investeren.  Deze club, EcoDirect ging failliet en de curator wist nog 14% van onze investering te redden. Dure les maar oké. Ik vermoed dat één of meerdere medewerkers klantenbestanden hebben meegenomen en naar Noordenwind zijn verhuisd. Dezelfde vestigingsplaats, zomaar een vermoeden.....
Diewilik

tijger1
door tijger1 May 19, 2016 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, inderdaad. Klantenbestanden met "sufferds" die ergens intrappen, is gouden handel.

Maar u bent nu wijzer geworden. :-))

Gerry1969
door Gerry1969 May 19, 2016 om 20:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hahaha Was idd  een dure les, hoop van geleerd zal ons nooit meer overkomen.
Diewilik

tijger1
door tijger1 May 19, 2016 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou een boom met ze kunnen opzetten. :-))

door 526996 - May 20, 2016 om 11:59
32 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze niet luisteren willen het spel meespelen,serieus ingaan op hun vragen en ze op het verkeerde been zetten dan leren ze het wel af.

tr
door truusje24 - May 20, 2016 om 12:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ze geven ook vaak de smoes "u heeft meegedaan met een enquete en daarom mogen wij u bellen".

ro
door rob de jonge - May 20, 2016 om 12:24
1 Antwoorden / Vragen

Als ze weer bellen , het volgende zeggen : Momentje .....  daar gaat mijn man / vrouw over. " Vervolgens de haak er naast leggen en een uur later er weer opleggen. Werkt prima !

tu
door tuimkabouter - May 20, 2016 om 12:39
32 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt bij uw telefoonprovider een klacht indienen en vragen of zij het nummer blokkeren.

bokskabouter
door bokskabouter - May 20, 2016 om 12:48
32 Antwoorden / 4 Vragen

het antwoord van carola83 (ik hoop haar geboortejaar en niet haar leeftijd) Is nog het meest voor de hand liggende. Met een smartphone is dat eenvoudig in te stellen en dan heb je verder ook geen last van die irritante beller(s). Vervelend wordt het wel als ze steeds een ander nummer gebruiken en dan wordt het 'herhaling van zetten' . Klacht in het 'bel-me-niet-register' of klachten bij b.v. consuwijzer zijn goed bedoelde lapmiddelen. En hoe ze aan uw nummer komen ? Gewoon, door op goed geluk allerlei nummers te bellen met een of andere rotsmoes. Een scheidsrechterfluitje lijkt mij niet erg zin vol want je blaast de longen uit je lijf en ze blijven, al is het maar voor de lol, gewoon bellen. Zelf om de paar minuten bellen kost een paar duiten dus is dit ook geen oplossing.

billieboy
door billieboy - May 20, 2016 om 13:00
84 Antwoorden / 29 Vragen

Misschien hebben ze uw gegevens van uw energiebedrijf. Want energiebedrijven investeren ook in duurzame energie.

Gerry1969
door Gerry1969 May 20, 2016 om 13:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Noordenwind is vastgoed geen energie.
Diewilik

me
door mein33 May 20, 2016 om 14:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik,

Noordenwind is vastgoed !!!!!!!   Ze zijn "vast niet goed" zou ik zo denken.

audb
door audb - May 20, 2016 om 15:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

1 x je telefoon nummer aan bv de postcode loterij bedelaars gegeven dan wordt het nummer door verkocht aan div bedrijven en ja dat mag want u heeft toestemming gegeven dat kan u terug lezen in de te kleine lettertjes.

Maar het kan zelfs een makelaar of financiële adviseur zijn die uw nummer heeft door gegeven , kleine lettertjes , hier mee geef ik toestemming om mijn gegevens met derden te delen ....

En u heeft de elende.

rf
door rfrijhoff - May 20, 2016 om 18:05
41 Antwoorden / Vragen

Dat de inschrijving in het bel me niet register zou verlopen is onjuist. Voor 1 oktober 2009 verliep de inschrijving na 3 jaar, echter na deze datum is de inschrijving van onbeperkte duur. Een telefoon nummer wordt nu alleen verwijdert uit het register in de volgende gevallen:

1. U heeft zelf een verzoek ingediend om uitgeschreven te worden.
2. Het telefoon nummer is op een andere persoon overgegaan.
3. Het telefoon nummer is niet meer in gebruik.
4. Het telefoon nummer is onjuist.

Bron: Bel me niet register
Pas ook op voor de volgende stellingen die bedrijven nog wel eens willen gebruiken:
1. U bent uit het register verwijdert, omdat u een aankoop via internet heeft gedaan (uiteraard klinklare nonsens)
2. U heeft onlangs een enquete ingevuld (en met onlangs durven ze zelfs 7 jaar nog zo te noemen, maar waarschijnlijker lopen de datamining bedrijven de boel te belazeren door gewoon de datum te veranderen waarop de gegevens verzameld zijn.)

Waar wel op gelet moet worden is bij inschrijvingen voor nieuwsbrieven en of akkoord bepalingen. Hier wil men wel eens heel sneaky een opt-out mogelijkheid van partners van het desbetreffende bedrijf geven. Uiteraard is de definitie 'Partners' dan wel heel breed uit te leggen.

Ez
door Ezila - May 20, 2016 om 19:00
1 Antwoorden / Vragen

Als het bedrijf je belt moet je duidelijk aangeven dat je gebruik maakt van het recht op verzet. Dan moet het bedrijf je uit de bellijst verwijderen.

www.bel-me-niet.nl/vragen/waarom-word-ik-ondanks-mijn-inschrijving-het-bel-me-niet-register-toch-nog-telefonisch

Wenst u niet meer benaderd te worden door een bedrijf of organisatie waarvan u klant bent (geweest), dan kunt u bij het betreffende bedrijf of organisatie aangeven dat u niet meer door hen gebeld wenst te worden. Bedrijven en organisaties zijn wettelijk verplicht dit te verwerken. Dit wordt het “recht van verzet” genoemd.