le
door let1990 Jun 25, 2009 om 16:02
Computers & telefonie

Notebook voor de 4e keer kapot. Dixons wilt hem opnieuw laten opsturen

Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn acer notebook gekocht bij de Dixons in Doetinchem. Deze notebook heeft mij 1000euro+ gekost, wat ik er veel geld vind( helemaal voor een student )
Na 3 maanden begon hij erg snel warm te worden en ging het beeld/geluid stotteren en viel hij na verloop van tijd uit.
Na een maand reparatie heb ik hem weer terug gekregen ( zonder dat er veel aan gerepareerd was ). Ongeveer 2 maanden later kreeg ik dezelfde problemen en is hij weer een maand weg geweest voor reparatie! Weer 2 maanden later hetzelfde probleem..weer een maand reparatie..ze hebben toen de koelvloeistof vervangen!

Nu ik weer 3 maanden verder ben, en mijn notebook weer dezelfde kuren heeft heb ik er helemaal genoeg van. Ik ben vanochtend naar de Dixons geweest waar een medewerker mij vertelde dat ze hem nog een 4e keer konden opsturen of dat ik gewoon pech had?!Ik wil hem geen vierde keer opsturen. Een medewerker heeft mij ook verteld dat ik na 3 keer opsturen een andere oplossing krijg. Welke nu dus niet wordt gegeven.

Wat moet ik nu doen? en wat zijn mijn rechten? Ik heb ook nog een aanvullende verzekering lopen via dixons!

Groeten,

Nick



1115 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Lsk520
door Lsk520 - Jun 25, 2009 om 16:26
827 Antwoorden / 2 Vragen
0

Even simpel: een winkelier mag een product drie keer laten herstellen. Is het probleem dan nog niet verholpen dan heeft U recht op vervanging door een gelijkwaardig product of teruggave van Uw geld. Een vierde keer ter reparatie aanbieden is niet toegestaan! Zie verder: www.consuwijzer.nl

le
door let1990 - Jun 25, 2009 om 16:31
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dit heb ik al een aantal keer vaker gelezen op internet, alleen kan ik zelf nergens vinden waar dit precies beschreven staat. Op consuwijzer.nl kan ik dit ook niet vinden?

alvast bedankt voor uw moeite!
 


edwardus
door edwardus - Jun 25, 2009 om 18:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

De koelvloeistof ... dat zal dan wel de koelpasta zijn geweest.


Anyway, er is geen wet die zegt dat een product na 3 x repareren moet worden vervangen, het is alleen een regel dat je niet oneindig vaak voor hetzelfde mankement een reparatie hoeft te accepteren. In de regel hanteert men daarom max. 3 x repareren of anders een vervangend artikel of als dat niet gaat, een geldelijke vergoeding.


De waarheid ligt dus in het midden. Als Dixons een 4e reparatie wil laten uitvoeren, dan is dat niet verboden, andersom ben je ook niet verplicht hiermee in te stemmen.


Probeer het in goed overleg te regelen zoals dat heet.

kiran
door kiran - Jun 25, 2009 om 20:42
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@let1990


Die tekst is ook nergens te vinden. Die verkrijg je zoals ik vorig jaar heb gedaan, door de vraag voor te leggen (via de mail) bij Consuwijzer en het antwoord af te wachten.


Vraag: Moet je 3 x laten repareren voor .......) Onderstaande was het antwoord.


Er bestaat geen wettelijke regeling die aangeeft hoe vaak een verkoper in de gelegenheid moet worden gesteld om een gebrek aan hetzelfde produkt te herstellen. De verkoper moet met de reparatie in ieder geval zorgen voor een duurzaam herstel. Lukt dit niet meteen en ontstaan na verloop van tijd de problemen opnieuw, dan zult u de verkoper nogmaals in de gelegenheid moeten stellen te repareren. Als het na een aantal malen nog steeds niet is gelukt om de problemen volledig te verhelpen, dan kunt u stellen dat de verkoper met de reparatie blijkbaar niet kan zorgen voor een goed herstel. U kunt dan een vervangend produkt eisen of de overeenkomst ontbinden. Einde citaat. Er volgt dan nog wat tips hoe je dat het beste kunt aanpakken.


M.i. is 3 x repareren genoeg! Maar recht hebben en het ook krijgen? Twee verschillen dingen. Als je denkt dat je met bovenstaande uit de voeten kunt bij Dixon? Laat hier dan nog even weten of je de tekst officieel wilt hebben, dan zet ik mijn emailadres in mijn profiel. Mail me en ik stuur hem door. Of je zou de vraag zelf moeten stellen aan Consuwijzer en het antwoord willen afwachten? Duurt ca. 6 dagen.


 


Klacht indienen - Consuwijzer

Succes.

mi
door mieketom - Jun 27, 2009 om 22:37
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

hallo nick 


heel gauw je aanvullende verzekering op zeggen mijn man had het zelfde probleem nooit verholpen ze wachten net zo lang dat het jaar om is ook bij dixons gekocht maar dan in leidesehage ze doen er niets aan  en jij blijf met de problemen zitten ook acer en hij doet het nog niet nu anderhalf jeer oud  je aanvullende verzekering kost enkel maar geld als je dat bij elkaar opteld kan je een andere kopen


sterkte

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 28, 2009 om 00:22
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

U hoeft voor de 4de keer het niet meer accepteren dat laptop wordt gerepareerd of vervangen wordt, kortom na drie herstelpogingen zijdens Dixons kunt u de koopovereenkomst onbinden en uw geld - geen tegoedbonnen e.d. - terugeisen: het B.W. is daar duidelijk in.

ko
door korting - Jun 28, 2009 om 01:37
3 Antwoorden / 6 Vragen
0

Je garantie krijg je van de fabrikant. Dus wat jij moet doen is de klantenservice van de fabrikant bellen en hun het probleem voorleggen, niet de winkel waar je het gekocht hebt.


Lsk520
door Lsk520 - Jun 28, 2009 om 21:50
827 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste korting:


Je antwoord is fout, fout en nog eens fout! Je hebt de notebook bij Dixons gekocht en daar doe je zaken mee! Je hebt er niets mee te maken dat een winkelier je naar een fabrikant verwijst. Het consumentenrecht is daar heel duidelijk in. dat jij een vraagsteller verkeerde info geeft is een kwalijke zaak, verdiep je eerst eens in de materie voordat je een op onkunde gebaseerd antwoord geeft!

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 28, 2009 om 23:17
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

@Korting#


Je gaf een fout antwoord.


Dixons heeft de laptop verkocht en dient tengevolge de plicht om herstellingen dan wel een gelijkwaardig vervangend laptop te leveren. Vraagsteller heeft niets met de fabrieksgarantie te maken noch met ACER als fabrikant.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer