HappyHenny
door HappyHenny Jun 11, 2015 om 17:34
Computers & telefonie

'Ongenode gast' op mijn DESKTOP PC

Ik heb onlangs computerproblemen gehad die een vriend weer prima voor me heeft opgelost. Sindsdien start de PC elke dag op met behalve het startscherm een soort tabblad met www.dregol.com. Ik heb op internet wel gezien dat je die zsm moet zien kwijt te raken; maar hoe? Er staat dan ook een snelkoppeling van Google Chrome, die ik daar niet wil, want hij staat al op de startbalk. Als ik die S-K wegklik staat die er ook binnen de kortste keren weer. Dat schijnt met elkaar in verband te staan.
Maar in mijn programmalijst komt Dregol niet voor dus hoe raak ik die kwijt. Onder Uninstaller staat een veel uitgebreidere lijst van progs maar daar komt ie ook niet op voor. HOE kàn ik die ongenode gast de deur dan toch uitjagen?

4968 47 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 11, 2015 om 18:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hetzelfde probleem over Dregol (browser hijacker) met oplossingen in de eerste paar reacties: klik hier.
Mogelijk heeft die vriend met het oplossen programma's gebruikt die vergezeld gingen van malware als u het niet zelf veroorzaakt heeft?

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2015 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo happyh,

Dregol (Dregol.com) is een browser hijacker die geheel ongevraagd de startpagina van de gebruikte browser kaapt, hierdoor valt Dregol dan ook onder de categorie potentieel ongewenste software en adware. Dit soort browser hijackers veranderen vaak niet alleen de ingestelde startpagina maar hijacken ook de snelkoppelingen van Internet Explorer, Firefox en Google Chrome. Dregol.com verwijderen is daardoor niet zo gemakkelijk als het lijkt, het opnieuw instellen van de gewenste startpagina en die van Dregol verwijderen is dan ook niet voldoende als ook de snelkoppeling voorzien zijn van de URL – (Dregol.com).
Lees hier voor stappenplan om te verwijderen.

Zou voor het gemak eerst scannen met AdwCleaner, dan ben je er misschien al vanaf.

Suc6

door 1953 - Jun 11, 2015 om 19:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Weet één oplossing hiervoor: systeemherstel! Ga voor systeemherstel terug naar de datum dat u die ongenode gast nog niet had.

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2015 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 11 jun 2015, 19:10]Weet één oplossing hiervoor: systeemherstel! Ga voor systeemherstel terug naar de datum dat u die ongenode gast nog niet had.

Niet dus!!!

Maak in ieder geval nooit gebruik van systeemherstel, dit is namelijk niet de juiste manier en hierdoor zullen de visuele problemen misschien opgelost zijn, maar de adware of andere ongewenste software niet of maar gedeeltelijk verwijderd zijn.
(Bron:malwareinfo)

Cookies
door Cookies - Jun 11, 2015 om 21:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Ik heb onlangs computerproblemen gehad die een vriend weer prima voor me heeft opgelost. Sindsdien start de PC elke dag op met behalve het startscherm een soort tabblad met www.dregol.com.........

Je vriend heeft het dus echt niet prima opgelost! Hij heeft je p.c. opgezadeld met malware. Die een volgende keer maar niet om hulp vragen.

door 1953 - Jun 12, 2015 om 00:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 11 jun 2015, 20:16][quote=1953 schreef op donderdag 11 jun 2015, 19:10]Weet één oplossing hiervoor: systeemherstel! Ga voor systeemherstel terug naar de datum dat u die ongenode gast nog niet had.

Niet dus!!!

Maak in ieder geval nooit gebruik van systeemherstel, dit is namelijk niet de juiste manier en hierdoor zullen de visuele problemen misschien opgelost zijn, maar de adware of andere ongewenste software niet of maar gedeeltelijk verwijderd zijn.
(Bron:malwareinfo)

Ervoer anders!

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 12, 2015 om 07:40
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 11 jun 2015, 19:10]Weet één oplossing hiervoor: systeemherstel! Ga voor systeemherstel terug naar de datum dat u die ongenode gast nog niet had.
Hallo 1953,
Dregol beïnvloedt ook de herstelpunten.
Vr, gr.

vr1944
door vr1944 - Jun 12, 2015 om 11:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Met systeemherstel verwijder je geen virussen en malware ed daarvoor kun je beter Hitman Pro spybot of handmatig met hijackthis etc gebruiken

=1953 schreef op donderdag 11 jun 2015, 19:10: Weet één oplossing hiervoor: systeemherstel! Ga voor systeemherstel terug naar de datum dat u die ongenode gast nog niet had.

vr1944
door vr1944 - Jun 12, 2015 om 12:01
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Op deze pagina staat een removal tool voor dit virus

http://www.pc-helpcenter.com/nl/het-verwijderen-van-de-dregol-com/

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2015 om 12:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=vr1944 schreef op vrijdag 12 jun 2015, 12:01]Op deze pagina staat een removal tool voor dit virus

http://www.pc-helpcenter.com/nl/het-verwijderen-van-de-dregol-com/

LET OP:
En die moet je dus NIET GEBRUIKEN!!!!
Dat is namelijk Spyhunter en daarmee kom je van de regen in de drup!.

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2015 om 12:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter aanvulling:

De op deze site gepubliceerde Spyhunter scanner is bestemd om te worden gebruikt als een detectiehulpmiddel. Voor het gebruiken van de verwijderfunctie, dient u de volledige versie van SpyHunter aan te schaffen.

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2015 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@happyh,

Heb je AdwCleaner al gebruikt? Resultaat?

vr1944
door vr1944 - Jun 12, 2015 om 12:31
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Onzin er niets mis met het gebruik Spyhunter als removaltool behalve dan dat het pas werkt als je het programma koopt. Maar dat is de keuze van TS of ie een licentie voor een jaar koopt of niet.
http://www.pc-helpcenter.com/nl/het-verwijderen-van-de-dregol-com/

LET OP:
En die moet je dus NIET GEBRUIKEN!!!!
Dat is namelijk Spyhunter en daarmee kom je van de regen in de drup!.

HappyHenny
door HappyHenny - Jun 12, 2015 om 12:42
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste mensen, juist omdat ik zulke tegenstrijdige adviezen krijg wil ik die eerst bekijken met een goede (àndere!) vriend. Ik ben qua PC geen ultieme leek maar toch ook niet echt- kundig. Edrick3 heeft me al vaker goed op weg geholpen en daarom neig ik ernaar dat advies op te volgen, maar.... nog niet. Wel z.s.m.

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2015 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@happyh,

Dat AdwCleaner kun je veilig gebruiken.
Heeft al vele mensen van zo'n lastige browser hijacker afgeholpen.
Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6

wi
door wilhelmina59 - Jun 12, 2015 om 13:12
519 Antwoorden / 0 Vragen

Had mij van de week verslikt in mijn AVG.
Gebruik de free versie en haalde ongewild een berg rommel binnen, oa Yahoo.
Heb werkelijk alles eraf gehaald incluis mijn Firefox.
Alleen kaal Windows 7 met IE(grrr) laten staan en alles opnieuw erop gezet.
Is niet de meest snelle oplossing maar laptop is weer schoon

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2015 om 14:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wilhelmina59,

OT
....]haalde ongewild een berg rommel binnen.....
Ja, lijkt me niet dat dat 'gewild' doet, maar .... dat heeft niets met je AVG van doen.
Laatste is een virusscanner en die kan er niets aan doen als je allerlei malware/adware binnenhaalt.
..... laptop is weer schoon .....
Dat hoop ik dan maar voor je.
Zo te lezen heb je W7 en IE erop laten staan en dus géén schone installatie gedaan.

Met vr.gr.

gossy
door gossy - Jun 12, 2015 om 16:00
36 Antwoorden / 1 Vragen

Voor goede hulp ga je naar de site - www.hijackthis.nl
je maakt een account aan met een echt email adres.
lees even goed wat je moet doen en wat geduld hebben.
Die mensen weten wat ze doen en hebben tools speciaal voor jou pc/laptop.

Als je precies doet wat zij schrijven ben je zo van alle spyware, adware en andere ongewenste software.

Geloof me ik heb ze ook wel eens om raad gevraagt en ze hebben mij uitstekend geholpen, alle rotzooi vsn mijn laptop af.

vr1944
door vr1944 - Jun 12, 2015 om 16:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Er leiden meerdere wegen naar Rome , er zijn dus meerdere gelijksoortige.tools om dit probleem op te lossen.Dus als het met de ene tool niet lukt kan je ook nog met. een andere proberen.Ik heb er vier gegeven waarvan een niet gratis tool .waarmee je wel kunt kijken of ie de virus vind.
Met het advies van Edrick3 is niets mis mee maar het is niet een unieke oplossing.

=happyh schreef op vrijdag 12 jun 2015, 12:42: Beste mensen, juist omdat ik zulke tegenstrijdige adviezen krijg wil ik die eerst bekijken met een goede (àndere!) vriend. Ik ben qua PC geen ultieme leek maar toch ook niet echt- kundig. Edrick3 heeft me al vaker goed op weg geholpen en daarom neig ik ernaar dat advies op te volgen, maar.... nog niet. Wel z.s.m.

jsampa
door jsampa - Jun 13, 2015 om 00:59
22 Antwoorden / 1 Vragen

gebruik mbam.

do
door don-chriz - Jun 13, 2015 om 19:19
26 Antwoorden / 3 Vragen

Stap 1

Klik "configuratiescherm"
Netwerk en internet
Invoegtoepassingen beheren
Zoekmachines

Alle getoonde zoekmachines, behalve die je wilt gebruiken, ( b.v. google of Bing) omstebeurt aanklikken en de vinkjes links onderin weghalen.
Vervolgens deze uit de lijst verwijderen en/of uitschakelen. (rechtsonderin klikken)
Als ze allemaal verwijderd of uitgeschakeld zijn klik dan op de zoekmachine, die je wel wilt gebruiken en vink de twee vakjes links onderin aan en klik vervolgens op "als standaard invoegtoepassing gebruiken"

Stap 2

Ga terug naar "netwerk en internet"
Klik op startpagina wijzigen ( er verschijnt een tabblad "eigenschappen internet")
Klik op algemeen
Klik bij startpagina op "standaard gebruiken" en verwijder de tekst van de getoonde startpagina uit het typeveld.
Type vervolgens in de startpagina die je wilt gebruiken... (b.v. http://google.com http://bing.com )
Klik op toepassen en ok

Klaar!

do
door don-chriz - Jun 13, 2015 om 19:38
26 Antwoorden / 3 Vragen

Ps... ik was nog vergeten te melden, dat je het beste daarna (tijdelijk) een andere browser installeert, vervolgens de browser, die je gebruikte te de-installeren ( configuratiescherm - programma's- een programma verwijderen) . En vervolgens je oude vertrouwde browser weer te herinstalleren.

vr1944
door vr1944 - Jun 14, 2015 om 09:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Goed bedoeld verhaal maar op deze manier verwijder je geen malware of virussen.

=don-chriz schreef op zaterdag 13 jun 2015, 19:38: Ps... ik was nog vergeten te melden, dat je het beste daarna (tijdelijk) een andere browser installeert, vervolgens de browser, die je gebruikte te de-installeren ( configuratiescherm - programma's- een programma verwijderen) . En vervolgens je oude vertrouwde browser weer te herinstalleren.

ba
door bartbo - Jun 14, 2015 om 10:19
37 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,je kunt natuurlijk ook even kijken bij Google Chrome.Rechtsboven de drie streepjes aanklikken,dan naar instellingen gaan en vervolgens extensies aanklikken.Je ziet dan wat er allemaal ingeschakeld is,dan verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2015 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@don-chriz,

Maar daarmee verwijder je toch echt geen browser hijacker.

@bartbo,

Ook daarmee raak je 'dregol' niet kwijt.

wi
door wilhelmina59 - Jun 14, 2015 om 14:26
519 Antwoorden / 0 Vragen

Ben zo wijs geweest om ADW erop te zetten
En die vond een toolbar
En nu mis ik een emoticon......

edrick3
door edrick3 - Jun 14, 2015 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wilhelmina59,

OT:
.....En die vond een toolbar.....
Laptop was dan dus toch niet zo schoon als je dacht.

.....En nu mis ik een emoticon............
?????
Emoticons zijn weergaven van emoties door middel van een afbeelding, een teken of een combinatie van lees- en lettertekens. ;-)
(Bron:Wikipedia)

Wát mis je? Bedoel je een snelkoppeling?
Zo ja, welke?

Maak anders zelf een vraag aan ipv in dit topic van een ander te reageren.

Met vr.gr.

vr1944
door vr1944 - Jun 14, 2015 om 15:48
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dit item heeft niets met het probleem van TS te maken.Het downloaden van gratis programma's gaat vaak gepaard met het binnenhalen van andere software ( Softonic )zoal toolbars en zoekmachine's .De meeste toolbars kun je gewoon via "programma's en onderdelen "verwijderen

=wilhelmina59 schreef op zondag 14 jun 2015, 14:26: Ben zo wijs geweest om ADW erop te zetten
En die vond een toolbar
En nu mis ik een emoticon......

wi
door wilhelmina59 - Jun 14, 2015 om 18:53
519 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op zondag 14 jun 2015, 15:48]Dit item heeft niets met het probleem van TS te maken.Het downloaden van gratis programma's gaat vaak gepaard met het binnenhalen van andere software ( Softonic )zoal toolbars en zoekmachine's .De meeste toolbars kun je gewoon via "programma's en onderdelen "verwijderen.[quote=wilhelmina59 schreef op zondag 14 jun 2015, 14:26]Ben zo wijs geweest om ADW erop te zetten
En die vond een toolbar
En nu mis ik een emoticon......

Inderdaad de meeste toolbars zijn simpel te verwijderen.
maar sommige............

HappyHenny
door HappyHenny - Jun 16, 2015 om 00:09
199 Antwoorden / 73 Vragen

Ik heb het stappenplan van Edrick3 gevolgd; tevens AdwareCleaner en Malwarebytes Anti-Malware hun werk laten doen, maar ben er nog niet helemaal zeker van dat ik de "deegroller" (= Dregol) definitief kwijt ben...
Morgen hoop ik te kunnen melden dat het ècht zo is...

vr1944
door vr1944 - Jun 16, 2015 om 09:23
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als de virus niet verdwenen kan je een poging doen met de reeds door mij genoemde Spyhunter of met Stopzila .Heb je al eens gekeken bij "programma en onderdelen" of de programma's Better brain 1.10.2 en/of Conduit toolbar for IE in de lijst staan. Deze programma's verwijderen lost het probleem ook misschien wel op. o

=happyh schreef op dinsdag 16 jun 2015, 00:09: Ik heb het stappenplan van Edrick3 gevolgd; tevens AdwareCleaner en Malwarebytes Anti-Malware hun werk laten doen, maar ben er nog niet helemaal zeker van dat ik de "deegroller" (= Dregol) definitief kwijt ben...
Morgen hoop ik te kunnen melden dat het ècht zo is...

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2015 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vr1994,

Het gaat niet om een virus, maar om malware/adware.
En nogmaals: Spyhunter gebruiken is een slecht advies.
Dat progje vindt allerlei 'rommel' en dan moet je betalen.
Maar goed, jij denkt daar blijkbaar anders over. Heb je het zelf op je computer staan? Ervaring mee? Denk het niet.

vr1944
door vr1944 - Jun 16, 2015 om 11:55
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het Dregol.com virus is een browserkaper die Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome en Safari webbrowsers aanvalt. Het programma vervangt je standaard zoekmachine en startpagina zonder je toestemming. Dregol.com ziet eruit als een reguliere zoekmachine, maar het werkt niet zoals het zou moeten. Als u probeert een zoekopdracht uit te voeren, zal je zien dat de website veel commerciële pagina’s invoegt en vaak omleidt naar onbekende websites. Het programma staat niet toe dat u het vervangt door andere zoekmachines en z’n verwijdering is dan ook redelijk ingewikkeld.

Ik heb ook diverse gratis programma's aangeraden . Dat jij het gebruik van Spyhunter een slecht advies vind omdat geld kost is onzin zeker als je het programma zelf schijnbaar niet gebruikt . Met dit programma wordt het probleem van TS verwijderd en dat was de vraag .

SPYHUNTER REVIEW DOOR HET 2SPYWARE RESEARCH CENTER:
SpyHunter werd uitvoerig getest door ons onderzoeksteam. Volgens onze testresultaten, deze toepassing is erg goed in het identificeren en verwijderen van traditionele privacy bedreigingen, zoals spyware, adware, browser hijackers, kwaadaardige werkbalken, dialers, malware plagen en andere ongevraagde software. Daarnaast elimineert succes opkomende en virale parasieten, waaronder trojans, keyloggers en geheugen resident bedreigingen. Echter, het is nogal een traditionele anti-spyware, een alles-in-een oplossing. Sommigen zullen misschien niet leuk vinden, maar naar onze mening, een combinatie van verschillende krachtige stand-alone tools is veel beter dan één opgeblazen security suite.

Na het starten, initieert SpyHunter de eerste systeem scan en stopt de laatste versie als er updates beschikbaar zijn. Het programma scant het Windows-register, de lopende processen en de web browser cookies. Het onderzoekt grondig alle bestanden op elke lokale harde schijf. Een bonus is dat deze applicatie verschillende scanmodi biedt. Het kan worden ingesteld om het hele systeem te scannen, een snelle scan uit te voeren of de door de gebruiker gedefinieerde locaties en geselecteerde onderdelen van het systeem na te kijken. Na het testen op de computer, toont de gratis proefversie van SpyHunter informatieve resultaten en de volledige locatie zien waar het kwaadaardige objecte ontdekte en voorziet het in gewone parasieten omschrijvingen.

WAAROM MOET IK NU SPYHUNTER DOWNLOADEN?
SpyHunter is een zeer gebruiksvriendelijke applicatie, dus het komt niet met veel extra hulpprogramma’s en extra functies die de meesten van ons nooit zal gebruiken.De grafische gebruikersinterface is intuïtief, aantrekkelijk en zeer makkelijk te gebruiken, dus kan je makkelijk zien hoe Spyhunter moeilijke spyware en malware, welke sommige concurrerende producten zelfs niet vinden, detecteerd en verwijdert. Als het er niet in slaagt om een virus te verwijderen kunt u steeds hulp krijgen van de Helpdesk en dit gratis.

De officiële website is www.enigmasoftware.com. Aankopen worden gedaan via een beveiligde verbinding.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2015 om 12:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vr1944,

'Dregol.com' is adware; maar goed, what's in a name.

Zo'n review in het kader van 'Wij van wc-eend adviseren wc-eend....' kan ik ook van internet halen (vermeld volgende keer eens de Bron).

..... zeker als je het programma zelf schijnbaar niet gebruikt ......
Jij wel dan?
Ik heb trouwens - afkloppen - zo'n progje nog niet nodig gehad.

We zullen wel van mening blijven verschillen.

Als TS er maar van afkomt en dat zal met AdwCleaner best wel gelukt zijn.

Ik laat het hier maar bij.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2015 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oeps, weer eens een foute link.
Voor de goede: klik hier.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2015 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vr1944,

Nou ja, toch nog maar een linkje naar wat andere info over spyhunter, als 'tegenwicht'.

En lees eens hier.

Misschien word je dan toch op andere gedachten gebracht en adviseer je dit progje niet meer op dit forum.

Met vr.gr.

vr1944
door vr1944 - Jun 16, 2015 om 16:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Prachtig al die verhalen om je gelijk tehalen,maar op http://zondervirus.nl/spyhunter/ wordt er een ander verhaal over Spyhunter verteld dus wat moet ik geloven, bovendien kan je het programma net als al die andere opties ook gratis downloaden .Verder heb ik ook nog een handmatige optie aangeboden Maar probeer eerst zelf het programma eens uit alvorens je mening te geven of het wel of niet goed werkt in plaats te roep toeteren dat het slecht werkend programma is..

" Spyhunter Hunter mening op http://zondervirus.nl/spyhunter/

SpyHunter is een zeer effectieve spyware opschoner met een eenvoudige en makkelijk te gebruiken interface. Dit programma is een uitstekende keuze voor gebruikers die niet over zoveel computer kennis beschikken. Echter, er zijn veel security experts die dit programma aanbevelen voor ervaren gebruikers, die behoefte hebben aan een lichte on-demand scanner tegen gewone spyware en ransomware parasieten, adware, browser hijackers en dergelijke. Het is beschikbaar in twee versies welke je kan downloaden op je pc, de gratis en de betalende versie. Het is aangeraden om de betaal versie van SpyHunter te downloaden daar deze ontwikkeld is voor spyware bescherming, het de nieuwste updates voorziet en je de mogelijkheid hebt om gratis technische bijstand te krijgen van de Spyware-Helpdesk. Het maakt gebruik van een zeer uitgebreide spyware gegevensbank, welke regelmatig bijgewerkt word. Momenteel bevat het bijna 30000 verschillende beveiligings- en privacybedreigingen, dus kan je er van op aan dat je je pc kan herstellen met behulp van SpyHunter."
Dit is een mening van de deskundigen die het progamma op waarde getest hebben . Dus al met al een goed advies om dit en andere programma's te proberen . Baat het dan schaad het niet.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2015 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vr1944,

Alhoewel ik geschreven had ...Ik laat het hier maar bij..... toch nog maar een keer een reactie dan (al zal het wel niet veel helpen heb ik de indruk).

......maar op http://zondervirus.nl/spyhunter/ wordt er een ander verhaal over Spyhunter verteld dus wat moet ik geloven.....
Ja, zoals al eerder aangegeven: 'wij van wc-eend, enz....' oftewel dat is geen objectieve site.
.....Dit is een mening van de deskundigen die het programma op waarde getest hebben .....
Deskundigen? Laat me niet lachen. Verkooppraatjes.

Heb je wel gelezen wat er op de sites staat die ik met een linkje aangegeven heb? Dat zijn echte deskundigen en zo zijn er nog wel meer artikelen aan te halen.

..... bovendien kan je het programma net als al die andere opties ook gratis downloaden ....
Dat klopt, maar dan geeft het alleen een HELEBOEL fouten aan om je bang te maken en voor het verwijderen daarvan moet je dus betalen.

....Dus al met al een goed advies om dit en andere programma's te proberen . ....
Dus niet!!!

Maar als je onverhoopt een 'ongerechtigheid' op je computer binnenhaalt dan wens ik je veel succes met dit programma.

I rest my case.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 16, 2015 om 19:05
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @vr1944 KLIK

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2015 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=sjoppie schreef op dinsdag 16 jun 2015, 19:05]De link van @vr1944 KLIK

OT
?????
Denk dat deze de bedoelde link is.
Stond al aangegeven in reactie van 12.26 uur.

Met vr.gr.

reflecs
door reflecs - Jun 16, 2015 om 20:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT Spyhunter.

Artikel uit 2007 (Engels):
Klik http://mysteryfcm.co.uk/?mode=Articles&date=26-04-2007
Eigenlijk is er niets veranderd; als je zoekt op verwijder "virus x", kom je de spamwebsites tegen waar de "virus x removaltool" wordt aangeboden.
Dat blijkt dan spyhunter.exe te zijn. Het is sterk af te raden deze te downloaden/te installeren; zie de links van edrick3 om 12:40.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 16, 2015 om 21:06
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 16 jun 2015, 20:19][quote=sjoppie schreef op dinsdag 16 jun 2015, 19:05]De link van @vr1944 KLIK

OT
?????
Denk dat deze de bedoelde link is.
Stond al aangegeven in reactie van 12.26 uur.

Met vr.gr.
Het ging om de link die @vr1944 om 16.56u gaf.
Spyhunter Hunter mening op http://zondervirus.nl/spyhunter/

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2015 om 11:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=happyh schreef op dinsdag 16 jun 2015, 00:09]Ik heb het stappenplan van Edrick3 gevolgd; tevens AdwareCleaner en Malwarebytes Anti-Malware hun werk laten doen, maar ben er nog niet helemaal zeker van dat ik de "deegroller" (= Dregol) definitief kwijt ben...
Morgen hoop ik te kunnen melden dat het ècht zo is...

En ...... is-ie weg?

HappyHenny
door HappyHenny - Jun 18, 2015 om 12:55
199 Antwoorden / 73 Vragen

Hallo Edrick3,
Ja, ik aarzel nog wat..... daarom heb ik nog heen HOERA! teruggemeld.
Ik ben die 'deegroller' niet meer tegengekomen maar mijn computer doet toch een beetje raar, daarom vertrouw ik het toch nog niet voor 100%.
Met opstarten is ie sindsdien heel traag en gisteren was ie met afsluiten wel 5 minuten aan het tobben; toen heb ik 'm gewoon uitgezet en bij herstart vandaag bleek dat geen gevolgen te hebben gehad.. Ook lijk ik de cursor niet goed te kunnen besturen, die vliegt soms alle kanten op - alsof iets/ioemand mééstuurt...

aurora1
door aurora1 - Jun 18, 2015 om 14:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou dan nog eens de adw cleaner laten lopen en Mbam, eventueel in veilige modus.
Anders eens kijken of bij het opstarten veel programma's mee opstarten die niet direct nodig zijn en die dan uitvinken, klik hier.
U kunt anders ook nog foutcontrole (met repair) laten lopen, eventueel in veilige modus. Dat duurt een tijdje en moet niet onderbroken worden.

HappyHenny
door HappyHenny - Jun 20, 2015 om 23:27
199 Antwoorden / 73 Vragen

Ik heb intussen nog een keer die Adware Cleaner en Malware Bytes Anti-Malware (dat ìs MBAM hè?) laten draaien op mijn PC en ik begin nu voorzichtig te geloven dat ik die indringer wel ben kwijtgeraakt... Ik hóóp het!

Dank aan iedereen die me geholpen heeft met bruikbare tips, die ik ook zeker bewaar voor je-weet-maar-nooit!

edrick3
door edrick3 - Jun 21, 2015 om 10:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@happyh,

Mooi zo.
Houden zo!

Met vr.gr.