renedavids
door renedavids Mar 18, 2009 om 14:09
Computers & telefonie

Ongewenste e mail

hoi allemaal

ik krijg nu al een tijdje e mail met mensen met dierensex

erg walgelijk allemaal en zit hier niet op te wachten

hoe krijg ik het zo dat ze niet meer komen

het is ook elke keer onder een andere e mail adres

ik doe ze nu markeren als fishing bericht maar ze blijven komen

wie kan mij helpen ?

groetjes rene

303 7 Rapporteer

jcjoppe
door jcjoppe - Mar 18, 2009 om 14:22
279 Antwoorden / 59 Vragen

je kan ook spamfighter installeren , dan vliegen ze in het mapje 'spamfighter' je hoeft dan alleen maar het mapje te legen, daarna gaan ze naar de verwijderde items die je daarna ook kan legen... suc6 , Johan

gsm
door gsm - Mar 18, 2009 om 14:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij veel providers moet je zelf het SPAM filter aan (laten) zetten.
Soms kost dat een paar euro's extra, maar dan ben je meestal ook van veel troep verlost. Spamihilator is ook effectief, al haal je dan feitelijk nog steeds al die vuiligheid binnen op de PC.

Een gratis en zeer goed spamfilter wordt gevormd door Gmail.
Laat Gmail je e-mailberichten ophalen en haal ze dan zelf weer op bij Gmail (POP/SMTP) of gebruik het IMAP protocol om je e-mail bij Gmail te laten staan en naar wens op je PC te kopiëren.

kiran
door kiran - Mar 18, 2009 om 14:53
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@renedavids

Spamfilter installeren. Bijvoorbeeld:

http://www.spamihilator.com/

renedavids
door renedavids - Mar 18, 2009 om 14:56
32 Antwoorden / 14 Vragen

hoi kiran ,johan en gsm

ik heb die spamihilator er nu op zitten

even afwachten dat antwoord van gsm word voor mij te moeilijk

ik heb er niet zo veel verstand van ik dank jullie voor de snelle reacties fijne dag nog groetjes rene

edwardus
door edwardus - Mar 18, 2009 om 23:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Perfect idee GSM :). (zo heb ik het zelf ook ingesteld)

dobby
door dobby - Mar 19, 2009 om 03:23
749 Antwoorden / 1 Vragen

(sorry - grotendeels off topic, maar hot issue bij mij - false positives)

Maar als je echt serieus je mail wilt managen, dan is er toch maar 1 optie - zelf filteren. (ok - gmail is niet slecht, er zijn heel wat slechtere, maar toch - zelfs *1* false positive is unacceptable).. de enige optie is een ISP zien te vinden waarbij je dan ook *alle* filtering uit kan zetten (xs4all springs to mind) - en dan natuurlijk wel zelf filteren.. whitelisten heeft natuurlijk geen zin, blacklisten vaak al wel (bijvoorbeeld al je eigen adresses/aliases) - en dan wat strenge rules.. spambayes of wat dan ook..

en ja - bij de wat oudere / langer bestaande email adresses, die ook nog wel makkelijk bij een dictionary attack gematched werden betekent dat idd momenteel pakweg 0.5 tot 1.5 duizend messages per dag.. maar goed - als je zelf gaat filteren weet je in elk geval 100% zeker dat er niets verkeerd gaat, of liever dat *als* er iets verkeerd gaat dat het dan je eigen schuld is.. dus wel volledige controle..

maar voor een gemiddelde gebruiker is een standaard filter van een ISP misschien al wel genoeg, al moet je daar echt wel op zn minst wat bewuste gedachten bij hebben als je ook maar iets meer dan "minimal / trivial msgs" ofzo kiest, indien dat al mogelijk is..)

Maar ja - aan de andere kant heb ik ook niet vaak beweerd dat ik representatief voor meerdere mensen zou zijn.

holpen
door holpen - Mar 20, 2009 om 11:08
1416 Antwoorden / 0 Vragen

"zelfs *1* false positive is unacceptable"

Er is geen enkel - herhaal: geen enkel - spamfilter dat niet af en toe eens een bericht onterecht doorlaat of wegfiltert. Dat is eigenlijk ook onmogelijk, als je kijkt naar hoe spam moet worden herkend.

Het spamfilter van GMail behoort tot de allerbeste die ik ooit heb gezien. Hoogst zelden wordt een bericht daar foutief wel of niet als spam aangemerkt.

De keuze is meestal tussen een spamfilter van de email-provider of een eigen filterprogramma op je computer. Dat is een kwestie van voorkeur. Met een filter op je eigen computer houd je wel de meeste controle - en dat kan belangrijk zijn. Spamfilters van webbased maildiensten plaatsen vermoedelijke spamberichten meestal in een aparte map, waardoor je eigenlijk dezelfde controle houdt.

In dit geval is het dus gewoon een keuze die je maakt.