merlijn2005
door merlijn2005 Dec 19, 2012 om 13:20
Computers & telefonie

Ophalen adresboek uit Outlook expres

Outlook expres doet het niet meer. Zodra ik op de knop tik dan begint komt het beginscherm met een rondje draaiend als een gek dat niet meer te stoppen is. Zelfs niet via taakbeheer. Nu heb ik gehoord dat er voor outlook in de plaats met windows live gewerkt moet gaan worden. Dat is leuk maar er staan bijna 150 emailadressen van mijn vereniging in het adressenboek van outlook waar ik door dat draaiende rondje dus niet bij kan komen om ze ovcr te nemen. Wie weet de oplossing voor mij?

1488 3 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 19, 2012 om 16:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is bij Outlook Express belangrijk om niet teveel berichten in de mappen Postvak in en Verzonden items te laten staan. Meer dan 200 is niet aan te raden.

Je kunt het Windows Adres Boek (WAB) ook buiten Outlook Expres om openen, via het Startmenu.

Overzetten naar Windows Live Mail (klik).
Het Windows adresboek bevindt zich in een verborgen map:

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Application Data\Microsoft\Address Book

Je kunt de map Address Book in zijn geheel naar de map Mijn Documenten kopiëren en van daaruit importeren in Windows Live Mail. Selecteer daarvoor in de linker kolom van Windows Live mail de Contacten. In Windows Live Mail heeft het Adresboek de naam Contacten.

Dat kan trouwens ook met de berichten, die dan in de map geïmporteerde berichten van Windows Live Mail komen.

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Identities\{lange gebruikerscode}\Microsoft\Outlook Express

Je kunt de map Outlook Express naar de map Mijn Documenten kopiëren en dan importeren in Windows Live Mail.

merlijn2005
door merlijn2005 - Dec 19, 2012 om 16:52
47 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 19 dec 2012, 14:25]Het is bij Outlook Express belangrijk om niet teveel berichten in de mappen Postvak in en Verzonden items te laten staan. Meer dan 200 is niet aan te raden.

Je kunt het Windows Adres Boek (WAB) ook buiten Outlook Expres om openen, via het Startmenu.

Overzetten naar Windows Live Mail (klik).
Het Windows adresboek bevindt zich in een verborgen map:

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Application Data\Microsoft\Address Book

Je kunt de map Address Book in zijn geheel naar de map Mijn Documenten kopiëren en van daaruit importeren in Windows Live Mail. Selecteer daarvoor in de linker kolom van Windows Live mail de Contacten. In Windows Live Mail heeft het Adresboek de naam Contacten.

Dat kan trouwens ook met de berichten, die dan in de map geïmporteerde berichten van Windows Live Mail komen.

C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Identities\{lange gebruikerscode}\Microsoft\Outlook Express

Je kunt de map Outlook Express naar de map Mijn Documenten kopiëren en dan importeren in Windows Live Mail.

gsm
door gsm - Dec 19, 2012 om 22:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De link naar het artikel van microsoft werkt blijkbaar niet goed. Hier nog een poging naar een toelichting van Microsoft (klik).