Orderbevestiging komt niet door
Sinds kort gebruikt mijn leverancier een ander comp.systeem. Sindsdien komt de orderbevestiging per email niet meer binnen. Ligt vlg hun aan Ziggo/@home. Ziggo zegt ligt aan Panda. Maar berichten die Panda als spam ziet kan ik lezen in mijn spammap. Vlg mij moet het spamfilter bij Ziggo aangepast. Wie heeft er gelijk en hoe is dat op te lossen.
Het zou kunnen dat je leverancier z'n mail server op een blacklist staat. Als je naam wilt noemen kunnen we dat zo vertellen, je mag het natuurlijk ook zelf checken via http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Wie er gelijk heeft, valt op basis van deze informatie niet met zekerheid te zeggen. Daarvoor moeten we eerst weten waar het mailtje blijft steken.
Het meest waarschijnlijke is inderdaad dat het bericht wordt afgevangen door het spamfilter van Ziggo. Over dat spamfilter is nogal wat te doen, want het schijnt lange tijd niet uit te schakelen te zijn geweest. Of dat nu wel zo is, is mij onbekend. Daarvoor zul je echt bij Ziggo zelf moeten zijn.
Is het spamfilter niet uit te schakelen, dan rest slechts de optie een ander e-mailadres te nemen, waar je zelf kunt bepalen of en, zo ja, wat er gefilterd wordt. Gmail is dan misschien een optie.
Probeer eens om een mail te versturen van u naar de leverancier en andersom. Dan weet u waar het probleem ligt. Misschien moet een email programma worden ingesteld dat alles met een bepaald domein wordt geaccepteerd. Dit kan met een lege mail naar een partij toe welke deze als domein kan laten accepteren.
labswans
Beste mensen, sorry voor de late reactie. Persoonlijke problemen. Het emailadres is niet te checken zegt de site. Maar het is zo'n groot en bekend bedrijf dat ik er niet van uit ga dat zij op een blacklist staan. Ik ga eerst met de andere suggesties aan de gang. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Niet het email adres invullen, maar het IP adres van de mailserver die ze gebruiken (bijv. smtp.firmanaam.nl).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer