pe
door peterus Jan 27, 2011 om 20:29
Computers & telefonie

Overheid neem 1 hacker in dienst.

De OV chip kaart is weer gekraakt.
Het journaal en de kranten staan er weer bol van.
Waarom neemt de overheid als het om dit soort dingen gaat niet gewoon een aantal hackers in Full Time dienst.
Laten die alles eens aan de prakrijk toetsen alvorens iets als waterdicht te lanceren.
Zo laks doorgaan kost de gemeenschap(belastingbetaler)handen vol met geld zo.

554 19 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 27, 2011 om 20:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ze weten echt wel dat dingen niet waterdicht zijn, maar echt goed beveiligen en daarop wachten alvorens dit de burgers door de strot te duwen kost Hun (meer) geld en dat jij daar dan vervolgens een probleem mee hebt is dan niet meer hun probleem..........
Die kaart wilde ze er gewoon doorrammen en van uitstel had afstel kunnen komen en dat willen ze niet.......

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2011 om 20:55
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De miskleun van de eeuw, de ov-chipcard, is / wordt Nederland door de str** geduwd. En als een paar slimmerikken die kaart met weinig moeite kraken is de reactie: "We doen aangifte bij het OM." Want de dader (die zegt terecht: "Ik waarschuw ze, doe wat aan de kaart .........") pakken is kennelijk belangrijker (en de vervolging goedkoper????) als de fout in de kiem smoren. Maar zoals altijd loopt men achter de feiten aan. Straks is alle soft en hardware vrijelijk op internet te downloaden / verkrijgen. En dan wordt er gezegd:"Dat mag niet." en ontstaat er een illegale handel in gekraakte kaarten. Is dàt de bedoeling?

toolboy
door toolboy - Jan 27, 2011 om 21:58
965 Antwoorden / 40 Vragen

Das niks nieuws hoor.
Alle kaarten kunnen al jaren gekraakt worden.
Kaart lezers zijn al jaren lang te koop.

Maar een ieder die niet midden in het leven staat,staat ineens voor een commercieele media verrassing.
let op Kassa en Radar gaan nu ook pas hun ogen openen.

erik008
door erik008 - Jan 27, 2011 om 23:42
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De chip die in de kaart zit, was in 2008 al gekraakt.
Het is erg naïef, om te denken, het loopt wel los.

pino123
door pino123 - Jan 28, 2011 om 09:17
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Indien de overheid een hacker in dienst neemt om de beveiliging te toetsen en deze wordt aangepast, is er wel weer een andere 'hacker' of 'cracker' die daar wel weer een oplossing voor weet. Het is net als een virusscanner, ze lopen altijd achter de feiten aan.....

rj
door rjw - Jan 28, 2011 om 10:13
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik snap het commentaar van gebruikers niet zo op de OV chipkaart: het is toch het ideale betaalmiddel? Gratis openbaar vervoer, wie wil dat nu niet?

Maar even serieus: geen enkel systeem is waterdicht (ook de strippenkaart niet kan ik uit ervaring zeggen). Het probleem wordt veroorzaakt doordat veel mensen niet betalen voor vervoer, maar vanwege de kans dat je gecontroleerd wordt.

Als we het met z'n alleen normaal gaan vinden om te betalen voor een dienst (zelfs als je niet gecontroleerd wordt), dan voldoet het systeem prima.

rj
door rjw - Jan 28, 2011 om 10:16
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=erik008 schreef op donderdag 27 jan 2011, 23:42]De chip die in de kaart zit, was in 2008 al gekraakt.
Het is erg naïef, om te denken, het loopt wel los.

De kaart is prima (wordt in de UK al jaren gebruikt), de totale oplossing rammelt. Het probleem is dat er gegevens op de kaart worden bijgehouden. Je moet zo'n kaart slecht als identificatiemiddel gebruiken en de gegevens centraal bijhouden. Net als bijvoorbeeld bij prepaid telefonie. Het bedrag wat je kan verbellen staat daarbij ook in een centraal systeem en niet op de kaart of de telefoon. En dat werkt (vooralsnog) prima.

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2011 om 10:31
11569 Antwoorden / 51 Vragen

rjw, volledig eens. Maar deze oplossing is zo simpel en efficiënt, dat TLS daar niet op komt. Groet, MG.

invalide
door invalide - Jan 28, 2011 om 16:42
787 Antwoorden / 5 Vragen

Het is afhankelijk salaris of een Hacker bij de overheid of met de verkoop van illegale kaarten meer kan verdienen, en meestal willen ze hun hobby niet opgeven met kans op strafblad.....

Hoewel na 3 maanden gebruik mijn kaart nog steeds niet geblokkeerd is ga ik zeker niet voor dit dubieuze gedoog kabinet werken!

Ze geven nu weer dankzij Groen Links dat niet naar hun leden luisterde weer ½ miljard Euro's uit voor opleidingen, maar er is nog geen garantie dat dit bedrag niet overschreden word als er iets tegen zit.
De doden zijn dus gratis in deze berekening dus waardeloze opleiders?

Daarom weiger ik en vele andere Hackers voor de overheid te werken.

erik008
door erik008 - Jan 28, 2011 om 17:23
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Instanties die dit soort zaken bedenken, denken net andersom.
Ze bedenken iets en calculeren het risico.
Als ze de kans klein vinden, dichten ze het lek niet.
Al de kastjes aan een netwerk hangen kost bakken met geld, dat willen ze niet.
Ze weten zelf wel, wat de zwakke plekken zijn, daar hebben ze een hacker niet voor nodig.

Met de bankpas of de codering op ons gsm netwerk is dat hetzelfde verhaal.
Met de magneetstrip op de bankpas lopen ze nu al 5 jaar te klungelen.
Zodra het veel geld kost, raken ze in paniek.

Ik verwacht dat ze weer met een lapmiddel komen voor de OV chipkaart.
En dan maar afwachten wat de schade is.

Een onkraakbare kluis bestaat niet, dat is ook zo voor digitale kluisjes.
De tijd die men nodig heeft om te kraken word steeds korter met de tijd.
Dat moet je juist in weten te schatten.

invalide
door invalide - Jan 28, 2011 om 17:43
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik mag dit eigenlijk niet verraden maar.............

95% heeft een opgewaardeerde kaart en dat is terug te vinden omdat er wel meer saldo op staat maar niets via bank ooit betaald is voor deze kaart!

Maar de echte Hackers hebben naast de verkochte kaarten die normaal binnen 48 geblokkeerd werden en dan na opwaarderen weer werkte een andere methode.

Als ik niet in scan op paal maar thuis alles doe, dus ook de reis inloggen krijgen ze niets te zien.
Bij controle word dit niet opgeslagen tot nu toe dus ik loop indien er geen poort is gewoon door omdat ik thuis al de reis ingevoerd had.

Een 2e kaart die wel geblokkeerd gaat worden heb ik altijd apart in andere zak als ik ooit een poort zou tegen komen die ik wel moet openen.

Dus door slim met 2 kaarten te werken ben je niet traceerbaar en kom je ook niet op camera beelden want bij elke keer in of uit scannen maken ze een foto en als de kaart normaal is word deze iets later gewist.

De fraude kaarten bewaren ze, dus als je een puber met Capuchon ziet lopen die naar zijn eigen veters kijkt is dat dus voor die camera die nog steeds te hoog hangt en zo zijn gezicht verbergt.

Ook herken je collega fraudeurs die dubbele jassen dragen.
Binnen andere kleur en stof dan buiten en die zijn aan 2 kanten te dragen!
Dus na instappen jas uit, en enkele minuten later andersom weer aan trekken!

Dus ook bij controle in Metro, Bus of trein na melden zijn ze niet meer te vinden.

Ik verwacht dat ze alleen maar kopers pakken die voor €40,- een kaart met tussen de €120,- en €140,- kochten voor voordelig reizen zullen pakken maar de Hackers zelf pak je zelden, zij lezen ook hoe de controle werkt en krijgen eerder berichten als er iemand verdacht is afgevoerd!

Dus naast een kaart kopen of opwaarderen moet je ook weten hoe zij tot nu toe de controle uitvoerden.

Tip; mensen die op vaste tijden en route reizen kunnen ze makkelijker pakken dan mensen die op de gekste tijden geheel Nederland afreizen!

Dus gebruik deze nooit voor vaste woon/werk route want dan zien ze je dagelijks frauderen en ben je binnenkort het slachtoffer!

de motormuis
door de motormuis - Jan 28, 2011 om 17:56
598 Antwoorden / 13 Vragen

Dus nu beweer je ook nog dat je een hacker en een fraudeur bent.
Naast alles wat je zogenaamd nog meer bent en doet.
Ik betwijfel of dat jij wel op deze site antwoorden moet geven.
Meestal is het zo wie zo al gezwets.

erik008
door erik008 - Jan 28, 2011 om 18:21
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De sleutel op een OV chipkaart is slechts 42 bit terwijl een wifi tegenwoordig al een 256 bit sleutel heeft.

Nu maar hopen dat de banken niet iets doms gaan doen.
Link

soepkiep
door soepkiep - Jan 28, 2011 om 20:52
529 Antwoorden / 75 Vragen

de motormuis vrijdag 28 jan 2011, 17:56

Dus nu beweer je ook nog dat je een hacker en een fraudeur bent.
Naast alles wat je zogenaamd nog meer bent en doet.
Ik betwijfel of dat jij wel op deze site antwoorden moet geven.
Meestal is het zo wie zo al gezwets.

ik ben het met motormuis helemaal eens

pino123
door pino123 - Jan 29, 2011 om 00:17
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=invalide schreef op vrijdag 28 jan 2011, 17:43]Ik mag dit eigenlijk niet verraden maar.............

95% heeft een opgewaardeerde kaart en dat is terug te vinden omdat er wel meer saldo op staat maar niets via bank ooit betaald is voor deze kaart!

Maar de echte Hackers hebben naast de verkochte kaarten die normaal binnen 48 geblokkeerd werden en dan na opwaarderen weer werkte een andere methode.

Als ik niet in scan op paal maar thuis alles doe, dus ook de reis inloggen krijgen ze niets te zien.
Bij controle word dit niet opgeslagen tot nu toe dus ik loop indien er geen poort is gewoon door omdat ik thuis al de reis ingevoerd had.

Een 2e kaart die wel geblokkeerd gaat worden heb ik altijd apart in andere zak als ik ooit een poort zou tegen komen die ik wel moet openen.

Dus door slim met 2 kaarten te werken ben je niet traceerbaar en kom je ook niet op camera beelden want bij elke keer in of uit scannen maken ze een foto en als de kaart normaal is word deze iets later gewist.

De fraude kaarten bewaren ze, dus als je een puber met Capuchon ziet lopen die naar zijn eigen veters kijkt is dat dus voor die camera die nog steeds te hoog hangt en zo zijn gezicht verbergt.

Ook herken je collega fraudeurs die dubbele jassen dragen.
Binnen andere kleur en stof dan buiten en die zijn aan 2 kanten te dragen!
Dus na instappen jas uit, en enkele minuten later andersom weer aan trekken!

Dus ook bij controle in Metro, Bus of trein na melden zijn ze niet meer te vinden.

Ik verwacht dat ze alleen maar kopers pakken die voor €40,- een kaart met tussen de €120,- en €140,- kochten voor voordelig reizen zullen pakken maar de Hackers zelf pak je zelden, zij lezen ook hoe de controle werkt en krijgen eerder berichten als er iemand verdacht is afgevoerd!

Dus naast een kaart kopen of opwaarderen moet je ook weten hoe zij tot nu toe de controle uitvoerden.

Tip; mensen die op vaste tijden en route reizen kunnen ze makkelijker pakken dan mensen die op de gekste tijden geheel Nederland afreizen!

Dus gebruik deze nooit voor vaste woon/werk route want dan zien ze je dagelijks frauderen en ben je binnenkort het slachtoffer!

Jij bent een echt voorbeeld voor de rest van Nederland, liegen en bedriegen en wie draaien er voor op? De consument, ennuh bedankt he!
Grapjassen zoals jij verpesten het voor een ander, denk je daar weleens bij na?

erik008
door erik008 - Jan 29, 2011 om 12:40
1401 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=de motormuis schreef op vrijdag 28 jan 2011, 17:56]Dus nu beweer je ook nog dat je een hacker en een fraudeur bent.

Hij heeft zich vast vergist met het typen, hij bedoelt dat die een lamer is.

pe
door peterus - Jan 29, 2011 om 18:30
84 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de reacties gelezen.Neem de moeite te lezen via Google dat in de VS er 30 jaar cel straf op staat als je hackt op de overheid.
Dus de wetgeving zou hier ook eens aangepast moeten worden.
Zo ook dat hackers onderling het een vorm van prestige vinden om iets te kunnen kraken.
Weet ook dat men in Israel er wel achter is,je hackt en je laad 1 virus binnen die je traceert als Hacker en teveens je hele netwerk lam legt.
Kennelijk lopen we hier in dit land nog steeds achter?

En is het spreekwoord ons vervreemd van;
Oog om oog tand om tand.

erik008
door erik008 - Jan 29, 2011 om 19:36
1401 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=peterus schreef op zaterdag 29 jan 2011, 18:30]Ik heb de reacties gelezen.Neem de moeite te lezen via Google dat in de VS er 30 jaar cel straf op staat als je hackt op de overheid.

In de VS hebben ze achterlijk hoge straffen.
Voor het meest onbenullige ga je het rek op.
Voor het roken van een joint staat een hogere straf dan een moord op een politieagent in Nederland.

In Nederland privatiseren ze alles, dan is de overheid niet aansprakelijk voor de blunders.

invalide
door invalide - Jan 29, 2011 om 23:52
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet dat Hacken van deze kaarten ook diefstal is, maar die CD en DVD die vele branden is dat ook.... en dat komt ook erg veel voor.

Muziek en film zijn geaccepteerd en ik wilde oorspronkelijk alleen maar een erg duur programma gratis hebben omdat het ik het anders nooit had gekocht.

Je begint met kruimels, komt gelijke vrienden tegen en gaat langzaam maar zeker verder en je ziet nooit van jezelf dat je op een bepaald moment te ver ging.
En waar licht de grens?
Als iemand een open Wifi verbinding heeft omdat hij te lui is voor een simpele code, is dat dan diefstal?

Maar de overheid heeft door deze matige beveiliging het dus zelf veroorzaakt, want net als huizen, de slechtst beveiligde woningen worden het eerst bestolen...

Echte Hacker kraakt de code en ik noem mijzelf meer een gebruiker die andere programma's uitwisselde, dus zo slecht ben ik ook weer niet.

Zelf misbruik ik deze kaart hoofdzakelijk om 1e klas,( kost toch niets extra...) naar Amsterdam met dure parkeren en nauwelijks plek te vinden te gaan.
Dus vooral als de trein makkelijker en beter is dan de auto dus enkele keren per jaar is voor mijn genoeg.
Dus gezien mijn beperkte gebruik valt de fraude nog wel mee.

Ik zie meer in het aanpakken van de verkopers van opgewaardeerde kaarten die er een zeer hoog inkomen uit halen, en de kopers zijn als ze betrapt worden dan het slachtoffer en mogen alles betalen.
Dus mijn beste advies is:
Koop geen Illegaal opgewaardeerde kaart als je niet alles weet hoe de controle gaat want de boete kan erg hoog zijn want vele kaarten worden telkens hergebruikt en hoe bewijs je dat de vorige ritten niet door jou gemaakt zijn?
Vele Hackers nemen zelf daarom na enkele keren misbruik een nieuwe en die oude verkopen ze omdat het soms toch traceerbaar bleek, ondanks de verhalen die ik eerder hoorde.

Dus ik waarschuw tegen kaarten kopen van onbekende die wel werken, tot dat het fout gaat....