henegouw
door henegouw Apr 22, 2010 om 15:31
Computers & telefonie

Overstap kpn internet (het net) naar kpn glasvezel

In 2008 heb ik een contract afgesloten bij KPN voor een abonnement op de Glasvezel, omdat deze pas in 2009 hier is gelegd zijn wij op 10 maart 2010 eindelijk aangesloten. Ik moet zeggen dat ik met het pakket heel tevreden ben, alleen vind ik de harddiskrecorder erg langzaam.

Maar op 16 februari 2010 kreeg ik een brief, dat mijn internet verbinding (snel surfen) omgezet zou worden naar een ander abonnement omdat ik geen vaste telefoonaansluiting meer zou hebben. Ik was hier zeer verbaasd over omdat ik niet opgezegd had en heb hierover gebeld met uw klantenservice. Deze vertelde dat dit kwam omdat afdeling glasvezel mijn telefoonabonnement had overgenomen. Maar ik hoefde me geen zorgen te maken want alles zou geregeld worden.

Op 10 maart 2010 ben ik aangesloten en omdat ik al een Experiabox had heeft de monteur geprobeerd om de glasvezel hierop aan te sluiten. Dit werkte niet en hij heeft daarop een nieuwe box gepakt en de zaak aangesloten. De oude box heeft hij mee genomen.

Nu krijg ik op 04 april 2010 opeens een faktuur binnen van de internet verbinding (ADSL Snel Surfen zonder vaste lijn) voor 2 maanden. Ik vond dit heel vreemd omdat ik in deze tijd al Glasvezel van KPN gebruik. Ik heb hierop gebeld met de klantenservice van KPN en alles zou geregeld worden.
Vervolgens krijg ik op 06 april 2010 een e-mail bevestiging binnen dat dit abonnement per 6 mei 2010 beëindigd zou worden, waar ik het niet eens mee. Ik heb tenslotte vanaf 10 maart Glasvezel van KPN. Daarna krijg ik op 7 april een brief binnen dat ik de Experiabox plus splitter moet terugsturen, maar die heb ik in gebruik en de andere is meegenomen door de monteur.

Ik hierop weer met de klantenservice gebeld (0900-0244) en daar werd mij verteld dat ik een andere klantenservice moest hebben, omdat zij dit niet konden regelen voor mij. Ik was hier zeer verbaasd over omdat bij mij overal toch KPN op staat en geen ander bedrijf. Toen ik dit aangaf werd de mevrouw van de klanten service erg onaardig tegen mij want ik mocht haar de les niet lezen…..
Uiteindelijk heb ik de andere klantenservice (0900-0747) gebeld en daar de zaak uitgelegd. Deze vriendelijke meneer zei tegen mijn dat hij het zou proberen te regelen. Maar helaas….

Ik begin me nu toch werkelijk af te vragen of ik wel de juiste beslissing heb genomen om een abonnement bij KPN af te sluiten. Ben erg tevreden over de dienst maar de papieren rompslomp is met toch iets teveel. Bovendien kan ik deze maand een telefoonrekening verwachten omdat die servicenummers toch wel wat kosten terwijl ik voor niets naar vaste nummers kan bellen.

Kpn is toch kpn waar doen ze toch moeilijk over..

2110 4 Rapporteer

erik008
door erik008 - Apr 22, 2010 om 16:02
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Nee hoor KPN is niet KPN

De ene weet niet wat de ander doet.
Die monteur is waarschijnlijk ook van een ander bedrijf dat ingehuurd is.

De glasvezel zelf, is ook niet van KPN
Er zijn plannen dat er meerdere providers op komen in de toekomst.

Wat glasvezel betreft....ze zijn er nog niet uit.
Een gedeelte gaat over op VDSL en ander gedeelte over op glasvezel.
En nu maar afwachten wat het beste werkt.

dirck
door dirck - May 2, 2010 om 13:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Op deze pagina kun je lezen dat als je een abonnement bij KPN hebt (daar valt Het Net dus ook onder) dat je dan zelf niets hoeft te doen:

Heb je internet, InternetPlusBellen, interactieve TV of een vaste telefoonlijn van KPN, dan hoef je niet zelf op te zeggen. KPN zorgt dan dat je huidige contract(en) kosteloos worden overgezet naar KPN Glasvezel.

www.kpn.com/glasvezel/pakketten/overstappen/zelf-overstappen.htm

Ben je al klant van KPN?

Zorgeloos overstappen naar Glasvezel van KPN is nu makkelijker dan ooit. Wij regelen namelijk alles voor je. Het mooie is, je hebt geen dubbele kosten. Heb je internet, InternetPlusBellen, interactieve TV of een vaste telefoonlijn van KPN, dan hoef je niet zelf op te zeggen. KPN zorgt dan dat je huidige contract(en) kosteloos worden overgezet naar KPN Glasvezel.

En hier kun je het ook lezen:
1. Ben ik off-line als ik de overstap maak naar glasvezel?

Wanneer u overstapt van KPN of Het Net naar KPN Glasvezel, blijft u tot aan de installatie van Glasvezel van KPN gebruikmaken van internet, telefonie en TV van KPN. Deze diensten worden door de KPN monteur opgezegd direct na de installatie. Vanaf dat moment kunt u internet, telefonie en TV via KPN Glasvezel direct gebruiken.

Als u internet, telefonie of TV via een andere provider dan KPN gebruikt, gebeurt hier niets mee tot u het opzegt. U kunt deze zelfs tegelijkertijd met KPN Glasvezel blijven gebruiken. Als u uw telefoonnummer van een andere provider wilt meenemen naar KPN Glasvezel, dan zet de monteur het nummer om van de oude provider naar KPN. U kunt uw oude telefoonabonnement dan niet meer gebruiken. Het is verstandig bij uw provider na te gaan of u deze nog apart moet opzeggen in verband met abonnementskosten.

En hier staat het ook nog eens duidelijk te lezen:
www.kpn.com/glasvezel/service/meer-weten/Internet-abonnement/glasvezel-internet.htm

Makkelijk overstappen en installeren

Zorgeloos overstappen naar Glasvezel van KPN is nu makkelijker dan ooit. Wij regelen namelijk alles voor je. Het mooie is, je hebt geen dubbele kosten. Heb je internet, Interactieve TV of een vaste telefoonlijn van KPN, dan hoef je niet zelf op te zeggen. KPN zorgt dan dat je huidige contract(en) kosteloos worden overgezet naar KPN Glasvezel.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Kortom, de monteur had de overstap moeten regelen en heeft dit vermoedelijk verzuimd.
Ik raad dan ook aan om die factuur van Het Net niet te betalen.

Verder zou ik je nog wel willen aanraden om net zolang met KPN te bellen totdat ze eindelijk dit probleem opgelost hebben.
Zij zijn namelijk in gebreke gebleven omdat ze de overstap niet geregeld hebben, terwijl dit dus wél duidelijk op hun website vermeld staat.
Vraag daarom ook meteen dat ze alle onkosten vergoeden die je gemaakt hebt door het bellen naar hun 0900 nummers. Hier heb je namelijk recht op.

Groet, Dirck

jo
door johanna100 - Jul 29, 2010 om 00:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo

Ook ik ben overgestapt van HET NET (KPN ) naar glasvezel KPN,en de overstap zou geregeld worden door KPN glasvezel.
Mooi niet dus.
In maart 2010 overgegaan naar glasvezel,monteur thuis geweest,al het oude aparatuur meegenomen,maar tot op heden krijg ik nog steeds dubbele rekeningen.
Glasvezel en digitenne.
Vreemde zaak.In mei 2010 toch maar eens gebeld naar digitenne en deze dame zou het direct opzeggen.
In juni wederom een rekening van digitenne dus weer gebeld.
Nu kreeg ik van mevrouw een nummer waaronder ik de tweede digitenne aparaat op diende te sturen(met dit aparaat kon ik niets want deze was in april al afgesloten)
Dus aparaat meteen opgestuurd met antenne erbij.
De monteur van glasvezel zei tegen mij dat ik de tweede digitenne thuis diende te houden omdat ik nog een maand kon kijken op mijn digitenne.
Dit was juist ik kon nog een maand kijken en toen was hij afgesloten.
Tot op heden krijg ik nog steeds rekeningen van digitenne,en niet van 1 maar van 2 digitenne aparaten??
Bellen helpt niet,schrijven naar klantenservice helpt ook niet,na diverse pogingen ben ik al gestopt met mailen naar die klantenservice want ik heb tot op heden nog niet 1 antwoord terug gehad.

Het is gewoon te gek voor woorden dat glasvezel van kpn beloofd dat hun de overstap regelen,en wanneer ik ze heb meegedeeld dat ik hetnet en digitenne heb van kpn vertrouw je erop dat alles keurig gebeurd anders zou je eerst zelf alles regelen voordat je een verkeerde overstap maakt om dit soort problemen te voorkomen.

Ik dien dus 3 x 12.50 extra te betalen voor aparatuur die ik niet heb.

an
door anicu - Jul 29, 2010 om 09:50
110 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit bij Solcon.

Eerst ADSL via de telefoonlijn, op een zeker moment glasvezel werkend in de meterkast en toen pas via de website ADSL opgezegd.

Geen problemen hier in Flevoland.