ta
door tammiek Mar 21, 2007 om 09:46
Computers & telefonie

Oxxio en Centrica

Een tijdje geleden kreeg ik van mijn energieleverancier Cogas een brief dat Centrica voortaan mijn energie ging leveren. Ik belde later naar Cogas om een en ander te vragen en toen vertelden zei mij dat Centrica en Oxxio samen zijn gegaan.
Kan iemand mij vertellen hoe het er nu voorstaat met Oxxio? Want ik heb begrepen dat Oxxio onbetrouwbaar is.

267 1 Rapporteer

kw
door kweettniet - Mar 22, 2007 om 08:18
10 Antwoorden / 8 Vragen

Oxxio is al een tijdje geleden overgenomen door het Britse Centrica. Oxxio heeft in het verleden inderdaad veel klachten gegenereert, maar volgens toezichthouder DTe (www.dte.nl) heeft het bedrijf zijn zaken inmiddels wél op orde.

Cogas heeft, voor zover ik weet, met beide bedrijven niets te maken. Cogas wordt overgenomen door het Belgische Electrabel, dacht ik.

Als u een brief heeft gehad waarin staat dat Centrica uw energie gaat leveren is er iets merkwaardigs aan de hand. Óf u bent ongewild klant geworden bij een ander bedrijf. Of er heeft een overname plaats gevonden waarvan niemand iets weet. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.