th
door thes Oct 16, 2006 om 16:59
Computers & telefonie

Panda Titanium 2006 Antivirus

Ik heb Panda Titanium 2005 antivirus verwijderd en 2006 geïnstalleerd met de C.D. die ik in de winkel heb gekocht.

Elke keer bij het opstarten van de computer komt steeds een schermpje van Installshield Wizzard en wil hij het antivirus Panda opnieuw installeren.

Ik moet nu telkens op annuleren klikken.

Panda werkt overigens wel.

Hoe zorg ik er voor dat die meldingen bij iedere opstart niet meer verschijnen?

605 10 Rapporteer

freya
door freya - Oct 16, 2006 om 17:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo thes,

Als de installatie procedure verder zonder foutmeldingen is verlopen is het inderdaad een vreemde zaak. Je zou eens kunnen kijken of er in de opstartmap iets staat wat de installatie steeds opnieuw start. (via Start -> Alle programma's -> Opstarten)

Mocht dat niet het geval zijn dan kun je ook neg eens kijken via Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> knop: <OK> -> tabblad: Opstarten en kijk dan of er iets in de lijst staat dat wijst naar de 'setup' van Panda Antivirus. Je kunt het vinkje dat er vóór staat weghalen en druk dan op <Ok>. PC opnieuw starten en dan zou het opgelost moeten zijn.

Mocht dat alles toch niet helpen, dan misschien de installatie dan nóg maar een keer afmaken en hopen dat het er bij blijft.

m.vr.gr. freya

th
door thes - Oct 16, 2006 om 17:35
12 Antwoorden / 2 Vragen

Birdies en freya,

Tot zoverre bedankt. Zal het gaan proberen. Ik had de installatie al een keer opnieuw gedaan, maar het euvel bleef.

mvg.thes

th
door thes - Oct 16, 2006 om 18:28
12 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo freya,

Ik heb je 2 bovenste tips uitgevoerd, maar het mocht helaas niet baten. Ik had voordat ik de 2e keer panda ging installeren hem eerst verwijderd. Zou het helpen om nu die Wizzard die bij het opstarten op komt door te laten gaan zonder panda eerst te verwijderen?

Groetjes, thes.

birdies
door birdies - Oct 16, 2006 om 18:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ga naar configuratiescherm - systeembeheer - services en dubbelklik op Windows Installer. Stop de service en zet de opstarttype op handmatig. Niet vergeten op toepassen te klikken. Als het goed is, ben je nu van het probleem af.

th
door thes - Oct 16, 2006 om 18:36
12 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo birdies,

Hij stond al op handmatig, maar bedankt.

mvg. thes

freya
door freya - Oct 16, 2006 om 18:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het is allicht te proberen. Weet je echter wel zeker dat die wizard die nu bij het starten verschijnt de wizard van de nieuwe versie van Panda is en niet de 'setup'-wizard van de oude versie die je verwijderd hebt? Even op letten dus als je die wizard start. Freya

th
door thes - Oct 16, 2006 om 18:56
12 Antwoorden / 2 Vragen

Heb de computer even opnieuw opgestart. Nee, het is die van 2006 die het opnieuw wil installeren. Zal dit vanavond of morgen gaan proberen. Thanks, thes.

birdies
door birdies - Oct 16, 2006 om 23:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Misschien heb je hier wat aan.
http://www.tipwereld.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=20679&

th
door thes - Oct 17, 2006 om 00:59
12 Antwoorden / 2 Vragen

Zal op die site ook eens rondkijken als het opnieuw installeren niet lukt birdies.

th
door thes - Nov 6, 2006 om 17:37
12 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Freya,

Inmiddels al weer wat weken verstreken. Ik heb ook een mail naar de Panda-support gestuurd en heb daar met tussenpozen tips gekregen, die tot op heden niet geholpen hebben. De wizzard en setup blijven komen bij het opstarten. Dit wilde ik je even laten weten, omdat het niet mijn ding is om niets meer te laten horen nadat ik tips heb gekregen via de kassa site. Ben er dus nog steeds mee bezig.  mvg. Thes.