beautyfull
door beautyfull Jan 21, 2009 om 11:04
Computers & telefonie

Pc aansluiten op tv

Beste mensen,ik wil mijn pc op mijn televisie aansluiten maar ik weet niet hoe en wat ik daarvoor nodig heb. kunnen jullie mijn uitleggen hoe ik dat moet doen? Bvd

769 13 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jan 21, 2009 om 12:10
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Het is zeer belangrijk dat als u kabeltelevisie gebruikt dient u eerst een zgn mantelfilter aan te schaffen, verkrijgbaar bij elke betere AV-winkel (dus geen BCC enzo, volgens mij hebben deze winkels dit niet, maar ik kan me vergissen). Deze zijn +-15 Euro. Verder is het belangrijk dat uw PC in een geaard stopcontact zit (dit geldt overigens zowiezo, maar icm kabeltv is de noodzaak ECHT 100%). Dus een stopcontact met metalen 'veertjes' naast de 2 gaatjes.

Doet u dit niet, dan creeert u 2 aardpunten, waardoor er stromen gaan lopen op punten waar u dat niet wilt. Bovendien is de aarde van kabelTV over het algemeen zeer slecht. De kans dat 1 van uw apparaten het loodje legt is zeer groot. Bovendien kunt u zelf een pijnlijke schok krijgen.

ky
door kytoma - Jan 21, 2009 om 12:24
15 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zelf heb een grote lcd tv  32 inch waarop ik een pc heb aangesloten hij heefd geen vga aansluiting.

Maar ik heb een beeldschermkaart van pny grafische kaart geinstaleerd en daarop zitten drie uitgangen waar van ik de hdmi uitgang heb aan gesloten op de hdmi ingang van mijn tv.kosten 30 euro en klaar was kees of reyer .Ik mag wel zeggen ik ben zeer te vreden.Zo heb ik ook een kaart geinstaleerd waarop  ik meerdere hardeschijven kan aan sluiten zowel ide als sata zo dat ik alle harde schijven van de computers in huis kan nakijken en herstellen..met vriendelijke groet

spooky01
door spooky01 - Jan 21, 2009 om 12:37
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi Deinert. Bij mij in huis zijn er alleen in de keuken geaarde stopcontacten, dus is het onmogelijk om mijn apparatuur op een geaard stopcontact aan te sluiten. Ik denk dat ik niet de enige ben. Groetjes Ingrid

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jan 21, 2009 om 12:40
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ spooky    ....dan zou ik toch maar snel een verlengsnoertje naar de keuken trekken.....    (...of de meterkast of bij de CV, als daar wel een geaard stopcontact zit)

dirck
door dirck - Jan 21, 2009 om 13:21
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Deinert, wat heeft uw antwoord met de vraag te maken?

freya
door freya - Jan 21, 2009 om 13:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo beautyfull,

Het hangt er maar net vanaf wat voor aansluitmogelijkheden je op de tv hebt. Moderne LCD/plasma schermen hebben vaak een VGA-aansluiting en die is precies hetzelfde als de VGA-aansluiting op je computer. In dat geval kun je dus je tv gewoon op je computer aansluiten alsof het je monitor is.

Als je nog een 'ouderwetse' tv hebt of een LCD/plasma scherm met alleen scart en/of HDMI, dan zal het waarschijnlijk via de scartaansluiting moeten. (of misschien via de s-video aansluiting).

En aan de kant van de computer is uiteraard ook de vraag welke aansluitmogelijkheden je hebt.

Kijk dus eerst eens wat de mogelijkheden zijn.

m.vr.gr. Freya

beautyfull
door beautyfull - Jan 21, 2009 om 14:01
60 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties. Ik heb kabelaansluiting,een gewone televisie van het merk AKAI met 2 scartkabel aansluiting aan de achterkant en een aansluiting aan de zijkant voor een snoer met de kleuren,geel,wit,rood en ik heb een HP compaq computer.Ik heb niet z'on verstand van al die namen die jullie opnoemen,dus dat begrijp ik niet zo goed

freya
door freya - Jan 21, 2009 om 14:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal dan via die gele aansluiting aan de zijkant van de tv moeten, maar de beeldkwaliteit daarvan is niet geweldig. Voor het kijken naar een film, die je op de pc afspeelt, gaat het nog wel, maar 'computeren' of 'internetten', daar zou ik maar niet aan beginnen.

Verder is toch belangrijk welke soort video-uitgangen er op de computer zitten. Als daar ook zo'n gele stekkerverbinding aanwezig is, dan kun je die gebruiken. Verder is een beetje handigheid met computers toch wel noodzakelijk, want je zult die 'uitgang' op de computer ook nog moeten activeren.

Als je er dus zelf niet zo handig in bent, laat een handige kennis je er dan bij helpen, anders wordt het een 'lijdensweg', om het maar zo te zeggen.

Freya

beautyfull
door beautyfull - Jan 21, 2009 om 14:46
60 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb mijn pc aangesloten op mijn versterker. kan ik die zelfde snoer voor de televisie gebruiken of moet ik een andere snoer speciaal voor de tv aanschaffen?

freya
door freya - Jan 21, 2009 om 15:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Voor een verbinding met die gele tulpstekkerverbinding kun je elk snoertje gebruiken waar aan elke kant een tulpstekker zit. Als je dus nog een dubbelsnoertje hebt, met aan elke kant een rode en een witte tulpstekker, gebruik dan gewoon b.v. de witte stekkers en laat de rode ongebruikt.

Freya

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jan 21, 2009 om 17:50
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ dirck Ik gaf de TS het advies goed op de aardes te letten zodra een PC gecombineerd wordt met kabelTV, dit om schade aan de apparatuur te voorkomen.

Ik lees dat u uw geluid al op uw audioversterker aangesloten heeft. Als op deze installatie ook uw DVD or VHS speler aangesloten zit, dan is ook hier een mantelfilter een MUST!

dirck
door dirck - Jan 21, 2009 om 18:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Deinert, ik snap uw antwoord wel, maar dat is alleen van toepassing als je TV wilt gaan kijken via de PC. (dus de coaxkabel in een TV-kaart stoppen die in de PC zit)
Vraagsteller wil alleen de PC aan de TV koppelen om bijvoorbeeld foto's en video's te bekijken of misschien ook om te internetten, maar dit zal zo wazig zijn op een gewone beeldbuis TV, dat ik dat liever afraad.

Groet, Dirck

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jan 21, 2009 om 19:11
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ Dirck Als het toestel is aangesloten aan de kabelaansluiting, dan zal het TV-toestel via deze kabelaansluiting geaard zijn, ook al maakt het toestel gebruik van een externe input, bv de Scart, de VGA of de SVHS-input. Hoe TS dit aan moet sluiten is al beschreven, daar had ik enkel nog aan toe te voegen dat aarding belangrijk is bij dergelijke connecties.

TS stelt dat hij/ zij zijn televisie aan wil sluiten op de PC. De vraag is niet hoe dat er uit gaat zien, maar hoe dat moet. Er is nooit sprake geweest van een kaart in de PC.