soulsister
door soulsister Nov 15, 2011 om 11:51
Computers & telefonie

Pictogram snelkoppeling maken

Ik wil enkele snelkoppelingen op mijn bureaublad voorzien van een andere pictogram. Kan dat en hoe gaat dat in zijn werk.
Ik heb Windows 7.

10706 13 Rapporteer

freya
door freya - Nov 15, 2011 om 12:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo soulsister,

Het hangt er een beetje vanaf wat je precies wil. Wil je een kant-en-klaar icoontje gebruiken of wil je er zelf één maken? In het eerste geval is er op internet best wel veel te vinden. Zoek dan naar .ico bestanden. Er zijn ook wel hele 'packs' met icoontjes te vinden.
In het tweede geval zul je met een grafisch programma iets kunnen maken en dan opslaan als .ico bestand.

Het icoontje van de snelkoppeling dan aanpassen kan door met de rechter muisknop op de snelkoppeling te klikken en voor 'Eigenschappen' te kiezen. Daar is dan wel een optie te vinden om het pictogram te wijzigen. Je kunt dan een .ico bestand op je schijf opzoeken en selecteren.

m.vr.gr. Freya

soulsister
door soulsister - Nov 15, 2011 om 13:17
55 Antwoorden / 56 Vragen

Hallo Freya,

Als ik op de rechter muisknop klik kan ik wel voor eigenschappen kiezen maar niet voor de optie pictogram wijzigen. Althans niet in Windows 7.

freya
door freya - Nov 15, 2011 om 13:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hmm... dan hebben ze die optie in Windows 7 zeker verplaatst? Bij vorige versies van Windows kon je het op die manier wijzigen, maar die optie zal daar toch ergens wel te vinden zijn? Heb zelf geen Windows 7 tot mijn beschikking, dus kan het niet zelf proberen.

Freya

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 15, 2011 om 14:01
842 Antwoorden / 1 Vragen

Ook in Windows 7 zou het op die manier moeten kunnen. Misschien de Engelse versie? Dan moet je zoeken naar iets als "Change Icon".

Weet je zeker dat het om een snelkoppeling gaat waar je het pictogram van wilt veranderen? Er zijn ook bestanden op bureaublad te plaatsen die geen snelkoppeling zijn (m.a.w. niet alles wat op het bureaublad staat is een snelkoppeling).

soulsister
door soulsister - Nov 15, 2011 om 20:56
55 Antwoorden / 56 Vragen

@Naitsoesn:

Ik heb de Ned. versie van Windows 7. Gelukkig kan ik ook Engels lezen. Change Icon staat er echt niet bij. Verder gaat het wel degelijk om een snelkoppeling.

freya
door freya - Nov 15, 2011 om 21:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@soulsister:

Aangezien 'engels' geen probleem is, heb je wellicht iets aan de volgende 'link':

"[u]How to change the icon....[/u]"

Hier staat beschreven hoe je het icoontje van een map (folder) of een snelkoppeling (shortcut) kan wijzigen.

Freya

f.weele
door f.weele - Nov 16, 2011 om 11:30
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste soulsister: rechtsklik op een leeg gedeelte van het bureaublad en klik dan in het snelmenuvenster op "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen". Klik dan op "Bureaubladpictogrammen wijzigen". De rest zou vanzelfsprekend moeten zijn.
m.vr.gr

=soulsister schreef op dinsdag 15 nov 2011, 13:17: Hallo Freya,

Als ik op de rechter muisknop klik kan ik wel voor eigenschappen kiezen maar niet voor de optie pictogram wijzigen. Althans niet in Windows 7.

clijnmarijne
door clijnmarijne - Nov 16, 2011 om 11:47
134 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo, klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling op het bureaublad waarvan je het pictogram wilt wijzigen. Klik in het submenu op Eigenschappen.
Daar vind je ongeveer middenin: Ander pictogram. Klik daarop en je krijgt een reeks van mogelijkheden! Klik op één daarvan en op OK
Vriendelijke groet,
clijnmarijne

traporgel
door traporgel - Nov 16, 2011 om 11:58
191 Antwoorden / 4 Vragen

Of je de icoon kunt wijzigen onder Windows 7 hangt geheel af van de leverancier van de betreffende software. Ik heb zojuist een hele trits icoontjes langsgelopen, en grote bedrijven hebben de icoon dichtgetimmerd, terwijl andere (meestal freeware of shareware) een anderen icoon toestaan.

aragon
door aragon - Nov 16, 2011 om 13:53
106 Antwoorden / 0 Vragen

Erg vreemd dat je geen ander icoon kunt kiezen.
Ik werk ook o.a met Win7, en heb er totaal geen probleem mee.
Maar misschien helpt het volgende wel door op http://answers.microsoft.com/nl-nl
de vraag te stellen.
Succes,

ge
door gerrit820 - Nov 16, 2011 om 14:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

snelkoppeling veranderen doe je zo:
Klik rechts op snelkoppeling
Klik links op eigenschappen
klik links op webdocument
klik links op ander pictogram
en dan kiezen maar..

xx
door xxxlll - Nov 16, 2011 om 17:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo SaulSister

Als je op je snelkoppeling klikt met je rechtermuisknop en dan naar eigenschappen gaat

En dan naar webdokument dan zie je (ander pictogram) staan.
klik er op en je kunt kiezen wat je wilt.

groetjes van xxxlll

domantwoord
door domantwoord - Nov 16, 2011 om 18:11
192 Antwoorden / 0 Vragen

bij elke shortcut staat bij mij onder properties (rechter muisknop) de optie change icon.............wie weet gaat het daar misschien wel mee ;-)
Bij alle mappen staat het onder de tab customize!
M.a.w. dichtgetimmerde icoontjes heb ik nog nooit gezien (@ traporgel)
Misschien dat we van naam moeten ruilen??? :-þ