ki
door kimmen Jan 18, 2018 om 14:22
Computers & telefonie

Pinnacle studio 21

Heb sinds kort het video  bewerkingsprogramma pinnacle studio 21 via cleverbridge.
Maar er is helaas in dit programma geen mogelijkheid om het geluid te bewerken het zogenaamd audio ducking.
Volgen cleverbridge is deze mogelijkheid in dit programma niet aanwezig wat ik me niet kan voorstellen, is toch een belangrijk onderdeel van een video bewerkingsprogramma.
Naar mijn mening heb ik niet het volledige programma gekregen.
Mijn vraag is: kan iemand mij vertellen of dit onderdeel inderdaad niet in dit programma aanwezig is ?

9438 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2018 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de leverancier zegt dat het er niet inzit, houdt het toch op?

ki
door kimmen Jan 18, 2018 om 14:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Scherpe opmerking maar dit onderdeel hoort nu eenmaal in dit soort programmas.
werk al 20 jaar met video bewerking ook met de oudere versie van pinnacle waar deze mogelijkheid normaal aanwezig was.

marita5
door marita5 - Jan 18, 2018 om 14:40
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kimmem ,

kan iemand mij vertellen of dit onderdeel inderdaad niet in dit programma aanwezig is ?

Lees eens de handleiding , dan weet u in èèn keer of het onderdeel aanwezig is of niet , klik op de rode regel .

http://help.pinnaclesys.com/pinnacle/v21/main/nl/user-guide/pinnaclestudio.pdf

ki
door kimmen Jan 18, 2018 om 14:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Saat in de handleiding niet dat het wel aawezig is maar ook niet dat het niet aanwezig is want dit is een normaal onderdeen van een video bewerkings programma.

marita5
door marita5 Jan 18, 2018 om 15:01
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Als het in de handleiding wel aanwezig zou zijn , dan kon u dit ook vinden . dat betekent dus dat het er helaas niet in zit .

Ge
door Genee - Jan 18, 2018 om 14:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zie op onderstaande site een heel hoofdstuk (deel 4) over geluid bewerken.
Dit zit in pinnacle 21 vanaf de Plus versie.

http://www.studio9plus.nl/website%20pinnacle%20studio%2021/index.html

Voor u ook interessant lijkt me

http://studio9plus.nl

Ge
door Genee Jan 18, 2018 om 15:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u de goedkoopste versie heeft is een upgrade naar de Plus versie te overwegen.

gerbera
door gerbera - Jan 18, 2018 om 16:14
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eens op pag 255 van de handleiding;
Niveau aanpassen: Klik op de schuifknop onder de niveaumeters om het afspeelniveau van de clip in te stellen. Het niveau dat u instelt, wordt gebruikt wanneer deze clip wordt afgespeeld of gebruikt in een tijdlijn. Het rode gedeelte van de meters staat voor overmodulatie van het geluid. Om te bepalen welk maximumniveau u veilig kunt gebruiken, klikt u op de knop Normaliseren.

bron;http://help.pinnaclesys.com/pinnacle/v21/main/nl/user-guide/pinnaclestudio.pdf

Ge
door Genee - Jan 18, 2018 om 16:34
1509 Antwoorden / 1 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 18, 2018 om 18:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Met alle respect, u werkt al 20 jaar met videobewerking en u bent niet in staat om een oplossing te bedenken?
Demp het gewone audiospoor waar nodig en voeg de voice over toe

Als u al 20.jaar bewerkt waarom werkt u dan met zo'n huis tuin en keuken programma.
Kijk eens naar Adobe Première, Vegas Video Studio of Finale Cut,

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2018 om 22:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op de site van gratissoftware of er een dergelijk programma naar uw zin te vinden is.
Wel apart dat u zoiets niet kunt uitzoeken met 20 jaar ervaring met videobewerking.
Zie hier: https://www.gratissoftwaresite.nl/

ki
door kimmen - Jan 24, 2018 om 11:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb jaren met pinnacle 14 gewerkt naar volle tevredenheid.
heb geen uitgebreid programma nodig met wel 500 overgangen en dergelijke.
waarschijnlijk heb ik de proefversie gekregen.
Bij cleverbridge weten ze helemaal niet hoe zo, n programma werkt zij verkopen dit programma alleen maar.
Maar mijn vraag is alleen heeft iemand ervaring met dit programma en heeft hij of zij hetzelfde probleem zodat ik me kan verweren bij cleverbridge.