hildehilde
door hildehilde Apr 25, 2012 om 22:57
Computers & telefonie

Prepaid dongel kpn

Half maart 2012 stond er op de KPN site een actie voor een prepaid dongel voor de laptop. Voor 2,50 per dag internetten stond er bij. Diverse collega;s hebben er ook naar gekeken en kunnen het bevestigen.De dongel kostte 20,- en ik heb er een aangeschaft om bij bepaalde gelegenheden toch te kunnen internetten in Nederland indien ik geen gebruik kan maken van WIFI. Na de eerste keer was er na 3 uur al 10 euro afgeschreven terwijl ik alleen een beetje aan het surfen was, niets downloaden ofzo. KPN weet nu echter niets af van deze actie (actie staat er inmiddels ook niet meer op). Heeft iemand deze actie ook gezien?

985 1 Rapporteer

jacydo
door jacydo - Apr 26, 2012 om 02:08
10 Antwoorden / 2 Vragen

Hi Hildehilde

dit is denk ik een typisch geval van 'let op de kleine lettertjes'
Ikzelf gebruik voor noodgevallen een prepaid dongel van Hi waarvoor ik 1 of 2 euro betaal zodra ik 'm gebruik. er zit echter ook een data limiet aan het gebruik en zodra ik die overschrijdt betaal ik de hoofdprijs.

gebruik van de dongel (het aansluiten op de computer en inloggen met de dongel) en dataverkeer (het daadwerkelijk internetten of emailen via de dongel) op de dongel zijn 2 dingen die apart berekend worden.

Met het bekijken van een stuk of 10 a 20 sites zit je al snel op de datalimiet, helemaal als er veel plaatjes op zo'n pagina staan.

Op de site van KPN moet ergens te vinden zijn wat het gebruik van deze dongel kost en wat het dataverkeer op deze dongel kost

met vriendelijke groet