cathy1
door cathy1 May 31, 2012 om 08:04
Computers & telefonie

Prepaid internet buitenland/iPad

Hallo, ik heb al heel wat zitten googelen maar kom er niet echt uit.
Wij gaan op vakantie (canarische eilanden) en onze accommodatie heeft geen wifi. Is het mogelijk om prepaid internet te nemen voor de iPad dat ook in het buitenland werkt / cq betaalbaar is?
Lees wel van alles dat je bundels kan nemen voor internet in het buitenland, maar volgens mij alleen als je een abonnement hebt.
Heeft er iemand tips om enigszins betaalbaar toch af en toe online te kunnen zijn voor het ophalen/verzenden van e-mail?

We hebben natuurlijk altijd de mogelijkheid om ergens een hotel binnen te stappen waar ze vaak in de lobby wel internetterminals hebben, maar het is natuurlijk makkelijker als je zelf acces hebt.

8751 10 Rapporteer

freya
door freya - May 31, 2012 om 10:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo cathy1,

Heb zelf geen ervaring met prepaidinternet in het buitenland, maar de eerste vraag is of je iPad wel geschikt is? Een iPad heb je in een 'wifi' en in een 'wifi/3G' uitvoering. In de eerste kan geen simkaart, dus die is alleen geschikt voor wifi. Als je zo'n exemplaar hebt, houdt het natuurlijk op.
Alleen in 'wifi/3G' modellen kan een simkaart.

m.vr.gr. Freya

jg
door jgb - May 31, 2012 om 10:26
9 Antwoorden / 0 Vragen

Bij bijv. McDonalds hebben zij daar ook gratis wifi. Even een ijsje of drinken bestellen.

cathy1
door cathy1 - May 31, 2012 om 10:29
125 Antwoorden / 2 Vragen

@Freya : We hebben een iPad2 waar simkaart in kan dus dat is het probleem niet.

@jgb: Beetje jammer dat de mac daar bijna een uur rijden is, maar die optie is er idd ook :)

tenormin
door tenormin - May 31, 2012 om 15:27
16846 Antwoorden / 108 Vragen

dag cathy1, misschien wat dichterbij (wel behelpen) een internet café?

cathy1
door cathy1 - May 31, 2012 om 16:05
125 Antwoorden / 2 Vragen

@tenormin
Dat snap ik zelf ook he :) Internetcafés zijn daar niet/nauwelijks vandaar dat ik aangeef dat het in een hotel oid ook wel kan. Heb een restaurantje in de buurt gevonden met free wifi, dus af en toe mail lezen zal heus wel ergens lukken.

Wilde liever zelf internettoegang hebben, maar om daar nu een abo voor te nemen waar ik dan een jaar aan vast zit of zo vind ik geen optie.

Is misschien ook wel beter geen internet: écht vakantie ! :)

potato
door potato - May 31, 2012 om 18:50
42 Antwoorden / 83 Vragen

Hallo,
Als er bij jou in de buurt een winkel is van Phone house kun je daar pre paid internet aanschaffen je krijgt dan een simkaart met daarop een tegoed als je van de provider movi Data neemt blijft het 6 maanden geldig kom je voor die tijd nog een keer in Spanje kun je weer wat bijkopen en is het weer 6 maanden geldig .
Het is niet echt goedkoop je krijgt ongeveer 70 MB voor 5 € maar ik controleer
altijd even mijn mail beantwoord alleen de noodzakelijke dingen en de rest doe ik als ik in het bereik van WIFI ben. Je moet de eerste keer wel je ID meenemen naar de winkel Succes

hereistom
door hereistom - May 31, 2012 om 19:28
740 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet precies waar je jaar toe gaat maar op de meeste terassen kun je bij het nemen van een consumptie gratis gebruik maken van WiFi, dat is de goedkoopste manier!
We hebben dit o.a. gedaan bij Playa del Inglés.

Wil je toch overal en altijd op Internet kunnen, dan kun je bij T-Mobile Travel&Surf aanschaffen, dit werkt met dag- of weekpassen en zit je dus ook niet aan een abonnement vast, meer info kun je hier vinden;
Travel & Surf in het buitenland.

tenormin
door tenormin - May 31, 2012 om 19:30
16846 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=cathy1 schreef op donderdag 31 mei 2012, 16:05]@tenormin
Dat snap ik zelf ook he :) Internetcafés zijn daar niet/nauwelijks vandaar dat ik aangeef dat het in een hotel oid ook wel kan. Heb een restaurantje in de buurt gevonden met free wifi, dus af en toe mail lezen zal heus wel ergens lukken.

Wilde liever zelf internettoegang hebben, maar om daar nu een abo voor te nemen waar ik dan een jaar aan vast zit of zo vind ik geen optie.

Is misschien ook wel beter geen internet: écht vakantie ! :)

Nou, hier geef je eigenlijk de oplossing zelf. 't Zal wel "naakt" voelen zonder je iPad, maar je maakt dan wel een statement om van je vakantie een echte vrijetijds besteding te maken. Ben stiekem bang dat je dan bijna ontwenningsverschijnselen zal krijgen, als je je iPad wel altijd gebruikt.

hereistom
door hereistom - May 31, 2012 om 19:38
740 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de iPad in Nederland heb ik trouwens een Prepaid Simkaart, daarme kun je toch overal op Internet als er geen WiFi is en je zit dan niet aan een abonnement vast!
Aanschaffen van de Prepaid simkaart kost bij T-Mobile 10 euro en dan krijg je er 12,50 tegoed bij en kun je dus even vooruit; Prepaid Internet op je iPad.

Meer informatie over de iPad kun je hier vinden; www.iPadforum.tk

cathy1
door cathy1 - May 31, 2012 om 20:33
125 Antwoorden / 2 Vragen

@(bijna)allen....bedankt voor het meedenken, ik snap ook wel dat free wifi het goedkoopst is, maar dat was de vraag niet he :)
helaas zitten we niet echt in het toeristencentrum of zo, maar heb al wel wat restaurants/hotels in de buurt gevonden met gratis wifi, dus dat komt wel goed.

@potato Aan zoiets zat ik ook te denken, we zitten op fuerteventura en volgens mij zit er in caleta een phonehouse winkel, ik ga eens kijken of ik daar wat over kan vinden!

@hereistom In NL is dat wel handig maar heb ik niet echt nodig, kan bijna overal waar ik kom op een gratis wifi netwerk, en waar dan niet kan: jammer dan. En begreep dat je met die prepaid simkaart in het buitenland niet ver komt (lees heel duur!) bedankt voor de links, ik ga ze even bekijken.