wy
door wytwjukje Jun 7, 2010 om 14:42
Computers & telefonie

Printer gezocht

Ik zoek een voordelige printer, voor afdrukken vanaf internet en Worddocumenten; geen digitale foto's. Ook de (namaak) inktcatridges moeten goedkoop zijn. Wie helpt?

13559 60 Rapporteer

se
door seeker - Jun 7, 2010 om 15:02
181 Antwoorden / 13 Vragen

Houdt de aanbiedingen in folders in gaten, heel soms is er een goeie aanbieding, ik heb zelf een Canon Pixma MP250 voor 39,50€ gekocht tijdens een aanbieding bij de kruidvat.

Dus beetje goed zoeken en voor 50€ heb je wel all in one, 40€ das heel uitzonderlijk daarom kocht ik hem ook direct.

druifje01
door druifje01 - Jun 7, 2010 om 15:28
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Bij de Kijkshop kun je ook wel slagen.

druifje01
door druifje01 - Jun 7, 2010 om 15:34
1712 Antwoorden / 140 Vragen

En kijk voor Cardridges, zo schiet mij te binnen, op powerprint.nl. Cardridges v.a.
€ 1.50

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2010 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wytwjukje,

Kijk vóórdat je een printer aanschaft eerst eens even rond of er ook (goedkopere) compatibel cartridges te verkrijgen zijn.
Houd er rekening mee dat de nieuwere printers vaak géén refills accepteren.
Ik zou eens kijken of er bv. een Epson SX105 of 115 aangeboden wordt.
Prijs zou ca € 50 moeten zijn.
Hiervoor zijn er bij bv. gistron cartridges voor de lage prijs van 2,50 te krijgen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2010 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@seeker,

En waar haal je de cartridges voor de MP250 vandaan?
Heb ze niet onder de 35 euro kunnen vinden. (kleur + zwart)
Waarom dacht je dat ze die printers zo goedkoop aanboden? Ze verdienen goud geld aan de verkoop van de inkt!
En zelf refillen lukt bij dit type dus niet.
De printer mag dan wel goedkoop zijn, maar de afdrukkosten NIET!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2010 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=druifje01 schreef op maandag 7 jun 2010, 15:34]En kijk voor Cardridges, zo schiet mij te binnen, op powerprint.nl. Cardridges v.a.
€ 1.50

@ druifje,

Maar dus niet voor de MP250 (en andere).

Dus eerst kijken of er replacables zijn voor de printer die je eventueel wilt aanschaffen!!

se
door seeker - Jun 7, 2010 om 16:29
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 7 jun 2010, 16:12]@seeker,

En waar haal je de cartridges voor de MP250 vandaan?
Heb ze niet onder de 35 euro kunnen vinden. (kleur + zwart)
Waarom dacht je dat ze die printers zo goedkoop aanboden? Ze verdienen goud geld aan de verkoop van de inkt!
En zelf refillen lukt bij dit type dus niet.
De printer mag dan wel goedkoop zijn, maar de afdrukkosten NIET!

Met vr.gr.

http://www.123inkt.nl/products/Inkt-cartridges/Canon/Cartridge-nummer/CL-51-kleur-hoge-capaciteit-1120.html

http://www.123inkt.nl/products/Inkt-cartridges/Canon/Cartridge-nummer/PG-510-zwart-lage-capaciteit-13006.html

20 Euro voor kleur en 12,25 voor zwart, refillen weet ik niet, maar normaal gaat dat wel, maar inkt van hervullen is van veel mindere kwaliteit.

Maar ik gebruik printer minimaal, ik print heel afentoe dus voor mij loonde die aanbieding zich we, en cartridges zijn al prijzig.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 7, 2010 om 16:30
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Degene die je echt niet moet nemen: Epson sx 105.
Die heb ik en ik vind het een takkeding.
Vlak nadat ik hem had print ie de kleuren groen, met namaak of originele inkt.
Hele slechte kwaliteit.

se
door seeker - Jun 7, 2010 om 16:34
181 Antwoorden / 13 Vragen

Opzich is niet zonde van je geld om voor 40€ een all in one te kopen, want die scanner kun je altijd gebruiken, en zwarte inkt doe je best lang mee, alleen foto's printen, dan gaat je kleuren inkt snel leeg.

spooky01
door spooky01 - Jun 7, 2010 om 16:41
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ikzelf heb slechte ervaringen met hp printers en goedkope cartridges en refill.
Nadat ik deze gebruikt had kreeg ik problemen met mijn printer. Sindsdien gebruik ik alleen nog orginele cartridges. Ik heb nu een epsonDX4450

se
door seeker - Jun 7, 2010 om 16:45
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=spooky01 schreef op maandag 7 jun 2010, 16:41]Ikzelf heb slechte ervaringen met hp printers en goedkope cartridges en refill.
Nadat ik deze gebruikt had kreeg ik problemen met mijn printer. Sindsdien gebruik ik alleen nog orginele cartridges. Ik heb nu een epsonDX4450

Ja dat heb ik ookal vakere gehoord.

edwardus
door edwardus - Jun 8, 2010 om 00:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je wil kun je mijn HP DeskJet 895cxi overnemen. Prima ding, t.e.a.b.
Met 2 nieuwe black cartridges, kleur moet je zelf voor zorgen.

ikbenik
door ikbenik - Jun 8, 2010 om 02:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=wytwjukje schreef op maandag 7 jun 2010, 14:42]Ik zoek een voordelige printer, voor afdrukken vanaf internet en Worddocumenten; geen digitale foto's. Ook de (namaak) inktcatridges moeten goedkoop zijn. Wie helpt?

Die twee zaken gaan nu eenmaal niet samen:
Een goedkope printer en zeer goedkope cartridges.

Is de printer duur, dan zijn de cartridges goedkoop.
Is de printer goedkoop, dan zijn de cartridges duur.

Veel mensen kopen namaak cartridges of laten ze hervullen.
Bij namaak en hervul is het in de meeste gevallen alleen maar problemen.
Komt ook nog bij dat de hervulde cartridges ook nog de printer van binnen zeer sterk vervuilen.

Alleen valt het op dat dat weer niet gezegd mag worden.
Als monteur zijnde ben ik zeer veel dingen tegengekomen en kan ik uit pure ervaring zeggen:
Koop alleen originele cartridges en laat de namaak links liggen en hervul de cartridges nooit.

Alleen is dan weer het probleem dat men niet naar een professional luistert.

holstein
door holstein - Jun 8, 2010 om 08:26
922 Antwoorden / 16 Vragen

Kijk eerst eens naar het type cartridges hoeveel ml inkt er in zit, want een dure cartridge met maar een paar ml inkt heb je niks aan.
Zelf gebruik ik nog steeds mijn eerste HP 845 printer met Wecare cartridges van 44 en 45 ml inkt, maar die is al jaren uit de handel, misschien ergens tweedehans op de kop tikken?

http://webshop.wecare.nl/nl/catalog/products/35505/2

Kijk bv eens op de link als je geschikte cartridges kunt vinden voor de printer die je wilt hebben, want printen doen ze allemaal wel, maar de inkt is de prijs.....

se
door seeker - Jun 8, 2010 om 10:40
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 8 jun 2010, 02:50][quote=wytwjukje schreef op maandag 7 jun 2010, 14:42]Ik zoek een voordelige printer, voor afdrukken vanaf internet en Worddocumenten; geen digitale foto's. Ook de (namaak) inktcatridges moeten goedkoop zijn. Wie helpt?

Die twee zaken gaan nu eenmaal niet samen:
Een goedkope printer en zeer goedkope cartridges.

Is de printer duur, dan zijn de cartridges goedkoop.
Is de printer goedkoop, dan zijn de cartridges duur.

Veel mensen kopen namaak cartridges of laten ze hervullen.
Bij namaak en hervul is het in de meeste gevallen alleen maar problemen.
Komt ook nog bij dat de hervulde cartridges ook nog de printer van binnen zeer sterk vervuilen.

Alleen valt het op dat dat weer niet gezegd mag worden.
Als monteur zijnde ben ik zeer veel dingen tegengekomen en kan ik uit pure ervaring zeggen:
Koop alleen originele cartridges en laat de namaak links liggen en hervul de cartridges nooit.

Alleen is dan weer het probleem dat men niet naar een professional luistert.

Volgens mij is HP een van de duurdere merken en zijn de cartridges ook erg duur, dus je verhaal dat dure printer cartridges goed koper zijn gaat in rook op.

edwardus
door edwardus - Jun 8, 2010 om 11:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

ikbenik
door ikbenik - Jun 8, 2010 om 11:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Toch heb ik wel een aanvulling:

Er zijn inderdaad printers die losse inkttankjes hebben.
Dus bij die type printers hebben een vaste spuitmondunit met daarop losse tankjes.
En die tankjes zijn inderdaad goedkoper.

Echter......

Print je weinig, dan is zo'n printer weer heel duur, omdat als de spuitmondjes verstopt raken, dient de gehele unit vervangen te worden.
En dat is nogal een kostbare geintje.
Kun je beter een nieuwe printer gaan kopen.

Printers met een cartridge die uit een tank en spuitmondjes bestaat kent dat probleem niet.
Zijn de spuitmondjes verstopt, dan hoeft alleen die cartridge vervangen te worden.

tucker
door tucker - Jun 9, 2010 om 12:12
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb een Canon Pixma 4000, kostte een paar tientjes. De cartridges koop ik via internet bij InkClub, elke kleur heeft een aparte cartridge die ca. 5 euro kost en die heel lang meegaat.

welcome
door welcome - Jun 9, 2010 om 12:27
39 Antwoorden / 2 Vragen

Wel eens gedacht aan een kleuren Laser printer, ik heb nooit geen problemen dat het niet werkt of dat de inkt uitdroogd en mijn foto's zijn klaar in no time, ook heb ik de printer in het newtwerk, zodat alle PC's en laptop de zelfde printer kunnen gebruiken.
Mijn zwart wit HP 6P printer draait al heel lang mee en weigert nooit en bij vocht loopt de inkt niet uit. Een refill is goedkoop.

ja
door jan e man - Jun 9, 2010 om 12:31
10 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Handyman ,zijn er regelmatig aanbiedingen!
ik kocht een tijdje terug een Brother DCP-135C all in one voor €39.95
werkt prima.
setje cartridge,s koop ik bij het onderdelenhuis voor €29.95,voldoet ook prima.

co
door contigo1948 - Jun 9, 2010 om 12:32
21 Antwoorden / 0 Vragen
wi
door wim01 - Jun 9, 2010 om 12:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een goede printer (laser zwart/wit) kan ik de Samsung ml1640 aanbevelen.
De prijs van deze printer ligt rond de 50 euro inclusief een tonerkit.
Een nieuwe tonerkit voor deze printer (1500 afdrukken ) komt rond de 40 euro.

ch
door charon - Jun 9, 2010 om 12:42
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bezit sinds 2002 een Samsung ML-1210 laserprinter. Deze heeft een zwarte toner.
Nog steeds te koop voor rond de 100 euro. Hij wordt geleverd met een zgn. starterstoner.
Zodra hij leeg is ga je bv. naar www.123inkt.nl om een nieuwe aan te schaffen.
Het lijkt duur maar met 1 toner druk je ruim 3000 pagina,s af. In ons gezin heeft deze printer overuren gemaakt voor werkstukken en verslagen. Ga naar de site van Samsung en Google daarna de goedkoopste leverancier. Hoewel ik ook een kleurenprinter bezit wil ik mijn ML-1210 voor geen goud missen.

Sukses met het maken van je keuze.

Charon.

bo
door boer146 - Jun 9, 2010 om 12:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een HP en kocht mijn cartriges bij officecentre. Dit was heel voordelig. Zij geven altijd € 2.- retour voor een lege cartrige en bij een aanbieding € 4,-/ cardrige. Mensen in mijn omgeving bewaarden de lege cartriges en je mag er max. 10 per aankoop inleveren. Ik heb nu een Canon en deze heeft dat voordeel helaas niet.

p.
door p.schreuder - Jun 9, 2010 om 12:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al is opgemerkt, gaan een goedkope printer en goedkope inkt meestal niet samen. Als je geen foto's in hoge kwaliteit wilt afdrukken, zou ik altijd voor een kleurenlaserprinter kiezen. Nooit meer verdroogde cartridges, prachtige kwaliteit voor tekstdocumenten met afbeeldingen, veel lagere afdrukkosten per pagina, en veel sneller printen. Kijk eens naar de Samsung CLP-310 vanaf ongeveer 120 euro. Ook de andere merken hebben allemaal kleine kleurenlaserprinters voor een zeer aantrekkelijke prijs. Ze zijn er ook al als all-in-one, dus met scanner, maar die zijn een stuk duurder.

Paul.

weetnietveel
door weetnietveel - Jun 9, 2010 om 12:51
69 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, ik zelf heb al jaren geleden een Brother DCP-135C gekocht voor € 60,00 (inclusief cartridges) en ben daar zeer tevreden over. Hij is heel handig in gebruik. Er wordt veel mee geprint, school, werk, administratie en hobby, en ik heb nog nooit klachten gehad. De cartridges zijn heel betaalbaar en goed vol. Ongeveer eens in het halve jaar koop ik een complete set, zwart, cyaan, yellow en magenta, voor zo'n € 35,--. Als je niet teveel kleur print foto's o.i.d. gaan de kleur-cartridges heel lang mee en hoef je alleen maar de zwarte te vervangen en die kost zo'n € 15,00. Ik koop de originele cartridges omdat ik geen risico wil lopen met namaak en refill. Slechte ervaringen hiermee.

blackjes
door blackjes - Jun 9, 2010 om 12:53
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb zojuist een nieuwe HP wireless printer gekocht omdat ik draadloos makkelijker vind.

[ edit redactie]. Alleen de zwarte cartridge is leeg, maar de kleurencartridge is nog bijna vol.
Ik gebruik zelf altijd originelen, maar je kunt makkelijk namaak gebruiken van b.v. Ink123 of Handyman.

Deze rubriek is niet bedoeld als Marktplaats. Graag dan ook geen producten ter verkoop aanbieden.
Mvg., de redactie

mjklugt
door mjklugt - Jun 9, 2010 om 13:10
15 Antwoorden / 5 Vragen
wimmi20
door wimmi20 - Jun 9, 2010 om 13:20
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=weetnietveel schreef op woensdag 9 jun 2010, 12:51]Hallo, ik zelf heb al jaren geleden een Brother DCP-135C gekocht voor € 60,00 (inclusief cartridges) en ben daar zeer tevreden over. Hij is heel handig in gebruik. Er wordt veel mee geprint, school, werk, administratie en hobby, en ik heb nog nooit klachten gehad. De cartridges zijn heel betaalbaar en goed vol. Ongeveer eens in het halve jaar koop ik een complete set, zwart, cyaan, yellow en magenta, voor zo'n € 35,--. Als je niet teveel kleur print foto's o.i.d. gaan de kleur-cartridges heel lang mee en hoef je alleen maar de zwarte te vervangen en die kost zo'n € 15,00. Ik koop de originele cartridges omdat ik geen risico wil lopen met namaak en refill. Slechte ervaringen hiermee.

Ik heb deze printer al jaren. Het navullen gaat uitstekend met de navulset van Blokker. Kosten per hervulling: ongeveer 30 cent.

tj
door tjalsma - Jun 9, 2010 om 13:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik nog een (stokoude) Canon BC-250 printer. De originele en namaak cartridges kunnen zonder probleem en geknoei zelf worden bijgevuld. kost bijna niks. (zwart type BC-02 en kleur type BC-05.)

weetnietveel
door weetnietveel - Jun 9, 2010 om 13:42
69 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tjalsma schreef op woensdag 9 jun 2010, 13:26]Ik gebruik nog een (stokoude) Canon BC-250 printer. De originele en namaak cartridges kunnen zonder probleem en geknoei zelf worden bijgevuld. kost bijna niks. (zwart type BC-02 en kleur type BC-05.) Juist met deze printer heb ik problemen gehad met het navullen waarna mijn Canon printer in de soep liep. Bij laten vullen bij zo'n refillshop.

an
door antzan - Jun 9, 2010 om 13:48
21 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een Epson Stylus SX 105 , maar 49,95 E.
Het probleem , eerst cartridges van 1,50 p.st .
doen het , maar na een paar keer " herkend " hij ze niet meer ,
weggooien dus ,
nieuwere gekocht 2,50 p.st , hetzelfde probleem ,
dus al voor 25 E. WEGGEGOOID .
Originele gekocht , op internet , voor 27 E. inclusief bezorgen .
Perfect , ook mooiere afdrukken als met namaak !
En toch 12 E. goedkoper als in de winkel .
Dus informeer goed .
Mijn ervaring is : hoewel originele inkt duurder is ,
krijg je ook een beter resultaat !

ak
door aksr - Jun 9, 2010 om 13:50
15 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon even zoeken op marktplaats naar een "matrix printer". Deze vind je daar al vanaf ¤ 25,= . Deze werken zonder inktcassettes maar met een inktlint dat heel lang meegaat. werkt gewoon uitstekend en geeft nette afdruk.

bi
door bijopathuis - Jun 9, 2010 om 13:54
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een canon ip4000 en nep cardrige van € 0,99
Die doen het prima.
http://www.connection-maker.eu/CARTRIDGEKING/Cartridge/Compatible/Canon/

En voor de originele
http://www.connection-maker.eu/CARTRIDGEKING/Cartridge/Origineel/

Groet.

fr
door frogie - Jun 9, 2010 om 14:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad u een Canon printer aan met 4 of 5 losse cartridges. Het voordeel hiervan is dat u alleen maar de cartridge hoeft te vervangen die leeg. Tot tegenstelling van printers waar 2 cartridges(zwart en 3 kleuren cartridge) inzit. Is één van de kleuren van de 3 kleurencartridge leeg, dan moet u deze al vervangen. Terwijl dat van de 2 andere kleuren nog niet op zijn.(Geld weggooien).
En voor de Canon printers met losse inktcartridges zijn voordelige cartridges verkrijgbaar, ik koop deze altijd bij www.inktknaller.nl cartridges per stuk €2.50.

ch
door charon - Jun 9, 2010 om 15:00
11 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een reactie op het stukje van P.Schreuder over de Samsung CLP-300 kleurenlaserprinter. Deze bezit ik eveneens. Hierin gebruik ik de toners van het huismerk van 123 inkt. Je maakt meer afdrukken per toner en ze zijn aanzienlijk goedkoper. Gezien de aanschafprijs ben ik zeer tevreden, de zwarte afdrukken zijn niet optimaal. Daar gebruik ik liever mijn ML-1210 voor. Voor de CLP-310 en de
CLP- 315 zijn "voor zover ik weet" uitsluitend originele Samsung toners beschikbaar.

Charon

jdm
door jdm - Jun 9, 2010 om 15:18
11 Antwoorden / 0 Vragen

Koop geen inktjet, maar stap gelijk over op een laserjet.
Ik heb zelf jaren een inkjet gehad en je betaald je blauw in cartridges.
Ik heb nu sinds 2 jaar een samsung kleuren laser printer en die bevalt mij geweldig goed, goedkoop in aanschaf en ook goedkoop in afdrukken en een veel betere kwaliteit van afdrukken als wanneer je een inktjet afdruk maakt.

Groetjes,

Jan Dirk

trube
door trube - Jun 9, 2010 om 15:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

het zo handige zijn om interlichten via internet er zijn zo site waar deze printer op kan zoeken waar de goed koop uit kan zijn.site kieskeurg en enz alles wijs van zelf na dat ingevuld heb hoe duur je uit wil zijn.boven dien geven je ook nog een bewuste uitzoek programma.wat wil jij nog meer.ik zelf had eerst ep xd65 na twee keer inkt zegt hij doe zelf maar nu ik de hp 8500 hebt met draadloos internet ben een stukje tevreden mee.nooit geen draad in me huis.
met vriendelijk groeten een blijde hpman

ikbenik
door ikbenik - Jun 9, 2010 om 16:13
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=frogie schreef op woensdag 9 jun 2010, 14:07]Ik raad u een Canon printer aan met 4 of 5 losse cartridges. Het voordeel hiervan is dat u alleen maar de cartridge hoeft te vervangen die leeg. Tot tegenstelling van printers waar 2 cartridges(zwart en 3 kleuren cartridge) inzit. Is één van de kleuren van de 3 kleurencartridge leeg, dan moet u deze al vervangen. Terwijl dat van de 2 andere kleuren nog niet op zijn.(Geld weggooien).
En voor de Canon printers met losse inktcartridges zijn voordelige cartridges verkrijgbaar, ik koop deze altijd bij www.inktknaller.nl cartridges per stuk €2.50.

Even vergeten wat ik hierover schreef?

Voor de degene die weinig printen is een dergelijke printer juist GEEN aanrader!

Achja, wat weet een professional er van?

Voor de degene die weinig printen is (en dat is al diverse keren al genoemd) een laser of een kleuren laser printer een goede keus.

En dat navullen?
Alleen centenneukers die verdommen om een paar cent meer uit te geven, blijven dit promoten.

Bij laserprinters worden de cartridges wel door de fabrikanten hervuld, de inktjet cartridges niet.
De reden is simpel: de cartridges hebben een te kort levensduur hiervoor en het kost veel te veel geld om dit te doen.
70% van de inktcartridges die leeg zijn, zijn niet geschikt om hervuld te worden.

an
door anton58 - Jun 9, 2010 om 16:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben op het werk printers van epson, lexmark, hp en brother.
de all in ones van Brother zijn echt heel sterk en goed, en voor een prikkie zelf te vullen, keer op keer, zonder problemen, de intcassettes hebben geen chip en ook geen printkop, die zit in de printer zelf,, dus ga voor een brother van bijv. het DCP type

ikbenik
door ikbenik - Jun 9, 2010 om 16:58
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=anton58 schreef op woensdag 9 jun 2010, 16:51]Wij hebben op het werk printers van epson, lexmark, hp en brother.
de all in ones van Brother zijn echt heel sterk en goed, en voor een prikkie zelf te vullen, keer op keer, zonder problemen, de intcassettes hebben geen chip en ook geen printkop, die zit in de printer zelf,, dus ga voor een brother van bijv. het DCP type

Voor mensen die weinig printen is dat juist een zeer onverstandige keuze!!!!!
Als de spuitmondjes verstopt raken en niet meer schoon te maken, kun je gelijk de printer weggooien.

Wat mij opvalt is dat men maar aan het roepen is, maar de ervaringen van een professionele monteur compleet links laten liggen.

Wat een stelletje betweters zeg! (grom)

audb
door audb - Jun 9, 2010 om 17:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Koop nooit een printer die in de aanbieding is bij bv kruidvat of kijkshop zonder eerst even rond te neuzen op de website van de fabrikant!.
Vooral kijkshop heeft soms (lees veel) printer die refused zijn.
Dat betekend niet minder dan het printer zijn die defect zijn geweest of gewoon zo oud zijn dat ze gedumpt worden.
Ook op ebay gebeurt dit regelmatig door fabrikanten zelf.
Zo heeft canon een winkel waar refused printers enzo tegen een spot prijsje te koop zijn en dit hoeft niet te beteken dat ze oud zijn maar meestal wel dat het gerepareerde printers zijn.
Voor inktpatronen kan u kijken bij www.officesavers.nl maar helaas gebruiken de nieuwste type printers een chip en alleen de canon primax ip versies en enkele epson versies kunnen met een chip reseter de printer laten denken dat het om een nieuwe patroon zou gaan.
Deze chip resseters kosten tussen de 20 en 40 euro maar leveren al na 2x resetten hun geld weer op.

ps.
Goedkope printers bestaan niet hoe goedkoper de printer hoe duurder de inktpatonen worden.
Hp printers werken meestal zonder chip en de patronen zijn zelf redelijk makelijk na te vullen.

fr
door frogie - Jun 9, 2010 om 17:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 9 jun 2010, 16:13][quote=frogie schreef op woensdag 9 jun 2010, 14:07]Ik raad u een Canon printer aan met 4 of 5 losse cartridges. Het voordeel hiervan is dat u alleen maar de cartridge hoeft te vervangen die leeg. Tot tegenstelling van printers waar 2 cartridges(zwart en 3 kleuren cartridge) inzit. Is één van de kleuren van de 3 kleurencartridge leeg, dan moet u deze al vervangen. Terwijl dat van de 2 andere kleuren nog niet op zijn.(Geld weggooien).
En voor de Canon printers met losse inktcartridges zijn voordelige cartridges verkrijgbaar, ik koop deze altijd bij www.inktknaller.nl cartridges per stuk €2.50.

Even vergeten wat ik hierover schreef?

Voor de degene die weinig printen is een dergelijke printer juist GEEN aanrader!

Achja, wat weet een professional er van?

Voor de degene die weinig printen is (en dat is al diverse keren al genoemd) een laser of een kleuren laser printer een goede keus.

En dat navullen?
Alleen centenneukers die verdommen om een paar cent meer uit te geven, blijven dit promoten.

Bij laserprinters worden de cartridges wel door de fabrikanten hervuld, de inktjet cartridges niet.
De reden is simpel: de cartridges hebben een te kort levensduur hiervoor en het kost veel te veel geld om dit te doen.
70% van de inktcartridges die leeg zijn, zijn niet geschikt om hervuld te worden.

Ach wie is hier een prof?
Ik lees alleen de vraag goed. wytwjukje vraagt nl. om een printer met INKTCARTRIDGE en niet om een printer met tonercartridges.
En waarom navullen als je de inktcartridges voordelig kant en klaar kan bestellen bij bv. Inktknaller. Geen geknoei meer.

En je hoeft echt niet veel te printen om een canon inktjet printer te kopen. Ik zelf gebruik al 7 jaar een Canon Pixma iP4300 en gebruikt 3 setjes per jaar. En als af en toe een A4 print dan blijft de printkop ook schoon.

gompy2
door gompy2 - Jun 9, 2010 om 17:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wytwjukje schreef op maandag 7 jun 2010, 14:42]Ik zoek een voordelige printer, voor afdrukken vanaf internet en Worddocumenten; geen digitale foto's. Ook de (namaak) inktcatridges moeten goedkoop zijn. Wie helpt?

Maak hier je keuze...

Kies de printer die bij je past

Als je echt weing print, hou het bij de originele cartridge's maar kies toch voor een systeem met gescheiden tankjes.

Ik zelf print veel, gebruik al jaren een Canon, daarvoor enkele Epson's en hervul al vele jaren de originele cartridge's, nooit, maar dan ook nooit problemen mee gehad.
Maar goed, wat ik zelf doe is voor jou niet zo belangrijk denk ik.

wizard2
door wizard2 - Jun 9, 2010 om 19:00
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 9 jun 2010, 16:58][quote=anton58 schreef op woensdag 9 jun 2010, 16:51]Wij hebben op het werk printers van epson, lexmark, hp en brother.
de all in ones van Brother zijn echt heel sterk en goed, en voor een prikkie zelf te vullen, keer op keer, zonder problemen, de intcassettes hebben geen chip en ook geen printkop, die zit in de printer zelf,, dus ga voor een brother van bijv. het DCP type

Voor mensen die weinig printen is dat juist een zeer onverstandige keuze!!!!!
Als de spuitmondjes verstopt raken en niet meer schoon te maken, kun je gelijk de printer weggooien.

Beste ikbenik,
U hebt helemaal gelijk. Ik heb een Brother DCP-165C (all in one)
Om de haverklap raken de spuitmontjes verstopt omdat ik niet zoveel print.
Die moet je dan 5 keer achter elkaar reinigen om ze weer redelijk te laten functioneren en dat kost weer veel inkt.
Ik print maar een stuk of zes A4 tjes per week,incl. kleurenprints, geen foto's.
Geef mij eens een advies welke laserjet ik het beste aan kan schaffen.
Ik wil best wat meer uitgeven voor een fatsoenlijke all in one printer.
Is Samsung een goed merk, en welk type ?

Alvast bedankt.
Michelle.

Wat mij opvalt is dat men maar aan het roepen is, maar de ervaringen van een professionele monteur compleet links laten liggen.

Wat een stelletje betweters zeg! (grom)

em
door emilevn - Jun 10, 2010 om 10:33
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb eens een canon gekocht met goedkope inktcartridges maar daarvan moesten de spuitkoppen (fusibles) in no time worden vervangen. Dat schoot ook niet op. Inmiddels heb ik een eigen zaak en maar een kleuren laser aangeschaft. Dat werkt prima maar kost ook geld met verwisselen van cartridges. Ik geloof dat ik de laatste keer iets van € 350,- moest betalen voor de aankoop van nieuwe cartridges.

Als je goed advies wilt bel gewoon eens met een vulberijf van inkt. Bijv. www.Inkstation.nl
die kunnen je misschien de beste tip geven wat te kopen.

to
door tom1944 - Jun 10, 2010 om 10:59
24 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb oa. de HP5610 All-in-One printer. Handig met copieerfunctie en fax.
Prima printer, voor de cartriges ga ik naar de site van 123inkt. Daar vindt je voor alle originele merken hun eigen merk met een veel grotere inhoud en goedkoper. Zeer betrouwbare site en snel geleverd en goede service. Nog nooit een probleem gehad met levering of cartrige.

Tom

ikbenik
door ikbenik - Jun 10, 2010 om 11:03
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Er wordt hier wel heel veel reclame voor de hervullers gemaakt.

bi
door bijopathuis - Jun 10, 2010 om 12:39
14 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al vermelde, heb ik een Canon ip4000.
Ik gebruik al jaren compatible cartridge, geen probleem
Die kosten 99 eurocent, komen verzend kosten bij.

http://www.connection-maker.eu/CARTRIDGEKING/Cartridge/Origineel/canon

http://www.connection-maker.eu/CARTRIDGEKING/Cartridge/Origineel-Epson/

http://www.connection-maker.eu/CARTRIDGEKING/Cartridge/Origineel-HP/

http://www.connection-maker.eu/CARTRIDGEKING/Cartridge/Compatible/

gompy2
door gompy2 - Jun 10, 2010 om 20:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 10 jun 2010, 11:03]Er wordt hier wel heel veel reclame voor de hervullers gemaakt.

Ach waarom ook niet.
Als mensen goede ervaringen hebben met hervullers en de producten van deze hervullers al jaren gebruiken zonder problemen plus dat ze goedkoop zijn, waarom dan niet vermelden.
Tenslotte was dat een deel van de vraag die topic-starter stelde, toch?

[quote=wytwjukje schreef op maandag 7 jun 2010, 14:42]Ik zoek een voordelige printer, voor afdrukken vanaf internet en Worddocumenten; geen digitale foto's. Ook de (namaak) inktcatridges moeten goedkoop zijn. Wie helpt?

se
door seeker - Jun 10, 2010 om 20:40
181 Antwoorden / 13 Vragen

Overigens een printer noemt men in de ICT Wereld een Print device, de Printer is de sofware of driver ( Volgens mijn docent )

edwardus
door edwardus - Jun 10, 2010 om 20:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zo heb ik dat nog niet eerder horen betitelen en ik loop intussen toch ook al wat jaartjes mee...

ikbenik
door ikbenik - Jun 10, 2010 om 23:42
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=seeker schreef op donderdag 10 jun 2010, 20:40]Overigens een printer noemt men in de ICT Wereld een Print device, de Printer is de sofware of driver ( Volgens mijn docent )

Die docent moet zelf terug naar school!

Met een printer wordt het apparaat zelf bedoeld.

De software die de printer aanstuurt heet de printer driver, printer software of printer stuurprogramma.

ikbenik
door ikbenik - Jun 11, 2010 om 00:43
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 10 jun 2010, 20:09]
Als mensen goede ervaringen hebben met hervullers en de producten van deze hervullers al jaren gebruiken zonder problemen plus dat ze goedkoop zijn, waarom dan niet vermelden.
Tenslotte was dat een deel van de vraag die topic-starter stelde, toch?

Uit de diverse testen is ook gebleken dat de kwaliteit van de afdrukken van die hervullers en de producten van die hervullers niet de dezelfde hoge kwaliteit zijn als de originele.
De kleuren zijn valer en zwart is niet zwart maar heeft een grijze gloed.

Uit ervaring als monteur zijnde zijn de printers waarbij hervul of de producten van de hervullers vrijwel altijd behoorlijk smerig van binnen.
Gewoon goor zelfs.

Dat wordt hier wel steeds weggehoond!

Ik kan aan de binnenkant van de printer precies zien wie altijd originele cartridges gebruiken of wie hervul gebruikt.

Ik heb zelf ook in het verleden zelf hergevult en producten gebruikt van de hervullers.

En altijd is er gedonder mee.

Cartridges die lekken, cartridges die het niet doen, printers die niet willen opstarten vanwege een defecte cartridge. Eerder regel dan uitzondering.

ikbenik
door ikbenik - Jun 11, 2010 om 00:49
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=wytwjukje schreef op maandag 7 jun 2010, 14:42]Ik zoek een voordelige printer, voor afdrukken vanaf internet en Worddocumenten; geen digitale foto's. Ook de (namaak) inktcatridges moeten goedkoop zijn. Wie helpt?

Hierbij heb je twee opties:

- een inktjet printer met kleine cartridges met ingebouwde spuitmondjes. Raken die spuitmondjes verstopt dan verwissel je die cartridges en je kunt weer printen.

- Een laserprinter. Die zijn tegenwoordig niet duur meer. Oke de cartridges zijn in aanschaf wel duur, maar je doet er zo ontzettend lang mee. Drogen niet uit en hebben geen spuitmondjes die kunnen verstoppen.

bi
door bijopathuis - Jun 11, 2010 om 10:43
14 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry ikbenik, ik gebruik al jaren compatible cartridges en nooit problemen gehad.
Misschien heb ik daar mazel mee, dat kan. Voor dat ik de Canon pixma 4000 kocht, had ik een Epson 440. Daar heb ik alleen de originele cartridges gebruikt die er bij zaten, daarna meteen overgestapt op compatible cartridges.Die Epson heeft 6 jaar prima gewerkt, toen ging de papierlade stuk. Ik heb zelfs op de Canon bedrijfsinfo voor mijn zuster, haar gordijnen artelier gemaakt met foto's en al.En het zal er heel professioneel uit.

se
door seeker - Jun 11, 2010 om 10:47
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 11 jun 2010, 00:43][quote=gompy2 schreef op donderdag 10 jun 2010, 20:09]
Als mensen goede ervaringen hebben met hervullers en de producten van deze hervullers al jaren gebruiken zonder problemen plus dat ze goedkoop zijn, waarom dan niet vermelden.
Tenslotte was dat een deel van de vraag die topic-starter stelde, toch?

Uit de diverse testen is ook gebleken dat de kwaliteit van de afdrukken van die hervullers en de producten van die hervullers niet de dezelfde hoge kwaliteit zijn als de originele.
De kleuren zijn valer en zwart is niet zwart maar heeft een grijze gloed.

Uit ervaring als monteur zijnde zijn de printers waarbij hervul of de producten van de hervullers vrijwel altijd behoorlijk smerig van binnen.
Gewoon goor zelfs.

Dat wordt hier wel steeds weggehoond!

Ik kan aan de binnenkant van de printer precies zien wie altijd originele cartridges gebruiken of wie hervul gebruikt.

Ik heb zelf ook in het verleden zelf hergevult en producten gebruikt van de hervullers.

En altijd is er gedonder mee.

Cartridges die lekken, cartridges die het niet doen, printers die niet willen opstarten vanwege een defecte cartridge. Eerder regel dan uitzondering.

Heb zelf ook gewoon eens zo'n test gelezen, maar ik gebruik mijn printer duurzaam dus alleen als ik wat moet printen en dan in zwart wit omdat ik kleur voor foto's gebruikt heb.

jpm
door jpm - Jun 11, 2010 om 11:12
820 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 10 jun 2010, 23:42][quote=seeker schreef op donderdag 10 jun 2010, 20:40]Overigens een printer noemt men in de ICT Wereld een Print device, de Printer is de sofware of driver ( Volgens mijn docent )

Die docent moet zelf terug naar school!

Met een printer wordt het apparaat zelf bedoeld.

De software die de printer aanstuurt heet de printer driver, printer software of printer stuurprogramma.

[quote=seeker schreef op donderdag 10 jun 2010, 20:40]Overigens een printer noemt men in de ICT Wereld een Print device, de Printer is de sofware of driver ( Volgens mijn docent )

Als je even een woordenboek neemt kun je het volgende ontdekken: Een device is een apparaat. Dus Seeker heeft wel degelijk gelijk. Maar, en daar komt het, dit is wel engels. In Nederland noemen we het apparaat ook een printer, afgeleid van het werkwoord "printen". Ook daar is niks mis mee, omdat we in Nederland nu eenmaal met elkaar hebben afgesproken dat zelfstandige naamwoorden van werkwoorden mogen worden afgeleid (uitzonderingen daargelaten). Maar gaat het hier nu om een woordenstrijd? Of hebben we al genoeg gezegd als antwoord op de topicstarter?

edwardus
door edwardus - Jun 11, 2010 om 11:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Om het apparaat waar het papier uit komt een "Print device" te noemen is niks mis mee, maar om te beweren dat "men" met de term Printer in de ICT wereld het stuurprogramma bedoelt, dat is waar ik op reageerde. Nog nooit heb ik iemand anders die uitspraak horen doen, terwijl ik dus ook al genoeg jaartjes in de ICT wereld meedraai.
Het is weer een dergelijke boude uitspraak waarmee seeker zijn zelfbenoemde authoriteit op ICT vlak wil benadrukken. Echter, ik raak niet onder de indruk van dergelijke claims. Als je ergens echt verstand van hebt, dan blijkt dat vanzelf, dat hoef je heus niet van de daken te schreeuwen.

druifje01
door druifje01 - Jun 11, 2010 om 11:57
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik heb altijd compatibles en nooit problemen. Maar, hervullen lijkt me een enorm geknoei. De goedkope cardridges van powerprint heb ik voor het eerst. Moet nog afwachten of er niet met de inhoud gerommeld is, want ze waren wel erg goedkoop.