Ge
door Gerdina75 Dec 22, 2016 om 16:50
Computers & telefonie

Printer welke alleen zwart afdrukt

Goedenmiddag, ik zoek naar een voordelige printer  die alleen zwart afdrukt.
Heeft iemand een goede tip?
Hartelijk dank
Groetend

18535 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2016 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u hem maar weinig gebruikt, kunt u wellicht beter een laser printer aanschaffen.

Cookies
door Cookies - Dec 22, 2016 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt een laserprinter kopen, maar de toners zijn peperduur. Als je maar weinig print, zou ik zeker geen laserprinter kopen, maar een gewone printer of AIO. Bij de instellingen kun je dan aangeven dat hij alleen in zwart print.

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2016 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als je maar weinig print, doe je er jaren en jaren mee. En het droogt ook niet uit of in:-)

Cookies
door Cookies Dec 22, 2016 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, jaren en jaren is maar betrekkelijk. Nieuw besturingssysteem en de kans is groot dat hij het dan niet meer doet. Iemand die weinig print, haalt al die kosten er echt niet uit. Koop voor een paar centen een AIO en er zitten nog wat cartridges bij ook.

Gr
door Grunn1 Dec 22, 2016 om 18:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een laser printer is het goedkoopst als je alleen zwart wit print. Dat een printer het niet meer doet bij een nieuw besturingssysteem is de grootste onzin. Een All in one printer is duurder omdat als een kleuren cartridge uitgedroogd is de hele printer niet meer werkt en een setje cartidges is zeker niet goedkoper dan een zwarte Toner voor een laser printer.
Heb zelf een Brother laser printer van 60 euro, aangesloten op 2 computers waarvan 1 draait op Windows 7 en de ander op Windows 10. Geen problemen mee aansluiten en printen. Supersnel, dubbelzijdig en geen last van uitdrogende cartridges en inkt koppen.

Cookies
door Cookies Dec 22, 2016 om 19:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Logisch dat je printer gewoon werkt op W7 en W10. Mijn AIO werkt uitstekend,  ook met een aantal lege cartridges. Koop 1x per jaar voor 10 euro nieuwe cartridges bij de Action. Ik blijf er bij dat het onzin is een laserprinter te kopen als je weinig print.

costnix
door costnix Dec 22, 2016 om 19:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De toner van mijn HP LaserJet 4L is nogsteeds niet uitgedroogd en dat is eenoudje uit de vorige eeuw en wordt ondersteund door Windows 10 :-)

Cookies
door Cookies Dec 22, 2016 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix, dan begrijp ik werkelijk niet waarom jij een laserprinter gebruikt. Laserprinters zijn ideaal en goedkoop bij veel-printers. Maar goed, ieder zijn meug.

endemion
door endemion Dec 23, 2016 om 17:30
237 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry hoor maar je argumentatie slaat nergens op. Juist als je weinig print is een laser printer ideaal. Geen gedoe met uitgedroogde cartriges als je eens een maand lang niet print. Wat een verademing na al dat goedoe met cartriges voo dat ik een laser printer had. Heb zelf als sinds jaar en dag een mono laserprinter en daar do ik het nog steeds mee nog nooit de toner hoeven te vervangen (Brother HL5040) en dat ding werkt onder win 95 tot win 10 en kwam in 2003 op de markt. Tegenwoordig zijn er ook een aantal hele voordelige mono laserprinters te krijgen.

diumenge
door diumenge - Dec 22, 2016 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou ook voor een laserprinter gaan. Een goedkope als je heel weinig print, als je veel print zou ik even kijken wat de toners kosten. Kan zijn dat de printer dan wat duurder is, maar de toners wat goedkoper zijn en de kosten per pagina dus lager. Ik heb ooit een laserprinter voor 49 euro gekocht, gebruik ik weinig en misschien doe ik 'm wel de deur uit als de toner op is, maar dat duurt nog wel even (print weinig).

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2016 om 18:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb van het voorjaar een Samsung laserprinter gekocht. Mijns inziens rond de 60 euro, inclusief wifi. Gebruik hem zowat alleen in het voorjaar om aangiften uit te printen. Heb mijn voorgaande laserprinter zo'n 10 jaar gebruikt. Printte in het begin wel veel meer, maar het was op. Toner zou heel misschien nog besteld kunnen worden, maar zou waarschijnlijk twee keer zo duur zijn als een nieuwe en er zat ook nog zo'n grote stekker aan. Dus dan maar nieuw.

Ge
door Gerdina75 Dec 22, 2016 om 19:29
3 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo tijger1, blijft zo,n toner goed, als de printer bv een half jaar niet gebruikt wordt?

Ge
door Gerdina75 Dec 22, 2016 om 19:34
3 Antwoorden / 4 Vragen

Vanavond zitten zoeken weer, komt uit op  de brother hl 1110.E
Ook een laserprinter.
denk dat ik die ga aanschaffen.

Ge
door Gerdina75 Dec 22, 2016 om 19:39
3 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry, ik zie het antwoord op mijn vraag of die toner goed blijft al bij carola83 staat.

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2016 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan die wel op wifi? Want dat is wel erg prettig.

Ge
door Gerdina75 Dec 22, 2016 om 20:31
3 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, volgens mij niet. Maar ik heb niet zo,n perfect internet, dus gebruik nog de vaste aansluiting.
Ik ben er uit. Hartelijk dank voor uw antwoord.
Groetend

pe
door pebk Dec 23, 2016 om 14:01
581 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig kan men ook digitaal aangifte doen, Tijger1, dan kan de hele printer weg!  :-p

Eventueel de aangifte bewaren als pdf (in de cloud).

tijger1
door tijger1 Dec 23, 2016 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is bekend, maar mijn "klantjes" willen hem ook graag zelf op papier.

kv
door kvjapio - Dec 22, 2016 om 20:34
281 Antwoorden / Vragen

Mijn HP printer kan je instellen op alleen zwart afdrukken. Gewoon even bij de instellingen doen. Dat geldt ongetwijfeld voor heel veel andere inkjets ook.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2016 om 20:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En dan gebruiken ze nog kleur. Dus zeker niet goedkoop. Geen enkele AIO printer gebruikt alleen zwart als je dit selecteert. Er wordt tijd een deel kleur bij gebruikt.

zoekster1
door zoekster1 Dec 23, 2016 om 19:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Je zult hem op 'conceptkwaliteit' moeten zetten, dan gebruikt hij alleen de zwarte. Anders maakt de printer het donkerder met gebruik van de kleuren.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 24, 2016 om 11:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mee eens.maar concept kwaliteit is beduidend minder qua resultaat. Maar soms is het ook niet nodig om iets in hoge kwaliteit af te drukken. Dan volstaat concept prima.

ha
door harryromijn - Dec 23, 2016 om 12:26
272 Antwoorden / 0 Vragen

nadeel van een ink-jet printer is, dat bij weinig gebruik de spuitkoppen indrogen.  Bij een laserprinter niet. Ik gebruik die voor nog niet een A4 tje per week. Tegen de tijd, dat de toner op is, is dat ding dus antiek...

Cookies
door Cookies Dec 23, 2016 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nooit last van met de Action inkt.

boerenbond
door boerenbond - Dec 23, 2016 om 12:26
44 Antwoorden / 0 Vragen

Samsung ML-1865                       Vulling Toner goed voor 1750 afdrukken 17,95  (even googelen)

Cookies
door Cookies Dec 23, 2016 om 12:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is allang niet meer leverbaar die printer.

boerenbond
door boerenbond Dec 28, 2016 om 19:23
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht dat ze er nog waren, jammer.

de
door dejeeper - Dec 23, 2016 om 12:39
54 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gerdina,

Ook ik print alleen in zwart wit en ik maak gebruik van een printer met 4 cardridges.
De kleuren cardridges zijn al jaren leeg en dus print ik alleen in zwart wit.
Bij het printen moet je in het print menu wel aangaven dat je in grijs tinten wil afdrukken.
Ik krijg dan de melding dat de andere cardridges leeg zijn maar dat wist ik dus al.
Dir werkt bij mij al jaren goed en ik doe dit omdat ik ook maar een paar keer per jaar iets moet printen
en meestal zijn de cardridges dan uitgedroogt.

Veel succes,

Cor

Coebel
door Coebel - Dec 23, 2016 om 12:58
52 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon een goedkope printer kopen en de kleurencartridge eruit halen.werkt perfect bij mij

ma
door manwijf Dec 23, 2016 om 13:27
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest, dat ie het dan niet doet. Dat ga ik in ieder geval ook proberen.

bokskabouter
door bokskabouter - Dec 23, 2016 om 12:59
32 Antwoorden / 4 Vragen

@Carola83 - Dat toners 'peperduur' zijn is maar net hoe je het bekijkt. Ik wil geen reklame maken maar b.v. bij 123inkt zijn ze (huismerk) redelijk goedkoop en ik doe er met een HP Laserjet P1102w ruim een jaar mee. Dus is vind de term 'peperduur' wel erg uit zijn verband gerukt.

ja
door jan4073 - Dec 23, 2016 om 13:17
83 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk op marktplaats of op veilingen zoals Troostwijk en BVA-auction. Daar staan vaak laserprinters op die voor €20 - €30 euro weggaan en waar nog soms (vaak) nog voor duizend(en) pagina's aan inkt in zit. En als het leeg is breng je het naar de krijgloop en koop weer een andere

ma
door manwijf - Dec 23, 2016 om 13:26
574 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een Epson XP-415 AIO. Ik print heel weinig, maar ik ben altijd eerst bezig met het schoonmaken van de spuitkoppen anders gaat het sowieso fout. En die cartridges zijn zo leeg. Zgn. over de 100 pagina's printen. Nou dat heb ik nog nooit gehaald. Heb dit jaar al voor de 4e keer XL cartridges gekocht. Al met al heel duur uit voor alleen maar adreslabels voor MP. Voor mij nooit meet zo'n Epson AIO.

er
door erky - Dec 23, 2016 om 14:12
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Gerdina75,
Het zal duidelijk zijn dat je twee kanten op kan. Of het wordt een (goedkope) inktjet printer die ook kleuren afdrukt, want ik ben inktjet printers die alleen zwart afdrukken niet meer tegengekomen de laatste jaren. Of het wordt een laserjet. Laserjets zijn er nog in diverse smaken die alleen zwart afdrukken.

Er zijn mensen die zeggen dat je in een inktjet printer kan adrukken zonder dat er cartridges in zitten, maar als je een nieuwe printer gaat kopen werkt bij diverse merken de hele printer dan niet meer, dus zo'n goed advies is dat niet. Het is inderdaad wel zo dat als je een inktjet printer gebruikt waar in de instellingen (eigenschappen) is ingesteld dat hij in grijstinten moet afdrukken dat na enkele maanden de spuitmondjes van de kleuren dicht gaan zitten.

Dan is er nog een andere oplossing, dat is een dotmatrix printer. Die worden veel gebruikt in bedrijven waar ze nog met doorslagpapier werken. De afdruk is rafelig en de printer maakt veel lawaai. Ze werken met  ... een lint (zoals vroeger de typamachines), prijzen vanaf ongeveer € 250 en een tip is te vinden met zoeken naar OKI microline, maar er zijn nog genoeg andere merken.

Als laatste heb je nog printers die ook alleen in zwart afdrukken en die staan veel in winkels om de bonnetjes af te drukken. Dat zijn de thermoprinters. Veel labelprinters werken ook met dit principe. Nadeel is dat ze vervagen als de afdruk te lang in het (zon)licht ligt. Maar voor afdrukken in A4 formaat zijn deze printers erg ongeschikt en erg duur. Voor labels daarentegen best betaalbaar voor 'ernaast'.

Zorg dus dat je bij aankoop de juiste informatie krijgt over de eventueel aan te schaffen printer en laat op de bon schrijven dat je mag komen terugbrengen als hij niet voldoet, bijvoorbeeld omdat de printer niet accpeteert dat er geen kleurcartridges in zitten.

Succes,

Erky

cantate
door cantate - Dec 23, 2016 om 14:47
15 Antwoorden / 0 Vragen

Welke printer heeft u op dit moment? Ik heb een HP drie-in-een die me nog net geen 50 euro heeft gekost bij de Blokker. Eigenlijk kan hij zowel kleur als zwart-wit printen, maar ik kan hem zo instellen dat hij alleen zwart-wit print, ook als het te printen document kleuren heeft. Ik neem aan dat dit bij de meeste printers mogelijk is.
De kleurencartridge is eruit, maar er is ook een instelling om met één cartridge (de zwarte dus) te printen.

ho
door honza23 - Dec 23, 2016 om 14:48
261 Antwoorden / 3 Vragen

tips voor gebruik laser-printer:

* zet hem pas vlak voor gebruik aan, en daarna meteen weer uit (als ie nl. aan dezelfde stekkerdoos zit als je computer staat ie altijd aan; de fijnstof die dan vrijkomt is kankerverwekkend; dat is alleen gevaarlijk als ie dus altijd aan staat, bij kortdurend gebruik is het ongevaarlijk)
* als de afdruk lichter van kleur wordt na verloop van tijd (lijkt op dat de toner leeg begint te raken): toner even eruit halen en even flink heen en weer schudden, en weer terug plaatsen; kan je daarna best nog wel veel prints maken
* er zijn goedkope laser-printers (vaak Samsung), en je ziet ze in de aanbieding voor 50-80 euro.

vr1944
door vr1944 - Dec 23, 2016 om 16:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen
audb
door audb - Dec 23, 2016 om 17:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er bestaat geen Zwart Wit printer je kan namelijk ook op gekleurt papier afdrukken en dan zie je echt geen wit :)

Oké zover de grap maar iedere kleuren printer die alleen zwart afdrukt gebruikt tijdens het afdrukken wel degelijk ook kleur om de zwart tint te versterken.

Maar Tijgertje1 heeft gelijk een laser printer is de beste oplossing voor u zeker als u alleen tekst afdrukt en geen foto`s.

De kosten van een toner lijkt exstreem duur maar inkt patronen zijn in verhouding 10 x zo duur alleen is een toner die bij de printer geleverd wordt net als bij inkt inject printers maar voor een deel gevuld.

Bent u echter wat handig dan kan de toner zelf bij gevult worden als deze leeg is de poeder en de chip zijn op ebay of aliexpress voor enkele tientjes te vinden en daar mee kan u de toner enkele keren mee vullen of u kan ze laten vullen wat wel weer duurder is maar altijd nog goedkoper dan een nieuwe.

Mocht u voor een laser gaan dan kan u het beste eens naar deze gaan uitkijken https://nl.hardware.info/product/223531/ricoh-sp112

diumenge
door diumenge - Dec 23, 2016 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Levensgevaarlijk tonercartridges vullen. Niet doen!

he
door hermanus6500 - Dec 23, 2016 om 18:31
1 Antwoorden / Vragen

een brother printer met toner cartriches.
deze zijn iets duurder maar je heb geen probleem met het uitdrogen als je hem niet zo veel gebruikt.

kl
door klaasj38 - Dec 23, 2016 om 19:52
6 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb een HP B109N doe er een 364 xl black in en hij print alleen zwart.

jimmysmith
door jimmysmith - Dec 23, 2016 om 20:23
26 Antwoorden / 0 Vragen

Naaste enkele kleurenlaserprinters hebben we op de zaak ook een kleine zw laserprinter. We hebben nu alles van Brother.
Kijk hier eens, zit vast een geschikte bij: http://www.brother.nl/printers/laserprinters/zwart-wit

ka
door kama - Dec 23, 2016 om 20:24
161 Antwoorden / 19 Vragen

Bij mijn HP-printer print de printer ook geen zwart meer als een van de kleuren op is. Dus ik kan me de wens voor een pure zwartprinter wel voorstellen. Ik print weinig in kleur maar moet om de haverklap de kleurcartridges vervangen omdat er zo veel inkt wordt verspild aan het reinigen van de koppen, dat ie automatisch doet.

Wi
door Wil_H - Dec 23, 2016 om 21:03
270 Antwoorden / Vragen

Voor rond de 80 Euri heb je een Brother laserprinter HL1212.

adko
door adko - Dec 24, 2016 om 11:38
24 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ook voor een laserprinter gaan.
Voor de vereniging waar ik in zit, hebben we 5 jaar geleden een Brother gekocht, die toen 100 euro kostte.
We gebruiken hem weinig, maar de afdrukken blijven perfect, terwijl hij op een onverwarmde zolder staat opgeslagen.

Dat een laserprinter niet veilig is als hij langdurig aanstaat, is iets van uit het verleden.
Tegenwoordig kun je die dingen gewoon laten aan staan, maar dat is voor de meeste mensen niet nodig.
Als je weinig print, zet je hem aan als het nodig is, want hij gebruikt natuurlijk wel stroom als hij aan staat........

Het grootste nadeel van inkjet is dat de inkt verdroogt en de koppen dicht komen te zitten.
Als je zo'n ding dagelijks gebruikt, is dat geen punt, maar anders zijn ze duur in gebruik door de halfvolle inktcartridges die je weg moet gooien.

gsm
door gsm - Dec 24, 2016 om 13:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik gebruik de HP P1102W. Een prima compacte zwart wit printer. Erg zuinig in het gebruik en drukt goed en snel af via de draadloze verbinding, of via de USB kabel. De toner hoeft maar zelden ververst te worden, vergeleken met een inkjet printer patroon, en kost ongeveer €18,-