an
door antzan Aug 18, 2006 om 16:04
Computers & telefonie

Probleem met SD kaart

Sandisk 2.0 GB kaartje, kon maar 500Mb muziek downloaden, toen geformatteert via de kaartlezer in PC. Maar nop. Na veel heen en weer gepraat met de verkoper kreeg ik een nieuwe. Nu Sandisk ULTRA2  ook 2 Bb. Maar hetzelfde na 500 Mb  de melding: kan map of bestand niet maken. Kaartje geformatteert via mijn camera.kon toen 900Mb downloaden. dus maar weer leeggemaakt. Dan zie je, bij verkenner staat er niets, maar bij eigenschappen staat: vrij 987Mb en gebruikt 987Mg, TERWIJL ER NIETS OPSTAAT.Probleem op internetforum gezet maar geen zinnig antwoord gekregen. Naar de importeur van SanDisk ge-maild, maar na 3 dagen nog geen antwoord.Toen naar Sandisk factory in Amerika, maar kreeg E-mail terug dat betrffende met vakantie was, zou nog  ,e tijdje duren. Ook mijn computer shop zegt alleen: wat raar. Is er iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn . 2 geheugenkaarjes die hetzelfde probleem opleveren ? azanders@home.nl

470 3 Rapporteer

driemaaldrie
door driemaaldrie - Aug 18, 2006 om 16:15
229 Antwoorden / 15 Vragen

Via deze computer >eigeschappen>extra>foutcontrole en daarna defragmenteren heeft bij mij de sandisk geheel leeg gemaakt. Er kan nu iets minder dan 2 Gb muziek op worden geladen.
Sterkte.

a2i
door a2i - Aug 23, 2006 om 01:53
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi het is belangrijk dat je de kaart alleen format via hun eigen tools.

http://www.sandisk.com/Retail/DriverDownloads.aspx

vergeet vooral niet de Format and Read/Write Check Utility.

En vergeet niet de juiste download bij uw product. en/of ser.nrs.

suc6.

kr
door kranenburg7 - Aug 23, 2006 om 05:55
4 Antwoorden / 3 Vragen

Windows xp kan met formateren wel 2 giga zien.Camera/mp3 spelers hebben eigen software en eigen bestandsindeling en de oudere software heeft vaak de beperking niet verder te gaan dan een bepaalde grootte geheugenkaart.Het moet in de handleiding staan.