pe
door petram Apr 7, 2016 om 13:58
Computers & telefonie

Problemen met medion over afhandeling schade tijdens garatie.

In september 2015 heb ik een laptop via de medionsite aangeschaft vanaf het begin heeft die regelmatig wel kuren met bv de touchpad etc.Aangezien ik de laptop dagelijks nodig heb heb ik er verder weinig aandacht aan besteed en de touchpad deed het naar herstel wel weer.Zoals gewoonlijk open ik de laptop en zie tot mijn grote verbazing in wit scherm met een grote zwarte vlek verder is er niks te zien.Ik heb de laptop meegenomen en ben ermee naar een computerwinkel gegaan deze constateerde dat dit een intern probleem was omdat hij op een externe moitor niks deed en als de stroom of acuu eruit was deed die helemaal niets.Met die gegevens heb ik de medionside gecontracteerd door te zeggen wat het probleem was.Ik kreeg een mail terug met de pc resetten en anders terugherstellen lezen kunnen ze schijnbaar niet want de pc is letterlijk en figuurlijk dood.De laptop is net 7 mnd.Weer de medionside aangeschreven en een foto gestuurd.Hierop krijg ik als antwoord scheur in het scherm ook al is het voor het blote oog niet waarneembaar valt niet onder de garantie een reperatienummer en ik moest maar contact opnemen.Vervolgens het 0900 nummer gebeld uiteindelijk kan ik de laptop voor 50 euro opsturen elke transportschade valt onder mijn eigen risico? Blijkt het geen medionprobleem te zijn moet ik voor het scherm 340 euro betalen en is de laptop 15 dagen weg.Ik vind het idioot dat ik 50 euro in garantietijd moet betalen vervolgens hoe bewijs ik nu dat het een intern probleem is er is niks geks met de laptop gebeurt,Ik vind de service echt bagger je word als klant gewoon aan de kant geschoven.Ik voel me echt genaaid ik heb geen geld om een nieuwe laptop aan te schaffen laat staan om te laten maken.De laptop is aangeschaft van mijn studiegeld omdat ik hem nodig heb van school de kans om hem te laten maken of nieuw te kopen zit er dus niet meer in.Is dit normaal hoe men met klanten omgaat en wat kan ik eraan doen om mijn gelijk te krijgen

776 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Apr 7, 2016 om 14:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Petram , 

Lees deze informatie eens door van consuwijzer , lees ook de rechterkolom ( voorbeeldbrieven ) klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

ph
door philip36 - Apr 7, 2016 om 16:59
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Problemen met Medion over afhandeling schade tijdens garantie zeg je.
Wat zijn die problemen dan?
Wil je dat Medion voordat ze de laptop onderzocht hebben zegt dat het je niks kost?

Als het scherm stuk is zal moeilijk zijn om te bewijzen dat het niet je eigen schuld is.
Laptop knel gezeten waardoor pixels stuk zijn?
Door de eventuele kapotgedrukte pixels kan er intern ook wel het een en ander stuk gegaan zijn.
En het onderzoek van een computerwinkel, daar heeft Medion natuurlijk geen boodschap aan.
Gratis verzending zal niet bij de garantie horen, maar kijk de garantievoorwaarden er op na.

Als het volgens jou een intern probleem is zou de reparatie je dus alleen €50 kosten.
Maar uit je verhaal blijkt wel dat je daar niet echt gerust op bent.
Er zit niets anders op dan de laptop (bij Medion) te laten repareren met de kans dat het nog eens €340 of meer kost.
Of dat slim is hangt van de aanschafprijs af.
De volgende laptop dichter bij huis aanschaffen dan heb je geen verzendkosten.




crewmember
door crewmember Apr 8, 2016 om 13:11
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis verzenden hoort wel degelijk bij elk garantie afhandeling van producten gekocht bij een webwinkel. 

De consument moet totaal kostenloos zijn product kunnen laten repareren. Kijk maar op consuwijzer.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 7, 2016 om 17:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Als je online koopt weet je dat je bij een garantieclaim je apparaat op zal moeten sturen.
Je kan zelf wel bedenken dat dat geen pakketje van €6,95 verzendkosten zal zijn. De laptop is inmiddels 7 maanden oud dus u zult moeten bewijzen dat het defecte scherm niet uw schuld is, dit is bijna onmogelijk om te bewijzen. 
Heel veel mensen doen de laptop dicht met 1 hand, dat is een feit.
Juist daardoor kan het scherm iets van frictie ondervinden met als gevolg een dood/kapot scherm. 
Diewilik

crewmember
door crewmember - Apr 8, 2016 om 13:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt de laptop online gekocht, dus ze zijn verplicht hem kostenloos terug te kunnen laten sturen.  Dit is europeese wetgeving en ze kunnen hier niet om heen. Pas als blijkt dat U zelf verantwoordelijk bleek te zijn voor het defect mogen ze de kosten op u verhalen. Zie ook consuwijzer.nl voor meer info.

Mocht je er zeker van zijn dat dit defect niet jouw schuld is: Mail dan dit verhaal terug naar medion en eis een regeling om de laptop op hun kosten terug te laten sturen.
Maak 100 foto's en filmpjes van je laptop en de mannier waarop je hem verpakt voor het versturen, en stuur hem daarna op naar medion.

Als ze u na onderzoek van de laptop vertellen dat het defect uw schuld is laat ze dan een foto en rpaport opsturen van wat volgens hun het euvel heeft veroorzaakt en vergelijk deze met uw eigen foto's. 

ECHTER: Een gebroken scherm kan in sommige gevallen ervoor zorgen dat de laptop helemaal niet meer opstart. Als het een beetje hier op lijkt dan valt het helaas echt niet onder de garantie en heb je het inderdaad waarschijnlijk zelf veroorzaakt. In dit geval kan je hem beter niet opsturen, maar bij de computerwinkel in de buurt laten repareren. Bij Medion betaal je anders de hoofdprijs.
http://www.techandlife.com/wp-content/uploads/2011/03/screen-replacement2.jpg





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer